Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Severnaya
Příspěvky: 1224
Registrován: sob úno 02, 2013 5:43 pm
Bydliště: Příbram

Příspěvek

... tak pokud je motor na houby :wink: tak je aspon zaruka, ze se tam van Loprais neobjevi :valetsesmihy: :finish:
stř led 13, 2016 4:06 pm

msifa
Příspěvky: 2165
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek

spida:

Já jako nevšímaví jsem na videu nic podezřelého neviděl, můžeš prosím alespoň naznačit o jakou závadu šlo ? Případně z jakého videa je to patrné?

Dík
stř led 13, 2016 4:12 pm

filip 90
Příspěvky: 6431
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

On Kamaz vrátil motory? :shock:
Filip Nikl
stř led 13, 2016 6:36 pm

Venca R
Příspěvky: 2000
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

záběry byli na turbo často
stř led 13, 2016 6:51 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3893
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

Filip: No prý jo :lol:
Turba jsem si všiml že vypadalo nějak nově. Přecejen jeté turbo by asi nebylo tak krásně stříbrné jako to na videu

Taky zajímavá informace. ,,Marek Spáčil je součásti teamu a podílí se na průzkumu jednotlivých etap během noci před startem"
stř led 13, 2016 7:06 pm

mirou
Příspěvky: 1634
Registrován: pát pro 16, 2011 11:49 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvek

No tak to je velká škoda jestli se v Buggyře potýkají s někjakým problémem na Gyrtechu :-( a já se celkem radoval, že se zdá že Fat Boy i Phoenix (navíc jako novinka) drží a u Fat Boye že se vše konečně vychytalo a Phoenix těží z již nabitých zkušeností ... POčítal jsem, že Martinovi se ukazují následky těch dvou ran .... mimochodem, nepřipadá vám, že to auto v těch videozáběrech vůbec neštří ...??? No třeba se auto šetřit nedá pokud chceš dnes na Dakaru uspět, ale jestli to nebylo už moc... nemyslím ty rány, to byla vždy spíš taková blbá náhoda, ale dost je slyšet jak Martina Kylda krotí a on se nedá ...palice dubová :lol: :wall:
stř led 13, 2016 7:41 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3893
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

Kdo ví :roll: je možný že jak se uvolnil ten motor tak se to nějak pohlo a to turbo do něčeho bouchlo a rozbilo se. Tak ho museli taky vyměnit :roll:
Jo taky jsem si dneska říkal že Kolomajz jel trochu ostřejší pilu. Jako by měl tmu před očima a klapky na uších. Ale není se mu moc co divit po tom co si za poslední 3 závodni dny prožil
stř led 13, 2016 7:49 pm

nero
Příspěvky: 3991
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Kdo ví, co všechno testují, když už Kolomajzovi o tolik nejde. A takový podmínky v závodním tempu, jaký byly v posledních třech etapách asi jen tak v okolí Roudnice nenajdou. :)
stř led 13, 2016 9:54 pm

Brabo
Příspěvky: 213
Registrován: úte dub 08, 2014 3:05 pm
Bydliště: kraj liberecký

Příspěvek

Tak ona ta Tatra od Bonveru možná nebude takový průser jak se zde psalo. Artur dnes fakt zajel pěkně
stř led 13, 2016 10:00 pm

laik
Příspěvky: 2575
Registrován: čtv říj 04, 2012 2:30 pm
Bydliště: Zeměkoule

Příspěvek

On je taky Artur docela zkušenej. Pokud ta etapa byla spíš technická , než stíhací...
stř led 13, 2016 10:05 pm

Uživatelský avatar
JHvP
Příspěvky: 890
Registrován: sob pro 31, 2011 11:32 am
Bydliště: Praha 6

Příspěvek

Jo, ty výsledky, kdy jsou v popředí nejrůznější auta, ukazují, že to asi nebylo tolik o technice jako o hlavě a zkušenostech.
stř led 13, 2016 10:29 pm

slobo
Příspěvky: 697
Registrován: stř srp 19, 2009 2:09 pm
Bydliště: ICTY local in The Haague

Příspěvek

http://motoride.sk/galeria/86039.v.jpg



Obrázek

"Organizátori včera Štefana skrátením etapy trochu nahnevali,
tak im to dnes chcel ukázať,"
povedal pre TASR pretekárov otec
Štefan Svitko starší.

"Okrem toho sa mi telefonicky posťažoval, že mal v utorok kus smoly.
Sedem kilometrov pred tankovaním mu došiel benzín.
Našťastie mu pomohli domorodci a dali mu dva litre na dojazd."

zdroje
Motoride sk _Awia správca
SME sk _Meloking




:arrow:
http://www.francetvsport.fr/sites/defau ... k=rjKPE2iN
:arrow:

Obrázek


___________________________________________________
Lexpress.fr

http://static.lexpress.fr/medias_10736/ ... 497049.jpg
1520 × 855
Le pilote moto slovaque Stefan Svitjo, lors de la 6e étape du Dakar,
le 8 janvier 2016 autour d'Uyuni en Bolivie
afp.com / FRANCK FIFE
Naposledy upravil(a) slobo dne čtv led 14, 2016 7:06 am, celkem upraveno 2 x.
stř led 13, 2016 10:43 pm

nero
Příspěvky: 3991
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Zazněly zde informace, že Kamaz prý ukončil vývoj kapoťáku a vrátil motory Gyrtech. Četl jsem, že motor od Buggyry si vybrali z důvodu potřeby nasazení 13l motoru, který však Liebherr zatím nevyrábí. Tak jenom spekuluju, že Kamaz bude zatím investovat do evoluce existujících trambusek a žádné nové auto v dohledné době stavět nebude. Tím pádem nemusí ani řešit 13l motor a bude jezdit se stávajícími Liebherry. Nevíte ale někdo, jak se mají u kamionů měnit ta pravidla ohledně objemu motorů. Nově homologované kamiony už by měly mít příští rok motory s objemem max 13l, nebo ne? A jak dlouho bude možné používat ty stávající (s max. objemem 16l)? Dokud nevyprší autu homologace nebo tam bude nějaká deadline?
čtv led 14, 2016 1:29 am

d@rkWolf
Příspěvky: 640
Registrován: stř pro 30, 2015 7:08 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvek

Filip90: napsaný hezky, ale to je všechno známý, já su taky přesvědčenej, že většina těch mániček tam je ráda, že si může dovést svůj přenosnej domácí obývák o velikosti autobusu pro 50 lidí, koneckonců většina z nich nemá sebemenší představu, kdo byl Thierry Sabine, co kdysi Dakar znamenal a co sem pozoroval řady těch motorkářů, sem pevně přesvědčenej, že spousta z nich ani neví, že Dakar je město, natož město v Senegalu v západní Africe. Ta počáteční Paris - Dakar se z toho vytratila už dávno, takže tam ani není problém, aby ti hloubavější nedejbože museli namáhat svou hlavičku tím, jak s tím vším souvisí. Sou to prostě enduroví závodníci a kam je pošlou závodit, tam jedou, jestli je to Argentína, Chile, nebo cokoliv jinýho...

Samozřejmě, že to k tomu dospělo vlivem peněz, co se do toho pumpují a přesunem do jižního Améru, kde se z toho prostě dělá ještě dražší show. Koneckonů i musí, když už si to ty státy platěj, že jo. V Africe to bylo naopak a jsem přesvědčenej, že závodníkům v 80tkách pramálo vadilo, že jim 5m od cesty kterou jedou nestojej davy pošuků, ty státy se tam využívaly čisto z toho důvodu, že poskytovaly tu nejlepší možnou krajinu na zemi, kde se to dalo pořádat, ne proto, že by tam byly davy fanoušků. Jan de Rooy, hlavně s jeho Turbo Twinem to je samozřejmě kapitola sama pro sebe. Ten si tam ten 1000 koňovej truck co dával na prdel osobákům dotáhnul už před víc jak 20ti lety, no taky to jednou "lehce" přepísknuli... Jakože já bych třeba na Jakaru jet nechtěl, už jen když vidím ty lidi, tak mě chytá rapl, to samý jak když sleduju tady klasický rallye a vidím ty dementy, jak stojej na břížcích v zatáčkách, kde to ty auta valej kilem nebo víc. V podstatě je zázrak, že tam těch rozsekaných fandů vlastně ještě nebylo nijak moc, letos zatím mám dojem 1 mrtvej a pár těžce zraněných od té číňanky, ale vjet tam do nějakýho toho davu kamión v rychlosti, jako se třeba MK zablokovalo to řízení, tak je z toho sekaná, že by se z toho mám dojem i miliardovej Dakar hodně těžko otřepával.

U ASO je to jasný, tam nemá smysl cokoliv řešit, prostě z Afriky by jim nic nepřiteklo. Smutný je, že při těch miliardách, co se v tom točí, nejsou schopní nabídnout třeba ty rozumně fungující trackingy závodníků, zobrazování na mapě podle iritracku, jako to má AER. Přitom to iritracky všichni mají a pokud si něco takovýho může dovolit zařídit AER(a i když i Dakar to dříve měl), tak při těch současných cifrách, co se tam točí a jak se to dělá pro fanoušky, by cena toho měla být jak plivnutí do moře. A obecně celej ten fanouškovskej servis je v podstatě až trapně mizivej, min. co se týče těch, pro který se nedělají ty úvodní show přímo na místě.

Proto právě sem říkal, že by mi vyhovovalo, kdyby ještě pár závodníků přibylo na AER, tam koneckonců jsou přesně ti, co popisuješ, ti, co pamatují Thierry Sabineho, co si chtěj dokázat, že dokáží projet těch 600km pouští, kde široko daleko nic není a dokážou to vozítko co maj dotlačit ke slavnému Růžovému jezeru, i když neporazí Kamaz a aniž by k tomu potřebovali obrovský tým opravářů a náklaďáky plný náhradních dílů na postavení několika dalších stejných aut(což jak se zdá občas i tak nestačí, viz. dnes/včera Carlos Sainz...).

Samozřejmě je jasný, že Dakar jako takovej v tom současným stavu prostě v té severní Africe znovu skončit nemůže, protože se tam točí takový milióny dolarů, že to i pochopí i ty pologramotný až negramotný černoši a budou si z toho pravděpodobně chtít utrhnout kus pro sebe, pravděpodobně použitím AK-47. To se stalo prostě tak drahý, že je to na všem neuvěřitelně vidět. Narozdíl právě od AER, která je tím svým spartánským složením a držením se tradice prvních Rallye Paříž - Dakar(až na tým Kamazu samozřejmě, kterej i tam čítá několik desítek lidí co přestavují auta) docela nenápadná a může se tak zatím úspěšně (zaklepávám) vyhýbat možným problémům. A myslím, že kdyby to situace dovolila, mohli by v budoucnu i opět protáhnout ty etapy třeba směrem k Alžírsku a Mali.
čtv led 14, 2016 2:53 am

Uživatelský avatar
Voody79
Příspěvky: 324
Registrován: pon led 04, 2010 5:52 pm
Bydliště: Olomouc

Vlkůůů..

Příspěvek

...mluvíš mi z duše! A s Filipem 90 taky souhlas.. No já když o tom tak přemýšlim (sice trocha sci-fi - vím to) a někdo mi dal na výběr jestli AER nebo Jakar, tak by asi vyhrála Afrika..
Renault Master '07 2,5 dCi 120k - bejvávalo
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici

..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost) :D

#JáTaky
čtv led 14, 2016 3:05 am

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host