Kamaz, Ifa, Roman a další jiní "exoti"

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Dneska jsem pro jednoho zájemce zprostředkoval prohlídku té druhé L60, která byla v areálu kde jsem koupil tu první L60. Protože byla připravovaná na STK tak je nastříkaný podvozek a sice nevypadá zle, ale hodně práce bude vyžadovat. Jak to dopadne s prodejem je nejasný, zájemce se rozhoduje. Ale již moc šancí není na sehnání jiné L60 s rozmetadlem.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Volvo FL 614.
čtv lis 10, 2016 3:40 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Poslední mohykáni :cry:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
stř lis 16, 2016 8:14 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tak tak a včera byl článek o aukci prvorepublikového zlatého dukátu a ten se prodal za rekordní aukční cenu. Bylo konsatováno že dnes numismatika a veterání mají nejvyšší cenový růst. Proto se zaměřuji na veterány u nás již zanikající a i když IFA není žádné favorizované vozidlo, tak dělá alespoň radost a užitek.
Takový autobus Škoda 706 RTO nyní nabízí na Bazoši za necelých 5 melounů a kdo by to před pár lety tušil, kam až se ta cena vyšplhá.
Volvo FL 614.
stř lis 16, 2016 8:59 am

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Tak je to jednoduché,ačkoliv nám to mnohým tak ještě nepřipadá,ale zítra je to již 25let po tzv. revoluci a vše vyrobené před tímto rokem již začíná být historické a těžké Retro.
Takže i třeba pitomé tuctové Jawy motorky,nad kterými ještě nedávno každý ohrnoval nos a šly koupit za půllitra podřadné kořalky již pomalu rostou na ceně a tak je to skoro se vším.
:roll:
Nyní už mezi námi žije nová generace dospělých lidí narozená po revoluci v nové době a už většinu těchto retro věcí znají jenom z obrázků a historických filmů,takže pomalu a jistě i my všichni vlastníci těchto retro vozidel jsme už i my sami taky retro :lol:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
stř lis 16, 2016 11:46 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tehdejší technika byla na dlouhodobé využívání a plánovaná životnost byla desítky let při pravidelných GO. Dnešní technika je s plánovanou životností cca 7-10 let a poté se začne nevyplácet její opravy a končí ve šrotu, nebo v cizině.
Takto nevzniknou žádné veterány v budoucnu a to je i dáno nemožností dnes odhlásit auto z evidence bez ekologické likvidace. Proto u aut nad 12 tun se dnes vyplatí jen zelená veteránská čísla, jinak je to drahá sranda na bílých nebo původních žlutých číslech. Pod 12 tun je situace lepší a zde je možné i velice levně držet auto na běžných číslech, viz moje W50 La.
Volvo FL 614.
stř lis 16, 2016 12:15 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Ta životnost je diskutabilní, tehdejší auta měly i jiný roční nájezd kilometrů, než ty dnešní, jen s tím rozdílem,že se daly lehčeji a jinak opravovat. Dnešní životnost aut je daná elektronikou a poddimenzovaností agregátů a částí podvozků atp.
Je prostě rychlejší doba,vše nás nutí dělat rychle,vykonávat rychle,jezdit rychle a i spotřebovávat a užívat věci rychle a myslím,že to taky není dobrý životní směr.
:?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
stř lis 16, 2016 1:10 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Třeba stará Volva ve službách ČSAD měla taky velký kilometrový průběh během roku a to i díky volnějšímu režimu jízdní doby než dnes. Sloužila by i dnes, jenže pohodlí a výkon je dnes žádaný zcela jiný. Jsem rád za to zachovalý FL co mám, bez elektroniky a i tak dnes konkurence schopný v běžným provozu a to bude v roce 2021 již veterán :D
Volvo FL 614.
stř lis 16, 2016 2:53 pm

poulm
Příspěvky: 1203
Registrován: ned lis 21, 2010 10:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Tak jasně,Volvo je Volvo a v tehdejší době patřilo mezi nejmodernější a nejkvalitnější auta.
Já měl na mysli spíše vozidla vyrobené v tehdejším bloku RVHP.
Ale i tak,žilo se stejně jako dnes a fungovalo se i s takovými stroji.
Dnešní auta padající z linky mně už doslova děsí,nikdo netuší jak dlouho vydrží a kolik najezdí,neustále se zmenšující kubatůry motorů a růst jejich výkonů a mnohé další nesmyslné exscesy a to nejen na autech osobních či nákladních ale tímto stylem se už deformují i zemdělské,stavební,speciální a další pracovní stroje,to je cesta do pekel,to mi nikdo nevymluví.

Na Ifách se mi nejvíce líbí ty podvozky a zpřevodování,s nimi by se žádný výrobce nemusel stydět i v dnešní době,dát na to pohodlnější kabinu,praktickou nástavbu a auto by mohlo jezdit dál :D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
stř lis 16, 2016 10:37 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ten nápad s jinou kabinou měl IFA Werk již v roce 1979 kdy byly vyrobený zkušební vzorky s kabinou Volva F 6 a i dnes by to byla zajímavé auto. Bohužel nesmyslné ekologické normy Bruselu :twisted: již neumožňují výrobu jednoduché a spolehlivé techniky.
Mám dojem že pro budoucnost budou funkční jen naše veteráni a dnešní technika jako by nebyla.
Volvo FL 614.
čtv lis 17, 2016 9:23 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Právě jsem dovezl 157 m2 střešní krytiny a bude další prostor pro ustájení veteránů :D . V poslední době mi říká mnoho lidí o tom že si pořídili osobního veterána, ale já zůstanu věrný LKW, to není tak často k vidění.
A zde je o potencionálních veteránech jeden článek: http://www.garaz.cz/magazin/novinky/300 ... -internetu
Volvo FL 614.
pát lis 18, 2016 3:32 pm

kocicirada
Příspěvky: 163
Registrován: stř říj 02, 2013 3:06 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Predpokladam ze stejny pohadky se povidaly pred 30 lety a stejny pohadky se budou povidat i za 30 let ...
pát lis 18, 2016 4:58 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Za 30 let nebude ale nic pojízdného z dnešní doby :D . kondiky vyschnou a elektronika půjde do kopru a mikrodrátky se rozpadnou díky poločasu rozpadu izolací :D
Volvo FL 614.
pát lis 18, 2016 5:32 pm

kocicirada
Příspěvky: 163
Registrován: stř říj 02, 2013 3:06 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Zpatky na kone ....
pát lis 18, 2016 5:46 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To ano, na ty Brusel :twisted: ještě nesáhnul. Asi jiné řešení nebude, elektromobily nejsou spásné a dojezd mají již 120 let nevalný.
Volvo FL 614.
pát lis 18, 2016 5:58 pm

cestovatel110
Příspěvky: 445
Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

Jiří,pokud se Ti zdá 500km dojezd eSka od Tesly málo,tak nevím,jakou máš představu :roll: ,a jde to dál...A kdo ji má,tak mu ten chybějící zvuk motoru rozhodně nechybí :naughtyasi víš,ale to jen,abys to měkomu nehanil:
pát lis 18, 2016 11:21 pm

Odpovědět

Zpět na „OSTATNÍ ZNAČKY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů