Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Dneska jsem pro jednoho zájemce zprostředkoval prohlídku té druhé L60, která byla v areálu kde jsem koupil tu první L60. Protože byla připravovaná na STK tak je nastříkaný podvozek a sice nevypadá zle, ale hodně práce bude vyžadovat. Jak to dopadne s prodejem je nejasný, zájemce se rozhoduje. Ale již moc šancí není na sehnání jiné L60 s rozmetadlem.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tak tak a včera byl článek o aukci prvorepublikového zlatého dukátu a ten se prodal za rekordní aukční cenu. Bylo konsatováno že dnes numismatika a veterání mají nejvyšší cenový růst. Proto se zaměřuji na veterány u nás již zanikající a i když IFA není žádné favorizované vozidlo, tak dělá alespoň radost a užitek.
Takový autobus Škoda 706 RTO nyní nabízí na Bazoši za necelých 5 melounů a kdo by to před pár lety tušil, kam až se ta cena vyšplhá.
Takový autobus Škoda 706 RTO nyní nabízí na Bazoši za necelých 5 melounů a kdo by to před pár lety tušil, kam až se ta cena vyšplhá.
Volvo FL 614.
Tak je to jednoduché,ačkoliv nám to mnohým tak ještě nepřipadá,ale zítra je to již 25let po tzv. revoluci a vše vyrobené před tímto rokem již začíná být historické a těžké Retro.
Takže i třeba pitomé tuctové Jawy motorky,nad kterými ještě nedávno každý ohrnoval nos a šly koupit za půllitra podřadné kořalky již pomalu rostou na ceně a tak je to skoro se vším.
Nyní už mezi námi žije nová generace dospělých lidí narozená po revoluci v nové době a už většinu těchto retro věcí znají jenom z obrázků a historických filmů,takže pomalu a jistě i my všichni vlastníci těchto retro vozidel jsme už i my sami taky retro
Takže i třeba pitomé tuctové Jawy motorky,nad kterými ještě nedávno každý ohrnoval nos a šly koupit za půllitra podřadné kořalky již pomalu rostou na ceně a tak je to skoro se vším.
Nyní už mezi námi žije nová generace dospělých lidí narozená po revoluci v nové době a už většinu těchto retro věcí znají jenom z obrázků a historických filmů,takže pomalu a jistě i my všichni vlastníci těchto retro vozidel jsme už i my sami taky retro
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tehdejší technika byla na dlouhodobé využívání a plánovaná životnost byla desítky let při pravidelných GO. Dnešní technika je s plánovanou životností cca 7-10 let a poté se začne nevyplácet její opravy a končí ve šrotu, nebo v cizině.
Takto nevzniknou žádné veterány v budoucnu a to je i dáno nemožností dnes odhlásit auto z evidence bez ekologické likvidace. Proto u aut nad 12 tun se dnes vyplatí jen zelená veteránská čísla, jinak je to drahá sranda na bílých nebo původních žlutých číslech. Pod 12 tun je situace lepší a zde je možné i velice levně držet auto na běžných číslech, viz moje W50 La.
Takto nevzniknou žádné veterány v budoucnu a to je i dáno nemožností dnes odhlásit auto z evidence bez ekologické likvidace. Proto u aut nad 12 tun se dnes vyplatí jen zelená veteránská čísla, jinak je to drahá sranda na bílých nebo původních žlutých číslech. Pod 12 tun je situace lepší a zde je možné i velice levně držet auto na běžných číslech, viz moje W50 La.
Volvo FL 614.
Ta životnost je diskutabilní, tehdejší auta měly i jiný roční nájezd kilometrů, než ty dnešní, jen s tím rozdílem,že se daly lehčeji a jinak opravovat. Dnešní životnost aut je daná elektronikou a poddimenzovaností agregátů a částí podvozků atp.
Je prostě rychlejší doba,vše nás nutí dělat rychle,vykonávat rychle,jezdit rychle a i spotřebovávat a užívat věci rychle a myslím,že to taky není dobrý životní směr.
Je prostě rychlejší doba,vše nás nutí dělat rychle,vykonávat rychle,jezdit rychle a i spotřebovávat a užívat věci rychle a myslím,že to taky není dobrý životní směr.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Třeba stará Volva ve službách ČSAD měla taky velký kilometrový průběh během roku a to i díky volnějšímu režimu jízdní doby než dnes. Sloužila by i dnes, jenže pohodlí a výkon je dnes žádaný zcela jiný. Jsem rád za to zachovalý FL co mám, bez elektroniky a i tak dnes konkurence schopný v běžným provozu a to bude v roce 2021 již veterán
Volvo FL 614.
Tak jasně,Volvo je Volvo a v tehdejší době patřilo mezi nejmodernější a nejkvalitnější auta.
Já měl na mysli spíše vozidla vyrobené v tehdejším bloku RVHP.
Ale i tak,žilo se stejně jako dnes a fungovalo se i s takovými stroji.
Dnešní auta padající z linky mně už doslova děsí,nikdo netuší jak dlouho vydrží a kolik najezdí,neustále se zmenšující kubatůry motorů a růst jejich výkonů a mnohé další nesmyslné exscesy a to nejen na autech osobních či nákladních ale tímto stylem se už deformují i zemdělské,stavební,speciální a další pracovní stroje,to je cesta do pekel,to mi nikdo nevymluví.
Na Ifách se mi nejvíce líbí ty podvozky a zpřevodování,s nimi by se žádný výrobce nemusel stydět i v dnešní době,dát na to pohodlnější kabinu,praktickou nástavbu a auto by mohlo jezdit dál
Já měl na mysli spíše vozidla vyrobené v tehdejším bloku RVHP.
Ale i tak,žilo se stejně jako dnes a fungovalo se i s takovými stroji.
Dnešní auta padající z linky mně už doslova děsí,nikdo netuší jak dlouho vydrží a kolik najezdí,neustále se zmenšující kubatůry motorů a růst jejich výkonů a mnohé další nesmyslné exscesy a to nejen na autech osobních či nákladních ale tímto stylem se už deformují i zemdělské,stavební,speciální a další pracovní stroje,to je cesta do pekel,to mi nikdo nevymluví.
Na Ifách se mi nejvíce líbí ty podvozky a zpřevodování,s nimi by se žádný výrobce nemusel stydět i v dnešní době,dát na to pohodlnější kabinu,praktickou nástavbu a auto by mohlo jezdit dál
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ten nápad s jinou kabinou měl IFA Werk již v roce 1979 kdy byly vyrobený zkušební vzorky s kabinou Volva F 6 a i dnes by to byla zajímavé auto. Bohužel nesmyslné ekologické normy Bruselu již neumožňují výrobu jednoduché a spolehlivé techniky.
Mám dojem že pro budoucnost budou funkční jen naše veteráni a dnešní technika jako by nebyla.
Mám dojem že pro budoucnost budou funkční jen naše veteráni a dnešní technika jako by nebyla.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Právě jsem dovezl 157 m2 střešní krytiny a bude další prostor pro ustájení veteránů . V poslední době mi říká mnoho lidí o tom že si pořídili osobního veterána, ale já zůstanu věrný LKW, to není tak často k vidění.
A zde je o potencionálních veteránech jeden článek: http://www.garaz.cz/magazin/novinky/300 ... -internetu
A zde je o potencionálních veteránech jeden článek: http://www.garaz.cz/magazin/novinky/300 ... -internetu
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: stř říj 02, 2013 3:06 pm
- Bydliště: Plzeň
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: stř říj 02, 2013 3:06 pm
- Bydliště: Plzeň
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
- Bydliště: Mělnicko
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů