Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Jak brzdit 8x6 na sněhu.....
Chlapi možná blba otázka....Jezdím s medvědem 8x6 dost často sníh led...38tun za zády..... Občas smykem z kopce...... Lepší zapnout uzávěrky na zadek a brzdit všemi koly či i přihodit předek....??? Nebo to tak nechat...... ???
-
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
-
- 2. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 5150
- Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
- Bydliště: Orlova
- Kontaktovat uživatele:
ja stim sice nejezdim ale rekl bych ze jak zapnes uzaverku.bude te to tlacit furt rovne,auto spatne zataci,je temer neovladatelne.Na beznem tahaci to tak aspon je,ja ji osobne temer nepouzivam,jedine co udelam na snehu ze vypnu ASR,dam to do manualu,stahnu okno a posloucham co se deje a co to chce.
Neřeším...
Pokud to klouže mezinápravu a předek,tím pádem se ti brzdný moment motoru přenáší na tři kola a minimalizuješ riziko,že ti motor při brdění provozní brzdou chcípne(nápravové uzávěrky jedině krátkodobě v krizi když jedeš z prudkého,přímého kopce kde nepotřebuješ zatáčet,např. sjezd z kypy na skládce apod...)a když už ani to nepomáhá,tak jedině bez kvaltu to pustit a brzdit až dole...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
8x6-ky, co znám, tak stejně nemůžou předek zapnou samostatně, pouze v kombinaci se zadní mezinápravou...
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Přesně to jsem chtěl Čonkine napsat
U nás máme Actrose 6x6 a předek jedině z mezinápravovou uzávěrkou (ale nevím jestli komplet nebo jen zadek, jel jsem s ním párkrát). Poslední poloha je uzávěrka na všechno
A uzávěrky jsou blbost, protože jsou proti zatáčení (kvůli zatáčení tam ten diferenciál je). Pokud by to bylo na rovině tak jo, ale do zatáčky určitě ne, max. mezináprava a hodně pomalu, protože jinak to ty stočený kola přetlačuje a má tendenci to auto jet rovně - kor na sněhu že jo
A já když jsem v nějakým průseru (bahno), tak když chci zatáčet, vypínám nápravový uzávěrky - jinak mi to v tom bahně jede prostě rovně. Ale je pravda, že já mám jen 8x4, s 8x6 nebo ještě lépe s 8x8 by to bylo o něčem jiném
U nás máme Actrose 6x6 a předek jedině z mezinápravovou uzávěrkou (ale nevím jestli komplet nebo jen zadek, jel jsem s ním párkrát). Poslední poloha je uzávěrka na všechno
A uzávěrky jsou blbost, protože jsou proti zatáčení (kvůli zatáčení tam ten diferenciál je). Pokud by to bylo na rovině tak jo, ale do zatáčky určitě ne, max. mezináprava a hodně pomalu, protože jinak to ty stočený kola přetlačuje a má tendenci to auto jet rovně - kor na sněhu že jo
A já když jsem v nějakým průseru (bahno), tak když chci zatáčet, vypínám nápravový uzávěrky - jinak mi to v tom bahně jede prostě rovně. Ale je pravda, že já mám jen 8x4, s 8x6 nebo ještě lépe s 8x8 by to bylo o něčem jiném
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Zdravím. Jezdím přesně s tímto autem na sněhu z kopce takto- z mírného kopce bez mezinápr. a z prudkého na neutrál a to velmi pomalu, ale jednou se to stejně urvalo auto se začalo štorcovat tak jsem brzdil s delšími přestávkami a ze štěstím jsem to sjel. Cesta tenkrát nebyla posypána všechno stálo nahoře a mně se nechtělo čekat. Obecně na čerstvém neuježděném sněhu při pomalé jízdě to jde ukočírovat a na uježděném nefunguje nic. Při jízdě z mezinápravou a z předkem to má snahu ujíždět do boku. Ale ber ty zdejší rady z rezervou, ono se v našich podmínkách a při nedostatku práce v zimě po sněhu moc nejezdí, takže na nějaké stoprocentní rady ohledně 8 x 6 na sněhu bych moc nesázel. Servus.
-
- Příspěvky: 494
- Registrován: sob zář 06, 2014 7:24 am
- Bydliště: Planeta Země
Naposledy upravil(a) NakejMagoj dne ned led 15, 2017 12:48 pm, celkem upraveno 1 x.
Všichni jsou blázni jen já jsem letadlo.
Asi to nebude nic nového, ale ABS funguje tuším až od rychlosti cca 5 km/h, proto se to nejspíš utrhne při té nejopatrnější jízdě. U autobusu se mi docela osvědčilo při velmi pomalé jízdě přibržďovat ruční brzdou, takže se přední kola nekousaly a mohl jsem řídit. U naložené osmikolky to ale asi bude jiné, nevím kolik kol brzdí ruční brzda.
Docela mě tu překvapujete s tím neutrálem (neodsuzuju to, abychom si rozuměli) - ale přijde mi v pořádku tam mít kvalt a zvolna to brzdit motorem (ne motorovou brzdou), než "šokově" brzdama, kdy si myslím že kola spíš ztratí adhezi.
Na neutrál jsem to nezkoušel, tak nevím - ale rozhodně se mi "můj" způsob osvědčil
Asi si to budu muset někdy/někde vyzkoušet
Na neutrál jsem to nezkoušel, tak nevím - ale rozhodně se mi "můj" způsob osvědčil
Asi si to budu muset někdy/někde vyzkoušet
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů