Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Není to sice kamionová zpráva, ale je k dakaru 2019.
Vloni přišel tovární jezdec Hondy Paolo Goncalves o účast vinou zranění těsně před startem. Dokonce přiletěl do Limy, ale zjistil, že to nedá. Te´d je v podobné situaci: v posledním kole portugalského raidového šampionátu měl těžký pád a natrhl si slezinu, která mu byla vyoperována. Jestli start stihne, prý zatím není jasné. Honda se tedy bude opírat o Barredu Borta, Benavidese a Brabce (Rickyho, ne Honzu). není to málo, ale zda to bude na KTM stačit...
Vloni přišel tovární jezdec Hondy Paolo Goncalves o účast vinou zranění těsně před startem. Dokonce přiletěl do Limy, ale zjistil, že to nedá. Te´d je v podobné situaci: v posledním kole portugalského raidového šampionátu měl těžký pád a natrhl si slezinu, která mu byla vyoperována. Jestli start stihne, prý zatím není jasné. Honda se tedy bude opírat o Barredu Borta, Benavidese a Brabce (Rickyho, ne Honzu). není to málo, ale zda to bude na KTM stačit...
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Jinak co se týká vysílání České televize, tak Dakarské ozvěny budou mívat 25 minut, k tomu pětiminutovka Dakar za oponou, jejímž průvodcem bude Pepa Kalina. Když se to večer sečte, bude to každý den večer 55 minut, a to je myslím velmi důstojná stopáž na to, že Čechů jede o třetinu méně než vloni (alespoň bude na každého víc času).
Ještě upozorňuji na 6. ledna na ČT sport - ve 14:20 dokument Lopraisové, portrét Karla a Aleše.
Ještě upozorňuji na 6. ledna na ČT sport - ve 14:20 dokument Lopraisové, portrét Karla a Aleše.
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Video od pana Pokorného.
Rozloučení s Frantou v Sedlčanské kotlině před odjezdem na Dakar 2019
Rozloučení s Frantou v Sedlčanské kotlině před odjezdem na Dakar 2019
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Další článek s Aldou:http://www.auto.cz/pred-dakarem-2019-lo ... uny-126668
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Skvělý článek. Díky.
Re: Dakar 2019 - první zprávy
a jeste z jednoho zdroje
https://40ton.net/730-konny-ford-cargo- ... dowlanego/
https://40ton.net/730-konny-ford-cargo- ... dowlanego/
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Teď nevím, jestli si dělá Google překladač srandu. Turecké traktorové návěsy předělal Belgický tým za podpory Fordu pro závodění. Ty tenké tyčky pod autem jsou z karbonu. Motor je tělem 13 l, ale vrtaný jen na 10 l - takže nezničitelný. Ale jo, třeba to pojede a vydrží. Jsou ještě jiná auta v poli v kategorii 10 l ? A váhové minimální limity na přední nápravu jsou stejné, jako u 13 l ? Že by to třeba mohlo profitovat z nižší hmotnosti.
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Je potřeba si to dát nejdříve do AJ a pak teprve do něčeho. To funguje nejlépe. Slovanské jazyky mezi sebou to neumí.
Ale píšou tam, že tým si pořídil dva Fordy určené pro turecký trh v konfiguraci "stavebí tahač navěsů" a dva roky je přestavoval. Zajímavostí je že původní objem motoru 13l snížili na 10l a zároveň ho naladili na 710 koní. Max rychlost je omezena na 140 km/h. Instalovali nezávislé zavěšení kol a karbonové prvky....
Jsou tam Unimogy a bývaly tam Hina (nevím jak letos) a kdysi dávno Iveco Eurocargo. Ale tyhle auta většinou trpí nedostatkem výkonu. 10l agregát má limit právě někdo okolo 700 koní, ovšem auto jako takové má stejně nakonec k 8 tunám, takže nemá ani 100 koní na tunu. "Velký" kamion má dnes přes 1000 koní a je na tom nesrovnatelně lépe.
Hina se vždy prosazovala hlavně spolehlivostí a v dunových etapách pravděpodobně hlavně díky jezdeckému umu Sugavarů. V závodě jako takovém 10l kamion nemá šanci. Tak uvidíme co FORD.
Ale píšou tam, že tým si pořídil dva Fordy určené pro turecký trh v konfiguraci "stavebí tahač navěsů" a dva roky je přestavoval. Zajímavostí je že původní objem motoru 13l snížili na 10l a zároveň ho naladili na 710 koní. Max rychlost je omezena na 140 km/h. Instalovali nezávislé zavěšení kol a karbonové prvky....
Jsou tam Unimogy a bývaly tam Hina (nevím jak letos) a kdysi dávno Iveco Eurocargo. Ale tyhle auta většinou trpí nedostatkem výkonu. 10l agregát má limit právě někdo okolo 700 koní, ovšem auto jako takové má stejně nakonec k 8 tunám, takže nemá ani 100 koní na tunu. "Velký" kamion má dnes přes 1000 koní a je na tom nesrovnatelně lépe.
Hina se vždy prosazovala hlavně spolehlivostí a v dunových etapách pravděpodobně hlavně díky jezdeckému umu Sugavarů. V závodě jako takovém 10l kamion nemá šanci. Tak uvidíme co FORD.
Filip Nikl
Re: Dakar 2019 - první zprávy
mirasat:U kamionů s motory do 10 l je min. hmotnost 7 t, na přední nápravu min. 3,8 t, takže je to v podstatě stejné jako u "velkých" trucků, podíl na předek je min. 54 %. Pravidla teda počítají i s váhou pod 7 t, ale jestli tomu správně rozumím, musí to být v podstatě sériovka (nikoliv variant kit). I v tomto případě musí být zachován podíl na přední nápravu 54 %.
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Aha, tak o něco lehčí ty 10l auta můžou bejt, než 13l (předek 4,5 tuny - 700kilo - to je Čapkův náklad na korbě a bez ohledu na výkon celkově 2 tuny). Zase třeba tak nezapadnou, ale na vysokých dunách už nestačí výkonově. Suma sumárum - do Afriky s nimi - zkusit pojezdit Tomáše. On se Šugouš minulý rok v dunách hodně držel speedařů, ale asi díky zkušenostem, jak píšete. Akorát teda Čapka nemá 700 koní a hmotnost má 11 tun....
Re: Dakar 2019 - první zprávy
Tak koně jsou jen koně,co krouťák,převod na hnanou nápravu,počet kvaltů v almaře,trakce,rozložení váhy atd.Dle koní bych to nesoudil ale 10L je málo.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů