http://40ton.net/calkowicie-elektryczny ... w-zasiegu/
http://40ton.net/firma-transportowa-wym ... zy-klient/
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
to chomyz:
V NL by přetížený ani nebyl, tam by mohl mít až 50 tun, v ČR měl celkovou 46 tun, takže oproti povolené 32 tun, 14 tun rozdíl, zajímalo by mě, jakou dostal taxu (14x*9.000,- Kč/t = 126.000,- Kč?) a jestli mu vzali koncesi za nesplnění dobré pověsti (přetížení o víc jak 20%) ...
V NL by přetížený ani nebyl, tam by mohl mít až 50 tun, v ČR měl celkovou 46 tun, takže oproti povolené 32 tun, 14 tun rozdíl, zajímalo by mě, jakou dostal taxu (14x*9.000,- Kč/t = 126.000,- Kč?) a jestli mu vzali koncesi za nesplnění dobré pověsti (přetížení o víc jak 20%) ...
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
to Karel334:
Ginaf 5-náprav = 1x SPZ, 1x silniční daň, 1x pojistka, 1x STK ... povolená celková 32 tun
4-osý tahač + pevný návěs = 2x SPZ, 2x silniční daň, 2x pojistka, 2x STK, ale 4-osý tahač celková 32 tun a 1-osý návěs na nápravu 10 tun, takže pak v součtu: 32 + 10 = 42 tun povolená celková legálně a bez pokuty ...
Ginaf 5-náprav = 1x SPZ, 1x silniční daň, 1x pojistka, 1x STK ... povolená celková 32 tun
4-osý tahač + pevný návěs = 2x SPZ, 2x silniční daň, 2x pojistka, 2x STK, ale 4-osý tahač celková 32 tun a 1-osý návěs na nápravu 10 tun, takže pak v součtu: 32 + 10 = 42 tun povolená celková legálně a bez pokuty ...
Tatra + MAN = Superstroj!
to Karel334:
citace z vyhlášky 341/2014:
§ 37
Největší povolené hmotnosti silničních vozidel, zvláštních vozidel a jejich rozdělení na nápravy
(2) Největší povolená hmotnost silničních vozidel nesmí překročit:
c) u motorových vozidel se čtyřmi a více nápravami 32,00 t, (tzn. vozidlo 8x4 nebo Ginaf 10x8, má vždy jen 32 t)
(1) Největší povolené hmotnosti na nápravu vozidla nesmí překročit
a) u jednotlivé nápravy 10,00 t, (jednoosý návěs má na nápravu povolených 10 t, když ho zapojíme za 4-osý tahač, tak je to prostý součet tzn. 32 t + 10 t = 42 t a Ginaf je vždy jen sólo 5-ti osé vozidlo, není za něj nic zapnuto = má povolených jen 32 tun).
Jak to jinak vysvětlit, mě už nenapadá, pevný návěs vznikl na základě "díry v legislativě", tzn. není definováno, že se návěs musí hýbat vůči tahači, tzn. co není zakázáno je povoleno ...
citace z vyhlášky 341/2014:
§ 37
Největší povolené hmotnosti silničních vozidel, zvláštních vozidel a jejich rozdělení na nápravy
(2) Největší povolená hmotnost silničních vozidel nesmí překročit:
c) u motorových vozidel se čtyřmi a více nápravami 32,00 t, (tzn. vozidlo 8x4 nebo Ginaf 10x8, má vždy jen 32 t)
(1) Největší povolené hmotnosti na nápravu vozidla nesmí překročit
a) u jednotlivé nápravy 10,00 t, (jednoosý návěs má na nápravu povolených 10 t, když ho zapojíme za 4-osý tahač, tak je to prostý součet tzn. 32 t + 10 t = 42 t a Ginaf je vždy jen sólo 5-ti osé vozidlo, není za něj nic zapnuto = má povolených jen 32 tun).
Jak to jinak vysvětlit, mě už nenapadá, pevný návěs vznikl na základě "díry v legislativě", tzn. není definováno, že se návěs musí hýbat vůči tahači, tzn. co není zakázáno je povoleno ...
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host