Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Tatraktor
Taky to není TATRA ale přestavba krásná....ale kdo to zaplatí.
https://www.agroportal24h.cz/clanky/vol ... ych-tahacu
https://www.agroportal24h.cz/clanky/vol ... ych-tahacu
Re: Tatraktor
Ano je to tady...
Dovolil jsem si na základě informací z posledního půl roku editovat a doplnit můj sáhodlouhý příspěvek z 19.1.2019, hlavně v souvislosti s tím, že Tatra začala od přelomu roku dodávat vozidla s omezením nikoli na 70, ale na 85km/h a v souvislosti s tím (a tím, že starší stroje se samozřejmě začaly taky hned přestavovat na tuto vyšší rychlost) vystoupila do popředí poněkud zamotaná situace kolem dálnic.
Co se týká té novelizace zákona o silniční dopravě, zmiňované v příspěvku výše, (nebo třeba také zde: https://zdopravy.cz/novela-zakona-konec ... dem-31527/), která je momentálně v přípomínkovém řízení a měla by platit nejdřív od května 2020, tak ta je mj. namířena na všechny traktory nad 40km/h, tedy i ty "klasické", jako Fastrac nebo pár ostatních. Důvodovou zprávu k zákonu lze najít na stránkách úřadu vlády nebo v odkazu na začátku tohoto odstavec, kde je odkaz i na celý návrh novelizovaného znění.
Nechci vlákno Tatraktoru zaplňovat legislativou, když od toho je tu jiné vlákno, ale dost se to tu diskutovalo, tak jen uvedu, že další body v novelizaci, konkrétně mířené i proti "rychlým traktorům" jsou (mimo toho, že budou spadat pod koncesi a vše s tím související jako platí pro náklaďáky) třeba navrhované zkrácení okruhu pro některé výjimky dle čl. 13 z 561/2006 ze 100km na 50km, prodloužení doby na předkládání záznamů v téže výjimce z dosavadních 1+1 den zpět na 1+7 dnů zpět, nebo nutnost vést záznam TC, pokud ho vozidlo má. Na druhou stranu je v návrhu výjimka pro zemědělské přepravy v okruhu do 50km, kde by "řidiči" nemuseli mít profesák... Ale to už jsem opravdu odbočil od hlavního tématu. Každopádně s ohledem na přípomínkové řízení tam ještě může nastat spousta změn, ale to hlavní - tedy vyškrtnutí slovíčka "silniční" z jedné zásadní věty - §1 odst. 1 zákona o silniční dopravě, lze asi považovat za jistotu...
Dovolil jsem si na základě informací z posledního půl roku editovat a doplnit můj sáhodlouhý příspěvek z 19.1.2019, hlavně v souvislosti s tím, že Tatra začala od přelomu roku dodávat vozidla s omezením nikoli na 70, ale na 85km/h a v souvislosti s tím (a tím, že starší stroje se samozřejmě začaly taky hned přestavovat na tuto vyšší rychlost) vystoupila do popředí poněkud zamotaná situace kolem dálnic.
Co se týká té novelizace zákona o silniční dopravě, zmiňované v příspěvku výše, (nebo třeba také zde: https://zdopravy.cz/novela-zakona-konec ... dem-31527/), která je momentálně v přípomínkovém řízení a měla by platit nejdřív od května 2020, tak ta je mj. namířena na všechny traktory nad 40km/h, tedy i ty "klasické", jako Fastrac nebo pár ostatních. Důvodovou zprávu k zákonu lze najít na stránkách úřadu vlády nebo v odkazu na začátku tohoto odstavec, kde je odkaz i na celý návrh novelizovaného znění.
Nechci vlákno Tatraktoru zaplňovat legislativou, když od toho je tu jiné vlákno, ale dost se to tu diskutovalo, tak jen uvedu, že další body v novelizaci, konkrétně mířené i proti "rychlým traktorům" jsou (mimo toho, že budou spadat pod koncesi a vše s tím související jako platí pro náklaďáky) třeba navrhované zkrácení okruhu pro některé výjimky dle čl. 13 z 561/2006 ze 100km na 50km, prodloužení doby na předkládání záznamů v téže výjimce z dosavadních 1+1 den zpět na 1+7 dnů zpět, nebo nutnost vést záznam TC, pokud ho vozidlo má. Na druhou stranu je v návrhu výjimka pro zemědělské přepravy v okruhu do 50km, kde by "řidiči" nemuseli mít profesák... Ale to už jsem opravdu odbočil od hlavního tématu. Každopádně s ohledem na přípomínkové řízení tam ještě může nastat spousta změn, ale to hlavní - tedy vyškrtnutí slovíčka "silniční" z jedné zásadní věty - §1 odst. 1 zákona o silniční dopravě, lze asi považovat za jistotu...
Re: Tatraktor
,,traktory,, v Brně zas přibyl Renault,úplně klasická sklopka 6x4 s jeklovou brankou za kabinou,jinak nic...co je na tom traktor nechápu...je to na blití...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Tatraktor
Do mého příspěvku z 19.1.2019 jsem doplnil něco ohledně (ne)užívání dálnice dle mně zaslaného stanoviska z MD...
viewtopic.php?f=14&t=16166&start=420#p717082
Hodím odkaz ať to nedohledáváte Leoš H.
viewtopic.php?f=14&t=16166&start=420#p717082
Hodím odkaz ať to nedohledáváte Leoš H.
Re: Tatraktor
Chomyz
Mytna krabicka na traktorovy TP vyzvednout jde, a to jak stara, tak nova. RSD zajimaji penize, ne kategorie vozidla
Mytna krabicka na traktorovy TP vyzvednout jde, a to jak stara, tak nova. RSD zajimaji penize, ne kategorie vozidla
Re: Tatraktor
Jeden tahač jsem přestavěl na traktor v TP 90 km/hod ,celková soupravy 44t. .prostudoval jsem zákony o dopravě a nikde jsem se nedočetl že skupina T nesmí na dálnici! Jasně se tam uvádí že dálnici můžou používat motorová vozidla a jízdní soupravy s min. rychl 80 km/hod,Traktor je motorové vozidlo a když je spřaženo s návěsem je to jízdní souprava s limitem max 90 km/hod. Mýto přihlášeno a myslím že žádný zákon neporušuji. (přestavěl jsem i 3ks návěsu podval.plato a skopku. zák.poj 00nic ,sil.daně žádné,) tudy vede cesta!
Re: Tatraktor
Všechny velké traktory budou od letoška/příštího roku omezeny na té rychlosti - někde to tu chomyz rozebíral. Ale v tuto chvíli je to skutečně zřejmě OK. Potkávám běžně na dálnici "traktor" od Cargitransu...
Re: Tatraktor
Omezení v návrhu zákona mělo být ,týkalo se to dodržování doby řízení. Ale v současném stavu vlády to bude na dlouho,O rychlosti se nic nemění ani nebude měnit. !!!
Re: Tatraktor
Jo máš pravdu, pomotal jsem dvě věci dohromady...
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Tatraktor
Musím si prý taky na léto vyzvednout mýtnou krabičku ... musí jí prý mít všechny traktory, pokud jezdí po silnici zpoplatněné mýtem. Aspoň tak mi to řekli. Ptal jsem se, jak to je s mýtem , když po cca 6 km sjíždím z té silnice na polní cestu, tedy jestli mi nacálují celé mýto mezi Kolínem a Kutnou Horou a nebo zaplatím, jen to co projedu. Tak prý to satelit změří přesně , Dostal jsem ho s otázkou jak je to s mýtem u kombajnů, které nemají RZ, ujistil mě, že mýto musí mýt i zemědělské a speciální stroje, ale tohle, že fakt neví. Naštěstí tam sklízet nejezdíme, jen mě čeká cca 7x se otočit v tom úseku s ječmenem.
Budu kvůli tomu muset zajet do Kolína pro krabičku a pokud ve žních Tatra klekne, tak honem hop, hop, pro další krabičku na jiný traktor , cena je při pěti nápravách(počítám že se asi zadávají nápravy i s vlekem ? ) 38,34Kč za jednu cestu. Tam a zpět 76,68, pokud mi napálkují celou trasu Kolín - K. Hora, celkem za 7 souprav ječmene přispěju částkou 536,76 ročně a pokud mi napočítají jen skutečné km, tak 334,78 za rok + záloha za krabičku (2.000,- ? ) + asi nějaké vložné do krabičky ?
Počítám, že ji vyzvednu v červenci a v srpnu bych jí mohl vrátit, ale říkám si, zda vrátit, či ne? Když jí doma hodím do skříně a vyndám za rok, probudí se ? Nebo jí občas píchnout na nějakou nabíječku ? A když jí vrátím, vrátí mi celou zálohu, nebo nějaký manipulační poplatek si nechají ? A když se za rok neprobudí, výměna za funkční je zdarma, nebo mi zas napočítají, že je dlouhodobým nepoužíváním mrtvá ?
A poslední možnost protáhnout to přes Starej Kolín a pak pohopsat 2km po polňačce "přeplavat" tu mýtnou silnici napříč, ale musím to projet s osobákem, jestli se to vůbec dá. Úspora 3-5 stovek stejně proletí výfukem, když se budu courat vesnicema a polma, takže k ničemu.
Budu kvůli tomu muset zajet do Kolína pro krabičku a pokud ve žních Tatra klekne, tak honem hop, hop, pro další krabičku na jiný traktor , cena je při pěti nápravách(počítám že se asi zadávají nápravy i s vlekem ? ) 38,34Kč za jednu cestu. Tam a zpět 76,68, pokud mi napálkují celou trasu Kolín - K. Hora, celkem za 7 souprav ječmene přispěju částkou 536,76 ročně a pokud mi napočítají jen skutečné km, tak 334,78 za rok + záloha za krabičku (2.000,- ? ) + asi nějaké vložné do krabičky ?
Počítám, že ji vyzvednu v červenci a v srpnu bych jí mohl vrátit, ale říkám si, zda vrátit, či ne? Když jí doma hodím do skříně a vyndám za rok, probudí se ? Nebo jí občas píchnout na nějakou nabíječku ? A když jí vrátím, vrátí mi celou zálohu, nebo nějaký manipulační poplatek si nechají ? A když se za rok neprobudí, výměna za funkční je zdarma, nebo mi zas napočítají, že je dlouhodobým nepoužíváním mrtvá ?
A poslední možnost protáhnout to přes Starej Kolín a pak pohopsat 2km po polňačce "přeplavat" tu mýtnou silnici napříč, ale musím to projet s osobákem, jestli se to vůbec dá. Úspora 3-5 stovek stejně proletí výfukem, když se budu courat vesnicema a polma, takže k ničemu.
Re: Tatraktor
Přestavěný návěs má rychlost takovou kterou tam zadal výrobce při prodeji nového 90km. Ten trojůhelník patří na traktory do 40km (pomalu jedoucí vozidlo) . Traktor může táhnout jen trakorový návěs s ABS ! Může i bez ABS a to jen do rychlosti 40km,T1B označení tahač traktor nelze zapřáhnout do nepřestavěného návěsu (chybné zapojení přívěsu) Ještě jsem nezjistil jaký je za to postih ,pokuta,body,
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Tatraktor
Ahoj,
je to tak, rychlost je podle výrobce a stáří vozidla ..... no já mám Agro Tatru ročník 89 a Panav takže jsme snižovali rychlost na 40km/h, vlek byl sice mladší, takže mohl mít vyšší rychlost, ale zase technická častěji, takže jsem to nechal všechno na 40, jezdí to pár měsíců v roce na žních, tak to stačí. Ale je pravda, že podle stáří stroje jsou určené max rychlosti. Co se týče mýta a silnici, tak traktory od nového roku výjimku prý nemají. Mýto se bohužel neplatí jen na dálnicích kam čtyřicítky nesmějí ....
je to tak, rychlost je podle výrobce a stáří vozidla ..... no já mám Agro Tatru ročník 89 a Panav takže jsme snižovali rychlost na 40km/h, vlek byl sice mladší, takže mohl mít vyšší rychlost, ale zase technická častěji, takže jsem to nechal všechno na 40, jezdí to pár měsíců v roce na žních, tak to stačí. Ale je pravda, že podle stáří stroje jsou určené max rychlosti. Co se týče mýta a silnici, tak traktory od nového roku výjimku prý nemají. Mýto se bohužel neplatí jen na dálnicích kam čtyřicítky nesmějí ....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host