Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
LNG - má někdo zkušenost ?
Můj dotaz se týká LNG, ne LPG či CNG
Má někdo z Vás reálnou zkušenost s provozem na LNG ?
V pondělí si vyzvedáváme Ivetu na LNG, jezdíme linku do NL.
Prý absolvujeme nějaké školení ohledně tankování a jedem . . .
Uvítám praktické zkušenosti . . .
Má někdo z Vás reálnou zkušenost s provozem na LNG ?
V pondělí si vyzvedáváme Ivetu na LNG, jezdíme linku do NL.
Prý absolvujeme nějaké školení ohledně tankování a jedem . . .
Uvítám praktické zkušenosti . . .
Raději se 5x zeptám, než jednou zaplatím . . .
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
Zkušenosti sou takový, že to je 13l, 460ka a má to i sníženej krouťák na 2000Nm, oproti naftě která je v 13l 510, 2300Nm a vejš V kopcu tě budou objíždět velkým obloukem No a na loď, nebo do haly tě s tym asi taky nevemou
https://www.iveco.com/czech/press-room/ ... a-lng.aspx
https://www.iveco.com/czech/press-room/ ... a-lng.aspx
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
No nechtěl jsem zde nic psát. Ale na lodi sem takova auta viděl. Calais - Dover. Jeste sme se pak s kolegy bavili jak to ze to muze na lod.
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
Tak Tiráku, jak to teda šlape když je plnovej pedál "opravdu" plynovej?
Tím chci taky říct, že správně je akcelerátor, dnes už se pedálem množství paliva neurčuje, jen právě ta míra akcelerace(zrychlení) a zbytek dělá řídící jednotkla dle map atd
Tím chci taky říct, že správně je akcelerátor, dnes už se pedálem množství paliva neurčuje, jen právě ta míra akcelerace(zrychlení) a zbytek dělá řídící jednotkla dle map atd
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 7551
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
Jezdi na tom nejaka Santa krnov treba.ma slipku 410ps origo.ma v tom Cng.praxe je takova ze s Kofolou do mohelnice,ta ma asi 27tun,je 36kmh.do Prahy a zpet nadrz nevyjde.tak tankuje jednou dva krat.tankujes mezi osobaky polamany,45minut udelas v klidu.jak jsi treti,aj 2hodiny...kukni kolik to cng stoji.za me osobne totalni kokotina
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
Sme to meli pujceny, Iveco, a vratilo se to..... To je tak na linku kdyz vozis lehky veci a mas kde cestou tankovat. Nekde sem cetl ze to ujedel myslím 1500km.... to tak z kopce...
-
- Příspěvky: 7551
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
Jen oni vozi kofolu.33palet?uplna hovadina.kdyby to stalo jak Lpg,12kc litrkilogram,nereknu ani ń..takto mi to prijde nesmysl.
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
CNG stlačený zemní plyn, LNG zkapalněný zemní plyn. Na LNG jezdí v Belgii spoustu aut, ať s nimi zkušenost nemám. Koukal jsem jak to tankuji na lokerenu, v pondělí jsem si všiml, že na Shell na obchvatu Lyonu ji dostavují taky. Těch pump přibývá. Osobně bych to nechtěl, ale co naděláš když se v tom šéf zhlédne. Máš dvě možnosti.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
Při současných cenách nafty je LNG na MKD celkem nesmysl, nehledě na vysokou pořizovací cenu auta. Kdo křižuje SRN vydělá dost, mýto se do konce r. 2023 neplatí, tzn. ušetřených ca. 5Kč/km. Je možné, že od r. 2024 bude ke koupi spousta LNG ojetin a nikdo to nebude chtít, pokud to nenakopnou nějakou další dotací nebo úlevou...
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
Nerozumiem tomu. Mohol by si my to trochu vysvetliť?
LNG na MKD je nesmysl- to myslíš tie nové (drahé) autá ako napríklad Iveco. Niesú tie nové autá väčšinou len CNG? Mne sa zdá, že nové autá na LNG som ešte nevidel.
Kto křižuje SRN vydělá dost- to myslíš tie prestavby starších áut na dieselgas?
Aj podľa mna je to tak je ako píšeš. Tie nové, plynové a drahé autá sa my zdajú ako ekonomické riziko. Prestavať staršie auto a využívať neplatenie mýta sa my zdá ako dobrý-ekonomicky nápad.
————————————-
Prouza napísal zaujímavú vec. Vraj tie autá nemôžu na lode a ani do hál. Ja už som na lodiach tie nové CNG autá, tak ako píše wckr, videl. Dajú sa ľahko poznať, podľa valcovej nerezovej nádrže. Autá na dieselgas LNG jazdia aj do hál. Kamióny občas (cisterny často) nakladajú v uzavretých halách. Nikde som si nevšimol, že by niekde vo fabrike bola značka zákaz vjazdu pre nákladné CNG, LNG autá. Ani pri vypisovaní registračných lístkov na loď sa nikdy na pohon auta nepýtajú. Je to zaujímavé. Osobné autá na plyn do zavretých garáží nesmú. Pri nákladných áut sa to (asi) nikde nerieši.
Ak by naozaj plynové nákladné autá nemohli na lode a do hál, bolo by to výrazné obmedzenie pre tieto autá.
Tých áut je veľa. Ja už pomaly čakám, kedy sa v správach objaví nehoda, pri ktorej takéto nákladné auto vybuchlo, alebo bol s toho veľký a nebezpečný požiar. To je asi hlavná vec, ktorá ma pri týchto plynových autách znepokojuje.
LNG na MKD je nesmysl- to myslíš tie nové (drahé) autá ako napríklad Iveco. Niesú tie nové autá väčšinou len CNG? Mne sa zdá, že nové autá na LNG som ešte nevidel.
Kto křižuje SRN vydělá dost- to myslíš tie prestavby starších áut na dieselgas?
Aj podľa mna je to tak je ako píšeš. Tie nové, plynové a drahé autá sa my zdajú ako ekonomické riziko. Prestavať staršie auto a využívať neplatenie mýta sa my zdá ako dobrý-ekonomicky nápad.
————————————-
Prouza napísal zaujímavú vec. Vraj tie autá nemôžu na lode a ani do hál. Ja už som na lodiach tie nové CNG autá, tak ako píše wckr, videl. Dajú sa ľahko poznať, podľa valcovej nerezovej nádrže. Autá na dieselgas LNG jazdia aj do hál. Kamióny občas (cisterny často) nakladajú v uzavretých halách. Nikde som si nevšimol, že by niekde vo fabrike bola značka zákaz vjazdu pre nákladné CNG, LNG autá. Ani pri vypisovaní registračných lístkov na loď sa nikdy na pohon auta nepýtajú. Je to zaujímavé. Osobné autá na plyn do zavretých garáží nesmú. Pri nákladných áut sa to (asi) nikde nerieši.
Ak by naozaj plynové nákladné autá nemohli na lode a do hál, bolo by to výrazné obmedzenie pre tieto autá.
Tých áut je veľa. Ja už pomaly čakám, kedy sa v správach objaví nehoda, pri ktorej takéto nákladné auto vybuchlo, alebo bol s toho veľký a nebezpečný požiar. To je asi hlavná vec, ktorá ma pri týchto plynových autách znepokojuje.
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
No to se neřeší.. Je tu nějaký chemik?
LPG do garáží nesmí, CNG ano, to je lehčí než vzduch ale stejně ho zakázali, nebo spíš nepovolili.. Co je to LNG za kapalinu vlastně? Za normálních podmínek teda, teplota vznícení, podporuje hoření, odpařuje se, samovznícení atd?
Jako do toho když prdne z boku osobák nebo to otevřu o svodidlo.. A ať mi netvrdí, že to ta nádrž vydrží, že je jak u CNG z karbonu nebo ocele, to by vážila tunu a měla 50mm stěnu jak tank, a víme jak jedna Fábka znepojízdnila 4 Pandury na rok
LPG do garáží nesmí, CNG ano, to je lehčí než vzduch ale stejně ho zakázali, nebo spíš nepovolili.. Co je to LNG za kapalinu vlastně? Za normálních podmínek teda, teplota vznícení, podporuje hoření, odpařuje se, samovznícení atd?
Jako do toho když prdne z boku osobák nebo to otevřu o svodidlo.. A ať mi netvrdí, že to ta nádrž vydrží, že je jak u CNG z karbonu nebo ocele, to by vážila tunu a měla 50mm stěnu jak tank, a víme jak jedna Fábka znepojízdnila 4 Pandury na rok
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
sof: Omlouvám se překlep. Chtěl jsem napsat, že LNG je nesmysl na VKD. V CZ je podpora státu mizivá (žádné dotace na nákup a dálnice zdarma jako v Německu) a nový tahač S-way LNG stojí kolem 120-130.000,-€.
Válcové kryogenní nerezové nádrže jsou na LNG. Na autě je obvykle jedna, max. dvě. U CNG bývá osazováno nádrží vícero. Polské přestavby jsou z velké většiny diesel+CNG... Taková přestavba staršího auta už sice dává trochu smysl, ale má to svá ALE!!! Aby si mohl mít v Německu maut zadarmo, musíš mít namontovány nádrže nejméně na 300L (ca. 50kg plynu) a ty už něco váží. Navíc s touto zásobou najedeš sotva 500 km a úspora na spotřebě je tak 1,20 Kč/km... http://www.dieselgas-cng.cz/kalkulator- ... iesel-cng/ . Skoro bych si tipnul, že Poláci jezdí stejně hlavně na diesel a domontované CNG je jen kamufláž...
Prouza88: LNG je zkapalnělé CNG při -163°C. Zatímco CNG máš v nádržích pod tlakem ca. 200-250 barů, LNG je kapalina "bez tlaku". Tlak v nádržích samozřejmě vzniká při ohřevu (varu) kapaliny a odpařování plynu z ní, pokud však páry překročí určitý tlak, je přes bezpečnostní ventil upouštěn do okolí, a tak auto vlastně "žere", i když stojí... https://res.cloudinary.com/engineering- ... d5tekz.png . I proto je první fází při tankování LNG odsátí par (pokles tlaku v nádrži) a pak teprve plnění. Na netu je spousta videí, jak se LNG "chová", včetně problematiky hořlavosti a hasebních metod.
Válcové kryogenní nerezové nádrže jsou na LNG. Na autě je obvykle jedna, max. dvě. U CNG bývá osazováno nádrží vícero. Polské přestavby jsou z velké většiny diesel+CNG... Taková přestavba staršího auta už sice dává trochu smysl, ale má to svá ALE!!! Aby si mohl mít v Německu maut zadarmo, musíš mít namontovány nádrže nejméně na 300L (ca. 50kg plynu) a ty už něco váží. Navíc s touto zásobou najedeš sotva 500 km a úspora na spotřebě je tak 1,20 Kč/km... http://www.dieselgas-cng.cz/kalkulator- ... iesel-cng/ . Skoro bych si tipnul, že Poláci jezdí stejně hlavně na diesel a domontované CNG je jen kamufláž...
Prouza88: LNG je zkapalnělé CNG při -163°C. Zatímco CNG máš v nádržích pod tlakem ca. 200-250 barů, LNG je kapalina "bez tlaku". Tlak v nádržích samozřejmě vzniká při ohřevu (varu) kapaliny a odpařování plynu z ní, pokud však páry překročí určitý tlak, je přes bezpečnostní ventil upouštěn do okolí, a tak auto vlastně "žere", i když stojí... https://res.cloudinary.com/engineering- ... d5tekz.png . I proto je první fází při tankování LNG odsátí par (pokles tlaku v nádrži) a pak teprve plnění. Na netu je spousta videí, jak se LNG "chová", včetně problematiky hořlavosti a hasebních metod.
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
Tak ještě to má -100° No to je bomb jak sviňa
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11929
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
máme asi 3-4 ty auta ...dvě bomby tlakový ...nějak sem to nezkoumal...jezdí to jen D ..... asi 140-160 to prej stojí namontovat , ale mužu se poptat.....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: LNG - má někdo zkušenost ?
Děkuji za Vaše zkušenosti, názory i teorie.
Jen upřesním, že LNG je zkapalněný zemní plyn (dá se říci, že zmrazený,), CNG je jen stlačený zemní plyn a LPG je stlačený propan-butan.
Diskuze je o LNG
Jezdíme linku Rudná (u Prahy) - NL Tiburg, jedna točka cca 1800 - 1900 km, DAF XF106 480
Měli jsme mít zapůjčené na 14 dnů, po týdnu jsme vrátili . . .
Moje reálná zkušenost s LNG (pomíjím zapůjčený "obal") je tato :
3xN = Nejede, nejede a nejede do kopců
1xR = Rovina, např. v mém případě v NL jede v pohodě, proto tam jezdí běžně a mají spoustu čerpaček
Tankování (IVECO nás vybavilo dvěma čipy a dvěma tankovacími kartami = 4 možnosti) :
V NL (tankovali jsme u Tiburgu) samoobslužná čerpací (plnicí) stanice, 3xLNG, 2x CNG, doba tankování 11 minut (čistého času od příjezdu), platba SHELL kartou, bez problémů ("kojná" jezdí ze strany, kde se netankuje, viz CZ)
V CZ - (tankovali jsme v Lounech, druhá ze dvou v CZ je v Klecanech - nebyl jsem tam) nutno volat obsluze předem, počkat na její příjezd, žádnou z poskytnutých platebních možností nelze využít, zkoušíme pátou možnost, firemní DKV, bez úspěchu. Hotově, nebo na běžnou platební kartu, VISA, MasterCard, nebo po domluvě na f(r)akturu = 10 minut telefonátů. Od doby, než jsme dorazili (byla tam "kojná" a zároveň tankovat nešlo) je hodina pryč.
Spotřeba :
Dle počítače v autě je na naší trase 25,1 kg na 100 km. "Tankovací a počitačová spotřeba" je o trochu jiná, ale tak to je všude, takže +- souhlasí.
Cena :
V CZ jsme tankovali za 25,- / kg.
V NL stojí 1 kg 0,89 EUR / kg
Mýtné :
V CZ se platí jako za EURO 6,
V NL to samé
V D je, pokud je zaregistrován, neplatí se nic.
Tolik moje zkušenost
Můj závěr je ten, že pokud se díky "ušetřenému mýtu" v D vrátí pořizovací náklady a nejede se "na čas", tak se ohledně jízdních vlastností připravte na to, že 3 x N platí.
viz další příspěvky.
Díky za Vaše reakce
Jen upřesním, že LNG je zkapalněný zemní plyn (dá se říci, že zmrazený,), CNG je jen stlačený zemní plyn a LPG je stlačený propan-butan.
Diskuze je o LNG
Jezdíme linku Rudná (u Prahy) - NL Tiburg, jedna točka cca 1800 - 1900 km, DAF XF106 480
Měli jsme mít zapůjčené na 14 dnů, po týdnu jsme vrátili . . .
Moje reálná zkušenost s LNG (pomíjím zapůjčený "obal") je tato :
3xN = Nejede, nejede a nejede do kopců
1xR = Rovina, např. v mém případě v NL jede v pohodě, proto tam jezdí běžně a mají spoustu čerpaček
Tankování (IVECO nás vybavilo dvěma čipy a dvěma tankovacími kartami = 4 možnosti) :
V NL (tankovali jsme u Tiburgu) samoobslužná čerpací (plnicí) stanice, 3xLNG, 2x CNG, doba tankování 11 minut (čistého času od příjezdu), platba SHELL kartou, bez problémů ("kojná" jezdí ze strany, kde se netankuje, viz CZ)
V CZ - (tankovali jsme v Lounech, druhá ze dvou v CZ je v Klecanech - nebyl jsem tam) nutno volat obsluze předem, počkat na její příjezd, žádnou z poskytnutých platebních možností nelze využít, zkoušíme pátou možnost, firemní DKV, bez úspěchu. Hotově, nebo na běžnou platební kartu, VISA, MasterCard, nebo po domluvě na f(r)akturu = 10 minut telefonátů. Od doby, než jsme dorazili (byla tam "kojná" a zároveň tankovat nešlo) je hodina pryč.
Spotřeba :
Dle počítače v autě je na naší trase 25,1 kg na 100 km. "Tankovací a počitačová spotřeba" je o trochu jiná, ale tak to je všude, takže +- souhlasí.
Cena :
V CZ jsme tankovali za 25,- / kg.
V NL stojí 1 kg 0,89 EUR / kg
Mýtné :
V CZ se platí jako za EURO 6,
V NL to samé
V D je, pokud je zaregistrován, neplatí se nic.
Tolik moje zkušenost
Můj závěr je ten, že pokud se díky "ušetřenému mýtu" v D vrátí pořizovací náklady a nejede se "na čas", tak se ohledně jízdních vlastností připravte na to, že 3 x N platí.
viz další příspěvky.
Díky za Vaše reakce
Raději se 5x zeptám, než jednou zaplatím . . .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti