Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
před jízdou nafoukej .chcípni to a zvedni korbu, natáhni si + drát na prasáka třeba od spínače u spojky pod maskou . Najdi cívky malá, velká na převodovce (jdi po hadičkách od kapličky na převodovce) přilož + na cívku jak potřebuješ a musí přeskakovat malá velká jak budeš + drát přikládat na kontakty cívek.Píst musí rázně přeskočit bez prodlevy a uniku vzduchu. když nějaká ze dvou cívek nebude přepouštět do převodovky tak jsi našel problém ve vadné cívce . Může být taky Okroužek v kapliče ko a za studena to bude profukovat ,píst nepřetlačí.Odhadoval bych to na ty cívky ,nebo kontakty na cívkách .očka od vodičů na cívkách,kostra cívek, O krožek v převodovce. Je taky dost možné že ti + od pedálu na cívky půjde ale nebude tam zase kostra ,tak to musíš vše vylučovací metodou prověřit.Toto prověř a až pak to hledej v kabině! Vždy jak něco souvisí s teplotou, je to někde u převodovky. Studená cívka nefunguje, stejně nějaký drát se ohřeje a nějaké volty propusí a za studena ne.
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Dík, tak až jí přivezu zpátky pustím se do toho, jinak řazení funguje furt stejně, jen najednou začnou půlky chodit a pak už chodí do konce dne .... jinak souhlasím, že když to začne řadit až po nějaké jízdě, tak to bude někde, kde se teplo projeví, ten spínač mě napadl, jen že je na ráně.
Dám vědět až to najdu, teda doufám, že najdu
Dám vědět až to najdu, teda doufám, že najdu
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
gumička v kapli???Honza Karela 2 píše: ↑ned kvě 02, 2021 9:16 pmDík, tak až jí přivezu zpátky pustím se do toho, jinak řazení funguje furt stejně, jen najednou začnou půlky chodit a pak už chodí do konce dne .... jinak souhlasím, že když to začne řadit až po nějaké jízdě, tak to bude někde, kde se teplo projeví, ten spínač mě napadl, jen že je na ráně.
Dám vědět až to najdu, teda doufám, že najdu
Re: Poruchy a opravy Tater
Do trubiek od prevodovky ti tečie olej. Začne to radiť až keď sa zohreje a pretlaci ho. Prevodovka hádže olej cez gumičku v radiči mala/veľká .
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
Re: Poruchy a opravy Tater
Navážu na téma řazení půlek. V pondělí ráno cca v osm ráno telefon od bývalého kolegy z doby kdy jsem dělal na betonárce : Nespíš ? Ne nespím sice ležím, ale abych usnul musel bych si ruky přivázat ke kardanu nade mnou. Má 67 let, přesluhuje a tatrovák je cca třicet let. Hned hlásí : potřebuju zachránit , jeden budík od vzduchu mám furt na nule, poradili mi, tak jsem vyměnil čtyřcesťák, nepomohlo, tak jsem vyměnil ventily, nepomohlo, tak jsem vyměnit snad už všechno, a furt nic. Z nostalgie jsem sedl do osobáku a jel na betonárku, ještě jsem nevylezl z auta a Pepa se mě ptá : napadá Tě kde by to mohlo být? Ze zvyku, není to vrozený, ale chybami získaný instinkt jsem se ho neptal kde je chyba, ale zeptal jsem se a co Ti nefunguje? Zahlásil : měsíc jsem byl marod a jezdili s tím mlaďoši a ulomili šajtrpáku ale tím to přece být nemůže, no levý budík je na nule, a nejdou mi řadit půlky, a nejde mi posilovač řazení, vše ostatní funguje. Mám pokračovat ?
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Luboš, klidně pokračuj zajímal by mě výsledek, můj laický odhad mi říká, že buď tam nešel vzduch ze čtyřcesťáku, což by měl, když ho měnil, a nebo tam někde byla díra, kterou vzduch utíkal, když to vrčí neslyšíš to skrzeva randál motoru a když to chcípněš tak to neslyšíš, jak to syčí protože tam vzduch není
moje babička ještě furt stojí u zámečníků, neodhadl jsem koronakrizi a nedostatek železných dílů v eschopu objednal háky zavírání bočnice (říkám si za tři dny je mám na stole).... a prý nejdřív za měsíc, druhá firma prý možná za týden, předevčírem týden fuč, tak mu volám, jo prý dobrý už je má na skladě jen poslat a furt nic .... a ceny to samé zámečníci říkali, že nacení zakázku a než jí donesou zákazníkovi můžou přeceňovat ... pěkný vyhlídky, až to přivezu domů začnu řešit půlky, no doufám že to do žní pojede....
... ještě mi jde hůř řízení, když jsme to před dvěma lety koupili byla voda v nádržce, a čerpadlo v háji, dali jsme jiný ale stejně na volnoběh jde řízení hůř, kruháky mě pak netěší a couve se s tím taky skvěle
moje babička ještě furt stojí u zámečníků, neodhadl jsem koronakrizi a nedostatek železných dílů v eschopu objednal háky zavírání bočnice (říkám si za tři dny je mám na stole).... a prý nejdřív za měsíc, druhá firma prý možná za týden, předevčírem týden fuč, tak mu volám, jo prý dobrý už je má na skladě jen poslat a furt nic .... a ceny to samé zámečníci říkali, že nacení zakázku a než jí donesou zákazníkovi můžou přeceňovat ... pěkný vyhlídky, až to přivezu domů začnu řešit půlky, no doufám že to do žní pojede....
... ještě mi jde hůř řízení, když jsme to před dvěma lety koupili byla voda v nádržce, a čerpadlo v háji, dali jsme jiný ale stejně na volnoběh jde řízení hůř, kruháky mě pak netěší a couve se s tím taky skvěle
Re: Poruchy a opravy Tater
Honzo, trochu Ti napovím, staré T1 mají zpravidla sedm elektropneumatických ventilů , jsou napájeny všechny z jediné trubky. Přední náhon mu fungoval, uzávěrky také, motorová brzda také, Copak mají společného řazení půlek a posilovač řazení ??????
Nejblíž byl v SZ Tom Benďa, zahlásil věc kterou jsem zkontroloval první, tam to nebylo, a tu druhou by odhalil také, je logická.
Honzo shodou okolností, jsme s Tomem řízení u balonovek po telefonu řešili zrovna dnes před obědem. U balonovek je to řízení špatně spočítané, aby fungovalo dobře, musí být v absolutním pořádku úplně celá soustava, jedna součást klade odpor nepatrně, a už to nejde, a pokud odpor kladou dvě a víc součásti, je to nekonečný boj všechny najít, protože i když problém odstraníš, změna k lepšímu se nekoná.
Nejblíž byl v SZ Tom Benďa, zahlásil věc kterou jsem zkontroloval první, tam to nebylo, a tu druhou by odhalil také, je logická.
Honzo shodou okolností, jsme s Tomem řízení u balonovek po telefonu řešili zrovna dnes před obědem. U balonovek je to řízení špatně spočítané, aby fungovalo dobře, musí být v absolutním pořádku úplně celá soustava, jedna součást klade odpor nepatrně, a už to nejde, a pokud odpor kladou dvě a víc součásti, je to nekonečný boj všechny najít, protože i když problém odstraníš, změna k lepšímu se nekoná.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdar borci když už se tu řeší vzduch, potřeboval bych radu odborníka. Jedu si tak se starou T1 z Brna a cca po 50 km v kopcích jsem zjistil že nefouká vzduch nebo jen minimálně. Vyměnil jsem regulator, kompresor ( starý jsem zkoušel je dobrý), nikde nic nefučí. Ted už sice nafouká ale brutálně pomalu a na volnoběh skoro nic. Nemá s tim nekdo zkušenost co by to mohlo být?
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Dobrý den,
je páka ruční brzdy v parkovací poloze? Když se uvolní ruční brzda, ani moje T2 nevytváří žádný skutečný tlak.
Zdravím, Felixe
je páka ruční brzdy v parkovací poloze? Když se uvolní ruční brzda, ani moje T2 nevytváří žádný skutečný tlak.
Zdravím, Felixe
Re: Poruchy a opravy Tater
Mně foukala krasne i s ručkou na volnobeh klidně 10 atm. Teď zrazu na plný plyn a strašně dlouho jí to trvá.
Re: Poruchy a opravy Tater
Napadl mně jeste 4cestny ventil jinak už nevím. Jedine mam ještě dvoupíst misto klasické 4101
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Není to tatra, ale stejny problém u Avie. Kompresor tlači 8atm, nový regulator tlaku, nový 4cestak a na voľnobeh stejne nenafuka. Po 4atm ešte ako tak, ale potom už musím dať plyn a lezie to veľmi pomaly. Keď regulator pri 7,2 odfukne, spadne až na 6atm a potom sa zase zavrie, ale rucka sa sama pri úniku pod 6,5 zabrzdi. Moc by my pomohla nejaká dobra rada. Kompresor ma novy valec, krúžky, tesnenia, hlavu, ventilky... Nech je rucka zatiahnuta, alebo nie, fúka to stejne.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Jaky 256 - mne to na tahaci t815T2 robilo to osie hniezdo, také 2 bambule za sebou. Neviem ako to po česky povedať. Ale jeden je regulator tlaku a druhy vyrovnávač tlaku, a ten vyrovnávač zlobil. Musel som oba kúpiť nové.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Jaky - Zkusil bych ten čtyřcesťák, jestli je "zarostlej" tak ho to těžko profukuje a můžeš zkusit dát tlakoměr před regulátor a vyrovnávač a za něj a zrovna tak to zkusit u čtyřcesťáku změřit jestli to fakt nefouká, nebo se to jen někde ucpe, pak už jedině někde zarostlá trubka, ale podle toho jak to najednou huplo a šlus tak bych řek čtyřcesťák, Luboš má speciš vylehčenou verzi dobrý vzor zlepšováku
Luboš .. no maturitu z toho asi neudělám, ale pokud jedna trubka napájí 7 cívek čtyři jdou a tři ne, pak je problém v elektrice, ne ve vzduchu, a pokud urvali šaltrovací páku, tak si škrtli káblíkama od půlek, vyhodili pojistku a je na ní i manometr, jinými slovy vzduch tam je ale neukazuje, půlky a posilovač nejdou protože nejdou cívky ??? Ale nezdá se mi že by levej manometr měl pojistku s půlkama tak je to asi kravina, co jsem tady vyplodil a svoji babičku mám furt u zámečníků, tak se nepodívám jaké tam jsou cesty Boží prozřetelnosti
... a můj současnej problém ... objednám háky na spodní otvírání bočnice a dodání za 4 !! týdny, obvolám kde koho pak borec že možná do týdne, za týden mu volám "jo mám je u ž tady co nejdřív vyexpeduji" .. skvělý dík! ...čekám tři dny a volám znova ... už to prý odešlo a říkám "kdy? " no prý včera možná dneska včera v 15:45 sms DPD v pondělí vám doručíme zásilku = rychlá expedice znamená 3 dny na zabalení a podání 7 háčku o velikosti ca 10 cm takže za dva týdny od objednání a tři týdny od prvního objednání, protože jsem si trouba nevšiml těch malejch písmene doručíme za 4 týdny
Ivan Hofman - pěkný vypadá to jak hračky, jo a tvůj "stříbrnej šíp" s tříosákem jsem ve čtvrtek potkal někde u trati buď v Jíkvi, nebo v Křinci na přejezdu, nebo možná v Oskořínku, už mi ta hlava vynechává
Luboš .. no maturitu z toho asi neudělám, ale pokud jedna trubka napájí 7 cívek čtyři jdou a tři ne, pak je problém v elektrice, ne ve vzduchu, a pokud urvali šaltrovací páku, tak si škrtli káblíkama od půlek, vyhodili pojistku a je na ní i manometr, jinými slovy vzduch tam je ale neukazuje, půlky a posilovač nejdou protože nejdou cívky ??? Ale nezdá se mi že by levej manometr měl pojistku s půlkama tak je to asi kravina, co jsem tady vyplodil a svoji babičku mám furt u zámečníků, tak se nepodívám jaké tam jsou cesty Boží prozřetelnosti
... a můj současnej problém ... objednám háky na spodní otvírání bočnice a dodání za 4 !! týdny, obvolám kde koho pak borec že možná do týdne, za týden mu volám "jo mám je u ž tady co nejdřív vyexpeduji" .. skvělý dík! ...čekám tři dny a volám znova ... už to prý odešlo a říkám "kdy? " no prý včera možná dneska včera v 15:45 sms DPD v pondělí vám doručíme zásilku = rychlá expedice znamená 3 dny na zabalení a podání 7 háčku o velikosti ca 10 cm takže za dva týdny od objednání a tři týdny od prvního objednání, protože jsem si trouba nevšiml těch malejch písmene doručíme za 4 týdny
Ivan Hofman - pěkný vypadá to jak hračky, jo a tvůj "stříbrnej šíp" s tříosákem jsem ve čtvrtek potkal někde u trati buď v Jíkvi, nebo v Křinci na přejezdu, nebo možná v Oskořínku, už mi ta hlava vynechává
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů