Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Krafárna - OTčka,pokec
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 3:12 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Preklad zaujímavého článku o brzdách zo 40ton.net
https://40ton.net/ciagniki-siodlowe-bez ... a-drogach/
Nákladní vozidlo bez brzd na přední nápravě zní jako příběh z oznámení o kontrole. Jak se však ukázalo, po mnoho let to bylo legální a na silnicích se s tím setkáte i dnes.
Nákladní automobily, především těžké tahače bez předních brzd, si ve Spojených státech získaly obrovskou oblibu. Povinné používání předních brzd se tam objevilo až v polovině 80. let, což vyvolalo obrovskou vlnu nespokojenosti. Mnoho řidičů odmítlo naplnit nové traktory, protože se obávali dalších brzd. Časté byly i netovární úpravy v podobě odpojení předních brzd, jejich zakrytí přídavným spínačem nebo instalace omezovačů brzdné síly. Ten poskytoval znatelnou brzdnou sílu vpředu pouze při velmi silném sešlápnutí středového pedálu.
Rozsah těchto úprav byl tak velký, že v následujících letech byly předpisy ještě zpřísněny, aby se zabránilo jakýmkoli zásahům do předních brzd. Na druhou stranu, před změnou zákona nebylo nikdy povinné montovat přední brzdy do vozidel. Nákladní vozidla vyrobená před 25. červencem 1980 se třemi nebo více nápravami stále nemusí mít brzdy předních kol. Stále mohou být provozovány v běžné dopravě a bez problémů projdou technickou kontrolou. Přestože většina z nich je dnes již starožitností, ještě před 10-20 lety byly k vidění v běžné dopravě.
Odkud se však tento nápad vzal? Vše souviselo s blokováním kol, které bylo před zavedením ABS velmi častým jevem. Jak víte, zablokováním předních kol se ztrácí řiditelnost a pohyby volantem se nepromítají do otáčení vozidla. Proto se Američané dlouhá léta domnívali, že je lepší nemít na předních kolech vůbec žádné brzdy, než riskovat jejich zablokování. Odtud pochází výše zmíněné spínače nebo omezovače. Řidiči odpojovali přední brzdy hlavně na kluzkém povrchu, kdy se výrazně zvyšovalo riziko zablokování přední části vozu. Účelem omezovačů bylo zabránit zablokování předních kol při každodenním, středně prudkém brzdění, například v kopcích.
Dalším argumentem pro absenci předních brzd bylo rozšíření traktorů 6×4 se dvěma zadními nápravami na "dvojčatech" v Americe. Vycházelo se z předpokladu, že dvě zadní nápravy s brzdami jsou dostatečné a není třeba rozšiřovat systém na přední nápravu.
Mnozí odborníci však byli opačného názoru, což nakonec vedlo ke změně zákona. Hlavním argumentem bylo, že třetí brzdná náprava výrazně zvýší brzdný výkon a zkrátí brzdnou dráhu vozidla. Hovořilo se také o lepší stabilitě při brzdění, zejména při nerovnoměrném zatížení náprav. Současně bylo poukázáno na dva americké státy - Kalifornii a Pensylvánii -, kde bylo přední brzdění zavedeno s několikaletým předstihem. Ani v jednom z nich nebyly zaznamenány nebezpečné nehody způsobené použitím předních brzd, což účinně vyvrátilo argumenty odpůrců nového zákona.
Výše uvedená diskuse nakonec utichla až se zavedením systému ABS. Tím se účinně eliminovalo zablokování kol při brzdění a vozidlo zůstalo řiditelné. Zajímavé však je, že Američané na ABS čekali mimořádně dlouho - povinnou výbavou nových nákladních vozidel se stalo v roce 1997, tedy o 6 let později než v Evropě.
https://40ton.net/ciagniki-siodlowe-bez ... a-drogach/
Nákladní vozidlo bez brzd na přední nápravě zní jako příběh z oznámení o kontrole. Jak se však ukázalo, po mnoho let to bylo legální a na silnicích se s tím setkáte i dnes.
Nákladní automobily, především těžké tahače bez předních brzd, si ve Spojených státech získaly obrovskou oblibu. Povinné používání předních brzd se tam objevilo až v polovině 80. let, což vyvolalo obrovskou vlnu nespokojenosti. Mnoho řidičů odmítlo naplnit nové traktory, protože se obávali dalších brzd. Časté byly i netovární úpravy v podobě odpojení předních brzd, jejich zakrytí přídavným spínačem nebo instalace omezovačů brzdné síly. Ten poskytoval znatelnou brzdnou sílu vpředu pouze při velmi silném sešlápnutí středového pedálu.
Rozsah těchto úprav byl tak velký, že v následujících letech byly předpisy ještě zpřísněny, aby se zabránilo jakýmkoli zásahům do předních brzd. Na druhou stranu, před změnou zákona nebylo nikdy povinné montovat přední brzdy do vozidel. Nákladní vozidla vyrobená před 25. červencem 1980 se třemi nebo více nápravami stále nemusí mít brzdy předních kol. Stále mohou být provozovány v běžné dopravě a bez problémů projdou technickou kontrolou. Přestože většina z nich je dnes již starožitností, ještě před 10-20 lety byly k vidění v běžné dopravě.
Odkud se však tento nápad vzal? Vše souviselo s blokováním kol, které bylo před zavedením ABS velmi častým jevem. Jak víte, zablokováním předních kol se ztrácí řiditelnost a pohyby volantem se nepromítají do otáčení vozidla. Proto se Američané dlouhá léta domnívali, že je lepší nemít na předních kolech vůbec žádné brzdy, než riskovat jejich zablokování. Odtud pochází výše zmíněné spínače nebo omezovače. Řidiči odpojovali přední brzdy hlavně na kluzkém povrchu, kdy se výrazně zvyšovalo riziko zablokování přední části vozu. Účelem omezovačů bylo zabránit zablokování předních kol při každodenním, středně prudkém brzdění, například v kopcích.
Dalším argumentem pro absenci předních brzd bylo rozšíření traktorů 6×4 se dvěma zadními nápravami na "dvojčatech" v Americe. Vycházelo se z předpokladu, že dvě zadní nápravy s brzdami jsou dostatečné a není třeba rozšiřovat systém na přední nápravu.
Mnozí odborníci však byli opačného názoru, což nakonec vedlo ke změně zákona. Hlavním argumentem bylo, že třetí brzdná náprava výrazně zvýší brzdný výkon a zkrátí brzdnou dráhu vozidla. Hovořilo se také o lepší stabilitě při brzdění, zejména při nerovnoměrném zatížení náprav. Současně bylo poukázáno na dva americké státy - Kalifornii a Pensylvánii -, kde bylo přední brzdění zavedeno s několikaletým předstihem. Ani v jednom z nich nebyly zaznamenány nebezpečné nehody způsobené použitím předních brzd, což účinně vyvrátilo argumenty odpůrců nového zákona.
Výše uvedená diskuse nakonec utichla až se zavedením systému ABS. Tím se účinně eliminovalo zablokování kol při brzdění a vozidlo zůstalo řiditelné. Zajímavé však je, že Američané na ABS čekali mimořádně dlouho - povinnou výbavou nových nákladních vozidel se stalo v roce 1997, tedy o 6 let později než v Evropě.
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Hustý sof
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 7532
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Karel byl ok... párkrát jsem s ním mluvil i mě vezl v speciálu.ale má nástupce,Rak
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Jose:no hlavně ať ty amatery na Dakaru moc neztrapní, raději by neměl jezdit na plnej plyn,aby z toho nebyl mediální skandál
...rád se svezu s čímkoliv...
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Blbouni, nezlehčujte to
Ale po novym roce přebírám plněpohonné vozidlo, tak potrénuju a na rok by to šlo
Ale po novym roce přebírám plněpohonné vozidlo, tak potrénuju a na rok by to šlo
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Při této smutné zprávě jsem si představil Prouzu, jak by jim to ukázal se svým lesovozem, by saudům spadla brada. Jen nevím, zda by cestou do cíle nasbíral fůru dřeva, to by ho Peter moc nepochválil.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
-
- Příspěvky: 7532
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Budiz mu lehka zeme,to kazdopadne.jeste mohl pozit myslim si,zas tak stary nebyl.k tomu Dakar,rak slipka 500,60t legal,kolem Cagina po zadnim,pred cilem jeste vytahne jeste Deroye zapadleho po antenu v Dafu.to vse na Out,vecer v lese.
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Hele Vy vrtáci, jako srcař su, a pak by právě přišla ta dyskvalifikace za kokotinu
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Diskvalifikace by přišla za to, že by jsi měl obuto na předku pneu M+S.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
-
- Příspěvky: 7532
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Jizda bez karty...a byl bys vyloucen.
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Jožine, psal za kokotinu. Toto je normální věc.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Tisíce kilometrů bez nehod pohodové fůry ,málo protivných skladníků ,hodné Bagouny ,nízké pokuty a pevné zdraví do nového roku 2022 přeji všem chlapi a dámy.
-
- Příspěvky: 7532
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Taky tak.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů