Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: AETR

Příspěvek

Turnusy tedy nedělám, ale není 9(11) denní odpočinek obsažen už v tom týdenním, když je to v jednom kuse? Tedy nestačí sofovi jen těch 10+8+45, resp. 45+10+8?
ned pro 19, 2021 7:59 pm

Prouza88
Příspěvky: 6739
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: AETR

Příspěvek

No ikdyž nerad v tomdle tématu, tak pokud je mi známo, jakýkoliv odpočinek delší 9h se počítá jako náhrada víkendového :think:
A proto sem to nikdy nepočítal, protože člověk nemá šancu to spočítat, vůbec teď jak můžeš krátit dvakrát :roll: Vlastně sem jezdil 3+1 a krátil ty dva víkendy celkem pravidleně taky.

Tehdá nelegál no, ale zajímalo by mě kucí, kdo z Vás si to na minutu počítá a je schopnej to dodržet? Snad ani nende bez nějakýho programu :think:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
ned pro 19, 2021 8:10 pm

didi
Příspěvky: 1624
Registrován: ned úno 22, 2015 8:51 pm
Bydliště: morava

Re: AETR

Příspěvek

Já si počítám hodiny každý den. Když jsi v hodinovce, tak ti nic moc jiného nezbývá. Kontrola musí být a nesrovnalosti se pak líp řeší. Vždy si píšu i pauzy a to i ty víkendové. Na co program? Stačí tužka a blok. V tomto nevidím problém.
ned pro 19, 2021 8:24 pm

wckr
Příspěvky: 1019
Registrován: čtv čer 01, 2017 6:47 pm
Bydliště: Šumperk

Re: AETR

Příspěvek

Pokud zkracujete dva po sobě jdoucí TDO, tak ten poslední den musíte nejdřív DDO a pak se teprve začne počítat TDO.
ned pro 19, 2021 10:27 pm

jose rabano
Příspěvky: 7510
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: AETR

Příspěvek

Tady furt resime hovna,minuty.takovy rakousky Gartner na rumunsky cislech TM zeleny Man,ti ani karty neprehazuji i kdyz jsou ve dvou.stojim u Dortmund,ted dojel.dvere se rozleteli,pochcal si predni kolo,blondyna vedle skocila za volant on to obesel dookola a odjez,20s max tam stal.tak se jezdi vy ajtristi.
pon led 24, 2022 3:23 pm

Spyker
Příspěvky: 236
Registrován: úte říj 23, 2007 7:32 pm

Re: AETR

Příspěvek

Ahoj, řešil u už někdo čestné prohlášení pro zaměstnavatele, že neřídil za posledních 28 dní vozidla spadající pod 568 ???, U karty je to jasný, doplním a neřeším, ale týká se to spíše kolek. Když mě někdo zastaví musím doložit 28 koleček. Teda nepočítám, když je mám zkopírovaný od bývalého zaměstnavatele.
pát bře 18, 2022 4:01 pm

sof
Příspěvky: 3874
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: AETR

Příspěvek

Ja som to riešil, ale už je to dávno. Začal som jazdiť pre druhú firmu, z krúžkového auta som prechádzal na krúžkové auto, mal som asi trojtýždňovú prestávku a zamestnávatel my nedal doklad o voľne. Napísal som si sám pre seba čestné vyhlásenie po slovensky, nemecky a anglicky o tom, že som nešoféroval. Policajti ma nezastavili. neviem aký je správny postup.
sob bře 19, 2022 2:23 am

sof
Příspěvky: 3874
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

gumená 561

Příspěvek

Deje sa to furt a stále. Od začiatku čínskej chrípky si na to EÚ štáty zvykli a spravili s toho normál. Hovorím o 561, s päť-šesť-jednotky je trhací kalendár.
  • -prúser začal, je corona, kamióny musia jazdiť, žiadny problém, upravíme si 561tak, aby šoféri jazdili celé dni a celé noci, predĺžime im jazdu a skrátime pauzy, povolíme jazdiť v zákazoch... a šoféri jazdia
  • -prúser skončil, žiadny problém, upravíme si 561 tak, že ju vrátime do normálu a šoférov, čo si často neúmyselne predĺžia jazdu a skrátia pauzu, alebo idú v zákaze pojebeme vysokými pokutami tak, že ich to smradov prejde, porušovať 561
  • -pruser ďalší, nasnežilo, kamióny nemôžu stáť na dialnici a tak 561 zrušíme a kamióny políciou vyženieme... a šoféri jazdia
  • -prúser skončil, sneh sa topí, stará dobrá 561 zase platí a šoférov čo ju počas sneženia porušili pojebeme vysokými pokutami tak, že ich to smradov prejde, porušovať 561
  • -prúser nový, sú štrajky, je drahé palivo, šoféri nechcú jazdiť, žiadny problém, tomu zvyšku čo jazdiť chce upravíme 561tak, aby jazdili celé dni a celé noci, predĺžime im jazdu na 11, skrátime pauzu na 9, s čisla 56 urobíme 60, z 90 spravíme 102... a šoféri jazdia
  • -prúser skončil a dopadne to ako vždy, šoférov pojebeme za každú minútu porušenia
  • -príde nový prúser a starú, dobrú, gumenú 561 zase natiahneme
pát čer 10, 2022 6:49 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: gumená 561

Příspěvek

sof píše:
pát čer 10, 2022 6:49 pm
  • -príde nový prúser a starú, dobrú, gumenú 561 zase natiahneme
proto to mrdám a seru na ně .... řidič, či vodič může ,ale nemusí dělat 9-10/13-15
může , když chce ..nešlo by to ? ne nešlo a už mě neser a s tim mi vubec neobtěžuj :mrgreen: :mrgreen: a mám klid už xx let, blbý je , že se kvuli takovejm píčovinám mraky lidí nedostanou domu :think:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát čer 10, 2022 8:16 pm

jose rabano
Příspěvky: 7510
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: AETR

Příspěvek

Sof nevim na které zemeguli jezdíš.jezdim sice tzv do plna.tzn 3 devítky pauzy v týdnu,jídla dva krát týdně deset,to vše jen pro to abych dojel na plac koncem týdne jezdíme hovadiny žádné stabilky.polske Itd mě bere každý týden buď Wroclaw platidla nebo Gliwice nebo najela okresky,hodin myvam 88h cca.nepretahiji nic ani o minuuy tzn v Německu věčně někde v gewervbe zapíchnout,cz pl neřeším tam spím kdekoliv.
stř čer 15, 2022 7:23 pm

mlikar
Příspěvky: 24
Registrován: ned dub 09, 2017 12:41 am

Re: AETR

Příspěvek

Citace 153
Tak jsem se dnes zeptal německého dopravního poldy, jak to je v Německu s přepravou mléka a podobně, jestli mohou jezdit na OUT a řekl mi, že ano, pro Německo je to napsáno v "Fahrpersonalverordnung - FPersV", v § 18. Dále mi řekl, že to tak má podobné snad každý stát v Evropě..... Například jmenoval Francii a Holandsko.
Tady to je pro to Německo:
https://www.anwalt.de/gesetze/fpersv/18
Mají to tam napsáno přibližně jako je to u nás, dokonce to je ještě volnější. Volba jestli pojede na OUT nebo ne je na řidičovi a pokud jede na OUT nemusí dodržovat články 5 - 9 Nařízení ES 561/2006. To znamená, dle mého názoru, že oproti nám nemusí dodržovat ani denní a týdenní odpočinky a přepravu trajektem / železnicí a nemusí řešit cestu k vozidlu.

Je to tak, pokud jedeme v okruhu 100km nedodržujeme vůbec nic. Asi by jsme určitě měli dělat aspoň půlhodinu po šesti hodinach, ale to taky nikdo nedělá, jsme radši dřív doma. Zajimavé je i to, že firma u které jsem, má stále auta na kolečka, zpětně nic nevozim, vždy mam u sebe jen aktuální kolečko. Aby nedošlo k omylu, máme nové auta. Dál máme snad i vyjímku na bezpečnostní pás, nezjišťoval jsem, vyzkoušel jsem v praxi a pokuta zatim žádná, samozřejmě jen po vesnicích a samotach. Když jedu do mlékárny, musim bejt připoutanej. Jednou na mě ve vsi křičela policajtka když dirigovala dopravu u dopravní nehody, ale to bylo v mých začátcích a moc jsem ještě nerozuměl co chce, tak jsem pokrčil ramenama a když bylo volno vyrazil jsem, došlo mi to až když jsem řadil velkou řadu, že jsem asi slyšlel gurt :D. Zákazové značky pro nás taky " moc neplatí", bylo mi řečeno že jsme spíš zemědělský vozidlo, než náklaďák. Auta máme na zelených značkach co bývaj na návěsech. Ale co je na tom všem pravdy, možná by se mohl pan 153 podívat a zjistit více, budu rád.

Citace Sof
So šoférmi, mliekarmi, som sa bavil veľa krát. Nikdy ma nenapadlo sa spýtať, pri akej teplote mlieko vozia. Keď ho krava nadojí, musí byť teplé. Či ho priamo v kravíne vždy chladia a pri akej teplote ho vozia do mliekarne, na ďalšie spracovanie, neviem. Ja som mlieko vždy vozil chladené v zaizolovanej cisterne a možno práve preto som nemal výnimku na 561.

Mléko po nadojení má stejnou teplotu jako je tělesná teplota krávy, 37,5-39,5 stupně. Základ je urychleně ho schladit pod 10 stupňů, to se přestávají množit bakterie. Jedna mlékárna má podmínku na teplotu mléka při vyzvednutí max 6 stupňů (auto vše měří a data na konci šichty odesílá do mlékárny) a při stáčení v mlékárně max 10 stupňů. Jiné mlékárny jsou trošku benevolentnější na teplotu při vyzvednutí, ale pravidlo max 10 stupňů v mlékárně platí asi všude. Občas je vidět ještě na některých autech dodatečná izolace ve formě "izolační plachty". U nás bylo jedno auto bez izolace, tak se poslalo zpět k výrobci a izolaci dodělali. V praxi to vypadá že beru mléko co má 4-8 stupňů, teplejší je když přijedu ráno po dojení, odpoledne je už vychlazené. Ještě jedna zajímavost u nás se mléko odváží od krav každých 24 hodin, v Německu je to 48 hodin, myslím si že to je z důvodu malých chovů, kdyby to mělo být jako u nás, znamenalo by to pro mě 60-120 zastávek za den. Ale i to už se mění, nejměnší sedláci končí, nemaj následníka a ti větší jsou stále větší a větší, ale furt to nedosahuje poměrů co jsou u nás. Jinak časový limit na dopravu do mlékárny netušim, kolikrát jsem někde naplnil návěs a ten jel až druhý den.

Omlouvam se za OT, ale když už jste to tu nakousli :)
Naposledy upravil(a) mlikar dne stř čer 22, 2022 6:49 pm, celkem upraveno 1 x.
stř čer 22, 2022 5:25 pm

EL
Příspěvky: 869
Registrován: stř čer 21, 2006 9:36 am
Bydliště: Vysočina

Re: AETR

Příspěvek

Jakýpak OT,je to pro mě zajímavé čtení, také proto,že jsem v zemědělství vyrůstal a rád si přečtu,jak to funguje jinde ve světě....
...rád se svezu s čímkoliv...
stř čer 22, 2022 6:11 pm

Prouza88
Příspěvky: 6739
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: AETR

Příspěvek

Za mě se teploty moc neřešili, kolikrát to mělo 15°, bo to nestihli schladit jak sem byl napíchlej hadicí defakto až kravě na vemeno :lol:
Tučnost přes 4% mě tak napadlo, a hned v mlikárně dělali testy na antibiotika, záněty, kyselost, vodnatost a další věci, a to od každýho dodavatele.. Každej měl svoju skleničku s čárovým kódem a běda, jinak vše z té komory vylejt :lol: Ale pěkně se s tym švindlovalo :mrgreen:
Hlavně chodili kontroly jak byl nález, a samozřejmě tě "udělali" na chobotu, kterým si sál soukromníky konvičkáře :lol: Těch bylo třeba 30 za hodinu a dali dokupi 200l, klidně dojela bábička s 3litrama a konev na 100 :D
U nás bylo po každým svozu čištění louhem, desinfekce a hned brali vzorek z kohoutů.. Cisterna se napařila horkým louhem a jaks to pak v zimě vyplachoval studenou, dekle na komorách skákali 30cm hore dole a ventil se mínil přefouknout :D

Ukaž co máš, Janský/Schwarte zařízení? Já už fotky nemam..

Aetr sme neřešili, jak říká kolega, vyjímka, svátky pátky neděle.. Ale jezdili sme okruh snad 150km :lol: Pásy u nás vyjímku nemaj a jezdili e 24h v kuse, pak padla, teda spíš ty si padl.. Jen nevim jestli byla i vyjímka na syrovátky a smetany, nebo se to týká jen sirovýho mlika z kravína a z5 :think:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
stř čer 22, 2022 8:12 pm

jose rabano
Příspěvky: 7510
Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am

Re: AETR

Příspěvek

Během 40 dnů mě zastavil a kontroloval v Polsku třikrát ten stejný inspektor ITD.ptam se ho ,,jest pan do mie zakochany..(zda je zamilovany do mě) a on proč?podívej se do laptopu kdo mě furt kontroluje....Jinak Itd Katowice vytáhlo novou zbraň, pojízdné STK.,na podvozku Renault myslím, vypadá to pěkně.
čtv čer 23, 2022 6:52 am

153
Příspěvky: 1143
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: AETR

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 4:08 pm, celkem upraveno 1 x.
čtv čer 23, 2022 9:40 am

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů