Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Díky za vysvětlení. Je to prostě taková zvláštní formulace. Přesně jak psal Cursor, když pomineme nekomeptentnost komisařů FIA, tak se tam na první pohled moc prosteru najít nedá.
Jinak ano, u atmosférických motorů to tak bylo, prostě se dal restriktor a vyřešeno. Proto také jeden čas všechna benzínová auta měla v podstatě nějakou americkou V8 (Corveta, Mustang) - prostě velkoobjemová V8. případně Toyota svojí V8. Při těchoto pravidlech motor této konstruce vycházel optimálně.
Jinak ano, u atmosférických motorů to tak bylo, prostě se dal restriktor a vyřešeno. Proto také jeden čas všechna benzínová auta měla v podstatě nějakou americkou V8 (Corveta, Mustang) - prostě velkoobjemová V8. případně Toyota svojí V8. Při těchoto pravidlech motor této konstruce vycházel optimálně.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Prošel jsem si vyjádření Prokopa a pro sebe z toho mám tyto závěry:
1) FIA mu na osobním setkání vysvětlila, že způsob měření výkonu přes kola kompletního auta nemá na změření výkonu motoru negativní vliv, resp. způsob měření je v současné době bežně používaný a prověřený (osobně to můžu z vlastní zkušenosti potvrdit).
2) Pravidla jsou napsány tak, že je tam minimum prostoru k podvodům, takže z toho plyne, že všechny homologované motory musí mít +/- stejný výkon a je to podrobně kontrolováno
3) Problém tedy bude, že referenční výkonová křivka, kterou FIA po konzultaci s výrobci/týmy stanovila, neodpovídá možnostem běžných (ze série vycházejících a podle pravidel upravených) "atmosférických" motorů s 37mm restriktorem. Osobně se mi takového průběhu jak prakticky, tak při simulacích nikdy nepodařilo dosáhnout... což ale nic neznamená
Když to vidím, tak bych osobně šel raději do přeplňované nafty. Tam tak přísná pravidla nejsou a Mini ukazuje, že to jde.
1) FIA mu na osobním setkání vysvětlila, že způsob měření výkonu přes kola kompletního auta nemá na změření výkonu motoru negativní vliv, resp. způsob měření je v současné době bežně používaný a prověřený (osobně to můžu z vlastní zkušenosti potvrdit).
2) Pravidla jsou napsány tak, že je tam minimum prostoru k podvodům, takže z toho plyne, že všechny homologované motory musí mít +/- stejný výkon a je to podrobně kontrolováno
3) Problém tedy bude, že referenční výkonová křivka, kterou FIA po konzultaci s výrobci/týmy stanovila, neodpovídá možnostem běžných (ze série vycházejících a podle pravidel upravených) "atmosférických" motorů s 37mm restriktorem. Osobně se mi takového průběhu jak prakticky, tak při simulacích nikdy nepodařilo dosáhnout... což ale nic neznamená
Když to vidím, tak bych osobně šel raději do přeplňované nafty. Tam tak přísná pravidla nejsou a Mini ukazuje, že to jde.
Re: Dakarská hospoda
Co mají Miníci vlastně za motor? Píšou 3,0 l turbodiesel, řadový šestiválec. To má nějaký základ u BMW?
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Ano, je to BMW. MINI je dcerska koncernova znacka bez vlastneho vyvoja motorov …tieto vacsie objemy su od BMW a maloobjemove seriove jednotky su od Stellantisu (PSA).
Inak, projekt (BMW) MINI a Dakar skoncil po Dakare 2021. Teraz uz su a budu len udrziavane pre komercnych najomcov. A bez riadneho vyvoja budu MINi stale viac stracat. Preto Sven Qandt aj “opustil” projekt X-raid MINI - nechcel “hrat druhe husle” a upadat tak si nasiel noveho tovarenskeho partnera v Audi a zalozil paralelnu (a pre neho teraz hlavnu) organizaciu Q Motorsport. X-raid sa bude zrejme do buducnosti sustredit na pripravu SxS v spolupraci s Yamahou.
A spolupraca Quandta s Audi je trochu taka zaujimava vec…on je totiz clenom rodiny Quandt, ktora je vacsinovym vlastnikom koncernu BMW.
Inak, projekt (BMW) MINI a Dakar skoncil po Dakare 2021. Teraz uz su a budu len udrziavane pre komercnych najomcov. A bez riadneho vyvoja budu MINi stale viac stracat. Preto Sven Qandt aj “opustil” projekt X-raid MINI - nechcel “hrat druhe husle” a upadat tak si nasiel noveho tovarenskeho partnera v Audi a zalozil paralelnu (a pre neho teraz hlavnu) organizaciu Q Motorsport. X-raid sa bude zrejme do buducnosti sustredit na pripravu SxS v spolupraci s Yamahou.
A spolupraca Quandta s Audi je trochu taka zaujimava vec…on je totiz clenom rodiny Quandt, ktora je vacsinovym vlastnikom koncernu BMW.
Re: Dakarská hospoda
Mini by mělo používat motor BMW řady B57, ale je pravda, že má oproti zážehovému turbomotoru o víc jak 50 koní menší výkon. V této chvíli je to náš favorit pro elektrocentrálu
Re: Dakarská hospoda
Prokop na pláži na plným o 12kmh pomalejší, než továrny, ale už to není o tolik. Mají o 40 až 50 koní víc, ale to by jim měli na Dakaru vzít....
https://www.facebook.com/prokopmartinof ... 4926658423
https://www.facebook.com/prokopmartinof ... 4926658423
Re: Dakarská hospoda
Upřímně jsem myslel, že má Prokop větší výkon. Necelých 360 koní jsme měli v roce 2018 se starší generací Fordu V8 bez přímého vstřikování. To že továrny byly přes 380 koní jsme věděli/tušili, ale ty motory (sériové základy) se nedaly sehnat. Nový Ford na paletě stál do 10k $.
Re: Dakarská hospoda
Jestě na mne vybaflo Kolocovo vyjádření:
https://youtu.be/BFdTODVImf8
https://youtu.be/BFdTODVImf8
Re: Dakarská hospoda
no to sem na to žádostiv, když chce potěšit českého i slovenského fanouška na následujícím Dakaru
Re: Dakarská hospoda
Kazarka testoval cez leto Phoenix. Podľa mňa namiesto Classic pôjde s buggyrou
Re: Dakarská hospoda
Že by se Pepa Kalina opět objevil v kabině ostrého kamionu ?
Že by jel i Valtr ? Jsem zvědav, kdo nakonec bude navigovat Aleše...
Že by jel i Valtr ? Jsem zvědav, kdo nakonec bude navigovat Aleše...
Re: Dakarská hospoda
No Alese mladej Valtr a staryho pujde navigovat Miskolci
Re: Dakarská hospoda
Tak z videí od ILT se jevilo, že si Aleš s mladým Valtrem celkem sedli ... to je myslím hodně důležitý a mě se ta jejich sestava líbila mnohem víc než navigace v Angličtině ...
Re: Dakarská hospoda
Možná mám v těch Valtrech chaos, když je jich tolik (3). V podstatě jde o rozložení jezců to třech Trucků: Phoenix, Pragovka, Iveco....Možná to ale bude celé jinak.
Re: Dakarská hospoda
Michal Valtr - nejmladší z rodu, pilot
Jaroslav Valtr - nejstarší z rodu, pilot
Jaroslav Valtr ml. - prostřední z rodu, navigátor
Jaroslav Valtr - nejstarší z rodu, pilot
Jaroslav Valtr ml. - prostřední z rodu, navigátor
Tomáš Ďurčo
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti