Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Chomuťák, spida, talaš.m, mc.cvok
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
Ďakujem chalani , musím to teda preskúmať celé ako a čo a skade funguje ...
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
redbill: ERCH spíná ventilátor buď naplno,nebo vůbec a většinou na základě teploty hlav,pokud ho spíná na základě teploty oleje,je na autě už nějaký problém,takové to ,,unášení,,ventilátoru,co se ti zdá,že jede částečně,to je díky studenému-hustému oleji při minimálním průtoku,přes zavřený ventil.Termostat oleje u T2 určitě máš(v kanálu v desce pod olejovým chladičem)jinak by ses neohřál(to je má vlastní zkušenost,pár let jsem v T2 bez termostatu mrznul) 

Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
Jak funguje erch vím. To částečný sepnutí ventilátoru právě zajišťuje ten termostat nikoliv erch. Že by termostat reguloval průtok přes chladič se dílenská příručka vůbec nezmiňuje. Já chladič "nekuchal" takže nevím jak přesně je to poskládaný...
Citace z dílenský příručky pro T2. "Systém ERCH je doplněn nezávislým přichlazováním motoru. Nezávislé přichlazování motoru se uvádí do činnosti při teplotě motorového oleje v rozmezí 104-115°C. Při této teplotě se otevře termostatický ventil, umístěný v tělese olejového chladiče, ventil přes přívodní trubku a škrtící trysku, umístěnou ve víčku kapalinové spojky, propouští olej do kapalinové spojky a tím uvádí v činnost oběžné kolo ventilátoru. (Oběžné kolo neběží naplno, motor je jen přichlazován.)
Při překročení teploty hlav válců nad 155°C a teploty motorového oleje nad 115°C přeruší elektronický regulátor proud do elektromagnetického hydraulického ventilu, ventil otevře přívod oleje do kapalinové spojky a ventilátor chladí motor naplno."
Citace z dílenský příručky pro T2. "Systém ERCH je doplněn nezávislým přichlazováním motoru. Nezávislé přichlazování motoru se uvádí do činnosti při teplotě motorového oleje v rozmezí 104-115°C. Při této teplotě se otevře termostatický ventil, umístěný v tělese olejového chladiče, ventil přes přívodní trubku a škrtící trysku, umístěnou ve víčku kapalinové spojky, propouští olej do kapalinové spojky a tím uvádí v činnost oběžné kolo ventilátoru. (Oběžné kolo neběží naplno, motor je jen přichlazován.)
Při překročení teploty hlav válců nad 155°C a teploty motorového oleje nad 115°C přeruší elektronický regulátor proud do elektromagnetického hydraulického ventilu, ventil otevře přívod oleje do kapalinové spojky a ventilátor chladí motor naplno."
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
Ty jo,tak tohle čtu poprvé...potom to teda u E2 musí být jinak,protože se mi u ní ten termostat kdysi sekl,a při zátěži se mi přehříval olej-svítila kontrolka přehřátí oleje,spodek motoru rozžhavený,i když větrák běžel pořád na plno a hlavy byly studené pod 100 stupňů...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
Právě proto jsem se ptal, jestli to už nový motory mají jinak. Já původně taky žil v domění, že u T2 termostat reguluje průtok přes chladič. Pak jsem pořídil dílenskou příručku a tam se píše toto. V nejbližší době bych měl přesedat z T2 na E2. Jak se znám, tak zase budu sháněl literaturu aby byl člověk trochu v obraze. Tak uvidíme co se tam bude psát...
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
E2 jsem měl a ke kapalinové spojce vedla jediná trubka kde na tělese kapalinové spojky byla cívka která ovládala průtok oleje. Jednou jsem řešil přehřívání motoru kdy se mi v zatížení rozsvítila kontrolka tak jsem tu cívku měl venku. Podle toho co tu popisuješ by musela mít kapalinka bypass kterým by to šlo ovládat
Ta moje to neměla ale netvrdím že to neměla žádná, jen jsem o tom taky ještě neslyšel. Termostat pod chladičem jsem měnil, je to takový váleček a je to radost to v rámu šroubovat
U té mojí ovládal jen průtok oleje chladičem 
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
Jak je to řešeno u eurovek vůbec nevím, to co popisuju je z dílenský příručky pro T2. Mě zajímalo jestli je rozdíl mezi T2 a E1(2), což jak píšete s Pavlem asi bude. Měl bych přesedat z T2 na E2. Je to takový tovární bastl, stará E2 šmrncnutá E2 terrnovkou. Rád bych byl trošku v obraze až to na mě začne poblikávat, kde případně hledat závadu...
-
- Příspěvky: 4444
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
Táto jazdí už nejaký patek, pamätám ju minimálne 5-6r zpatky, nadstavba lanovka z liazky. Zaujímavá kombinácia... Podvozok bývalý ťahač, musi to jazdiť fajnovo
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
Ahoj, E1 225 kw 8 válec turbo R.v 96. Přijde mě že nemá výkon, chybí mě tam takový ten nástup turba, vidí kopec a rapidně umírá, ale nemám srovnání.. třeba je to tak v normě, vím že 225 kw není žádný zázrak.. popř dá se navýšit výkon ?? Děkuji za info
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: ned lis 06, 2022 11:18 pm
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
Jako první sundej horní dekl z intercoolera a mrkni na páčku na čerpadle(kolega ti šlápne v kabině plný plyn) jestli chodí na doraz. A taky mrkni na čerpadle na holendr a hadičku přetlaku ze sání+ zkontroluj manžety na sání.
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
jak to trochu nemá naftu ,tak už to nejede (pal fitr) i se vzduchovým je to stejně. když sešlápneš plyn do max přeběhových otáček ,musí se z výfuku lehce zakouřit. Když ne, nemá to naftu. Sešlápni plyn a musí se to roztočit 2500ot/min !!
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
O.k diky, kouknu po tom.. Filtry jsem dělal všechny a ten plyn do dorazu jde.. ale je pravda že nezahulí ani mráček..
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: ned lis 06, 2022 11:18 pm
Re: T-815 E1 E2 r.v. 94-98
Mrkni na průtokáče u nádrže a hlavně na první před naftovým filtrem, bývají ucpané.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů