Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10938
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Rozebírají to třeba tady http://www.agados.cz/poradna/jaky-prive ... to-zapojit , počítat by se mělo podle nich s okamžitou hmotností vleku.
Ale já jsem tu pokutu dostal asi právem, protože jsem nesplnil druhou podmínku v bodě b), jelikož vlek měl celkovou 2 t (nevím už přesně, možná 2.1, 2.2 t) a Galaxy má celkovou asi menší (už nemám techničák, ale do 2 t mít asi bude).
Pro zajímavost jsem se podíval do techničáku Scenica a koukám, že mi tam vyplnili nižší přípustnou hmotnost soupravy než povolenou, což je divný. Mám povoleno víc, než je technicky přípustné.
Jinak výkladů koluje samozřejmě více, stejně jako třeba na téma dodávka s tažným a tachograf.
Ale já jsem tu pokutu dostal asi právem, protože jsem nesplnil druhou podmínku v bodě b), jelikož vlek měl celkovou 2 t (nevím už přesně, možná 2.1, 2.2 t) a Galaxy má celkovou asi menší (už nemám techničák, ale do 2 t mít asi bude).
Pro zajímavost jsem se podíval do techničáku Scenica a koukám, že mi tam vyplnili nižší přípustnou hmotnost soupravy než povolenou, což je divný. Mám povoleno víc, než je technicky přípustné.
Jinak výkladů koluje samozřejmě více, stejně jako třeba na téma dodávka s tažným a tachograf.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10938
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
případ Lukáše Králíčka, který Právo zveřejnilo 30. října 2013 a jenž se setkal s velkým ohlasem čtenářů i na serveru Novinky.cz. Jak jsme informovali, pan Králíček dostal roční zákaz řízení motorových vozidel a pokutu 25 tisíc korun od říčanského úřadu jen kvůli čtyřiceti kilogramům navíc.
Z úředního rozhodnutí o vině vyplývá, že jeho osobní auto Hyundai Santa Fe má v techničáku maximální povolenou hmotnost 2240 kg. Přívěsný vozík Vario, jímž chtěl odvést zahradní odpad do sběrného dvora, má psanou největší povolenou hmotnost 1300 kg. Králíčkova jízdní souprava měla tak dohromady maximální povolenou hmotnost 3540 kg, tedy čtyřicet kilogramů nad celkový váhový limit daný směrnicí EU.
Právě kvůli těmto „papírovým“ čtyřiceti kilogramům nesmí pan Králíček rok řídit auto a musel zaplatit pokutu 25 000 korun. Přičemž, jak připustil úřad, viník spolupracoval s policií, nikoho neohrozil ani neomezil a má čistý řidičský rejstřík. Mimochodem – v okamžiku silniční kontroly byl vozík prázdný.
Takze otazka za milion, kdyz budu mit MB Sprinter s hm.(F.1 i F.2) 3500kg a provozni (G) 2755kg a ktery ma hm.soupravy (F.3) 6300kg, tedy hmotnost privesu brzdeneho (O.1) ma limitovanu na kouli 2800 kg, tak jaky prives smim s RP sk. "B" vlastne tahat?
Hadam ze zadny, nechci li dopadnout jak Kralicek.?
Nebo se bere okamzita hmotnost nebo jak to je?
Anebo nezbude, nez dodelavat B96 (na 750kg vozik nebrzdeny) anebo BE (na brzdeny vozik)?
Z úředního rozhodnutí o vině vyplývá, že jeho osobní auto Hyundai Santa Fe má v techničáku maximální povolenou hmotnost 2240 kg. Přívěsný vozík Vario, jímž chtěl odvést zahradní odpad do sběrného dvora, má psanou největší povolenou hmotnost 1300 kg. Králíčkova jízdní souprava měla tak dohromady maximální povolenou hmotnost 3540 kg, tedy čtyřicet kilogramů nad celkový váhový limit daný směrnicí EU.
Právě kvůli těmto „papírovým“ čtyřiceti kilogramům nesmí pan Králíček rok řídit auto a musel zaplatit pokutu 25 000 korun. Přičemž, jak připustil úřad, viník spolupracoval s policií, nikoho neohrozil ani neomezil a má čistý řidičský rejstřík. Mimochodem – v okamžiku silniční kontroly byl vozík prázdný.
Takze otazka za milion, kdyz budu mit MB Sprinter s hm.(F.1 i F.2) 3500kg a provozni (G) 2755kg a ktery ma hm.soupravy (F.3) 6300kg, tedy hmotnost privesu brzdeneho (O.1) ma limitovanu na kouli 2800 kg, tak jaky prives smim s RP sk. "B" vlastne tahat?
Hadam ze zadny, nechci li dopadnout jak Kralicek.?
Nebo se bere okamzita hmotnost nebo jak to je?
Anebo nezbude, nez dodelavat B96 (na 750kg vozik nebrzdeny) anebo BE (na brzdeny vozik)?
Naposledy upravil(a) Trucek dne úte dub 19, 2016 4:32 pm, celkem upraveno 1 x.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10938
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
A na zaklade ceho tak soudis, ze nepotrebuji B.96 ? Tusim, ze ten potrebuji holandani, kdyz za svymi 2,5 tunkami tahaji 1,6 tunove lodicky,pry si to .96 kvuli tomu vydupali, ale...
Hledam hledam a jsou dve mozne situace:
Pokud mam RP sk.B vydan az po 19. lednu 2013, tak na nalozeny vlek a auto uz musim mit rozsireni B96, anebo autoskola keca? http://www.aspour.cz/links/rp2013.pdf
Pokud mam vydano B pred 19.1.2013, tak B96 na plnych 3500 kg plus vlek 750kg vlastne nepotrebuji, viz zde http://www.profiautoskoly.cz/dokumenty/opravneni_be.pdf
Hledam hledam a jsou dve mozne situace:
Pokud mam RP sk.B vydan az po 19. lednu 2013, tak na nalozeny vlek a auto uz musim mit rozsireni B96, anebo autoskola keca? http://www.aspour.cz/links/rp2013.pdf
Pokud mam vydano B pred 19.1.2013, tak B96 na plnych 3500 kg plus vlek 750kg vlastne nepotrebuji, viz zde http://www.profiautoskoly.cz/dokumenty/opravneni_be.pdf
Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů