Modeláři, cokoliv potřebujete, pište sem. Snad Vám jiný modelář poradí:-)

Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, Pavel Bíteš

Odpovědět
úte led 02, 2024 6:17 pm

Uživatelský avatar
michal.heky
Příspěvky: 30
Registrován: pon úno 22, 2021 11:03 am
Bydliště: Praha - Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: RC DAKAR

Příspěvek

... A nyní slíbené pokračování z minula :-)

Nejdůležitější závod sezóny, dvojnásobně bodovaný a dvojnásobně dlouhý, to je RC Dakar v Novém Veselí.

V roce 2023 přálo počasí a na start vyrazilo 26 kamionů. Já jsem potřeboval body jako sůl, chtěl jsem obhájit prvenství v kategorii classic, v minulém závodě jsem dojel poslední, a tak dvojnásobně bodovaný "Dakar" mohl ještě všechno zachránit.

Startoval jsem zezadu, celkem rychle se dostal do první desítky, a tak jsem mohl pozorovat boje o čelo závodu. Zjistil jsem, že každý z favoritů na to jde trochu jinak.

1. Hina Jokra a Mildy
- Takhle nějak jezdil Karel Loprais, neblázní, ale jedou přesně, svižně, až profesorsky, bez vynucených chyb.
- Mají svoji koncepci podvozku, léty dopilovanou k naprosté spolehlivosti. Ve všem je trochu vůle, ale auto drží a funguje, chlapci i ví, co přesně mají mezi etapami promazat, dotáhnout, zkontrolovat. Navzájem se jistí.
- Modely jsou velice detailně zpracované, krásná práce.
- Oproti originálu je zvětšený rozchod kol.

Obrázek

2. Kamaz Luboše Klingáčka
- Pilot jede doslova co to dá, Luboš jezdí asi největší střelbu ze všech, má rychlé ruce, občas to ale nevyjde a Kamaz leží na boku.
- Auto je od RC Truck Models, závodní verze. Nápravy mají malé zdvihy, ale tlumení funguje velmi dobře.
- Model je trefený velmi dobře, je krásný, ale chybí detaily - zástěrky i zrcátka.
- Proti originálu má přední nápravu hodně "zmáčknutou", jako kdyby mělo auto prasklá přední pera. Výhoda je jasná, nižší těžiště, za cenu o něco horšího vzhledu.

Obrázek

3. Renault Járy
- Jára přiznává, že jede na vítězství, pekelně se soustředí a má dopodrobna promyšlený každý detail. Občas ale předčasně hází flintu do žita.
- Možná nejlepší podvozek v závodě, krásně tichý, rychlý, robustní.
- I auto je zpracované přesně dle originálu, čistá práce, spousta detailů.
- U Renaulta asi nejvíc bije do očí, že má proti originálu širší rozchod kol. Jára se nějakým záhadným způsobem vešel při přejímkách do limitu 22cm, nicméně i ten limit je blbě, u starých dakarských aut to vychází ani ne na 20cm, u současných aut maximálně 21. A ten centimetr (a půl) navíc už je vidět.

Obrázek

4. Praga V4S Janka
- Pilot nejede bezhlavě, ale nebojí se držet plyn.
- Vše je podřízeno tomu, aby bylo auto co nejrychlejší. Žádné zbytečné serepetičky a detaily ani snaha aspoň o náznak tatrovácké roury, kabina dost zjednodušená. Pevné nápravy na tatře:-(
- Zatímco pragotatra Aleše Lopraise pěkně žehlí terén, Janova Praga je poměrně tvrdá. No jo, ale ono to funguje, model letí jako postřelený, je stabilní a v té rychlosti stejně detaily nejsou vidět, tak co, že.
- Podvozek je rychlý, spolehlivý, rychle servisovatelný, auto samozřejmě od RC Truck Models.

Obrázek

V těsném závěsu za nimi obvykle číhá a často úspěšně zaútočí Šimič s nádhernou Tatrou Queen.
Obrázek

Velmi rychlý bývá i dokonale detailně vyvedený Phoenix.

Obrázek

Obě dvě posledně jmenované tatry mají nezávislé zavěšení kol a simulaci tatrovácké roury, ve které mají schované kardany. Docela vtipné řešení, jak se pokusit o tatrovácký podvozek v modelu. Kinematika náprav je sice jiná než u originálu, ale zbytek sedí velmi pěkně.

No. Ze závodu si už moc nepamatuju. Bylo poměrně hodně odpadlíků, z 26 přihlášených aut jen 16 dojelo všechny etapy. Osmikolový man se definitivně rozsypal, Phoenixe jsem do cíle jedné z etap přitáhl na laně, ale i přes snahu už nešel dát dohromady, heroický výkon předvedl Ondra, kdy dojel několik etap bez předního pohonu a s poruchou řízení. Luboš Klingáček, po nárazu do čehosi také div že neodstoupil, protože ohnul rám vozidla (!). Dojel ale s rohlíkem etapu, pustil se do oprav kladivem, sikovkama a světe div se, auto přežilo nejen náraz, ale i rovnání, a Luboš nakonec vyhrál!

První čtyři byli po dvoudenním závodě v rozmezí jedné minuty. Neuvěřitelná konkurence.

Mně se celkem dařilo, držel jsem se na osmém místě a pokukoval po sedmém, nicméně vše jsem pohnojil v poslední etapě, kdy jsem nestil limit pro dojetí, vyfasoval 9 trestných minut a skončil devátý.

Výsledky:

Obrázek

Sláva vítězům, ale čest všem, kdo to doválčili do cíle! Nádherný závod.

Odpoledne jsem blbnul z dětma a povedlo se nám natočit vskutku husarský kaskadérský kousek:

https://www.youtube.com/shorts/kGlGFwvMoDY
ned úno 04, 2024 2:37 pm

stř úno 07, 2024 2:18 pm

Odpovědět

Zpět na „MODELY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů