Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
No a proč by nemohli prodat starší verzi,když zjistili,že tudy cesta nevede?
Nedělali MMT nějaký výzkum ve spolupráci s brněnským VÚT? Možná se pletu.
Nedělali MMT nějaký výzkum ve spolupráci s brněnským VÚT? Možná se pletu.
Re: Dakarská hospoda
Výzkumem bych to asi nenazýval … pokud vím, tak VUT to ladilo i Alešovi… V jakem rozsahu a jak “odlišně” od MMT asi nikdo moc neví…. Nebo… ???
Re: Dakarská hospoda
A co tam maji ted Macici za motor? Ten svuj nebo ten od FPT?
Re: Dakarská hospoda
Mě se právě líbí takový časosběr, kam se jednotlivé konstrukce postupně ubírají.
Macík má jen dvě konstrukce. Buď je to Euro 3 (čerpadlo/tryska), nebo Euro 6 (common-rail). Euro 3 je původní vývoj z VUT v Brně a Euro 6 je originál od FPT. Pokud se nepletu, tak od FPT dostali motory dva. U Euro 3 spolupráce s VUT skončila, takže v této chvíli jediné co může, tak kopírovat stávající konstrukci a hledat alternativní díly. Což je třeba turbo, jehož konstrukci do české kotliny přinesl Vrátný s autem od DeRooye a SpecialTurbo to okopírovalo. Takže myšlenka „vlastního vývoje“ byla taková, vzít turbo z Euro 6 a dát na Euro 3. Bohužel by se musel upravit řídicí software pro řízení turba, což evidentně neumí, takže SpeciaTurbo našlo alternativu, kdy našli nejpodobnější turbo k tomu od DeRooye se „starým“ interním WG. Naopak do karet jim hraje to, že DeRooyovo Euro 6 turbo dává stejný výkon jako původní z motoru E3, takže si s laděním nemuseli lámat hlavu. A to je přesně to co vidíte na Uralu. Aleš Loprais a Jarda Valtr mají další vývojové stupně původního motoru Euro 3 už s jinými díly, softwarem atd. Ještě by se Ural mohl dostat k motoru Euro 3 od DeRooye, ale to je málo pravděpodobné a pak hlavně ten na první pohled vypadá zástavbově trochu jinak.
Macík má jen dvě konstrukce. Buď je to Euro 3 (čerpadlo/tryska), nebo Euro 6 (common-rail). Euro 3 je původní vývoj z VUT v Brně a Euro 6 je originál od FPT. Pokud se nepletu, tak od FPT dostali motory dva. U Euro 3 spolupráce s VUT skončila, takže v této chvíli jediné co může, tak kopírovat stávající konstrukci a hledat alternativní díly. Což je třeba turbo, jehož konstrukci do české kotliny přinesl Vrátný s autem od DeRooye a SpecialTurbo to okopírovalo. Takže myšlenka „vlastního vývoje“ byla taková, vzít turbo z Euro 6 a dát na Euro 3. Bohužel by se musel upravit řídicí software pro řízení turba, což evidentně neumí, takže SpeciaTurbo našlo alternativu, kdy našli nejpodobnější turbo k tomu od DeRooye se „starým“ interním WG. Naopak do karet jim hraje to, že DeRooyovo Euro 6 turbo dává stejný výkon jako původní z motoru E3, takže si s laděním nemuseli lámat hlavu. A to je přesně to co vidíte na Uralu. Aleš Loprais a Jarda Valtr mají další vývojové stupně původního motoru Euro 3 už s jinými díly, softwarem atd. Ještě by se Ural mohl dostat k motoru Euro 3 od DeRooye, ale to je málo pravděpodobné a pak hlavně ten na první pohled vypadá zástavbově trochu jinak.
Re: Dakarská hospoda
RE Cursor: díky za zajímavé informace.
Re: Dakarská hospoda
Jarda se loučí:
"Nechci říct, že mě to už nebaví. Těžko se to vysvětluje. Je tam skvělá parta, ale narazíte i na lidi, kteří nejsou má krevní skupina. Nechci je potkávat. Člověk si hledá spřízněné duše, nechce se mít pořád na pozoru, co kde řekne, co někdo natočí, nafotí. V našem Valtr Racing Teamu je to parádní, ale jdete vedle a je to jinak. Řeknete si: Mám v pětapadesáti zapotřebí, aby ze mě někdo dělal hlupáka?"
Zdroj: https://www.idnes.cz/sport/motorsport/r ... orsport_hp
"Nechci říct, že mě to už nebaví. Těžko se to vysvětluje. Je tam skvělá parta, ale narazíte i na lidi, kteří nejsou má krevní skupina. Nechci je potkávat. Člověk si hledá spřízněné duše, nechce se mít pořád na pozoru, co kde řekne, co někdo natočí, nafotí. V našem Valtr Racing Teamu je to parádní, ale jdete vedle a je to jinak. Řeknete si: Mám v pětapadesáti zapotřebí, aby ze mě někdo dělal hlupáka?"
Zdroj: https://www.idnes.cz/sport/motorsport/r ... orsport_hp
Re: Dakarská hospoda
On si to určitě rozmyslí...
Re: Dakarská hospoda
mirasat:
Bylo by možné sem nakopírovat text z toho článku na iDnes?
Po přechozích zkušenostech odmítám sekci Premium platit.
Bylo by možné sem nakopírovat text z toho článku na iDnes?
Po přechozích zkušenostech odmítám sekci Premium platit.
Re: Dakarská hospoda
Ještě jsem to nezkoušel, tak teď - odemknutý článek https://www.idnes.cz/sport/motorsport/r ... 67C1317BC3
Nejezdím s truckem (ale montuji/spravuji jim převodovky :- )
Re: Dakarská hospoda
díky...
chápu správně, že mu něco dojebali na Tatře?
chápu správně, že mu něco dojebali na Tatře?
Re: Dakarská hospoda
Spíš bych to viděl tak, že mu nesedlo chování a vyjadřování některých členů týmu Jardu neznám, ale přijde mi, že je to chlap typu "co na srdci, to na jazyku" a nemá problém říct to zprudka, od plic a to se ne všude a všem líbí
Co se týká auta, tak asi sám věděl, že to auto už je za zenitem a ty roky jsou na něm strašně znát.
Co se týká auta, tak asi sám věděl, že to auto už je za zenitem a ty roky jsou na něm strašně znát.
Re: Dakarská hospoda
Dík za sdílení článku.
Co jsem z něho pochopil, tak příprava auta před Dakarem nic moc (to už tu bylo stejně probíráno), servis mezi etapami také občas skřípal, pak přišla nějaká kritika Jardy za strany Buggyry (Kalivoda???) a zřejmě to ve finále skončilo opět rozhádáním dvojice Valtr-Koloc.
Co jsem z něho pochopil, tak příprava auta před Dakarem nic moc (to už tu bylo stejně probíráno), servis mezi etapami také občas skřípal, pak přišla nějaká kritika Jardy za strany Buggyry (Kalivoda???) a zřejmě to ve finále skončilo opět rozhádáním dvojice Valtr-Koloc.
Re: Dakarská hospoda
Buggyra měla besedu a Jarda Valtr tam dle očekávání nebyl, ani Dan Stiblík, ani Aliyyah...
Re: Dakarská hospoda
Sice nevím co přesně se tam zase děje, ale moc mě to mrzí že jsou zase problémy....
Re: Dakarská hospoda
A kdo tam tedy byl?
Kolik prislo lidi a na co se ptali?
Kolik prislo lidi a na co se ptali?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: mxmaki a 1 host