Galerie, downloady, témata, ... jednotlivých uživatelů

Moderátoři: martin_100, Globe, Chomuťák, BajlachVT, tatracyber

Odpovědět
sof
Příspěvky: 3915
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

sof

Příspěvek

Viac krát som písal o slovenských (aj českých) diaľničných tuneloch s nevhodne umiestnenými zvodidlami, ktoré spôsobujú ťažké nehody. Nazval som to česko-slovenskou tunelárskou školou, lebo v zahraničí zvodidlá na tuneloch robia inak, bezpečnejšie. Podobné nehody ako u nás sa im nestávajú. Pozrel som svoje staršie príspevky, stratili sa z nich fotky. Neviem to opraviť, nechce sa my hľadať chybu a nemám na to čas. Preto podobné veci budem písať sem, budem ich mať pokope a ľahšie fotky opravím.

Na Slovensku, v Prešove, nedávno otvorili diaľničný tunel Bikoš. Vraj to má byť stavba roka. Ešte som cez neho neišiel, na google street nieje. Pár fotiek ktoré som videl nie sú dostatočné na zverejnenie. Ale aj s toho mála môžem povedať, že tunel je zvodidlami zase osadený podľa "česko-slovenskej" tunelárskej školy. Pri hľadaní fotiek nového tunela Bikoš som natrafil na fotky a video z bratislavského tunela Sitina. O ňom som na truckfóre doteraz nepísal. Aj ten je, ako každý slovenský tunel, vybavený katapultami. Pri dvoch nehodách ktoré sem dám, autá do vzduchu nelietali elegantným leteckým štýlom ako v minulých videách, ale aj tak to boli ťažké nehody.

https://www.youtube.com/watch?v=JZou0xLixcY
https://www.youtube.com/watch?v=10OBasB-rGc

Tu je tunel Sitina. Vjazd smerom na juh. Do diery medzi zvodidlami trafí a do katapultového zvodidla narazí auto šoféra s mikrospánkom.
https://www.google.com/maps/@48.1737488 ... ?entry=ttu

Obrázek Obrázek

https://www.topky.sk/cl/100370/1824129/ ... -sa-na-bok

V druhej nehode tunela Sitina použijem pri opise crl+c a ctrl+v, len vymením juh za sever, lebo nehoda sa stala z opačnej strany. Mohol by som použiť aj rovnakú fotku z googlestreet, lebo auto narazí do rovnakého miesta. Tu je tunel Sitina. Vjazd smerom na sever. Do diery medzi zvodidlami trafí a do katapultového zvodidla narazí auto šoféra s mikrospánkom.

Obrázek Obrázek Obrázek

https://www.topky.sk/cl/10/1813803/V-tu ... styri-deti
pát bře 29, 2024 9:22 pm

Prouza88
Příspěvky: 6856
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: sof

Příspěvek

Sof, ty si na ty tunely nějakej vysazenej :lol: Ale máš recht..
Dovolil bych si doplnit, že to není jedinnej problem na silnicích, co se týče vyloženě nebezpečnejch překážek..
To máš každej strom, každej mostek do pola kde je škarpa hluboká, každá velká cedula, o ostrůvkách a blbejch obrubníkách kde jebeš gumy ani nemluvim :roll: Kde jaká mostní konstrukce, blbě ukončený svodidlo...
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
sob bře 30, 2024 8:29 am

sof
Příspěvky: 3915
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: sof

Příspěvek

Tunel Ledenik v Chorvátsku. Zvodidlá podržali český autobus ktorého šofér počas jazdy skolaboval. Keby sa to stalo v slovenskom, alebo českom tuneli, autobus havaruje ešte pred tým ako ho cestujúci zastavia.
Obrázek
https://www.google.sk/maps/@44.2498928, ... ?entry=ttu

https://www.youtube.com/watch?v=gogPllfBvds

Vysvetlenie z komentára pod videom, prečo trvalo tak dlho, kým autobus zastavil.

Buďte klidní, já to sem pouze přidal - autora neznám, i když je to neskutečný flegmoš ,což ALE bylo dáno tím ,ŽE NIKDO NEVĚDĚL KDY PULKA AUTOBUSU SPALA (V CCA 7:30) CO SE VLASTNĚ DĚJE i kameraman NETUŠIL co TO vlastně nahrává!!!!!!video se ke mně dostalo až po dovolené na CD.Seděl jsem ve předu s přítelkyní měl jsem v tu chvíli na starost volant ne kameru. SÁM ze začátku, to nešlo zvládnout ZASTAVIT !!! zároveň řídit a zároveň se PROPLÉTAT skrz řidičovo zavalité tělo k pedálům!!!!Byl přiražený až k nim navíc nohy měl silné ,tělo křečí ztuhlé ,FIALOVÝ obličej jako švestka!!!!!Myslíte si že sem to asi nezkoušel brzdit??????????? spíš jinak řečeno- DOSTAT SE K PEDÁLŮM???????????? Nešlo v tu chvíli dělat nic jineho než se zaobírat provozem ,zmáčknout výstražné světla a držet VOLANT! kazdy, byť jen sebemenší pohled jinam,by znamenal kolizi buď do svodidel ne-li někoho smetnout ze silnice popř. jinou katastrofickou situaci. dyť jsme z toho kopce letěli 100 KM/h neli víc!!!!!.zastavili jsme díky POHOTOVÉ DÍVCE co přelezla ze sedadel za řidičem jemu na klín a RUKOU AUTOBUS STISKEM PEDÁLU ZABRZDILA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PROTOŽE DOSTAT SE K BRZDĚ A PEDÁLŮM JAKO TAKOVÝM VŮBEC NEŠLO JINAK!!!!!!!!!MOCKRÁT TI DĚKUJI MILÁ NEZNÁMÁ ZA ŽIVOT MŮJ A PŘÍTELKYNĚ!!!!BYLA TO SKUTEČNĚ SPOLUPRÁCE ÚČASTNÍKŮ ZÁJEZDU!!!!SKUTEČNĚ BYCH CHTĚL VIDĚT TADY VŠECHNY PŘÍTOMNÉ Z VÁS CO TVRDÍ , ŽE BY TO ZASTAVILI HNED A S ELEGANCÍ!!! !!!! !!!! MÁTE MŮJ OBDIV.....MATTHEW DUMONT TU NAPSAL NÍŽE KOMENTÁŘ ,KTERÝ SE ZAKLÁDÁ NA PRAVDĚ A SOUHLASÍM S NÍM!!!!
sob bře 30, 2024 1:30 pm

Prouza88
Příspěvky: 6856
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: sof

Příspěvek

Sice mimo, ale zrovna včera si mi stěžoval brácha že jel s ÖBB(Rakousky dráhy) tym jejich dvoupatrákem a nikde nemoh najít záchranou brzdu :think:

Nevim kde je v busu ručka ale asi ne zrovna tam kde by měla..

Sof, ty máš v práci nový auta, když tě za volantem klepne, zastaví to ty systémy, nebo s tym budeš taky mlátil zleva doprava než to zastaví samo??
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
sob bře 30, 2024 4:37 pm

sof
Příspěvky: 3915
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

tlmič nárazu

Příspěvek

Slovenská diaľnica D1 smer z Piešťan do Bytče, 105km a približne 11 výjazdov. Štyri výjazdy majú dlhodobo zničené nárazové tlmiče. Tlmič znižuje následky nehôd, zachraňuje život a zmenšuje zranenia. Lenže na slovenských dialniciach je dlhodobo asi 30 percent všetkých tlmičov zničených. Cestárom trvá mesiace, kým ich nahradia. Počas tej doby výjazdy nie sú chránené. Riziko ťažkej nehody sa zbytočne zvyšuje.


exit Piešťany smer Piešťany
Obrázek


exit Piešťany smer Vrbové
Obrázek


exit Trenčín
Obrázek


exit Bytča
Obrázek
ned črc 07, 2024 12:16 pm

sof
Příspěvky: 3915
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Nórske vyšetrovanie nehôd

Příspěvek

Od jedného šoféra som dostal zaujímavý odkaz.

Nóry zverejňujú výsledky vyšetrovania niektorých nehôd. Je to zaujímavé. Zatiaľ som videl len jeden odkaz, nehoda je ukážkovo vysvetlená. Prečo podobná vec nefunguje aj u nás? Prečo je vyšetrovanie nehôd tajné? Ak je vyšetrovanie a súd skončené, výsledok šetrenia by mal byť verejný. Nevidím dôvod prečo ho tajiť.


Nehoda autobusu v Zlatých Moravciach, kde zahynulo veľa ľudí. Vyšetrovanie skončilo, šofér nákladného auta je vinný, prijal trest a... Viac nič. Nehodu spôsobili mäkké pneumatiky a nerovnosť na ceste. Cestu som dva dni po nehode prešiel, žiadna nerovnosť, ktorá by stála za zmienku na ceste nebola. Čo sú podhustené pneumatiky, ktoré spôsobia nehodu? Aký tlak zmerali v pneumatikách havarovaného nákladného auta? Naozaj by ma to zaujímalo, pretože podhustené pneumatiky v nákladnej doprave sú bežná vec. Ale, nič z toho nieje verejné a média to nezaujímalo.

Tu je zverejnené nórske pdf o nehode nadrozmerného nákladu
https://f.nordiskemedier.dk/2vd01pq78j1bqila.pdf

nórska stránka o vyšetrovaných nehodách
https://havarikommisjonen.no/Forside
pon črc 08, 2024 11:03 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10903
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: sof

Příspěvek

Projeď si to s pérákem, nejlépe s hnanou přední nápravou a po prázdnu a překvapí tě nerovnosti o kterých v osobáku ani nevíš, že tam jsou.
BES - běs
čtv črc 11, 2024 8:12 pm

Prouza88
Příspěvky: 6856
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: sof

Příspěvek

Pavle to jó, drncá to, vim co mysliš, ale ani prázdný ani naložený tě to snad nemá šanci rozhodit... Neměl sem osmikolu teda :think: A na rozhození od hrbu nebo nerovnosti mě nejhorší na sólu přišly měchy, nikoli péra :idea:
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
čtv črc 11, 2024 8:52 pm

sof
Příspěvky: 3915
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: sof

Příspěvek

Havarované auto bola trojnápravová, do plna naložená vyklápačka.

Podhustené pneumatiky majú veľký vplyv na jazdu a stabilitu. Striedam ťahače a návesy a s podhustenými pneumatikami sa trápim roky. Veľa šoférov nemá cit pre auto. Na podhustených pneumatikách jazdia bez toho aby o nich vedeli, alebo im to vadilo. Pritom mäkké gumy skúsený šofér pozná.

Vyšetrovanie a správa o nehode má byť verejná preto, aby nebolo treba písať odkazy:” Projeď si to s pérákem...
Nikdy si to s pérakem neprojedu, ani naprostá väčšina iných šoférov. Od toho je vyšetrovanie. O vyšetrovaní nepochybujem. Spolupracoval Výskumný ústav dopravný a.s., to sú odborníci na nehody.

Lenže čo je mäkká pneumatika? Svoju hranicu poznám, viem ako sa súprava chová pri 9- 7,5- 6,5 ale aká je hranica pre vyšetrovanie nehôd? Ktoré koleso-kolesá boli mäkké? Všetky, alebo len niektoré? Keby som mal havarovať vždy keď mám mäkké pneumatiky, už by som tu x rokov nebol.
——————————————
Môj zamestnávatel má problém so stabilitou cisternovými návesov o ktorom nevie, nechce vedieť a o ktorom väčšina mojich kolegov netuší. Je to zle nastavená výška návesu a málo nafúkané mechy. Zadný mech býva nafúknutý tak málo, že pri pružení vnútorné silentbloky mechu narážajú do seba. Po krátkej dobe sa vytlčú a mech pri prepružení udiera kov na kov. To je bežná závada 10% našich krátkych kontajnerových návesov.
Niekedy je výška nastavená tak nízko, že zadný mech po naložení nepruží a zadná náprava je uložená na tvrdo. Ale šofér bez citu pre pneumatiky nespozná ani túto závadu.

Keď budem mať čas dám sem fotky a unikátne-imbecilný postup akým naši mechanici riešia túto nebezpečnú a ľahko opravitelnú závadu.
sob črc 13, 2024 11:08 pm

Odpovědět

Zpět na „Uživatelská sekce“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů