Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 337
- Registrován: stř črc 11, 2012 10:07 am
- Bydliště: Kopřivnice-Lubina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakarská hospoda
Pohodové vyprávění o Dakaru a AER Ota Měřínský, Tomáš Tomeček, Vlastík Buchtyár, Bedřich Sklenovský www.youtube.com/watch?v=fSby4ogc8KM
Re: Dakarská hospoda
Add kola. Ano je snaha mít těžiště nízko a uprostřed. Motor (Volvo 13L,1100 PS) totiž níž dát nejde protože už tak sedí na rouře a je přímo za náhradníma kolama v nádstavbě.
Nádrže jsou po stranách a vzadu nad zadní nápravou v rámu. Kabina klasika 815 s nádstavcema takže to vypadá jak VVN kabina a celá přední maska se dá odklopit pro potřeby servisu. Nad motorem coolery a chladiče se saharama. Klidně můžu vyfotit více fotek. Chodím okolo toho už čtyři dny

Nádrže jsou po stranách a vzadu nad zadní nápravou v rámu. Kabina klasika 815 s nádstavcema takže to vypadá jak VVN kabina a celá přední maska se dá odklopit pro potřeby servisu. Nad motorem coolery a chladiče se saharama. Klidně můžu vyfotit více fotek. Chodím okolo toho už čtyři dny


Re: Dakarská hospoda
No já si říkal, jak tam narvali motor. Takže vzadu...
No ta nová pravidla jsem nestudoval, zajímavé.
No ta nová pravidla jsem nestudoval, zajímavé.
Re: Dakarská hospoda
Tak pravidla říkají, že zadní konec bloku motoru nesmí být za polovinou rozvoru. Prostě si motor o hmotnosti min. 1,3 tuny posunuli co nejvíc dozadu, ale protože pravidla říkají, že na přední nápravě musí být minimálně 4,4 tuny (minimální hmotnost celého vozidla je 8760kg), tak si posunuli kabinu co nejvíc dopředu. Kabina (kapota) musí být nejméně 900mm před osou přední nápravy, proto si u FF vytvořili ten plastový výtvor. Protože jim chybí hmotnost na přední nápravě, tak si tam přesunuli i náhradní kola.
No otázka je co si pomohli? S těma nádržema si musí 100% rozvažovat auto během závodu a chlazení za kabinou je minimálně diskutabilní... rozhodně ten "kšilt" nad kabinou jim moc vzduchu na uchlazení všeho nedá. Kabina (posádka) nad přední nápravou vyžaduje její velmi dobré odpružení.
No nevím. FF měli historicky úspěch spíš s ověřenou a jednoduchou konstrukcí.
No otázka je co si pomohli? S těma nádržema si musí 100% rozvažovat auto během závodu a chlazení za kabinou je minimálně diskutabilní... rozhodně ten "kšilt" nad kabinou jim moc vzduchu na uchlazení všeho nedá. Kabina (posádka) nad přední nápravou vyžaduje její velmi dobré odpružení.
No nevím. FF měli historicky úspěch spíš s ověřenou a jednoduchou konstrukcí.
Re: Dakarská hospoda
Auto si FF stavěli zcela sami nebo se to stavěli v Tatře jako Jamaly?
Tomáš Ďurčo
Re: Dakarská hospoda
Zboku to vypadá jako pěkná Tatra. Ze předu je strašný.
Jinak stabilizátor nemají zřejmě kvůli tlumičům, protože Donnere by měli simulovat funkci stabilizátoru. Ale ty podvozky jim nikdy nijak extra nefungovaly, tak uvidíme. Řekl bych, že posádka bude docela trpět.

Jinak stabilizátor nemají zřejmě kvůli tlumičům, protože Donnere by měli simulovat funkci stabilizátoru. Ale ty podvozky jim nikdy nijak extra nefungovaly, tak uvidíme. Řekl bych, že posádka bude docela trpět.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Ted koukam na video od Alberta a je tam dost zajimavych zaberu na technicke reseni:
https://www.facebook.com/share/r/evsjbK ... tid=WC7FNe
Ja technice uplne moc nerozumim, ale takhle mi to prijde, ze si s tim docela vyhrali….
https://www.facebook.com/share/r/evsjbK ... tid=WC7FNe
Ja technice uplne moc nerozumim, ale takhle mi to prijde, ze si s tim docela vyhrali….
Re: Dakarská hospoda
Sice ne s kamionem, ale v Maďarsku bude závodit Koloc osobně...
https://www.idnes.cz/sport/motorsport/m ... rsport_ten
https://www.idnes.cz/sport/motorsport/m ... rsport_ten
Re: Dakarská hospoda
Jen, že se po dlouhé době na akci objeví společně Aleš a Guggyra racing
Koloc říkal, že neví kdo bude řídit Evo3
Ale je to jenom spekulace, jednou už se to právě stalo taková výhodná nabídka


Ale je to jenom spekulace, jednou už se to právě stalo taková výhodná nabídka

Re: Dakarská hospoda
Myslel jsem, že EVO3 byla stavba pro Šoltyse s nějakým i jeho investičním podílem ... tedy, že volant víceméně přísluší Šolťákovi ...vyjma tedy jeho zranění na letošním DKR... 

Re: Dakarská hospoda
Rikali, ze budou po Dakaru hned stavet druhy auto, ale vime jak to byva
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti