to tatrák pája: Písmeno na RZ rozlišuje kraje, jinak jsou značky pro traktory i samojízdné pracovní stroje z jedné série. Samojízdné prac. stroje nemají za kabinou "prolézačku" a zásadní je, že nesmí na veřejných komunikacích vozit náklad. Mimo těch "opravdových" typu kolové rypadlo (bagr) či sklízecí mlátička (kombajn) jsou tak asi 3 další druhy: a) přestavby starších náklaďáků (Tatra, V3S...) s pracovní nástavbou typu jeřáb, betonpumpa, vrtná souprava atd. b) nějaký dobrodruh přestavuje na samojízdné prac. stroje staré matesy a liazky, tvrdí, že má povolení jen na značku Liaz, ovšem ví, že se na tom legálně nesmí nic vozit (což je podstatná závada ) a v případě problému od toho dává ruce pryč - tohle se rozšířilo hlavně někde na střední Moravě, c) malé komunální vozidla novodobé "multikáry", ty dodávají jejich dodavatelé běžně jako pracovní stroj, mají sice výměnné nástavby jako zametač atd, ale běžně vozí i náklady, dle mne tedy nesmysl, ale zjevně to mají ošetřené a prochází jim to.
Jinak ta přestavba na samojízdný prac. stroj je podstatně levnější (cca čtvrtina až třetina ceny) oproti traktoru, mj. právě i díky absenci té "prolézačky".
Zásadní a jednoduchý způsob jak zvnějšku poznat v které kategorii vozidlo je - dle červené známky o STK na značce - traktory ji mají, samochodné stroje nikoli, neb STK nepodléhají (což je samo o sobě dost velký bizár). Ještě jedna poznámka - do diskuse o dálnici se nepouštím, protože kdo po tom pátrá a ptá se u zdroje tak ví, jak se tam situace mění a jak moc se liší dle jednotlivých krajů, úřadů či ministerstev - ale ty zmíněné samochodné jeřáby typu Liebherr jsou trochu něco jiného - ty jezdí téměř vždy na ZUPK - tedy nadrozměr, kvůli nápravovým tlakům i celkové hmotnosti. A proto jsou samozřejmě v rámci povolení směřovány také na dálnice, neb tam působí menší škody, než kdyby je museli objíždět po menších komunikacích...
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Tatraktor
Ahááá, tak tady je to ALE co myslel (myslím, že VencaR). NEZNALOST.
Tak to budou příští rok "tatraktory" lacinou kořistí pro budoucí české "bagouny". Stačí nastudovat pořádně novelu zákona a ani nebudu muset vylézat z auta.
Tak to budou příští rok "tatraktory" lacinou kořistí pro budoucí české "bagouny". Stačí nastudovat pořádně novelu zákona a ani nebudu muset vylézat z auta.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
TATRA PHOENIX 8X8
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
Re: Tatraktor
Tak tento týden jsem potkal hned 3 soupravy tahač+plachtový návěs na žlutých značkách. V pondělí mě předjížděl "traktor" a tak jsem si všiml, že tu "prolézačku" měl doma svařenou z jeklu a ani neměl čas ji natřít aspoň. Druhého jsem potkal ve středu a jen koukám, že ztratil na tahači číslo, nedalo mi to a kouknu zpět a samo sebou žlutá čísla. Třetího jsem potkal v Německu na A17 se vracel, minimálně z Draž´dan, nebo Pirny. Ten asi měl problémy s policajty, asi ho nebavilo stále vysvětlovat, že má jen jednu RZ, a tak ji dal dopředu na tahač. Ani jeden z nich neměl na kabině "čí jsou". To tatraktory nemusí mít na kabině firmu??? Si vzpomínám, že mě jednou policajt tepal, že mám malé logo na dveřích a nepomohlo ani přesvědčování, že firmu i s IČO a DIČO mám na vratech návěsu.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
-
- Příspěvky: 383
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Tatraktor
Kdysi jsem slyšel, že tyto přetypovaniny za hranicemi neuznávají, proto značka vpředu, aby nebyl tak nápadný. Co vím, tak nákladní auto musí mít na dveřích firmu, traktory ji mívají, ale netuším, zda musí
Re: Tatraktor
Povinnost označení vozidla jménem dopravce (a ano, opravdu tam byla daná i min. velikost písma) byla zrušena už před několika lety, rokem si nejsem jistý a nechce se mi to teď dohledávat, ale bylo to od 1.7. toho roku... S tou značkou je to opravdu problém, v ČR je jasně dané, že na traktoru má být vzadu. Někdo ji dá dopředu (kvůli zahraničí čí mýtu), ta jde poznat opět dle nálepky STK, a někdo si nechá dopředu vyrobit fejkovou, k poznání dle chybějící nálepky a většinou i dle mírně odlišného fontu písma.
Nedávno se na mne obrátil jeden místní dopravce, který nakoupil nové traktory (ne Tatry) a jezdí s nimi denně příhraničně do Rakouska s úrodou (opravdu do 1. dědiny za hranicemi). A tamní policie prý trvá na tom, že traktor (nevím zda i ten normální, nebo jen "náklaďák") musí mít v Rakousku 2 SPZ. A jak to řešit? Domnívám se, že je to nesmysl nerespektovat počet/provedení národních RZ vozidla v mezinárodním provozu, ale než se hádat s Rakušákem, tak je asi snazší se pak dohadovat s českým policajtem, proč mám v ČR vpředu tu fejkovou... (její sundávání na hranicích asi nikdo dělat nebude, když dělají X fůr denně). I když pokud by byl domácí pomahač aktivní, tak by to možná mohl zkusit na jízdu s "falešnou" RZ, což už je těžší přestupek... Každopádně toto by mělo odpadnout, jakmile u nás zavedou ty 2 RZ pro tatraktory, jak se o tom mluví. Jinak ten koncept tatraktoru tak jak původně vznikl (tzn. lidí kteří to vymysleli a Tatry), je udělaný právě tak, aby mohl být legálně provozován kdekoli v EU (pokud je opravdu postaven dle té správné "kuchařky"). Čímž je myšleno, že tam lze jet s vozidlem na českých značkách, co se týká registrace v jiných státech, vím že nejvíc se (aspoň před pár lety) z pohledu Tatry hodně cukali Slováci, že "u nich nikdy nic takového nedovolí", zda dnes už jezdí nějaké tatraktory na slovenských RZ (budu rád za případné info) nebo to tam zůstalo tabu nevím. Každopádně tím že je možné s tím českým tatraktorem jet do zahraničí je myšleno obecně že to je opravdu "traktor" technicky, samozřejmě konkrétní podmínky té které země (zákazy vjezdu, mýto , dálnice atd. atd.) je potřeba znát a respektovat. Už jsem tu kdysi psal, že např. v SRN jsou podmínky těchto vozidel nesmírně podrobně rozpracované (z hlediska možných osvobození od různých poplatků a dalších požadavků) nejen po stránce technické, ale hlavně toho kdo, pro koho a s jakým nákladem může/nesmí těchto úlev využít.
Nedávno se na mne obrátil jeden místní dopravce, který nakoupil nové traktory (ne Tatry) a jezdí s nimi denně příhraničně do Rakouska s úrodou (opravdu do 1. dědiny za hranicemi). A tamní policie prý trvá na tom, že traktor (nevím zda i ten normální, nebo jen "náklaďák") musí mít v Rakousku 2 SPZ. A jak to řešit? Domnívám se, že je to nesmysl nerespektovat počet/provedení národních RZ vozidla v mezinárodním provozu, ale než se hádat s Rakušákem, tak je asi snazší se pak dohadovat s českým policajtem, proč mám v ČR vpředu tu fejkovou... (její sundávání na hranicích asi nikdo dělat nebude, když dělají X fůr denně). I když pokud by byl domácí pomahač aktivní, tak by to možná mohl zkusit na jízdu s "falešnou" RZ, což už je těžší přestupek... Každopádně toto by mělo odpadnout, jakmile u nás zavedou ty 2 RZ pro tatraktory, jak se o tom mluví. Jinak ten koncept tatraktoru tak jak původně vznikl (tzn. lidí kteří to vymysleli a Tatry), je udělaný právě tak, aby mohl být legálně provozován kdekoli v EU (pokud je opravdu postaven dle té správné "kuchařky"). Čímž je myšleno, že tam lze jet s vozidlem na českých značkách, co se týká registrace v jiných státech, vím že nejvíc se (aspoň před pár lety) z pohledu Tatry hodně cukali Slováci, že "u nich nikdy nic takového nedovolí", zda dnes už jezdí nějaké tatraktory na slovenských RZ (budu rád za případné info) nebo to tam zůstalo tabu nevím. Každopádně tím že je možné s tím českým tatraktorem jet do zahraničí je myšleno obecně že to je opravdu "traktor" technicky, samozřejmě konkrétní podmínky té které země (zákazy vjezdu, mýto , dálnice atd. atd.) je potřeba znát a respektovat. Už jsem tu kdysi psal, že např. v SRN jsou podmínky těchto vozidel nesmírně podrobně rozpracované (z hlediska možných osvobození od různých poplatků a dalších požadavků) nejen po stránce technické, ale hlavně toho kdo, pro koho a s jakým nákladem může/nesmí těchto úlev využít.
Re: Tatraktor
to chomyz: Ještě se zeptám, Může tatraktor na silnice, kde je značka Zákaz traktorů (B6)? Byla doba, že "jzďáci" hrozili blokádami silnic a silničáři narychlo davali na silnice tyto zákazové značky. Nebezpečí pominulo, ale značky na silnicích zůstaly. Tak zda by policajti to mohli zneužít k levnému výdělku. Znám právě jednu takovou silnici a klasické traktory tama jezdí, ani nevnímají, že by tam neměli co dělat. Nebo možná vědí, ale ignorují, možná vědí a mají povolení to nevím. Ale kdyby se našel nějaký aktivní policista toužící po karierním růstu.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Tatraktor
Pro traktoristy jezdící do zahraničí jsem strojově přeložil kolik musí mít SPZ (RZ) traktor i s uvedením zákonů a paragrafů v Německu.
Abyste to nemuseli číst celé, tak důležitý je bod pod číslem 2, odst 3 a 4 a dále, případně. bod pod číslem 6, poslední řádek v tabulce.
https://ksv--polizeipraxis-de.translate ... _tr_pto=sc
Ještě dodám, že pokud nejde odstranit špatná čitelnost všech SPZ na místě je vozidlo odstaveno a zablokováno (zajištěno).
Řidič traktoru o hmotnosti nad 3,5 t v Německu při obchodním řízení (přeprava zboží, které není jeho) musí mít řidičák C/CE, musí mu být 21 roků a musí mít profesák .
"Pokud je pro obchodní řízení vyžadován řidičský průkaz skupiny C nebo CE, je nutné doložit i profesní kvalifikaci řidiče".
Platit musí i mýto, což představuje mít funkční mýtnou jednotku.
EDIT
Ten řidičák C/CE je u traktoru nad 7,5 t, nikoliv u traktoru 3,5 t. Tam stačí řidičák "T". Omlouvám se, pomotal jsem to. Nic to ale nemění na tom v případě "tatraktoru".
Abyste to nemuseli číst celé, tak důležitý je bod pod číslem 2, odst 3 a 4 a dále, případně. bod pod číslem 6, poslední řádek v tabulce.
https://ksv--polizeipraxis-de.translate ... _tr_pto=sc
Ještě dodám, že pokud nejde odstranit špatná čitelnost všech SPZ na místě je vozidlo odstaveno a zablokováno (zajištěno).
Řidič traktoru o hmotnosti nad 3,5 t v Německu při obchodním řízení (přeprava zboží, které není jeho) musí mít řidičák C/CE, musí mu být 21 roků a musí mít profesák .
"Pokud je pro obchodní řízení vyžadován řidičský průkaz skupiny C nebo CE, je nutné doložit i profesní kvalifikaci řidiče".
Platit musí i mýto, což představuje mít funkční mýtnou jednotku.
EDIT
Ten řidičák C/CE je u traktoru nad 7,5 t, nikoliv u traktoru 3,5 t. Tam stačí řidičák "T". Omlouvám se, pomotal jsem to. Nic to ale nemění na tom v případě "tatraktoru".
Re: Tatraktor
Jen taková technická.
vyžaduje také rozlišovací znak (známý také jako „státní znak“ [9]
To je na značce, ten modrý proužek, nebo CZ někde na vratech???
vyžaduje také rozlišovací znak (známý také jako „státní znak“ [9]
To je na značce, ten modrý proužek, nebo CZ někde na vratech???
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Tatraktor
Máš to tam napsané:
21 odst. 2 FZV vyžaduje také rozlišovací znak (známý také jako „státní znak“ [9] ), který musí být připevněn na cizím vozidle. Výjimkou jsou vozidla registrovaná v EU a EHP, která již mají rozlišovací znak v předepsané podobě na své SPZ. V případě porušení: 15 €,
Já to chápu tak, že když to není na SPZ, musí to být na vratech. Ale upřímně, nedovedu si teď honem představit, jestli na traktorové SPZ ten modrý proužek s CZ je....
Není, kouknul jsem na to. Musíš mít CZ na vratech.
21 odst. 2 FZV vyžaduje také rozlišovací znak (známý také jako „státní znak“ [9] ), který musí být připevněn na cizím vozidle. Výjimkou jsou vozidla registrovaná v EU a EHP, která již mají rozlišovací znak v předepsané podobě na své SPZ. V případě porušení: 15 €,
Já to chápu tak, že když to není na SPZ, musí to být na vratech. Ale upřímně, nedovedu si teď honem představit, jestli na traktorové SPZ ten modrý proužek s CZ je....
Není, kouknul jsem na to. Musíš mít CZ na vratech.
Re: Tatraktor
Děkuji. To jsem tak chtěl vysvětlit, zda musím dolepit modrý CZ proužek, nebo nalepit na vrata CZ.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
-
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů