Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Já souhlasím s Prouzou. Dejte sem někdo nějaký paragraf, který jasně říká, že kartu musíš po ukončení směny z tachografu vytáhnout a při opuštění vozidla ji mít u sebe. Tedy kromě situace, že řídíš auto s analogovým tacho (nebo např. busu MHD, který ze zákona tacho nemusí mít vůbec) a jsi držitelem digi karty - to ji u sebe mít musíš.
A dotaz z jiného soudku : když mám nový smart tacho gen. 2 a novou kartu gen. 2, tak nemusím při překročení hranice zastavit a zadávat zemi, kam vyjíždím ručně. Nevíte někdo, zda ale musím ručně ukončit směnu a zadat cílovou zemi a pak při nástupu na šichtu ručně potvrdit výchozí zemi, nebo se to taky zaznamená automaticky když kartu nevytahuju ??
A dotaz z jiného soudku : když mám nový smart tacho gen. 2 a novou kartu gen. 2, tak nemusím při překročení hranice zastavit a zadávat zemi, kam vyjíždím ručně. Nevíte někdo, zda ale musím ručně ukončit směnu a zadat cílovou zemi a pak při nástupu na šichtu ručně potvrdit výchozí zemi, nebo se to taky zaznamená automaticky když kartu nevytahuju ??
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Eště tu kartu musiš mejt vydanou někdy po září 2023, jinak to uplně nefunguje Ostatni netušim..
Eště bych doplnil odbornikum, že se rakušáci pátkrát dost divili, proč tu kartu 4x za měsíc vytahuju na place v pátek a dávám ju stahovat(to tam vidí) když sem jezdil dom, bo vrátnej byl kokot a chcel ju.. pak přišly auta kde se to stahovalo caplikem a bylo.. Už tam viděli neoprávněnou manipulaci
Ale klidně ju vyndavejte na devitku, nebo i na 45minut, šak to doplnim zpětně ne
Jestli si dobře pamatuju, tak po stažení tacho nebyl v programu vidět rozdíl, jestli sem to ukončil a nechal kartu, nebo ju vyndal a po vrácení tu samou pauzu doplnil Ale je to už let..
Eště dotaz.. Zastavim v BeNeLuxu, někde v průmyslovce kde mam svuj osobák, v pátek dopo na 45h a musim buď dom nebo na hotel že.. Vyndam kartu, skočim do osobáku a jedu.. v nedělu dojedu, vrazim tam kartu a doplnim 50h pauzy a 3+3hodiny cestu dom.. Takže sem na kartu doplnil 3hodiny pohotovost(to sem mohl sedět v aute a čekat na práci a ne jet z baráku) pak sem na sebe práskl že sem 50hod pauzoval s kartou v tacho, a za to sem dal další 3hodiny "pohotovosti" na kterou se budou ptat jen to uviděj a hned další dotaz bude jestli sem byl fakt doma.. Nedej bože když mi s tym někdo popojede bez karty, jinou kartou nebo na OUT
Tak je to správně teď?
Hmmm, vidim v tom logiku to vyndavat
Auto stálo, zamčeny, já v něm nebyl, motor se nehl, kola se nehly o milimetr, karta se nehla ze slotu, co mi mužou.. Zádel polibit Kolco si taky nechával protočit ne..
Eště bych doplnil odbornikum, že se rakušáci pátkrát dost divili, proč tu kartu 4x za měsíc vytahuju na place v pátek a dávám ju stahovat(to tam vidí) když sem jezdil dom, bo vrátnej byl kokot a chcel ju.. pak přišly auta kde se to stahovalo caplikem a bylo.. Už tam viděli neoprávněnou manipulaci
Ale klidně ju vyndavejte na devitku, nebo i na 45minut, šak to doplnim zpětně ne
Jestli si dobře pamatuju, tak po stažení tacho nebyl v programu vidět rozdíl, jestli sem to ukončil a nechal kartu, nebo ju vyndal a po vrácení tu samou pauzu doplnil Ale je to už let..
Eště dotaz.. Zastavim v BeNeLuxu, někde v průmyslovce kde mam svuj osobák, v pátek dopo na 45h a musim buď dom nebo na hotel že.. Vyndam kartu, skočim do osobáku a jedu.. v nedělu dojedu, vrazim tam kartu a doplnim 50h pauzy a 3+3hodiny cestu dom.. Takže sem na kartu doplnil 3hodiny pohotovost(to sem mohl sedět v aute a čekat na práci a ne jet z baráku) pak sem na sebe práskl že sem 50hod pauzoval s kartou v tacho, a za to sem dal další 3hodiny "pohotovosti" na kterou se budou ptat jen to uviděj a hned další dotaz bude jestli sem byl fakt doma.. Nedej bože když mi s tym někdo popojede bez karty, jinou kartou nebo na OUT
Tak je to správně teď?
Hmmm, vidim v tom logiku to vyndavat
Auto stálo, zamčeny, já v něm nebyl, motor se nehl, kola se nehly o milimetr, karta se nehla ze slotu, co mi mužou.. Zádel polibit Kolco si taky nechával protočit ne..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Mr65: § 230 zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník. Vychází to z nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 165/2014 ze dne 4. února 2014 o tachografech v silniční dopravě.
Nedělám za kolik, ale tak, aby se měl můj šéf dobře.
MAN TGX 18.480 - r.v. 2014
ZVVZ NCD45 - r.v. 2018
ex. ZVVZ NCD45 - r.v. 2013
ex. MAN TGA 18.430 - r.v. 2006
MAN TGX 18.480 - r.v. 2014
ZVVZ NCD45 - r.v. 2018
ex. ZVVZ NCD45 - r.v. 2013
ex. MAN TGA 18.430 - r.v. 2006
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Prouza : mám kartu vydanou v dubnu 2023 a je druhé generace ( je označena G2 )
Kasty : § 230 zákona 40 sb. i nařízení EP č.165 jsem si přečetl, ale o povinnosti řidiče vytahovat kartu z tachografu tam není ani zmínka. Zato jsem tam našel odstavec, který odpovídá na moji otázku o ručním zadávání země na konci a začátku šichty :
,, 7. Řidič do digitálního tachografu zapíše symboly zemí, ve kterých začala a skončila jeho denní pracovní doba. Nicméně členský stát může požadovat na řidičích vozidel, která na území tohoto členského státu provozují vnitrostátní dopravu, aby k symbolu země připojili přesnější zeměpisné údaje, jestliže je tento členský stát sdělil Komisi před 1. dubnem 1998.
Řidič nemusí informace uvedené v první větě prvního pododstavce zaznamenávat, pokud tachograf automaticky zaznamenává údaje o poloze v souladu s článkem 8. "
Podle mně je to jasné, tacho gen 2 automaticky zaznamenává a ukládá údaje o poloze, tudíž nemusím nic zadávat ručně. Ovšem zda to akceptují kontroloři všech zemí, toť otázka.
Kasty : § 230 zákona 40 sb. i nařízení EP č.165 jsem si přečetl, ale o povinnosti řidiče vytahovat kartu z tachografu tam není ani zmínka. Zato jsem tam našel odstavec, který odpovídá na moji otázku o ručním zadávání země na konci a začátku šichty :
,, 7. Řidič do digitálního tachografu zapíše symboly zemí, ve kterých začala a skončila jeho denní pracovní doba. Nicméně členský stát může požadovat na řidičích vozidel, která na území tohoto členského státu provozují vnitrostátní dopravu, aby k symbolu země připojili přesnější zeměpisné údaje, jestliže je tento členský stát sdělil Komisi před 1. dubnem 1998.
Řidič nemusí informace uvedené v první větě prvního pododstavce zaznamenávat, pokud tachograf automaticky zaznamenává údaje o poloze v souladu s článkem 8. "
Podle mně je to jasné, tacho gen 2 automaticky zaznamenává a ukládá údaje o poloze, tudíž nemusím nic zadávat ručně. Ovšem zda to akceptují kontroloři všech zemí, toť otázka.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Dovolím si něco o tachografech https://40ton.net/brak-wpisu-o-przekroc ... i-karania/
(DAF LF 45.220) bývalo:) - teď stůl ( kancelářský ) a židle ( s kolečkama )
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Tak jsem to zjišťoval u odborníků.
Aby se na hranicích nemuselo zastavovat, musí být v autě smart tachograf gen 2 a řidič musí mít kartu označenou G2 a číslicí 004 ( ty se začaly vydávat v červenci 2023).
Odpověď na ostatní dotazy přikládám :
Dobrý den,
pravděpodobně budete mít typ 003. V takovém případě se na kartu překročení nezaznamená, nicméně to není problém, protože nařízení požaduje záznam do tachografu. Problém nastane však ve chvíli, kdy byste přesedl do jiného vozidla a v Rakousku by Vás zastavili a zkontrolovali. Na kartě nebudete mít záznam o překročení hranic, ten bude ve druhém vozidle v tachografu. Takže pak následuje postup, že zaplatíte kauci, ve správním řízení se doloží data, kauce se vrátí. Proto se doporučuje ikdyž máte nový tachograf, tak stále zastavovat. Je to méně práce, než pak řešit správní řízení.
Žádné nařízení nenařizuje vytahovat kartu v tachografu. To, proč se to často doporučuje je to, že jste za ni zodpovědný. Takže když necháte kartu ve vozidle a někdo Vám s vozidlem pojede a rozbije pauzu (tak sice on spáchal přestupek), ale vy za kartu máte zodpovědnost a nemůžete pak říct - já ještě mohu jet, protože na tu kartu jel někdo cizí 2h a proto mohu přesáhnout o 2h jízdu... To ne.
Žádné nařízení ale nenařizuje, že karta musí být venku z tachografu nebo tam musí zůstávat. Pozor, ve Francii jak vznikl Loi Macron (MILOG), tak Francouzi berou, že pokud je karta v tachografu o týdenní době odpočinku, že řidič trávil odpočinek v kabině. Opět, zakládá se to na tom nařízení, že je řidič za kartu zodpovědný a PŘEDPOKLÁDAJÍ, že ji trávil v kabině. Je pak potřeba se bránit ve správním řízení, protože takový výklad je velice sporný.
Osobně proto doporučuji vytahovat kartu z tachografu, protože člověk nezapomene zadávání a na vše se ho tachograf zeptá.
--
S pozdravem,
Otakar Pěnkava
Datacho.cz - stahování a vyhodnocování dat z karet řidičů a tachografů
Aby se na hranicích nemuselo zastavovat, musí být v autě smart tachograf gen 2 a řidič musí mít kartu označenou G2 a číslicí 004 ( ty se začaly vydávat v červenci 2023).
Odpověď na ostatní dotazy přikládám :
Dobrý den,
pravděpodobně budete mít typ 003. V takovém případě se na kartu překročení nezaznamená, nicméně to není problém, protože nařízení požaduje záznam do tachografu. Problém nastane však ve chvíli, kdy byste přesedl do jiného vozidla a v Rakousku by Vás zastavili a zkontrolovali. Na kartě nebudete mít záznam o překročení hranic, ten bude ve druhém vozidle v tachografu. Takže pak následuje postup, že zaplatíte kauci, ve správním řízení se doloží data, kauce se vrátí. Proto se doporučuje ikdyž máte nový tachograf, tak stále zastavovat. Je to méně práce, než pak řešit správní řízení.
Žádné nařízení nenařizuje vytahovat kartu v tachografu. To, proč se to často doporučuje je to, že jste za ni zodpovědný. Takže když necháte kartu ve vozidle a někdo Vám s vozidlem pojede a rozbije pauzu (tak sice on spáchal přestupek), ale vy za kartu máte zodpovědnost a nemůžete pak říct - já ještě mohu jet, protože na tu kartu jel někdo cizí 2h a proto mohu přesáhnout o 2h jízdu... To ne.
Žádné nařízení ale nenařizuje, že karta musí být venku z tachografu nebo tam musí zůstávat. Pozor, ve Francii jak vznikl Loi Macron (MILOG), tak Francouzi berou, že pokud je karta v tachografu o týdenní době odpočinku, že řidič trávil odpočinek v kabině. Opět, zakládá se to na tom nařízení, že je řidič za kartu zodpovědný a PŘEDPOKLÁDAJÍ, že ji trávil v kabině. Je pak potřeba se bránit ve správním řízení, protože takový výklad je velice sporný.
Osobně proto doporučuji vytahovat kartu z tachografu, protože člověk nezapomene zadávání a na vše se ho tachograf zeptá.
--
S pozdravem,
Otakar Pěnkava
Datacho.cz - stahování a vyhodnocování dat z karet řidičů a tachografů
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Naposledy upravil(a) sof dne stř srp 21, 2024 1:54 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Sof, jak muze někdo zneužit tvou kartu?
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Prouzo- myslím,že je každému jasné,jak Sof myslel...krádež auta, vykradení kabiny, nebo prostě jízda s jeho vozem...máme na place dvě auta, a protože je malý, tak s nimi musím šibovat. Nechá tam kartu, popojedu- průser, vytáhnu- manipulace-průser...atd...
(DAF LF 45.220) bývalo:) - teď stůl ( kancelářský ) a židle ( s kolečkama )
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Vincku, to neni zneužití, katrta se snad jinak zneuzit neda, nez ze by ti na ňu někdo jel, a to by si jistě pomohl
Kdyz mate takovej plac, tak vyndavat no, ale až ji tam zas vrátíš, počitej že se budou velmi zajimat proč to auto jelo bez karty když ty sis tam dohrál nazpět pauzu Ale co naděláš, dáš OUT To samý, dáš tam firemní, převozky nebo cokoliv, už to vysvětluješ o dva státy vedle
Kdyz mate takovej plac, tak vyndavat no, ale až ji tam zas vrátíš, počitej že se budou velmi zajimat proč to auto jelo bez karty když ty sis tam dohrál nazpět pauzu Ale co naděláš, dáš OUT To samý, dáš tam firemní, převozky nebo cokoliv, už to vysvětluješ o dva státy vedle
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
To Prouza88: No a jak jinak by jsi chtěl zneužít kartu? Ty s kartou do tachografu platíš v Lídlu??? Vincek to píše dobře.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Ne počkej.. Sof to nadhodil, jako by se to dělo denně že ti někdo vykrade auto kvůli kartě, a jinak se zneužit nedá bo s tym nic nezaplatiš, nikam jinam nepasuje.. Schválně, lezdí nás tu leta plno, ale nikdo určitě nezná nikoho komu někdo ukrad kartu a jezdil na ni o dva státy vedle.. Nikdo nekrade karty, když ti ukradnou celej kamion tak už je to jedno a karta by mě rozhodně netrápila
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Hádáte se o ničem, bo vždy záleží na konkrétní situaci, třeba kde a jak odstavíš auto, na jak dlouho atd. Já se zneužití karty nebojím, parkuju v uzavřeném areálu pod kamerami, každý den po šichtě zamknu dveře a klíče beru domů (náhradní jsou v kanceláři firmy stovky kilometrů daleko), takže kartu s klidem nechám v tachografu. Kdybych to odstavoval někde na ulici, nebo na pumpě a pak šel domů, kartu vezmu s sebou, kdyby to někdo ukradl, nebo zapálil, dají mi na firmě jinou soupravu a život (a placená šichta..) jde dál.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Nové tachografy stále strácajú signál – firmy apelujú na služby, aby pozastavili pokuty
https://40ton.net/nowe-tachografy-nadal ... manie-kar/
Čoraz častejšie sa hovorí o problémoch s najnovšou generáciou tachografov, inštalovaných do nových nákladných vozidiel v minulom roku a požadovaných aj v ojazdených vozidlách od budúceho roka. Ukázalo sa, že zariadenia majú problémy s udržiavaním satelitného signálu a problém je taký vážny, že výrobcovia musia zasahovať riadiace služby.
https://40ton.net/nowe-tachografy-nadal ... manie-kar/
Čoraz častejšie sa hovorí o problémoch s najnovšou generáciou tachografov, inštalovaných do nových nákladných vozidiel v minulom roku a požadovaných aj v ojazdených vozidlách od budúceho roka. Ukázalo sa, že zariadenia majú problémy s udržiavaním satelitného signálu a problém je taký vážny, že výrobcovia musia zasahovať riadiace služby.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Majitelia nákladných vozidiel, ktorí chcú aj po novom roku jazdiť po cestách v rámci celej EÚ, musia mať tachografy druhej generácie. Ich výmenu netreba odkladať, termíny na konci roka sa totiž rýchlo míňajú. Prečo si tachografy treba vymeniť a čo hrozí tým, ktorí to nesplnia, sa dozviete vo videu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů