Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
By tě hanba fackovala
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
153. Na školení mi bylo řečeno ze když pojedu jedněmi kolama přes zastávku tak ze si nepomůžu , nebo mě můžou pokutovat ze jsem to blbě projel . Chtěl jsem oponovat ale vzal jsem to )
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
Prouza - kozla udělat zahradníkem .
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
Ty váhy v Kolíně neznam, ale určitě nejsou přesně od středový čáry po krajnicu.. Dělej že předjíždíš, nebo zastav na tý zastávce, dej si vajgl a zas jeď
Já tady kluci věčně nebudu, furt Vás něco učit
Mě by tak zajimalo co to tam dělá v zimě, když je sníh a každýmu pátýmu autu se přizvedává náprava To pak lítaj tuny..
Já tady kluci věčně nebudu, furt Vás něco učit
Mě by tak zajimalo co to tam dělá v zimě, když je sníh a každýmu pátýmu autu se přizvedává náprava To pak lítaj tuny..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
Tak já su spíš na Gooogla
Kurňa když to vemeš vlevo po čáře, aspoň 10cm kolama mimo ty obdelníky, nemužou navážit nic
Jó a tudy sem nikdy nejel
Jó a ste si jistý že sou to váhy?
Bo o 50m dál je todle
Třeba D5 u Stříbra, v odstavnym to nemaj, a kousek za čárou, nebo na čáře tě to nemuže vzit..
Jo a v Kolíně bych řek že se tomu vyhneš když se nalepiš na náklaďák před tebou
Kurňa když to vemeš vlevo po čáře, aspoň 10cm kolama mimo ty obdelníky, nemužou navážit nic
Jó a tudy sem nikdy nejel
Jó a ste si jistý že sou to váhy?
Bo o 50m dál je todle
Třeba D5 u Stříbra, v odstavnym to nemaj, a kousek za čárou, nebo na čáře tě to nemuže vzit..
Jo a v Kolíně bych řek že se tomu vyhneš když se nalepiš na náklaďák před tebou
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
Mě s těch Sendrazic , je to pár roků z5 , mě začlo po 3 letech po vážení chodit týden co týden v obálce s modrým pruhem poukaz od 15 do 25 tis , naštěstí se to podařilo vyřešit , a nestojím už o další anabázi . 153 děkuji za postřehy a rady . Heslo dne : kdo je připraven , není překvapen . Ps . Jj ta zastávka asi funguje , jinak přes Kolín se měří , maj to nastavený na 51 Km , kdo jede přes 54 ( 3 Km tolerance) je odměněn po zásluze .
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
Vážení členové Sdružení ČESMAD BOHEMIA,
téma vysokorychlostního vážení (WIM) se dále vyvíjí. Již jsem Vás informoval o tom, že ČMI (Český metrologický institut) mění vyhlášku a měl by zkrátit dobu platnosti ověření WIM na 12 měsíců. MD pracuje na změně vyhlášky, která zajistí, že se na WIM nebude vážit celková hmotnost tahače v soupravě jako jednotlivého vozidla. Chceme, aby toto platilo i pro tandemy a nejlépe pro soupravy obecně. To je velmi důležitá věc, která by omezila počty přestupků na minimum.
Kromě toho došlo k dalšímu vývoji:
1. ČMI zveřejnil na webu návrh nového opatření obecné povahy (OOP), kterým se řídí vážení na WIM. V něm mimo jiné navrhuje zavedení tzv. provozních tolerancí měřidla na 15% při vážení na nápravu a 7% pro celkovou hmotnost (tj. zvýšení ze stávajících 11% a 5%). Budeme OOP připomínkovat. Nové OOP by mohlo vstoupit v platnost v polovině listopadu.
2. Na náš požadavek proběhlo 12. října kontrolní ověření WIM na D2 u Židlochovic v obou směrech (8,2 km). Podle neoficiální informace nebyly splněny všechny požadované parametry vah a tak by od 12. října neměly být dále používány jako stanovené měřidlo a sloužit k pokutování do doby, než budou řádně ověřeny.
3. MÚ Židlochovice zřejmě i přes pochybnosti, které se o vysokorychlostním vážení nyní objevily, pokračuje v zasílání příkazů k úhradě pokut. Údajně byly zatím vyřízeny jen "přestupky" z června.
Proto Vám i nadále doporučuji, abyste při pochybnostech o oprávněnosti pokuty podali proti příkazu odpor, šli do správního řízení a pak se i odvolali ke krajskému úřadu JMK. Poplatek za správní řízení je 1000 Kč a s výše uvedeným se otevírá reálná naděje, že úřady postih zruší.
Webinář k tématu Vám nabízíme 9.11. ve 14 h, je pro členy zdarma a přihlásit se na něj můžete zde: https://skoleni.prodopravce.cz/vysokory ... cr-webinar
Není normální, aby pouze v ČR byly tisíce vozidel přetížených, a to i těch, která přijíždějí z Maďarska a pokračují do Německa, a v obou zemích je vše v pořádku. Už jsme této kauze věnovali spoustu času a mnozí z Vás i finančních prostředků. Děkuji všem, kdo do toho šli a hradili právní služby, posudky nebo poskytli zdarma vozidla pro ověření. Tady jsme jako ČESMAD udělali kus práce a nekončíme. Věřím, že do konce roku budeme mít další velmi konkrétní výsledky. V tomto případě je vhodné, abyste výše uvedený postup doporučili i dopravcům ve Vašem okolí - nečlenům a třeba je i vybídli, aby se členy stali.
Při odůvodňování ve správním řízení můžete používat např. tyto argumenty:
Přetížený tahač (tandem), ale nápravy v toleranci, vážení souprav
- hmotnost tahače je součtem hmotností jeho náprav, měla by být tedy tolerance 11% i pro tahač
- WIM nejsou řádně ověřované na vážení jednotlivých vozidel (tahačů, tandemů) v soupravě, což se odráží i v připravované změně vyhlášky MD
Přepravy sypkého materiálu, kapalin, živých zvířat, přepravníky, kontejnery
- WIM nejsou podle stanoviska ČMI určeny k vážení sypkého materiálu na nápravu, proto na nich nelze spolehlivě vážit ani celkovou hmotnost, protože ta je součtem nápravových hmotností
- u přepravníků automobilů, kontejnerů a přepravy živých zvířat nelze zajistit, aby se za jízdy neměnilo zatížení hnané nápravy tahače a proto naměřenou hodnotu na nápravu nelze považovat za fixní, a to ani pro určení celkové hmotnosti tahače (tandemu)
Obecně
- jestliže váhy na D2 nevyhověly metrologickým požadavkům 12.10.2023, je zde pochybnost o tom, že správně vážily i v období před tímto datem
- v žádné zemi (snad s výjimkou Maďarska) se WIM nepoužívají pro přímé postihy - důvodem je to, že neexistuje spolehlivá evropská norma pro takové používání WIM
- vážní lístky a fotografie vozidel musí splňovat dané náležitosti
- přestupce má právo od úřadu obdržet originální data z WIM, která poslouží pro kontrolu údajů obsažených ve vážním lístku
Pokud potřebujete pomoci s odporem nebo odvoláním, obracejte se na ředitele regionálního pracoviště ( https://www.prodopravce.cz/kontakt ) , nebo můžete využít např. služeb JUDr. Ondřeje Bečváře, který se tématu vážení věnuje dlouhodobě. (info@ak-becvar.cz).
S pozdravem
Vojtěch Hromíř
téma vysokorychlostního vážení (WIM) se dále vyvíjí. Již jsem Vás informoval o tom, že ČMI (Český metrologický institut) mění vyhlášku a měl by zkrátit dobu platnosti ověření WIM na 12 měsíců. MD pracuje na změně vyhlášky, která zajistí, že se na WIM nebude vážit celková hmotnost tahače v soupravě jako jednotlivého vozidla. Chceme, aby toto platilo i pro tandemy a nejlépe pro soupravy obecně. To je velmi důležitá věc, která by omezila počty přestupků na minimum.
Kromě toho došlo k dalšímu vývoji:
1. ČMI zveřejnil na webu návrh nového opatření obecné povahy (OOP), kterým se řídí vážení na WIM. V něm mimo jiné navrhuje zavedení tzv. provozních tolerancí měřidla na 15% při vážení na nápravu a 7% pro celkovou hmotnost (tj. zvýšení ze stávajících 11% a 5%). Budeme OOP připomínkovat. Nové OOP by mohlo vstoupit v platnost v polovině listopadu.
2. Na náš požadavek proběhlo 12. října kontrolní ověření WIM na D2 u Židlochovic v obou směrech (8,2 km). Podle neoficiální informace nebyly splněny všechny požadované parametry vah a tak by od 12. října neměly být dále používány jako stanovené měřidlo a sloužit k pokutování do doby, než budou řádně ověřeny.
3. MÚ Židlochovice zřejmě i přes pochybnosti, které se o vysokorychlostním vážení nyní objevily, pokračuje v zasílání příkazů k úhradě pokut. Údajně byly zatím vyřízeny jen "přestupky" z června.
Proto Vám i nadále doporučuji, abyste při pochybnostech o oprávněnosti pokuty podali proti příkazu odpor, šli do správního řízení a pak se i odvolali ke krajskému úřadu JMK. Poplatek za správní řízení je 1000 Kč a s výše uvedeným se otevírá reálná naděje, že úřady postih zruší.
Webinář k tématu Vám nabízíme 9.11. ve 14 h, je pro členy zdarma a přihlásit se na něj můžete zde: https://skoleni.prodopravce.cz/vysokory ... cr-webinar
Není normální, aby pouze v ČR byly tisíce vozidel přetížených, a to i těch, která přijíždějí z Maďarska a pokračují do Německa, a v obou zemích je vše v pořádku. Už jsme této kauze věnovali spoustu času a mnozí z Vás i finančních prostředků. Děkuji všem, kdo do toho šli a hradili právní služby, posudky nebo poskytli zdarma vozidla pro ověření. Tady jsme jako ČESMAD udělali kus práce a nekončíme. Věřím, že do konce roku budeme mít další velmi konkrétní výsledky. V tomto případě je vhodné, abyste výše uvedený postup doporučili i dopravcům ve Vašem okolí - nečlenům a třeba je i vybídli, aby se členy stali.
Při odůvodňování ve správním řízení můžete používat např. tyto argumenty:
Přetížený tahač (tandem), ale nápravy v toleranci, vážení souprav
- hmotnost tahače je součtem hmotností jeho náprav, měla by být tedy tolerance 11% i pro tahač
- WIM nejsou řádně ověřované na vážení jednotlivých vozidel (tahačů, tandemů) v soupravě, což se odráží i v připravované změně vyhlášky MD
Přepravy sypkého materiálu, kapalin, živých zvířat, přepravníky, kontejnery
- WIM nejsou podle stanoviska ČMI určeny k vážení sypkého materiálu na nápravu, proto na nich nelze spolehlivě vážit ani celkovou hmotnost, protože ta je součtem nápravových hmotností
- u přepravníků automobilů, kontejnerů a přepravy živých zvířat nelze zajistit, aby se za jízdy neměnilo zatížení hnané nápravy tahače a proto naměřenou hodnotu na nápravu nelze považovat za fixní, a to ani pro určení celkové hmotnosti tahače (tandemu)
Obecně
- jestliže váhy na D2 nevyhověly metrologickým požadavkům 12.10.2023, je zde pochybnost o tom, že správně vážily i v období před tímto datem
- v žádné zemi (snad s výjimkou Maďarska) se WIM nepoužívají pro přímé postihy - důvodem je to, že neexistuje spolehlivá evropská norma pro takové používání WIM
- vážní lístky a fotografie vozidel musí splňovat dané náležitosti
- přestupce má právo od úřadu obdržet originální data z WIM, která poslouží pro kontrolu údajů obsažených ve vážním lístku
Pokud potřebujete pomoci s odporem nebo odvoláním, obracejte se na ředitele regionálního pracoviště ( https://www.prodopravce.cz/kontakt ) , nebo můžete využít např. služeb JUDr. Ondřeje Bečváře, který se tématu vážení věnuje dlouhodobě. (info@ak-becvar.cz).
S pozdravem
Vojtěch Hromíř
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
Tak kdo vozí 100tis. v baťůžku?
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... u-40493363
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... u-40493363
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
Přetížené a bez přestávek. Masivní noční zátahy odhalily porušení předpisů u čtvrtiny kamionů
https://zdopravy.cz/pretizene-a-bez-pre ... nu-231079/
https://zdopravy.cz/pretizene-a-bez-pre ... nu-231079/
Tí, ktorí čítajú knihy, budú vždy vládnuť tým, ktorí sledujú iba televízor. www.torden.sk
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
Ták převozniku, nevim o nikom se dřevem koho by dusili, takže pulka plachty, tří šroťáci, dvacet sklopek, jeden mix a jeden prázdnej dřevák
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Vysokorychlostní kontrolní vážení
Tí, ktorí čítajú knihy, budú vždy vládnuť tým, ktorí sledujú iba televízor. www.torden.sk
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti