V pamäti závad v riadiacej jednotke motora nie sú žiadne chyby.
Postupovali sme nasledovne:
1/vymenil sme filtre, vyčistili EGR ventil, čidlá
2/Kúpil som najkvalitnejšiu naftu, pridal do nafty aditíva . Šofér prešiel s autom asi 40 km s obmedzeným radením do dvojky, max.rýchlosť 50 km, vo vyšších otáčkach a s ohriatym motorom išiel na emisie - neprešiel.
3/skontrolovali sme nastavenie ventilov, auto má katalyzátor, podľa diagnostiky je na hranici upchatia, auto má nadmernú dymivosť, pri zošliapnutí plynu ide z výfuku čierny dym.
Pred jazdou sme ešte vymenil MAP senzor, lambda sondu, rozhýbali klapku motorovej brzdy (aj keď bola stuhnutá v otvorenej polohe) rozhýbal sme klapku EGR ventilu (nešla otvoriť do plna), nastavil sa ventilové vôle. Aj po ďalšom dlhšom prejdení s kvalitnou naftou a prípravkom na čistenie vstrekovacej sústavy Tec 2000 sa dymivosť nezmenšila.
Zložil sme potom rúru výfuku aby som sa pozrel do katalyzátora. Pri teplom motore a odpojenej trubke výfuku motor fajčí ešte pred katalyzátorom.
Nemá s tým niekto skúsenosti, neporadí?
Podľa vás je problém v katalyzátore, keď má auto tak, málo km?

videa:
https://youtu.be/Xt5holfXIeM
https://youtube.com/shorts/Ij0K7EgZwmM
https://youtu.be/Z1EutCKL5sI
Ďakujem za každú, dobrú radu. Jan