Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Tak koukám pánové, že jsem rozpoutal pěknou diskusi. Zkusím to trochu shrnout. Nejsem zapřisáhlý originalista abych sháněl matky na 14 a 17 klíč, ale tatra musí zůstat tatrou. Hezký by byl alternátor zabudovaný ve ventilátoru, ale myslím že by pořizovací cena v magnetonu byla vyšší než-li současná cena tatry. Takže přichází na řadu druhé řešení. Sice méně elegantní ,ale určitě lacinější. Myslím, že jsem někde to viděl i vyfocené. Laik by to asi ani nepoznal, že to tak nemá být. Dynamo bych už nepřipojoval, leda ho nechat jako zálohu. Takže asi začnu shánět alternátor z t 613. Ještě by mě zajímalo jak je to vyřešeno z řemeničkou na alternátoru. Předpokládám, že bylo nutno ji vyrobit přímo na míru. Ještě mě napadla varianta, nechat vyrobit novou hlavní řemenici na klikovku s třetí drážkou pro řemen alternátoru, ale bojím se vybrací, protože neznám nikoho kdo by ji uměl vyvážit. Jinak jsem zastánce dvou bateríí. Jednak stošedesátka stojí v dnešní době majlant, dvě , řekněme sedmdesátky budou možná lacinější, ale hlavně předpokládám, že si budu baterie půjčovat do ostatních aut. Asi nikdy nepojedu se všemi najednou.
Expediční tatru jsem letos okouknul v Lešanech. Byl jsem tam taky s tatrou, ale osobní. Ale docela rád bych okouknul baziliškovu tatru s alternátorem a chladičem oleje v předu. Tím nechci říci, že bych se rád nesetkal s majitelem expedičky a prohlédl si ji důkladněji. Jinak děkuji za názory.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
pát pro 19, 2008 9:28 pm

Uživatelský avatar
Jerry
Příspěvky: 128
Registrován: úte bře 11, 2008 12:24 am
Bydliště: Rožmitál p. Tř.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pokud jsi z toho jenom trochu moudrej, tak Prosím. :lol:
pát pro 19, 2008 10:36 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak diskuse, - pokud je věcná, tak té není nikdy dost. :lol: . Myslím, že to bylo v normě slušného chování, a částečně i vzájemné ucty. Jinak alternátor z T613 to přímo být nemusí, může být i z avie škodovky,i 14V 42A stačí, jen ta větrací vrtulka by z t613 měla být, na alternátor nová řemenička není pro soustružníka žádný problém...Ale nová řemenice na motor, to už je problém, musel by se do předního víka motoru- kryt rozvodů udělat větší díra a dát gufero, jelikož na řemenici je labyrint, ten by se složitě vyráběl a navíc v tom místě už je řemenice poddimenzovaná, a riziko prasknutí , ulomení je tak 100% .
Řemen do trojůhelníku (motor ventilátor, alternátor ) je nejjednodušší řešení...
Pokud chceš 2 baterie, tak na jednu zapoj alternátor a výbavu vozidla, a na druhou dynamo a nádstavbu ...
U nás v moravskoslezském kraji momentálně nejlevnější akumulátor 12V 175AH 1000A stojí 2800 kč + DPH ..... ( frýdek- místek)
sob pro 20, 2008 11:54 am

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jerry píše:Je jasný, že poruchový stavy budou signalizovat kontrolky dobíjení. To co jsem popsal, je trochu extrémní situace, ale stává se to. Tak přeju hafo dalších kilometrů bez poruch a někde na srazu naviděnou.
Já vím, že Ty víš, že pokud za jízdy se z nějakého důvodu přeruší pohon dynama, tak se samo točí, a kontrolka je po tmě ..
Také přeju hafo dalších kilometrů bez poruch a někde na srazu naviděnou... :wink:
sob pro 20, 2008 12:00 pm

PAVEL
Příspěvky: 479
Registrován: sob pro 09, 2006 4:29 pm
Bydliště: Dolní Lutyně

Příspěvek

Ještě by mě zajímalo jak je to vyřešeno z řemeničkou na alternátoru. Předpokládám, že bylo nutno ji vyrobit přímo na míru.

Řemeničku na altík nevyráběj , je tam i klínek a hřídel do konusu,ale pasuje z nějakého zetoru-už nevím jestli krystal nebo jiný- je tam široký řemen a seženeš ji někde v býv. JZD
sob pro 20, 2008 9:04 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

PAVEL píše:Ještě by mě zajímalo jak je to vyřešeno z řemeničkou na alternátoru. Předpokládám, že bylo nutno ji vyrobit přímo na míru.

Řemeničku na altík nevyráběj , je tam i klínek a hřídel do konusu,ale pasuje z nějakého zetoru-už nevím jestli krystal nebo jiný- je tam široký řemen a seženeš ji někde v býv. JZD
Do konusu, to bylo za Tvejch mladejch let :lol: na dynamech. Altíky mají válcový hřídel. Ten větráček s opačným tahem luftu je i u Tatry 815, ale u 28V altíku je větší průměr hřídelky, větráček nelze použít. Pavle promin :wink:
sob pro 20, 2008 9:18 pm

PAVEL
Příspěvky: 479
Registrován: sob pro 09, 2006 4:29 pm
Bydliště: Dolní Lutyně

Příspěvek

Tož též nemusím vědět šecko...ale nic se neděje ,chtěl jsem pomoct... :wink:
ned pro 21, 2008 10:04 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů