Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Buggyra už nebude jezdit okruhy. Asi se blíží konec.
Re: Dakarská hospoda
po prelozeni z PRstiny do cestiny mi z toho vyslo, ze honi moc zajicu a tohle jim sype nejmin....
Re: Dakarská hospoda
Klasicky idnes...
Tým věnuje hlavní pozornost vytrvalostním závodům s výhledem startu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a dálkovým soutěžím včetně Rallye Dakar.
Zdroj: https://www.idnes.cz/sport/motorsport/b ... rsport_ten
Prokop tady lecos "vysvětluje". Jestli jsem dobře pochopil, tak bitvu o způsob měření "výkonu" vozů sice vyhráli, ale v praxi se uvede až na DKR 2024, kdy už možná Prokop sežene druhý turbomotor.
https://www.garaz.cz/clanek/reportaze-d ... c-21008996
Tým věnuje hlavní pozornost vytrvalostním závodům s výhledem startu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a dálkovým soutěžím včetně Rallye Dakar.
Zdroj: https://www.idnes.cz/sport/motorsport/b ... rsport_ten
Prokop tady lecos "vysvětluje". Jestli jsem dobře pochopil, tak bitvu o způsob měření "výkonu" vozů sice vyhráli, ale v praxi se uvede až na DKR 2024, kdy už možná Prokop sežene druhý turbomotor.
https://www.garaz.cz/clanek/reportaze-d ... c-21008996
Re: Dakarská hospoda
problémy má dnes asi každý, ale BGR je prostě nějaká divná celá
no snad dají do Dakaru aspoň jednu Tatru na start
třeba doba nahraje tomu že by za ně startoval Jarda Valtr... mohl by zajet solidně, umí to, když by se ovšem auto nesypalo atd...
no snad dají do Dakaru aspoň jednu Tatru na start
třeba doba nahraje tomu že by za ně startoval Jarda Valtr... mohl by zajet solidně, umí to, když by se ovšem auto nesypalo atd...
Re: Dakarská hospoda
BGR Tatra na Dakaru určitě bude. Minimálně proto, aby bylo čím dotáhnout po trati do cíle obě dvě černošky na porouchaných vysavačích naráz (tedy za předpokladu, že se letos již zúčastní). Stávající Phoenix je pro tento úkol více než dostačující
Jinak se to Kolocovi docela sype.......v ETRC konec, Casale jim do toho hodil vidle, Macháček to je už jen účastník.....
Jinak se to Kolocovi docela sype.......v ETRC konec, Casale jim do toho hodil vidle, Macháček to je už jen účastník.....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
Stávající Phoenix je pro tento úkol více než dostačující
Re: Dakarská hospoda
//motor-max.cz/2022/10/01/severocesky-kamion-s-gertem-huzinkem-jen-o-par-vterin-nestacil-na-macika/
Re: Dakarská hospoda
Jen tedy pro vysvětlení, abych to pochopil. Jak je to s tím motorem u Prokopa?
Předpokládám, že pro auta (asi kategorie T1 - taky se v tom moc nevyznám) je pravidly daný nějaký maximální výkon. Co jsem tak vypátral, tak hodnota je 400 koní / 300 kW. Tato hodnota se měří při homologaci.
Jelikož Prokop má "starý motor" V8, tak má daný průměr restrikotoru sání vzduchu a tím jsou parametry motrou v podstatě dány. Platí pro něj taky ta maximální hodnota? Nebo měřil se výkon V8 na brzdě?
U nových aut s přeplňovanými šestiválci se hodnota výkonu měřila, ale na kolech. To poukazuje na to, že celé hnací ústrojí má ztráty, takže pokud má motor 300 kW, tak na kolech musí být méně o několik procent. A obráceně. Plus samozřejmě to, že když přitáhnu brzdy ,tak se odpor hnacího ústrojí ještě zvýší a můžu tak "vydolovat" nějaké koníky navíc.
To je celkem zvláštní, brzda po měření výkonu v tahu přeci ještě doměřuje při dotáčení kol právě odpor převodové soustavy. Navíc by mělo být uvedeno podle kterého postupu, případně dokonce normy se výkon měří. Takže tam něco našvindlovat není úplně jednoudché.
To trochu vypyadá, jak kdyby ve FIA byli samí blbci. Nebo, že by nějaký komplot?
Zajímá mě to opravdu jen z technického a fanouškovského hlediska.
Předpokládám, že pro auta (asi kategorie T1 - taky se v tom moc nevyznám) je pravidly daný nějaký maximální výkon. Co jsem tak vypátral, tak hodnota je 400 koní / 300 kW. Tato hodnota se měří při homologaci.
Jelikož Prokop má "starý motor" V8, tak má daný průměr restrikotoru sání vzduchu a tím jsou parametry motrou v podstatě dány. Platí pro něj taky ta maximální hodnota? Nebo měřil se výkon V8 na brzdě?
U nových aut s přeplňovanými šestiválci se hodnota výkonu měřila, ale na kolech. To poukazuje na to, že celé hnací ústrojí má ztráty, takže pokud má motor 300 kW, tak na kolech musí být méně o několik procent. A obráceně. Plus samozřejmě to, že když přitáhnu brzdy ,tak se odpor hnacího ústrojí ještě zvýší a můžu tak "vydolovat" nějaké koníky navíc.
To je celkem zvláštní, brzda po měření výkonu v tahu přeci ještě doměřuje při dotáčení kol právě odpor převodové soustavy. Navíc by mělo být uvedeno podle kterého postupu, případně dokonce normy se výkon měří. Takže tam něco našvindlovat není úplně jednoudché.
To trochu vypyadá, jak kdyby ve FIA byli samí blbci. Nebo, že by nějaký komplot?
Zajímá mě to opravdu jen z technického a fanouškovského hlediska.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
https://www.fia.com/sites/default/files ... 220617.pdf
Smyslem FIA bylo, aby přeplňované motory měly stejný výkon jako motory nepřeplňované s restriktorem 37mm. Proto je pravidly zadaná křivka výkonu v kW vs. otáčky motoru od 0% do 100% (omezovače). Nevím co bylo v pravidlech dřív, ale je tam jednoznačně řečeno, že se měří výkon na setrvačníku (at the flywheel of the engine). Dále je řečeno, že když se měří na válcích (myšleno tak, že se připevní dynamometry na náboje kol), tak se musí provést doběhová zkouška pro stanovení ztrát. Tady je nutné věřit, že zkušebna FIA funguje správně.
Když to zjednoduším, tak FIA si při homologaci provede sérii měření při kterých si pro daný motor změří základní provozní veličiny, které platí pro pravidly zadaný průběh výkonu. Na motoru musí být zaplombované čidla, kabeláž a datalogger FIA. Potom kdykoli během závodu si FIA ověří, že nebyly překročeny homologační hodnoty.
Měření se provádí na jedné stanovené zkušebně, za stanovených podmínek a pro všechny stejných. Pokud budeme věřit, že komisař nepodvádí, tak je opravdu minimální prostor pro podvod. Věřím, že se pravidla postupně vyvíjela, ale není mi jasné, kde by někomu nahrávala.
Pokud se nepletu, tak Prokop by měl mít restriktor 37mm a nikdo nic na brzdě nepřeměřuje.
Smyslem FIA bylo, aby přeplňované motory měly stejný výkon jako motory nepřeplňované s restriktorem 37mm. Proto je pravidly zadaná křivka výkonu v kW vs. otáčky motoru od 0% do 100% (omezovače). Nevím co bylo v pravidlech dřív, ale je tam jednoznačně řečeno, že se měří výkon na setrvačníku (at the flywheel of the engine). Dále je řečeno, že když se měří na válcích (myšleno tak, že se připevní dynamometry na náboje kol), tak se musí provést doběhová zkouška pro stanovení ztrát. Tady je nutné věřit, že zkušebna FIA funguje správně.
Když to zjednoduším, tak FIA si při homologaci provede sérii měření při kterých si pro daný motor změří základní provozní veličiny, které platí pro pravidly zadaný průběh výkonu. Na motoru musí být zaplombované čidla, kabeláž a datalogger FIA. Potom kdykoli během závodu si FIA ověří, že nebyly překročeny homologační hodnoty.
Měření se provádí na jedné stanovené zkušebně, za stanovených podmínek a pro všechny stejných. Pokud budeme věřit, že komisař nepodvádí, tak je opravdu minimální prostor pro podvod. Věřím, že se pravidla postupně vyvíjela, ale není mi jasné, kde by někomu nahrávala.
Pokud se nepletu, tak Prokop by měl mít restriktor 37mm a nikdo nic na brzdě nepřeměřuje.
Re: Dakarská hospoda
https://www.fia.com/sites/default/files ... ations.pdf
Ještě doplním, že všechny homologované motory včetně hodnot maximálního plnicího tlaku (v závislosti na otáčkách motoru) jsou uvedeny v pravidlech (příloha 8, fyzicky strana 133), takže každý (kdo má motor a brzdu ) si může ověřit jaký výkon v motoru opravdu je. Motor Ford je tam už od prosince 2020.
Přiznám se, že nechápu na co si Prokop stěžuje (kdyžtak to sem prosím napište). Uznávám, že některé pasáže pravidel jsou psané těžkopádně, ale zrovna tady je to jasné. Je zároveň i vidět historie změn a buď jsem hledal špatně, ale nepochopil jsem co tam přibylo, že to významně ujasnilo výklad pravidel ve prospěch "soukromých" týmů.
Ještě doplním, že všechny homologované motory včetně hodnot maximálního plnicího tlaku (v závislosti na otáčkách motoru) jsou uvedeny v pravidlech (příloha 8, fyzicky strana 133), takže každý (kdo má motor a brzdu ) si může ověřit jaký výkon v motoru opravdu je. Motor Ford je tam už od prosince 2020.
Přiznám se, že nechápu na co si Prokop stěžuje (kdyžtak to sem prosím napište). Uznávám, že některé pasáže pravidel jsou psané těžkopádně, ale zrovna tady je to jasné. Je zároveň i vidět historie změn a buď jsem hledal špatně, ale nepochopil jsem co tam přibylo, že to významně ujasnilo výklad pravidel ve prospěch "soukromých" týmů.
Re: Dakarská hospoda
na mě to zapůsobilo (článek MP) tak, že do motoru se dá povinně restriktor a víc se tím nikdo nezabývá s tím, že tím restriktorem přichází o výkon
Re: Dakarská hospoda
Já jsem to pochopil tak, že do ptavidel se cosi dostane během roku 2023...
Re: Dakarská hospoda
Podle Macíka Huzinkovi zase něco hořelo? Huzink Zůstal stát 10 km před koncem etapy
https://www.facebook.com/martinmacikjr/ ... 906793435/
http://mkr-adventure.com/novinky-1/?sta ... Position=2
https://www.facebook.com/martinmacikjr/ ... 906793435/
http://mkr-adventure.com/novinky-1/?sta ... Position=2
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti