Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To Vorech: Páradní model, domluv se s VS-montem a Siku a můžeš začít vyrábět seriově modely pro lepší osvětu mezi normálnimi lidmi.
Jinak posílám špionážní foto prototypu č. 3 - vana S1 na podvozku Volvo FM 8x6 do 14-ti dnů by mělo být hotové a snad se dostane i do ČR jako demo vozidla Volvo Slovakia a ČR, mělo by být k vyzkoušení u VIP zákazníků, snad se nám podaří taky půjčit, uvidíme.

Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv črc 29, 2010 8:23 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pěkné :shock: hlavně ty detaily :twisted:
pát črc 30, 2010 1:02 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Historie pevných návěsů 3. díl

Příspěvek

Rakouská firma Primetzhofer přišla kolem roku 1986 s variantou pevného návěsu, který se na silnici choval jako normální návěsová souprava a při vjezdu do terénu došlu k hydraulickému posunu královského čepu na návěsu (zmenšil se rozvor mezi poslední nápravou tahače a 1. nápravou na návěsu na min.) a vodorovný čep umístěny před 1. nápravou návěsu se "zapíchnul" do tahače návěsu. Poslední náprava návěsu se začala nuceně hydraulicky natáčet a 1. nápravu návěsu šlo vypustit a tím zvýšit zatížení zadních náprav tahače návěsu. Pokud mám dobré informace, tak tento systém se používá pouze v Rakousku. Tahač Mercedes Actros 6x4 a pevný 1-nápravový návěs Primetzhofer sklápěč S1 s Alu korbou má nosnost cca. 23 tun při celkové hmotnosti 36 tun.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
úte srp 03, 2010 9:28 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Prototyp č. 3 - VS-mont

Příspěvek

Tak konečně posílám fotky prototypu č. 3 - Volvo FM 8x6 s pevným návěsem VS-mont Hardoxová vana S1 19 m3

Obrázek Obrázek ObrázekObrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
pon srp 30, 2010 10:32 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zbytek dnešních fotek z 1. nakládky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
pon srp 30, 2010 10:34 pm

gonzales
Příspěvky: 1031
Registrován: pát úno 20, 2009 7:35 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

krasavec fotil jsi sám? při jaké příležitosti?
úte srp 31, 2010 4:22 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Fotky jsou moje, příležitost: slavnostní 1. vyjetí prototypu č. 3 a 1. sklápění nákladu.
Trošku technických údajů:
Podvozek Volvo FM 8x6 440 koní EURO 4?, rozvor 4800 mm, hmotnost prázdého podvozku cca. 11, 3 t, přestavba na tahač cca. 700 kg, pevný návěs vana S1, Hardox, objem 19 m3, vnitřní délka 6,8 m, výška podlahy od země cca. 1,5 m, výška bočnic 1,45 m, hmotnost návěsu cca. 6,5 t, hmotnost prázdné soupravy 18,5 tuny, legální užitečná v SK 21,5 t (celková 40 tun) a v ČR 23,5 t (celková 42 tun = tahač 32 t + návěs 10 t). Náprava SAF 10 tun, samonatáčecí + zvedací. Majitelem soupravy je zastoupení Volvo Slovakia a mělo by být využito pro reklamní účely a předvádění v SK.
Tatra + MAN = Superstroj!
úte srp 31, 2010 8:57 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Další fotky z reálného provozu pevného návěsu VS-mont lom Ladce.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
ned zář 05, 2010 12:25 am

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zbytek fotek.
Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
ned zář 05, 2010 12:27 am

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Vypadá to perfektně, super fotky ale zeptat dost blbě se musím - vím že je tu o tom 8 stran ale jakou výhodu má tahle souprava oproti třeva 4x4 + 3osý návěs? Lepší průchodnost terénem, respektive větší trakce, lepší manévrovatelnost, to je mi jasné, ale s běžnou soupravou můžu jít i na 45tun celkové a budu mít i větší nosnost....
pon zář 06, 2010 8:18 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Porovnání s 4x4 a 3 osý návěs s rozvorem 2x1410 mm = 45 t celková hmotnost, prázdný tahač cca. 8 tun, Hardoxová vana cca. 7 tun = 30 tun užitečná. 8x6 + pevný návěs 1 nápr. = 42 tun celková, 24 tun užitečná.
Hlavní výhody pevného návěsu:
1. pokud v terénu vypustím měchy na nápravě pevného návěsu a zvednu ji - dostanu trakční sílu na poháněných nápravách cca. 34 tun = trakce 81%, tahač 4x4 má trakční sílu max. 44% (tahač má celkovou 18 tun + pokud přizvednu zvedačku na návěsu dostanu na tahači max. 21 tun = 21/45 t celková, je to vlastně poměr zatížení na poháněných nápravách k celkové hmotnosti soupravy). Pro zajímavost 8x8 + točnicový vlek 16 tun = trakce 32/48 tun celkové hmotnosti soupravy = trakční síla je 66%, u sóla 8x6 je to cca. 25,5/32 tun = 80%
2. Couvání je stejné jako se sólem 8x6 - vidím přesně obrys vozidla v zrcátkách
3. Poloměry otáčení jsou stejné jako u sóla 8x6 - náprava pevného návěsu je samonatáčecí, nadchází zatáčky, chová se to podobně jako autobus s dlouhým zadním převisem.
4. Po prázdnu jedu pouze po 4 nápravách (návěs má zvedačku).
5. Cena oproti verzi sólo sklápěč je vyšší o cca. 15.000,- EUR bez DPH
6. Extrémně nízké těžiště - výška podlahy u 8x6 je 1500 mm, ložisko sklápění je ve výšce rámu auta, proti převrácení do boků působí jako protizávaží celý podvozek auta
7. Výborna reklama pro firmu, která si to koupí (nikdo to tu nemá, každý se přijde zeptat a podívat).
8. Jde koupit více pevných návěsu - míchačka, valník s rukou, natahovák ... a střídat je mezi sebou a přitom mít jen 1 auto
9. Při prudkém zatáčení v měkkém podloží má klasický 3 nápravový návěs extrémní valivý odpor a tahač ho nemůže utáhnout, pevný návěs při zvednuté nápravě má stejný valivý odpor jako sólo 8x6.
Souprava pevného návěsu není myšlena jako konkurence klasického tahače 4x2, 4x4, 6x2 .... a sklápěcho návěsu, ale je to alternativa k osmikolkám sólo a případně při provozu s přívěsy.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon zář 06, 2010 9:32 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

No já jsem trochu přehlídl, že v česku to může mít 42 tun celkové hmotnosti, četl sem z korby... Byl bych rád to tu vídal... ikdyž si myslím, že větší úspěch to bude mít na slovensku či rakousku kde k 8x8 či 8x6 nemá žádnou cenu dávat vlek a takhle se využije celý limit 40tun, u nás si pořád dovedu představit že budou mnozí preferovat 8x8 s vlekem a celkovou 48tun... ale třeba se mýlím, na cestách by se mi to líbilo :-) jen nevím jak se to chová při ostrých teréních přechodech při takové délce když by se při najíždění do svahu prakticky zatížila jen přední náprava a náprava návěsu například a nebo když by byla souprava na přechodu nerovnosti podepřena "uprostřed"... ale věřím že i na tohle je to dimenzováno :-)
pon zář 06, 2010 10:28 pm

BUBENIK
Příspěvky: 532
Registrován: čtv dub 29, 2010 5:34 pm
Bydliště: doma

Příspěvek

Velice pěkné vozítko ale v horším terénu se to musí kroutit jak had a když to převrátíš tak se to taky pořádně zkroutí - drahá oprava což je nevýhoda všech vozidel s žebřinovým rámem,tohle mít na Tatře tak to nemá chybu,v terénu se nekroutí,když ji převrátíš tak se taky nezkroutí a tím pádem levnější oprava
úte zář 07, 2010 5:23 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Vize na Tatru už existuje, teď je to jen o tom, jestli Tatra Kopřivnice do toho půjde a za jakých podmínek. Mohla vy pak vzniknout civilní vilicha T815 10x8??? No uvidíme!
Tatra + MAN = Superstroj!
úte zář 07, 2010 7:16 pm

BUBENIK
Příspěvky: 532
Registrován: čtv dub 29, 2010 5:34 pm
Bydliště: doma

Příspěvek

No ono je taky otázka kolik ten system na Tatře bude stát peněz aby to nebylo moc drhý to by pak nikdo nchtěl a radši koupí levnější i za cenu toho že to mín vydrží v terénu ale zase ne každej dopravce honí auta do terénu
čtv zář 09, 2010 9:37 am

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů