Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Další kousek z rodiny pevných návěsů - prototyp č. 4 - použitý podvozek Mercedes Actros 4141 8x6 + vanový sklápěcí návěs VS-mont. Hmotnost prázdné soupravy 17,35 t, užitečná v ČR - 24,65 t. Bude jezdit někde u Bánské Bystrice.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
pát zář 10, 2010 12:44 pm

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

To sa dá dodělat aj dodatečně na auto? Ten mercedes už vypadá ježděný. VS mont to bere asi hodně vážně, enom dobře.
pát zář 10, 2010 1:29 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ano ten Mercedes je asi 1 rok starý, převrátil se a zničil původní korbu, tak se předělal na tahač pevných návěsů - nutná přestavba v TP.
Tatra + MAN = Superstroj!
pát zář 10, 2010 1:50 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

jen takový dotaz... neměl by mít vzadu jinou registrační značku než tu co tam má? měl by tam mít značku toho návěsu, ne?
sob zář 11, 2010 1:21 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to mirazapletal:
S tou SPZ máš pravdu, je tam provizorně s auta a čekalo se na přestavbu podvozku na tahač návěsů (nutno přes zkušebnu).
Jinak na www.vsmont.sk jsou už nové prospekty na pevný návěs.
Pokud jde o poznatky z provozu - 2 míchačky na podvozcích Scania jezdí bez problémů, snad 1x nemohl řidič vyjet prudký kopec v terénu (řidič pozdě podřadil, zůstal stát v kopci a přes spojku se nemohl rozjet - zadní poháněné nápravy mají tak obrovský přítlak, že neproklouznou a spojka to nechce vzít, tak ho museli potáhnout druhým autem), Volvo jezdí ve zkouškách někde u dopravce v Žilině, pak Doprastav a snad přijede i do ČR. Mercedes jezdí non-stop u Banské Bystrice, má snad už 4000 km, kromě úpravy držáku světel (zvednutí kvůli finišeru) vše bez problémů.
Momentálně je testovací fáze všech prototypů, pokud dopadne vše OK, měli by se rozhodnout dalši váhavi zákaznici, kteří chtěji většinou předělat starší auta.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob říj 02, 2010 9:17 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10892
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Tak to musel být zodpovědný kopec, že to auto nechtělo :shock:
BES - běs
ned říj 03, 2010 12:25 am

mili

Příspěvek

To víš nebyla to T.... :lol: :lol: :lol: :lol:
ned říj 03, 2010 9:41 am

Vegáč

Příspěvek

A proč to nescouval???a nezkusil to znovu? :roll:
ned říj 03, 2010 12:07 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Vegáč:
při té akci v tom kopci jsem nebyl, mám to z doslechu od známého, který to slyšel od řidiče, takže těžko říct jak to přesně bylo.

Jinak na www.vsmont.sk je kromě prospektu zajímavý článek, kde je podrobně všechno popsáno, jak ten systém funguje (ve slovenštině). U Volva se pry chystají nějaké předváděčky jak v SK tak v CZ, tam by měla být žlutá Volvo FM 8x6 s pevným návěsem VS-mont k vidění a snad i k vyzkoušení pro zákazníky (no uvidíme?).

Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
stř říj 06, 2010 12:04 am

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

A byl by problém za pevným návěsem tahat ještě přívěs? že by se dala postavit souprava na délku 22,5m... Navíc třeba 1osý návěs na bězném silničním podvozku 4x2 by v případě zvednutí nápravy návěsu (po prázdnu) znamenal úsporu mýtného (2nápravy oproti 3 u běžného valníku 6x2) běžně se totiž zvednutá náprava počítá jako by jela dole, kdežto při zvednutí u pevného návěsu se vlastně stává břemenem na tahači a už to není návěs :-)
stř říj 06, 2010 8:44 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak to by asi "kapšáci" nerozchodili :lol: takhle je připravovat o penízky :twisted:
stř říj 06, 2010 9:18 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to mirazapletal:
Chlape čteš mi myšlenky, za pevným návěsem by se dal tahat ještě přívěs a mohla by vzniknout souprava délky až 22,5 m, bez povolení pro nadrozměr, ale u sklápěček je taková souprava nevyužitá (celková hmotnost soupravy bude pořád 48 tun), mělo by to smysl je pro lehké velkoobjemové věci (navážení automobilek plastovými kompenenty apod.). Pevný návěs by se musel znova homologovat pro tah přívěsů.
Pokud jde o druhou část dotazu máš taky pravdu, tvůj nápad se už dnes používá v Holandsku. Firma Veldhuizen u lehkého pevného návěsu pro vozidla do 3,5 tuny celkové hmotnosti (MB Sprinter nebo VW Crafter) dojde u prázdné soupravy a zvednuté nápravy návěsu z přechodu kategorie vozidla: tahač návěsu na sólo vozidlo s naloženým břemenem (podmínkou je aby prázdná souprava vážila méně než 3,5 tuny) a výhodou je, že už řidič nemusí jet jen 80 km/hod po dálnicích (jako tahač s návěsem), ale může jet až 130 km/hod (jako osobní vozidlo do 3,5 t celkové hmotnosti).
Pokud jde o mýto tak ještě větší vychytávku mají vymyšlenou ve Švýcarsku - na tahač 4x2 naloží 2 osý sklápěcí návěs a místo mýta na 4 nápravy platí jen za 2 nápravy. Pokud jde o tahač 4x2 + pevný návěs 1-osý při zvednuté nápravě návěsu se bude platit jen za 2 nápravy, ale bude to asi trošku problém vysvětlit kontrolním orgánům (Celní správa, Policie) aby tuto fintu v legislativě pochopily. Kontrolní brány fotí auta shora - asi nepůjde poznat jestli je náprava návěsu nahoře nebo dole, nejlepší bude mít odplachtovanou korbu aby bylo vidět, že je souprava prázdná.
Pokud jde ještě o mýto, opačný extrém platí na Slovensku, sazba za ujetý km je pro 4 nápravová vozidla vyšší než pro 5-ti nápravová (asi si myslí, že osmikolky se víc přetěžujou než normální návěsová souprava) = je lepší mít jednotku na mýto pořád zapnutou na 5 náprav.
Obrázek Obrázek ObrázekObrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
stř říj 06, 2010 9:37 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Další fotky Švýcarsky uchylárny ve větším rozlišení.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
stř říj 06, 2010 9:39 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pro fandy pevných návěsů, pokud to všechno klapne chystá se předváděčka vozidel Volvo a hlavně typu FMX, 19.10. pro Čechy - pískovna Uhy u Velvar a 21.10. Kamenolom Hrabůvka u Hranic na Moravě.
Přidávám pozvánku: http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/34764 ... zvanka.pdf
Na uvedené akci by se měl poprvé v praxi pro zákazníky představit žlutý pevný sklápěcí návěs na podvozku Volvo FM8x6 - prototyp č. 3.
Pokud se přihlásíte do 11.10. asi může přijet kdokoli.
P.S.: Možná se v Hrabůvce uvidíme.
Tatra + MAN = Superstroj!
stř říj 06, 2010 10:02 pm

Petr
Příspěvky: 1637
Registrován: sob srp 05, 2006 8:34 pm

Příspěvek

safky:na to zeleny tga je tu nekde video jak to na sebe natahuje.
čtv říj 07, 2010 8:30 am

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host