Napsal: úte led 27, 2015 8:29 am
Obnova Liazu je krásná utopie. Musel by se najít někdo, kdo má peněz, že neví co s nima, a ještě k tomu by musel mít cit pro strojařinu a zatraceně kladnej vztah ke značce Liaz.
Když se podívám jak dopadly fabriky Tatra, Škoda Ostrov, Škoda MB, Karosa, Jawa a ČZ, myslím si cosi o takovém tom obáceném L a provazovém motivu.
ČZ vybrabčená, Jawa dodělává a vývoj stojí...
Karosu sežralo Iveco, Škoda Ostrov je zavřená a poslední pokusy o obnovu dojíždějí v MHD. Škoda uz jen dělá přestavby autobusů na trolejbusy.
Škoda MB sice roste, ale pod křídly VW dělá prakticky jen VW s "jiným čumákem"
Tatra žije díky Ledwinkově práci na nezničitelným podvozku, motorárna klepe z posledního a pořádnej postrk kupředu dalal až spolupráce na DAFtře Phoenix, kdy to auto opravdu vypadá jako náklaďák z 21. století...
Všechny značky, co jsem tu vyjmenoval, spojuje to, že vzali poslední vyráběnej verk udělali tomu facelift ze skladových zásob, popřípadě co se dalo sehnat za pár šlupek (Škodováci zkusili autobus/trolejbus a tramvaj nové konstrukce, ale s díly, co se daly lehko sehnat) a pokusili se prodrat na trh, který obsazovaly značky "ze západu". A ten propastnej kvalitativní rozdíl, plus divoká privatizace jim zlámaly vaz. Přežila jen Škoda MB, díky VW a důkladnýmu faceliftu Favorita na Felicii, a Tatra, díky podvozku...
A teď se vrátím k Lízám... Aby ten projekt měl vůbec šanci, musí vyjet Líza srovnatelná s konkurencí, kde jsou pevně zakotvená jména Volvo, Scania, MercedesBenz, Iveco, MAN, DAF a Renault a tihle měli už před 25 lety náskok.
Pokud bych viděl nějakou cestu na úspěch, tak začít od malých a obratných strojů - rozvážkové vozy, polní stroje a královskou třídu - dálkové tahače - si nechával na konec.
Když se podívám jak dopadly fabriky Tatra, Škoda Ostrov, Škoda MB, Karosa, Jawa a ČZ, myslím si cosi o takovém tom obáceném L a provazovém motivu.
ČZ vybrabčená, Jawa dodělává a vývoj stojí...
Karosu sežralo Iveco, Škoda Ostrov je zavřená a poslední pokusy o obnovu dojíždějí v MHD. Škoda uz jen dělá přestavby autobusů na trolejbusy.
Škoda MB sice roste, ale pod křídly VW dělá prakticky jen VW s "jiným čumákem"
Tatra žije díky Ledwinkově práci na nezničitelným podvozku, motorárna klepe z posledního a pořádnej postrk kupředu dalal až spolupráce na DAFtře Phoenix, kdy to auto opravdu vypadá jako náklaďák z 21. století...
Všechny značky, co jsem tu vyjmenoval, spojuje to, že vzali poslední vyráběnej verk udělali tomu facelift ze skladových zásob, popřípadě co se dalo sehnat za pár šlupek (Škodováci zkusili autobus/trolejbus a tramvaj nové konstrukce, ale s díly, co se daly lehko sehnat) a pokusili se prodrat na trh, který obsazovaly značky "ze západu". A ten propastnej kvalitativní rozdíl, plus divoká privatizace jim zlámaly vaz. Přežila jen Škoda MB, díky VW a důkladnýmu faceliftu Favorita na Felicii, a Tatra, díky podvozku...
A teď se vrátím k Lízám... Aby ten projekt měl vůbec šanci, musí vyjet Líza srovnatelná s konkurencí, kde jsou pevně zakotvená jména Volvo, Scania, MercedesBenz, Iveco, MAN, DAF a Renault a tihle měli už před 25 lety náskok.
Pokud bych viděl nějakou cestu na úspěch, tak začít od malých a obratných strojů - rozvážkové vozy, polní stroje a královskou třídu - dálkové tahače - si nechával na konec.