Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát kvě 09, 2014 7:48 pm
- Bydliště: CZ
CB President, anténa sirio turbo
Zdravim mám dotaz, mám ukotvenou anténu zezadu do kabiny a když jsem byl na naladění antény tak mi ji odklopili asi na 30 stupnu od strechy, vypada to blbe a tak se chci zeptat jestli to má vliv na vzdálenost prijmu a vysilani??
určitě, měl jsem to na bagru taky z boku a musel jsem to taky směřovat trochu od střechy, jak jsem ten zářič naklonil ke střeše tak to nešlo ani naladit, rušil to i blbý kablík k majáku co byl poblíž tak jsem bojoval o každý milimetr a zkoušel. Jak s tím pohneš bude všechno jinak. Nejspíš to dali jak to šlo aby to vůbec naladili, protiváha z plechu je potřeba pod anténou ale vedle ní je rušivý element
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: úte led 17, 2012 9:52 pm
- Bydliště: trpin
Zdravím kolegove.Potreboval bych radu jakou stanici koupit.
Požadavky: musí snest dlouhodobe provoz ve velmi prašnem prostředí
velmi dobra srozumitelnost příjmu i vysilani
měla by dobře snašet vybrace a drncani ,bude na liazu
stači i základni funkce,
jakou antenu?
problematicka montaž bude vzadu na střeše nad zadnim oknem a před ni bude nezavisla klimatizace.
rozpočet az 12000
sem naprosty laik a začatecnik v tomto, dekuji za každou radu.jirka
Požadavky: musí snest dlouhodobe provoz ve velmi prašnem prostředí
velmi dobra srozumitelnost příjmu i vysilani
měla by dobře snašet vybrace a drncani ,bude na liazu
stači i základni funkce,
jakou antenu?
problematicka montaž bude vzadu na střeše nad zadnim oknem a před ni bude nezavisla klimatizace.
rozpočet az 12000
sem naprosty laik a začatecnik v tomto, dekuji za každou radu.jirka
Rika se,ze male deti,blazni a filozofove mluvi pravdu. Proto deti bijeme, blazny zavirame a filozofy nechapeme.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: úte led 17, 2012 9:52 pm
- Bydliště: trpin
- vrána z.m.
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
charontrpin
charontrpin:
Projdi si tady to fórum, většinu odpovědí tu najdeš i několikrát. Sice to zabere nějakou to dobu, ale dozvíš se tu spoustu dalších užitečných informací ohledně problematiky vysílání na občanském pásmu.
V kostce - budeš potřebovat rdst s možností připojení externího reproduktoru, obzvláště bude-li rdst umístěna na nějakém nestandardním místě (reproduktory stanic jsou obvykle na spodní straně stanice nebo u některých na čelní stěně vedle displeje). Stanice jsou dnes skoro na jedno brdo, ale za ty peníze, co to stojí, nemůžeš čekat rádio, které bude odpovídat vojenským standardům MIL-STD-810. Prach se dostane všude, budeš muset stanici pravidelně demontovat, rozdělat a vyfoukat studeným vzduchem (pozor na statickou elektřinu od trubice fenu).
Délka antény bude záviset na místě montáže (prut antény by neměl být veden souběžně s nějakým vodivým předmětem, např. zadní stěnou kabiny nebo právě bouda klimatizace).
12 000 je docela dost peněz, odhadem by ti mohla stačit bohatě i polovina.
Jo a HYT a případně HYTERA jsou sice kvalitní stanice, ale zejména pro použití v profesionální sféře. Pro sdílené kmitočty (kam obecně spadá i pásmo CB27) jsou na našem trhu k dispozici jen tři modely přenosných rdst pro pásmo PMR446. Takže smůla.
Projdi si tady to fórum, většinu odpovědí tu najdeš i několikrát. Sice to zabere nějakou to dobu, ale dozvíš se tu spoustu dalších užitečných informací ohledně problematiky vysílání na občanském pásmu.
V kostce - budeš potřebovat rdst s možností připojení externího reproduktoru, obzvláště bude-li rdst umístěna na nějakém nestandardním místě (reproduktory stanic jsou obvykle na spodní straně stanice nebo u některých na čelní stěně vedle displeje). Stanice jsou dnes skoro na jedno brdo, ale za ty peníze, co to stojí, nemůžeš čekat rádio, které bude odpovídat vojenským standardům MIL-STD-810. Prach se dostane všude, budeš muset stanici pravidelně demontovat, rozdělat a vyfoukat studeným vzduchem (pozor na statickou elektřinu od trubice fenu).
Délka antény bude záviset na místě montáže (prut antény by neměl být veden souběžně s nějakým vodivým předmětem, např. zadní stěnou kabiny nebo právě bouda klimatizace).
12 000 je docela dost peněz, odhadem by ti mohla stačit bohatě i polovina.
Jo a HYT a případně HYTERA jsou sice kvalitní stanice, ale zejména pro použití v profesionální sféře. Pro sdílené kmitočty (kam obecně spadá i pásmo CB27) jsou na našem trhu k dispozici jen tři modely přenosných rdst pro pásmo PMR446. Takže smůla.
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
- vrána z.m.
- Příspěvky: 130
- Registrován: stř srp 22, 2012 9:04 am
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Jinak se omlouvám, že jsem sem dlouho nic nepsal, ale přestala mi chodit upozornění na nové příspěvky, až dnes najednou koukám, že přišel mailík.
POI.cz - www.poi.cz - potrava pro vaše navigace
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
---
TRX: Allamat 95, 295, 296 (CB); Alinco, Yaesu (HAM, PMR446); Vertex Standard, Motorola (profi)
Ant: Sirio Turbo 2000 (CB mobil), Sirio 827 (CB stabil), Maxrad, Tesla (profi)
anténa na Daf XF e6
Ahoj ,potřebuji poradit jakou anténu na Dafika XF e6 se střední střechou.
Mám tam origo ant. vzadu za kabinou a nejsem spokojen z dosahem cca 1km.
Jelikož je auto na operák tak tam nemůžu vrtat,takže buď držák na okapnici,jenže cívka by byla vedle plechové střechy.
a nebo přemýšlím o magnetce na střechu.
Nemáte někdo zkušenost u tohoto typu auta.
Mám tam origo ant. vzadu za kabinou a nejsem spokojen z dosahem cca 1km.
Jelikož je auto na operák tak tam nemůžu vrtat,takže buď držák na okapnici,jenže cívka by byla vedle plechové střechy.
a nebo přemýšlím o magnetce na střechu.
Nemáte někdo zkušenost u tohoto typu auta.
ŠKODA 1000MB , A 31 T , Avia D100, Volvo FH,M-B MP4,MAN TGX,DAF XF 6
JAWA 21 Pionýr,Jawa 250, SUZUKI 600Bandit
JAWA 21 Pionýr,Jawa 250, SUZUKI 600Bandit
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát kvě 09, 2014 7:48 pm
- Bydliště: CZ
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: stř dub 13, 2016 5:28 pm
- Bydliště: Plzeň
-
- Příspěvky: 428
- Registrován: stř led 07, 2009 7:25 pm
- Bydliště: Valašské klobouky- Lipina
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj chtěl bych Vás tady poprosit o radu . Na dafu lf 45 mám vysilačku alan 48 excel multi. Anténa je na zrcátku přes dveře do sloupku a hore v rámečku do cb. Dneska že ju zkusím naladit tak připojím měřák a ukazuje skoro 8w a psw 3. Zkoušel jsem kanál 1 i 40 a jsou oba stejné a výsun či zásun prutu nedělá nic. Konektory jsem kontroloval.
Pak jsem zkusil přepínat pomocí tlačítek jestli není chyba tam. když jsem zmačkl tllačítko číslo 12 podle návodu
http://manual.cbmonitor.cz/filemns2.php ... ky%20navod
tak psw spadlo na 1,5 tak jsem šel mrknut na manuál a zjistil jsem,že jsem přepl na AM. Po zkoušce vedle druhého auta jsem se slyšel,ale mín. Mělo by být nastaveno FM ne ? všichni podle youtube videi jim kotrolka svítí zeleně takže mají režim am a mě se tam ješte rozvítí low jako menší výkon. Takže jak to dat do kopy ?
jo a ješte je měrka přímo na cb. Když mám připojený metr tak ukazuje kolem 3 a když dám zpět normálně na anténu a zmačknu tak kolem 30+ Tak su zblblí
díky
Pak jsem zkusil přepínat pomocí tlačítek jestli není chyba tam. když jsem zmačkl tllačítko číslo 12 podle návodu
http://manual.cbmonitor.cz/filemns2.php ... ky%20navod
tak psw spadlo na 1,5 tak jsem šel mrknut na manuál a zjistil jsem,že jsem přepl na AM. Po zkoušce vedle druhého auta jsem se slyšel,ale mín. Mělo by být nastaveno FM ne ? všichni podle youtube videi jim kotrolka svítí zeleně takže mají režim am a mě se tam ješte rozvítí low jako menší výkon. Takže jak to dat do kopy ?
jo a ješte je měrka přímo na cb. Když mám připojený metr tak ukazuje kolem 3 a když dám zpět normálně na anténu a zmačknu tak kolem 30+ Tak su zblblí
díky
LF 45.170 7,5t
LF45.220 12 T
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: pát kvě 09, 2014 7:48 pm
- Bydliště: CZ
Při laickém přizpůsobování antény pomocí PSV/SWR metru se obvykle postupuje takto:
- naladíme střed přijímaného pásma, v našem případě buď kanál 20 (chceme-li používat jen původních 40 kanálů) nebo kanál 1 (chceme-li používat všech 80 v současnosti povolených kanálů). Proč kanál 1 a ne logicky kanál 40? Je to proto, že kanály 41-80 kmitočtově nenavazují na kanály 1-40, ale jsou kmitočtově "před" nimi. Kdybychom u nás povolené kanály řadili nikoliv podle jejich čísel, ale podle kmitočtů, tak by pořadí nebylo 1-80, ale 41, 42, 43 --> 78, 79, 80, 1, 2, 3 --> 38, 39, 40.
- máme tedy nastavený středový kanál, zkalibrujeme měřák (poloha FWD, zaklíčování, nastavení rafičky na maximální hodnotu na stupnici /někdy značenou ležatou osmičkou jako nekonečno/, odklíčovat, přepnout měřák na polohu odraženého výkonu /ref/ a znovu zaklíčovat a odečíst hodnotu. Totéž pak udělat na krajních kanálech 1 a 40 nebo 41 a 40.
- příklad: měříme původních 40 kanálů podle výše popsaného způsobu. Máme na kanále 1 větší naměřenou hodnotu odraženého výkonu (PSV) než na kanále 40. Například na kanále 1 přístroj ukazuje hodnotu 1:2 a na kanále 40 hodnotu 1:1,2. To znamená, že na kanále 1 je přizpůsobení antény horší. Víme, že kmitočty, stejně jako čísla kanálů, postupují vzestupně, tedy anténa je hůře přizpůsobena pro příjem nižších kmitočtů. Fyzika nám říká, že čím nižší kmitočet, tím větší vlnová délka a tedy tím i delší anténní zářič budeme potřebovat. Takže zářič o centimetr povysuneme (máme-li tu možnost) a znovu opakujeme měření na krajních kanálech. Vidíme (příklad!!), že na kanále 1 nám to spadlo na 1:1,8 a na kanále 40 se to trochu zhoršilo na 1:1,4. Tak ještě kousek povysuneme a dostaneme se na cca 1:1,5 na krajních kanálech a třeba na 1:1,3 na prostředním kanále 20.
- v opačném případě, pokud je horší naměřená hodnota na vyšším kanále (tedy i na na vyšším kmitočtu), musíme anténní prut zkrátit. Vyšší kmitočet totiž znamená kratší vlnovou délku a tím i kratší zářič. Jenže jak to udělat, když už to víc zastrčit nejde? No nezbývá nic jiného, než že zářič vyjmeme a kus ho uštípneme. Některé jsou ale pěkně pevné a ruce a běžné štípačky nepomohou, tak se nebojte do toho trochu klepnout kladívkem, pokud to kleště vydrží (hihi).
- pokud používáte jen desítku a odskakujete jen o jeden - dva kanály vedle, můžete anténu zkusit naladit přímo na kanál 10. Způsob je stejný, jako výše popsaný, jen po nalezení rovnováhy na krajních kanálech 1 a 40 anténu trochu zasunete, tím nejmenší hodnotu posunete z kanálu 20 směrem ke kanálu 10. Měřák vám vše ukáže. POZOR!!! Nehoňte se zbytečně za nějakými desetinkami. Do hodnoty 1:2 stejnak poznáte prd a na pováženou to začíná být až kolem hodnoty 1:3. A některé instalace prostě stejně líp nenaladíte, i kdyby had na skále sral a žába do toho pěstí bušila.
- naladíme střed přijímaného pásma, v našem případě buď kanál 20 (chceme-li používat jen původních 40 kanálů) nebo kanál 1 (chceme-li používat všech 80 v současnosti povolených kanálů). Proč kanál 1 a ne logicky kanál 40? Je to proto, že kanály 41-80 kmitočtově nenavazují na kanály 1-40, ale jsou kmitočtově "před" nimi. Kdybychom u nás povolené kanály řadili nikoliv podle jejich čísel, ale podle kmitočtů, tak by pořadí nebylo 1-80, ale 41, 42, 43 --> 78, 79, 80, 1, 2, 3 --> 38, 39, 40.
- máme tedy nastavený středový kanál, zkalibrujeme měřák (poloha FWD, zaklíčování, nastavení rafičky na maximální hodnotu na stupnici /někdy značenou ležatou osmičkou jako nekonečno/, odklíčovat, přepnout měřák na polohu odraženého výkonu /ref/ a znovu zaklíčovat a odečíst hodnotu. Totéž pak udělat na krajních kanálech 1 a 40 nebo 41 a 40.
- příklad: měříme původních 40 kanálů podle výše popsaného způsobu. Máme na kanále 1 větší naměřenou hodnotu odraženého výkonu (PSV) než na kanále 40. Například na kanále 1 přístroj ukazuje hodnotu 1:2 a na kanále 40 hodnotu 1:1,2. To znamená, že na kanále 1 je přizpůsobení antény horší. Víme, že kmitočty, stejně jako čísla kanálů, postupují vzestupně, tedy anténa je hůře přizpůsobena pro příjem nižších kmitočtů. Fyzika nám říká, že čím nižší kmitočet, tím větší vlnová délka a tedy tím i delší anténní zářič budeme potřebovat. Takže zářič o centimetr povysuneme (máme-li tu možnost) a znovu opakujeme měření na krajních kanálech. Vidíme (příklad!!), že na kanále 1 nám to spadlo na 1:1,8 a na kanále 40 se to trochu zhoršilo na 1:1,4. Tak ještě kousek povysuneme a dostaneme se na cca 1:1,5 na krajních kanálech a třeba na 1:1,3 na prostředním kanále 20.
- v opačném případě, pokud je horší naměřená hodnota na vyšším kanále (tedy i na na vyšším kmitočtu), musíme anténní prut zkrátit. Vyšší kmitočet totiž znamená kratší vlnovou délku a tím i kratší zářič. Jenže jak to udělat, když už to víc zastrčit nejde? No nezbývá nic jiného, než že zářič vyjmeme a kus ho uštípneme. Některé jsou ale pěkně pevné a ruce a běžné štípačky nepomohou, tak se nebojte do toho trochu klepnout kladívkem, pokud to kleště vydrží (hihi).
- pokud používáte jen desítku a odskakujete jen o jeden - dva kanály vedle, můžete anténu zkusit naladit přímo na kanál 10. Způsob je stejný, jako výše popsaný, jen po nalezení rovnováhy na krajních kanálech 1 a 40 anténu trochu zasunete, tím nejmenší hodnotu posunete z kanálu 20 směrem ke kanálu 10. Měřák vám vše ukáže. POZOR!!! Nehoňte se zbytečně za nějakými desetinkami. Do hodnoty 1:2 stejnak poznáte prd a na pováženou to začíná být až kolem hodnoty 1:3. A některé instalace prostě stejně líp nenaladíte, i kdyby had na skále sral a žába do toho pěstí bušila.
Chalani nevite ci by sa dal zohnat nejaky panel na cb vysielacku? Nieco aby som to napchal do din panelu a vyzeral to pekne
Iveco EuroCargo (2014) + vlek SVAN
MAN TGS 26.440 3náprava -> uz minulost
Ex: Iveco EuroCargo 150e28, Renault Magnum 480, Scania R420 highline, Daf 105XF (bionafta), Volvo FH12, Iveco EuroStar, Mercedes Axor
MAN TGS 26.440 3náprava -> uz minulost
Ex: Iveco EuroCargo 150e28, Renault Magnum 480, Scania R420 highline, Daf 105XF (bionafta), Volvo FH12, Iveco EuroStar, Mercedes Axor
na President tady http://www.president-electronics.cz/pre ... IN-ramecky ,nebo zde http://www.radio-shop.cz/din-ramecky/
(DAF LF 45.220) bývalo:) - teď stůl ( kancelářský ) a židle ( s kolečkama )
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů