Jo jo já jsem taky tenkrát na to odmít nastoupit, protože jsme stím seli a když máš na zadku 5m sečku která ti při sebemenším pohnutí volantem nadeběhne o nějakej metr není o co stát. Jednou se stalo že kolegovi ze sousedního podniku se trochu vymkl z rukou na křižovatce a lehce přeběhl nějakému osobáku přez čumák. Naštěstí se až na mokro v kalhotech snad nic nestalo a další případ byl, že při couvání na souvrati se zase jinému nezadařilo zabrzdit a i se sečkou skočil po zádech s asi 4m břehu a zapích se o příkop nad hlavní. Sečka na šrot něco křoví a stromů taky, ale Kirovcoj nic. Takže jsem to odmít se strachem o své zdraví a zdraví i těch ostatních na silnici i když toho dneska lituju. Jezdil jsem jinejma příšerama a to mi stačilo.tatracyber píše:Aha, takže motor je jamz.
Před časem jsem měl možnost tuhle obludu řídit (200m po poli asi 2km po silnici). Se zvukem je to mazec. S těma kvaltama si nejsem jistej ale je jich tam strašně moc páč mi trvalo půl hodiny než jsem se nějak rozjel. Musím říct že průjezd vesnicií s dvanáctiradličným pluhem byl docela adrenalinovej. Sem se bál že přidám plyn a někomu to zboří chalupu, nebo odfoukne střechu. Kabina neni moc prostorná, protože to byla ta dvouvolantová varianta a já mam 2 metry takže nic moc.
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine
-
- Medvěd
- Příspěvky: 3182
- Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
- Bydliště: Reichenberg
Já jsme to odmítnout nemohl, bylo to výzva a já ji přijal. Akorát tam byl problém lovit ty kvalty, hlídat ten pluh a pak je docely nezvyk mít volant na pravý straně. Známej co ho donedávna vlastnil s nim měl menší nehodu, vyhajbal se nějakýmu autu a urvala se pod nim krajnice. Sice se nepřevrátil ale vykácel 30 metrovej pruh v lese. kirovec měl jen potlučenej čumák a zapíchlej kmen od stromu v pneumatice.
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
- papergeorge
- Příspěvky: 633
- Registrován: ned pro 17, 2006 8:00 pm
- Bydliště: Liberec, vlastne uz Liverpool
vasek píše:Tak na 99% bych řekl že tam jsou motory JAMZ a K 700 a K 700A mají 8vál V přeplňovaný a K 701 má 12vál atmosférák. 8 válec má něco kolem 17l zdvihového objemu a 12 válec má něco kolem 22l. U těch novějších byla možnost dodání i motoru na přání třeba Deutz atd. 8válec jezdíval v mém bývalem zaměstnání (K 700A) a měl docela brutální průjezdnost, zvukový doprovod a spotřebu. Dle slov pamětníků nebyl problém v těžké orbě za 10 - 12 hodin projet obě nádrže ( 2 x 300 l). Trvale hnaná je jen přední náprava a zadní se připojuje dle potřeby, ale většinou se jezdilo s obouma v tahu. Navíc nápravy mají samosvory což je velice užitečná věc. Převodovku moc přesně neznám, ale vím, že tam bylo něco jako silniční a polní skupiny a v každý kvalt se dal dále rozčtvrtit pod tahem bez spojky. K700A má něco kolem 220 koní a zdá se to málo na tak velký motor, ale kdo viděl Kirovce v reálu při práci dá mi za pravdu, že to obluda k nezastavení a síly má dost a dost. Viz níže několik odkazů.tatracyber píše:motor KRAZ, ale parametry se mi teď nechce hledatVojta píše:A jakej to má přesně motor jestli se můžu zeptat??
http://kirovets-michi.de.tl/Home.htm
http://www.myvideo.de/watch/685783
http://www.myvideo.de/watch/676714
http://video.google.de/videoplay?docid= ... 6302047281
A mezi JAMZ a KrAZ je rozdíl mimo jiné ten, že z Jaroslavi se někdy v padesátých letech přemístila výroba do Kremenčugu. Takže JAMZy jsou předchůdci KrAZů nebo chcete-li, KrAZové jsou vývojoví následníci JAMZů (motorama i podvozkama)
- papergeorge
- Příspěvky: 633
- Registrován: ned pro 17, 2006 8:00 pm
- Bydliště: Liberec, vlastne uz Liverpool
[quote="tatracyber"]Tahače
No, to už pomalinku začíná vypadat jako ten tahač-rake?ák... vzhledem k tomu, že to má čep před-nad zadní nápravou. No a podvalník od Rummiho, co má na sobě torzo toho jeřábu taky nevypadá vůbec špatně. Kombinací těchto dvou bych si už pomalu začal dávat dohromady tu vysněnou soupravu tahače raketových komponentů....
No, to už pomalinku začíná vypadat jako ten tahač-rake?ák... vzhledem k tomu, že to má čep před-nad zadní nápravou. No a podvalník od Rummiho, co má na sobě torzo toho jeřábu taky nevypadá vůbec špatně. Kombinací těchto dvou bych si už pomalu začal dávat dohromady tu vysněnou soupravu tahače raketových komponentů....
No ono je rozdíl jestli dostaneš nabídku se chvíli projet za volantem což by se mi také líbilo, nebo jestli si tím volantem máš vydělávat a ještě odvádět slušnou práci kdy držet tuhle obludu na čáře od znamenáku sečky, tak aby bylo dobře zaseto bez vynechávek, kdy přez čumák rozměrů dodávky a v mračnech prachu při teplotě kolikrát 50 a více stupňů to už tak příjemné není a co teprve setí v noci to člověk leží v okně a hledá správnej směr To nepočítám hodiny strávené pod ním s basou vercajku to taky není nic příjemnýho když to bylo kolikrát den co den rozsypaný.tatracyber píše:Já jsme to odmítnout nemohl, bylo to výzva a já ji přijal. Akorát tam byl problém lovit ty kvalty, hlídat ten pluh a pak je docely nezvyk mít volant na pravý straně. Známej co ho donedávna vlastnil s nim měl menší nehodu, vyhajbal se nějakýmu autu a urvala se pod nim krajnice. Sice se nepřevrátil ale vykácel 30 metrovej pruh v lese. kirovec měl jen potlučenej čumák a zapíchlej kmen od stromu v pneumatice.
Dobře teda zas tak dalece do toho nevidím, ale není potom jasné, když je teda Kraz následník Jamzu, proč teda má ta mašina vyrobená v polovině 80 let motor s označením Jamz a né Kraz a i u dodnes vyráběných Kirovců se to označení nezměnilo.papergeorge píše:vasek píše:Tak na 99% bych řekl že tam jsou motory JAMZ a K 700 a K 700A mají 8vál V přeplňovaný a K 701 má 12vál atmosférák. 8 válec má něco kolem 17l zdvihového objemu a 12 válec má něco kolem 22l. U těch novějších byla možnost dodání i motoru na přání třeba Deutz atd. 8válec jezdíval v mém bývalem zaměstnání (K 700A) a měl docela brutální průjezdnost, zvukový doprovod a spotřebu. Dle slov pamětníků nebyl problém v těžké orbě za 10 - 12 hodin projet obě nádrže ( 2 x 300 l). Trvale hnaná je jen přední náprava a zadní se připojuje dle potřeby, ale většinou se jezdilo s obouma v tahu. Navíc nápravy mají samosvory což je velice užitečná věc. Převodovku moc přesně neznám, ale vím, že tam bylo něco jako silniční a polní skupiny a v každý kvalt se dal dále rozčtvrtit pod tahem bez spojky. K700A má něco kolem 220 koní a zdá se to málo na tak velký motor, ale kdo viděl Kirovce v reálu při práci dá mi za pravdu, že to obluda k nezastavení a síly má dost a dost. Viz níže několik odkazů.tatracyber píše: motor KRAZ, ale parametry se mi teď nechce hledat
http://kirovets-michi.de.tl/Home.htm
http://www.myvideo.de/watch/685783
http://www.myvideo.de/watch/676714
http://video.google.de/videoplay?docid= ... 6302047281
A mezi JAMZ a KrAZ je rozdíl mimo jiné ten, že z Jaroslavi se někdy v padesátých letech přemístila výroba do Kremenčugu. Takže JAMZy jsou předchůdci KrAZů nebo chcete-li, KrAZové jsou vývojoví následníci JAMZů (motorama i podvozkama)
- papergeorge
- Příspěvky: 633
- Registrován: ned pro 17, 2006 8:00 pm
- Bydliště: Liberec, vlastne uz Liverpool
Jojo s motorama má vašek pravdu my měli ještě nedávno 701 a ten zvuk to je prostě nádhera sice tam nepíská turbo ale zvuk V12 je prostě nenapodobitelný. Ty čtyři kvalty pod zatížením byly až od 700A ale i tak to byla v půlce 70. let hodně dobrá hi-tech. Přiznávám že za volant jsem se nikdy neodvážil protože člověk nikdy nevěděl na kterou stranu se to rozjede. A kdy
Jedno videjko
http://www.myvideo.de/watch/676714
http://www.myvideo.de/watch/676714
- Olda
- Timy1123
- Příspěvky: 5905
- Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
jéé ..stim dycky jezděj ty příšery americký a v půli se zastavějrummi píše:Jedno videjko
http://www.myvideo.de/watch/676714
a dycky to vypadá jako by se jim to mělo celí rozsypat
zatím co Kírovec jen tak v klidu přejede celou tu dráhu
Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host