Od čtyřkolek, přes kombajny po jeřáby apod.:-)

Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine

Odpovědět
vasek
Příspěvky: 51
Registrován: pon čer 26, 2006 4:21 pm

Příspěvek

tatracyber píše:Aha, takže motor je jamz.

Před časem jsem měl možnost tuhle obludu řídit (200m po poli asi 2km po silnici). Se zvukem je to mazec. S těma kvaltama si nejsem jistej ale je jich tam strašně moc páč mi trvalo půl hodiny než jsem se nějak rozjel. Musím říct že průjezd vesnicií s dvanáctiradličným pluhem byl docela adrenalinovej. Sem se bál že přidám plyn a někomu to zboří chalupu, nebo odfoukne střechu. Kabina neni moc prostorná, protože to byla ta dvouvolantová varianta a já mam 2 metry takže nic moc.
Jo jo já jsem taky tenkrát na to odmít nastoupit, protože jsme stím seli a když máš na zadku 5m sečku která ti při sebemenším pohnutí volantem nadeběhne o nějakej metr není o co stát. Jednou se stalo že kolegovi ze sousedního podniku se trochu vymkl z rukou na křižovatce a lehce přeběhl nějakému osobáku přez čumák. Naštěstí se až na mokro v kalhotech snad nic nestalo a další případ byl, že při couvání na souvrati se zase jinému nezadařilo zabrzdit a i se sečkou skočil po zádech s asi 4m břehu a zapích se o příkop nad hlavní. Sečka na šrot něco křoví a stromů taky, ale Kirovcoj nic. Takže jsem to odmít se strachem o své zdraví a zdraví i těch ostatních na silnici i když toho dneska lituju. Jezdil jsem jinejma příšerama a to mi stačilo.
pon bře 05, 2007 10:15 pm

tatracyber
Medvěd
Příspěvky: 3182
Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
Bydliště: Reichenberg

Příspěvek

Já jsme to odmítnout nemohl, bylo to výzva a já ji přijal. Akorát tam byl problém lovit ty kvalty, hlídat ten pluh a pak je docely nezvyk mít volant na pravý straně. Známej co ho donedávna vlastnil s nim měl menší nehodu, vyhajbal se nějakýmu autu a urvala se pod nim krajnice. Sice se nepřevrátil ale vykácel 30 metrovej pruh v lese. kirovec měl jen potlučenej čumák a zapíchlej kmen od stromu v pneumatice.
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
pon bře 05, 2007 10:25 pm

Uživatelský avatar
papergeorge
Příspěvky: 633
Registrován: ned pro 17, 2006 8:00 pm
Bydliště: Liberec, vlastne uz Liverpool

Příspěvek

vasek píše:
tatracyber píše:
Vojta píše:A jakej to má přesně motor jestli se můžu zeptat??
motor KRAZ, ale parametry se mi teď nechce hledat
Tak na 99% bych řekl že tam jsou motory JAMZ a K 700 a K 700A mají 8vál V přeplňovaný a K 701 má 12vál atmosférák. 8 válec má něco kolem 17l zdvihového objemu a 12 válec má něco kolem 22l. U těch novějších byla možnost dodání i motoru na přání třeba Deutz atd. 8válec jezdíval v mém bývalem zaměstnání (K 700A) a měl docela brutální průjezdnost, zvukový doprovod a spotřebu. Dle slov pamětníků nebyl problém v těžké orbě za 10 - 12 hodin projet obě nádrže ( 2 x 300 l). Trvale hnaná je jen přední náprava a zadní se připojuje dle potřeby, ale většinou se jezdilo s obouma v tahu. Navíc nápravy mají samosvory což je velice užitečná věc. Převodovku moc přesně neznám, ale vím, že tam bylo něco jako silniční a polní skupiny a v každý kvalt se dal dále rozčtvrtit pod tahem bez spojky. K700A má něco kolem 220 koní a zdá se to málo na tak velký motor, ale kdo viděl Kirovce v reálu při práci dá mi za pravdu, že to obluda k nezastavení a síly má dost a dost. Viz níže několik odkazů.
http://kirovets-michi.de.tl/Home.htm
http://www.myvideo.de/watch/685783
http://www.myvideo.de/watch/676714
http://video.google.de/videoplay?docid= ... 6302047281

A mezi JAMZ a KrAZ je rozdíl mimo jiné ten, že z Jaroslavi se někdy v padesátých letech přemístila výroba do Kremenčugu. Takže JAMZy jsou předchůdci KrAZů nebo chcete-li, KrAZové jsou vývojoví následníci JAMZů (motorama i podvozkama)
úte bře 06, 2007 1:12 am

Uživatelský avatar
papergeorge
Příspěvky: 633
Registrován: ned pro 17, 2006 8:00 pm
Bydliště: Liberec, vlastne uz Liverpool

Příspěvek

[quote="tatracyber"]Tahače

No, to už pomalinku začíná vypadat jako ten tahač-rake?ák... vzhledem k tomu, že to má čep před-nad zadní nápravou. No a podvalník od Rummiho, co má na sobě torzo toho jeřábu taky nevypadá vůbec špatně. Kombinací těchto dvou bych si už pomalu začal dávat dohromady tu vysněnou soupravu tahače raketových komponentů.... :shock:
úte bře 06, 2007 1:20 am

vasek
Příspěvky: 51
Registrován: pon čer 26, 2006 4:21 pm

Příspěvek

tatracyber píše:Já jsme to odmítnout nemohl, bylo to výzva a já ji přijal. Akorát tam byl problém lovit ty kvalty, hlídat ten pluh a pak je docely nezvyk mít volant na pravý straně. Známej co ho donedávna vlastnil s nim měl menší nehodu, vyhajbal se nějakýmu autu a urvala se pod nim krajnice. Sice se nepřevrátil ale vykácel 30 metrovej pruh v lese. kirovec měl jen potlučenej čumák a zapíchlej kmen od stromu v pneumatice.
No ono je rozdíl jestli dostaneš nabídku se chvíli projet za volantem což by se mi také líbilo, nebo jestli si tím volantem máš vydělávat a ještě odvádět slušnou práci kdy držet tuhle obludu na čáře od znamenáku sečky, tak aby bylo dobře zaseto bez vynechávek, kdy přez čumák rozměrů dodávky a v mračnech prachu při teplotě kolikrát 50 a více stupňů to už tak příjemné není a co teprve setí v noci to člověk leží v okně a hledá správnej směr :lol: To nepočítám hodiny strávené pod ním s basou vercajku to taky není nic příjemnýho když to bylo kolikrát den co den rozsypaný. :wink:
úte bře 06, 2007 8:03 am

vasek
Příspěvky: 51
Registrován: pon čer 26, 2006 4:21 pm

Příspěvek

papergeorge píše:
vasek píše:
tatracyber píše: motor KRAZ, ale parametry se mi teď nechce hledat
Tak na 99% bych řekl že tam jsou motory JAMZ a K 700 a K 700A mají 8vál V přeplňovaný a K 701 má 12vál atmosférák. 8 válec má něco kolem 17l zdvihového objemu a 12 válec má něco kolem 22l. U těch novějších byla možnost dodání i motoru na přání třeba Deutz atd. 8válec jezdíval v mém bývalem zaměstnání (K 700A) a měl docela brutální průjezdnost, zvukový doprovod a spotřebu. Dle slov pamětníků nebyl problém v těžké orbě za 10 - 12 hodin projet obě nádrže ( 2 x 300 l). Trvale hnaná je jen přední náprava a zadní se připojuje dle potřeby, ale většinou se jezdilo s obouma v tahu. Navíc nápravy mají samosvory což je velice užitečná věc. Převodovku moc přesně neznám, ale vím, že tam bylo něco jako silniční a polní skupiny a v každý kvalt se dal dále rozčtvrtit pod tahem bez spojky. K700A má něco kolem 220 koní a zdá se to málo na tak velký motor, ale kdo viděl Kirovce v reálu při práci dá mi za pravdu, že to obluda k nezastavení a síly má dost a dost. Viz níže několik odkazů.
http://kirovets-michi.de.tl/Home.htm
http://www.myvideo.de/watch/685783
http://www.myvideo.de/watch/676714
http://video.google.de/videoplay?docid= ... 6302047281

A mezi JAMZ a KrAZ je rozdíl mimo jiné ten, že z Jaroslavi se někdy v padesátých letech přemístila výroba do Kremenčugu. Takže JAMZy jsou předchůdci KrAZů nebo chcete-li, KrAZové jsou vývojoví následníci JAMZů (motorama i podvozkama)
Dobře teda zas tak dalece do toho nevidím, ale není potom jasné, když je teda Kraz následník Jamzu, proč teda má ta mašina vyrobená v polovině 80 let motor s označením Jamz a né Kraz a i u dodnes vyráběných Kirovců se to označení nezměnilo. :?:
úte bře 06, 2007 8:08 am

Uživatelský avatar
papergeorge
Příspěvky: 633
Registrován: ned pro 17, 2006 8:00 pm
Bydliště: Liberec, vlastne uz Liverpool

Příspěvek

Teď jsi mne uvedl do rozpaků. Abych z toho vycouval se ctí, linka na výrobu nákladních vozidel se přemístila z J do K. A v J zůstal prioritně vývoj a výroba motorů, druhotně výroba komponentů pro armádu. No a tak souhlasím, že nejen do KrAZu i Kirovce se montují motory JAMZ.
úte bře 06, 2007 10:07 am

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

Jojo s motorama má vašek pravdu my měli ještě nedávno 701 a ten zvuk to je prostě nádhera sice tam nepíská turbo ale zvuk V12 je prostě nenapodobitelný. Ty čtyři kvalty pod zatížením byly až od 700A ale i tak to byla v půlce 70. let hodně dobrá hi-tech. Přiznávám že za volant jsem se nikdy neodvážil protože člověk nikdy nevěděl na kterou stranu se to rozjede. A kdy :)
úte bře 06, 2007 6:49 pm

Vít
Příspěvky: 667
Registrován: pon led 29, 2007 7:38 pm
Bydliště: hlavní město

Příspěvek

----------
Naposledy upravil(a) Vít dne ned lis 04, 2012 5:12 pm, celkem upraveno 1 x.
pát bře 09, 2007 8:01 pm

Uživatelský avatar
rummi
Příspěvky: 1480
Registrován: čtv bře 02, 2006 11:57 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Vít píše:Kde to všichni žijete?! Já Kirovce viděl na vlastní oči jen jednou někde na Slovensku a tady s ním jezdil každý druhý. V kterém JZD to třeba mají??
Člověče já ho viděl vloni i v Praze u Běchovic na poli krasavce žlutýho :lol:
pát bře 09, 2007 8:22 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

já ho viděl u Klatov na poli....a za nim obrovský mračno prachu který zahalilo celou silnici takže sem jel chvíli poslepu ... :roll:
pát bře 09, 2007 8:29 pm

Uživatelský avatar
rummi
Příspěvky: 1480
Registrován: čtv bře 02, 2006 11:57 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

pát bře 09, 2007 9:48 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

rummi píše:Jedno videjko :wink:
http://www.myvideo.de/watch/676714
jéé ..stim dycky jezděj ty příšery americký a v půli se zastavěj
a dycky to vypadá jako by se jim to mělo celí rozsypat
zatím co Kírovec jen tak v klidu přejede celou tu dráhu :lol: :lol: :lol:
sob bře 10, 2007 9:35 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Jeden Kirovec byl ještě před dvěma lety kousek od Odoleny Vody ve statku v obci Netřeba... Až pojedu kolem, juknu, jestli ho ještě maj...
sob bře 10, 2007 9:52 am

Petr
Příspěvky: 1637
Registrován: sob srp 05, 2006 8:34 pm

Příspěvek

my jsme meli v jzd tri ale uz tam nejsem 14 let tak ted nevim jak to je ale myslim ze na dusani silaze to jeste pouzivaji.
sob bře 10, 2007 12:26 pm

Odpovědět

Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host