Stránka 2 z 3

Napsal: pon črc 04, 2016 9:46 pm
od vašek
jojo, fofrklacek pomalu vymírá....

už jsem se párkrát setkal s tím že manuálem řidič nechce jezdit

no a další level je že automatem se spojkou taky ee.. ...... takže to vypadá do budoucna jedině na full automat, l tomu časem autonomní řízení aspoň na dálnici, ale na peníze mi samozřejmě nešahejte, někdo to musí dozorovat přece :D

Napsal: úte črc 05, 2016 6:21 am
od JakubS
Talaš- já teda nevím jak je to správně, ale vždycky jsem prvni navolil D a pak až spojku. Ale jinak myslím že by to tam mělo skočit tak jako tak.

Napsal: úte črc 05, 2016 7:44 am
od vašek
no a k novýmu autu by přece měl být manuál... ne řazení ale návod k obsluze

takže v práci o pauzách a po večerech povinná četba :D

Napsal: úte črc 05, 2016 9:55 am
od M.Z.
U nových trucků mi výhoda manuálního řazení uniká, když současný automat dělá práci dobře.

Napsal: úte črc 05, 2016 11:47 am
od vašek
jj, tak beru už radši automaty

loni jsem dělal dvě manuální převodovky, jedna se rozletěla úplně, i praskl obal, a na druhé synchrony


občas když slyšíš jak to tam nějakej expert mastí přes zuby, tak radši automat, ten tyhle chyby eliminuje

Napsal: úte črc 05, 2016 12:00 pm
od M.Z.
Ano a druhá stránka věci je, že manuál je daleko náchylnější na lopatu za volantem.
Pro majitele tak vychází AT lépe.

Napsal: úte črc 05, 2016 7:47 pm
od talaš.m
vašek-ono to tak možná vypadá ale nejsu úplně blbý.....
problém je že v tom manuálu není nic, kdybych něco vyčetl tak sem nepíšu :roll:

Napsal: čtv črc 28, 2016 6:05 am
od muchy
u opc první vyšlápnout spojku a pak dát d !!!!! pokud ti to řadí pomalu může být problém ve vzduchu na přívodu pro převodovku, vadný snímač pod spojkovým pedálem, nebo vadný snímač otáček hřídele v převodovce, Pokud to jde špatně řadit za studena a za ohřátá převodovka řadí dobře, tak máš nejspíš hustý olej v převodovce :roll:

Napsal: ned črc 31, 2016 5:17 pm
od talaš.m
Za jízdy to řadí normálně, řadím stylem jak píšeš, nejdřív spojka pak D. V Brně ve Scanii mi říkali opak než ve Vizovicích což čumím že se autorizovaný servis neshodne na tak základní věci ale budiž....
Spíš mám problém že při stojícím autě dlouho trvá než tam ten kvalt po otočení do D spadne. Za studena je to tam hned, jakmile se to zahřeje tak to trvá někdy i 6 vteřin což je dlouho, opět v Brně mi bylo řečeno že je to normální(su blb? nevim :roll: ) pokud se tomu sebemíň točí kola třeba při dojíždění do křižovatky tak to tam padne okamžitě po otočení, jakmile zastavím, vyřadím a pustím spojku opětovné rozjetí je na dlouho....
Dál mi bylo řečeno že mám s předstihem řadit dopředu(opravdu su blb nebo si někdo ze mě dělá prdel????) to mám jako třeba 30 vteřin stát na spojce se zařazeným kvaltem? v servisu to měli napichlé a žádnou chybu to neukázalo, nahráli data při jízdě a poslali to do fabriky. Jestli z tama přijde vyjádření že je to normál, tudíž žádné uplatnění záruky a já si budu muset zvyknout na tuhle opravdu obtěžující vlastnost tak si celou Skániu strčte do prdele.... :evil:

Napsal: ned črc 31, 2016 10:53 pm
od JakubS
6 sekund než ti tam skočí kvalt normální určitě není. Hned jsi měl tomu co ti to tvrdil jebnout jednu z poza hlavy. Čert ví čím to je, ale rozhodně bych po nich dupal, at to řeší. Takové ty rady at si zařadíš s předstihem... at jdou do řiti blbci.

Napsal: pon srp 01, 2016 12:52 am
od milan.p
Něco podobného jsme měli taky, dvojce a zpátečce se tam nechtělo, někdy i za jízdy to nepřeřadilo a pořád to chtělo spojku. V Modleticích to napíchli a prý je asi špatný snímač otáček, tak jsem ho koupil a vyměnil. Dělalo to pořád takže to prý asi bude v kabeláži, vyndal jsem jí, prosvítil a našel prodřené dráty. Po dvou letech začala znova zlobit, kabeláž byla Ok. Dělali to dvě vzduchové cívky, jedna dlouho vypouštěla vzduch a druhá ho pouštěla jak se jí chtělo. Byla to Euro3, poprvé měla najeto okolo 800 000, podruhé 1 010 000km, to jsme jí měli venku a sundaný víko s řadičema, vevnitř byla jak nová, tet má 1 100 000 a řadí perfektně. Doufám že jsem to nezakřikl. Na jaře jsem dával do Chráštan na velký servis- prohlídku Euro5 a tam v rámci servisu nahráli nějaký nový softvér protože se mechanikovi zdálo že řadí pomalu a i řidič mi říkal že to prý tet řadí líp.

Napsal: pon srp 01, 2016 7:28 pm
od Tomino
Michale to je blbost těch 6 sekund, na jedné scanii to máme, sice s tím nejezdím ale když jsem s tím párkrát popojížděl u nás po place tak jsem zmáčkl spojku, lupl to tam a pokaždé to hned zařadilo

Napsal: stř srp 03, 2016 5:40 am
od muchy
to mu jí opravdu měl vrazit, když ti říkal, dát nejdřív d a potom spojku, ale to je jedeno, 6 sekund to trvat nemá, může to dělat i špatně vystavující spojka, zkus párkrát za sebou vyšlápnout spojku ( jako bys jí chtěl našlapat při odvzdušňování ), a pak ji podrž a dej d pokud tam padne hned budeš mít zřejmě problém ve špatně vystavující spojce i když zabírá v půlce . a ještě jeden dotaz, nehrabal se někdo v převodovce, neměl ji někdo rozebranou, pokud ano, může to dělat i špatné předpětí na ložiskách v převodovce už jsem se s tím taky setkal
jinak tomu řazení, u dvoupedálové scanie při navolení d se automaticky vystaví jako první spojka a potom to tam dá rychlost, z toho vyplívá, že nejdřív spojka a potom d, nevím kdo by to dělal obráceně a nechápu jak ve značkovém tui může někdo říct z mého pohledu takovou blbost :roll: :roll: :roll: ( i když dneska věřim už všemu )

Napsal: čtv led 26, 2017 9:58 am
od vašek
jak bylo -10 -15 tak to nechtělo studené řadit, musel mačkat spojku, přeřazení bylo jako by tě někdo za jízdy zastavil jak do tebe návěs nakopl

je to normal stav když je kosa?

Napsal: pát led 27, 2017 12:41 pm
od Dencoy
Rekl bych ze normalni to nebude, ja jezdil ve svedsku v -33st a akorat sla hure seslapnout spojka pri zastaveni pred branou nakladky kde vysel borec v tricku a smal se mi kdyz videl jak jsem zmrzlej.

Asi bude zalezet na vice faktorech nez je jenom mraz, celkovy stav prevodovky, stav oleje v ni, stav kapaliny v posilovaci apod., staci trocha vody a muze to delat bordel.

Edit: kdyz si tak vzpominam tak pres zimu mi to taky obcas nechtelo preradit u nizkych kvaltu, vetsinou 2st.>3st., ale vsechno bez kopancu, ale stejne jsem to tam klepal rucne abych ji holku studenou moc nevytacel.