Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Takže se našel někdo kdo umí počítat Já dělám 12h z toho důvodu, že když dělím denní pausu na 3 + 9 = 12, tak stejně když přeruším pausu nájezdem a sjížděním z lodě, udělám 12h. Ale tohle jen čistě můj osobní důvod!
Scania Touring 2016
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
Podruhé
Ono je to asi strašně těžký,přečíst si otázku a odpověď a pochopit z ní,že má odpověď znamenala ne.
A nějaký to mávání předpisama tady,že když plavba trvá déle jak 3h máš nárok na lůžko, nebo lehátko (a podle délky plavby) na jedno či více jídel v ceně palubního lístku...to taky není až tak moc výslovně pravda.Vždycky záleží na tom kde,kam a hlavně s kým,se plavíš.S kým...znamená pro některý ty slovíčkáře tady-s jakou společností se plavíš.
Pokud najedeš v Tallinu na traject do Helsinek,trvá plavba cca 2 hodiny,+- 5minut.Dostaneš automaticky kajutu s lůžkem+lístek na jídlo v ceně 20euro.Takže tady platí to,co jsem Ti napsal v první odpovědi.Ano,můžeš si v tomto případě pauzu při čekání na traject započítat do doby odpočinku. Jak složité pro některé tohle pochopit.
A nějaký to mávání předpisama tady,že když plavba trvá déle jak 3h máš nárok na lůžko, nebo lehátko (a podle délky plavby) na jedno či více jídel v ceně palubního lístku...to taky není až tak moc výslovně pravda.Vždycky záleží na tom kde,kam a hlavně s kým,se plavíš.S kým...znamená pro některý ty slovíčkáře tady-s jakou společností se plavíš.
Pokud najedeš v Tallinu na traject do Helsinek,trvá plavba cca 2 hodiny,+- 5minut.Dostaneš automaticky kajutu s lůžkem+lístek na jídlo v ceně 20euro.Takže tady platí to,co jsem Ti napsal v první odpovědi.Ano,můžeš si v tomto případě pauzu při čekání na traject započítat do doby odpočinku. Jak složité pro některé tohle pochopit.
Chlapi k tomu odpočinku v Doveru.
1. Odchylně od článku 8 může být běžná denní doba
odpočinku, pokud řidič doprovází vozidlo přepravované na
trajektu nebo po železnici, přerušena nanejvýš dvakrát jinými
činnostmi, které nepřesahují celkem jednu hodinu. Během
běžné denní doby odpočinku musí mít řidič k dispozici lůžko
nebo lehátko.
To beru. Ale také se v odstavci 8 se píše:
8. Pokud se tak řidič rozhodne, smí trávit denní dobu
odpočinku nebo zkrácenou týdenní dobu odpočinku mimo
místo obvyklého odstavení vozidla v zaparkovaném vozidle,
je-li vybaveno lehátkem pro každého řidiče.
Pokud se teda rozhodnu zůstat během plavby dole v autě (vím, že se to nesmí) a čerpat odpočinek v zaparkovaném vozidle, kde mám k dispozici lehátko,
můžu začít točit pauzu hned po příjezdu do Doveru.
1. Odchylně od článku 8 může být běžná denní doba
odpočinku, pokud řidič doprovází vozidlo přepravované na
trajektu nebo po železnici, přerušena nanejvýš dvakrát jinými
činnostmi, které nepřesahují celkem jednu hodinu. Během
běžné denní doby odpočinku musí mít řidič k dispozici lůžko
nebo lehátko.
To beru. Ale také se v odstavci 8 se píše:
8. Pokud se tak řidič rozhodne, smí trávit denní dobu
odpočinku nebo zkrácenou týdenní dobu odpočinku mimo
místo obvyklého odstavení vozidla v zaparkovaném vozidle,
je-li vybaveno lehátkem pro každého řidiče.
Pokud se teda rozhodnu zůstat během plavby dole v autě (vím, že se to nesmí) a čerpat odpočinek v zaparkovaném vozidle, kde mám k dispozici lehátko,
můžu začít točit pauzu hned po příjezdu do Doveru.
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
já jsem totální lajk pokud jde o lodičky.takže když to zhrnu a vozidlo je vybaveno digitálním tachografem tak se to musí udělat takto.
přijedu do přístavu a lod pluje někdy.já zahájím denní odpočinek.
lod připluje,a já se mohu nalodit,nalodím se do jedné hodiny.po nalodění zadám v tachu trajekt a točím dále pauzu.
dopluji do přístavu,vylodím se a dotočím pauzu.
je to tak
pochopitelně pokud tohle všechno stíhám v normálním výkonu todle to odpadá.
přijedu do přístavu a lod pluje někdy.já zahájím denní odpočinek.
lod připluje,a já se mohu nalodit,nalodím se do jedné hodiny.po nalodění zadám v tachu trajekt a točím dále pauzu.
dopluji do přístavu,vylodím se a dotočím pauzu.
je to tak
pochopitelně pokud tohle všechno stíhám v normálním výkonu todle to odpadá.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
road
Příklad jízdy do Švédska:
Přijedeš do Rostocku, skočíš si pro lístek a postavíš se na parkáč. V tachografu zadáš cílovou zemi "D" a začínáš denní odpočinek. Pak přijde nalodění (první přerušení) většinou do deseti minut stojíš na lodi - zadáš ikonku trajektu v tachografu. Po doplutí do Trelleborgu vyjedeš z lodi na parkoviště (druhé přerušení) které je hned u přístavu a doděláš potřebný díl odpočinku do 11h. Před odjezdem z přístavu zadáš výchozí zemi Švédsko a je to
Jinak to že jsi zadal ikonku loďi je na výtisku znát podobně jako OUT přerušovanou čárkou, takže je tam krásně vidět celá doba odpočinku a plavby
Přijedeš do Rostocku, skočíš si pro lístek a postavíš se na parkáč. V tachografu zadáš cílovou zemi "D" a začínáš denní odpočinek. Pak přijde nalodění (první přerušení) většinou do deseti minut stojíš na lodi - zadáš ikonku trajektu v tachografu. Po doplutí do Trelleborgu vyjedeš z lodi na parkoviště (druhé přerušení) které je hned u přístavu a doděláš potřebný díl odpočinku do 11h. Před odjezdem z přístavu zadáš výchozí zemi Švédsko a je to
Jinak to že jsi zadal ikonku loďi je na výtisku znát podobně jako OUT přerušovanou čárkou, takže je tam krásně vidět celá doba odpočinku a plavby
Scania Touring 2016
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
Dover-Dunkerque
Michi84:
vypadá to, že to dělám blbě. Je to všechno o slovíčkaření ale musím uznat, že tvůj výklad dává smysl podle selského rozumu i podle 561 je podmínka
jakékoliv denní doby odpočinku lehátko nebo lůžko. Opravdu, když se nad tím člověk zamyslí, tak přeprava na trajektu Dover-Dunkerque není nic jiného než
pracovní pohotovost, bo správně bys měl sedět nahoře na židli nebo chrápat na stole , což nemá nic společného s žádným odpočinkem.
Nařízení 561 si myslím rozumím dobře, ostatní kolegové zamnou chodí pro rady když neví, ale toto mi uteklo, přitom se stačilo jen zamyslet.
Jsem rád, že jsou řidiči, kteří této problematice rozumí. Někdy, co se dozvídám za "novinky" po CB, nestačím se divit a nemyslím to dobře.
Hodně zdaru, 7-3
vypadá to, že to dělám blbě. Je to všechno o slovíčkaření ale musím uznat, že tvůj výklad dává smysl podle selského rozumu i podle 561 je podmínka
jakékoliv denní doby odpočinku lehátko nebo lůžko. Opravdu, když se nad tím člověk zamyslí, tak přeprava na trajektu Dover-Dunkerque není nic jiného než
pracovní pohotovost, bo správně bys měl sedět nahoře na židli nebo chrápat na stole , což nemá nic společného s žádným odpočinkem.
Nařízení 561 si myslím rozumím dobře, ostatní kolegové zamnou chodí pro rady když neví, ale toto mi uteklo, přitom se stačilo jen zamyslet.
Jsem rád, že jsou řidiči, kteří této problematice rozumí. Někdy, co se dozvídám za "novinky" po CB, nestačím se divit a nemyslím to dobře.
Hodně zdaru, 7-3
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti