Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zbytek fotek tahačů 6x2/4.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
stř říj 27, 2010 11:37 am

LaPe
Příspěvky: 77
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:02 pm

Příspěvek

Nejsem si jistej,ta náprava na návěsu se při couvání sama přizvedává,nebo mám vidiny.....bylo by to logický a odpadnu by problém s aretací..... :shock:
stř říj 27, 2010 6:14 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to LaPe:
Nápravu návěsu lze přizvednout, ale ručně, ne automaticky. Automaticky se jen aretuje náprava návěsu v přímé poloze při couvání (bude i varianta s ručním zajištěním z kabiny řidiče). To zvedání nápravy návěsu je alternativa u těžkých podvozků 6x4, 6x6 .... 8x8 (které jsou technicky na 33 a 42 tun celkové), auto je na to zatížení postavené, nemělo by se nic stát. Pokud se to udělá u tahače 6x2/4, který je technicky na max. 28 tun, bude o 8 tun přetížen a zadní dvojnáprava bude přetížená o 50%, což asi v dlouhodobém provozu nevydrží. Nejlépe to přizvedávání zatížené nápravy funguje u 4-osých podvozků, tzn. i když se odlehčí přední nápravy a na zadní dvojnápravě je pak odhadem 29 až 32 tun, tak pořád je na předních nápravách dostatečný přítlak, který pomůže autu zatočit. U podvozku 6x4 bude na zadní dvojnápravě taky 29 až 32 tun, ale na přední říditelné zbývá pak 4 až 7 tun, což může být trošku málo (no nechám se překvapit, sám jsem velmi zvědavý, jak se taková souprava bude chovat). Optimálním řešením bude nuceně hydraulicky natáčená náprava pevného návěsu např. systém od firmy VSE, www.v-s-e.nl Bohužel je to všechno o penězích, hmotnosti a spolehlivosti, takže těžko říct, jestli se najde zákazník, který si za toto řešení připlatí. Posílám pár fotek původního systému pevného přívěsu Dautel nebo Meierling na podvozcích 6x4 a 6x6 (počátek 80 let v Německu, celková hmotnost 32 až 36 tun).

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
stř říj 27, 2010 7:51 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Další foto:

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
stř říj 27, 2010 7:53 pm

Uživatelský avatar
LUKA
chcanda
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:16 pm
Bydliště: Praha/Litvínov

Příspěvek

..tak teď koukám že jsem asi jeden pevnej návěs vyfotil a ani jsme o tom neveděl

Obrázek
L I A Z 18.33 SB
stř říj 27, 2010 10:35 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

luke.bean, domnívám se,že se mýlíš, podle nábojů posledních náprav usuzuji, že jsou hnané!
Lesu zmar!
stř říj 27, 2010 10:48 pm

Uživatelský avatar
LUKA
chcanda
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:16 pm
Bydliště: Praha/Litvínov

Příspěvek

nojo,ale zase to má ten blatník jakoby ta zadní náprava byla zatáčecí.. tak já nevim :lol: :lol: :lol:
L I A Z 18.33 SB
stř říj 27, 2010 10:50 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

To safky: u toho Dautelu bylo jak řešeno natáčení nápravy návěsu? jak u mixu, tak u jednoho sklápěče je natočená ale očividně na dané místo musel nacouvat, takže na zajištění v přímé poloze při couvání to nevypadá....
čtv říj 28, 2010 12:47 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Chlapi, takže pěkně po řadě, trošku mě mrzí, že si nepřečtete celou sekci pevné návěsy, nemusel bych se někdy opakovat:
to luke.bean:
Pokud se podívaš na 3 stranu sekce pevné návěsy http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... c&start=30
tak to auto, které jsi vyfotil zezadu, tam je i zapředu a zrovna jsem měl to štěstí o prázdninách roku 2005 osobně toto auto řídit na brigádě - výstavba dálnice D11 - Poděbrady - Hradec Králové + vyvážení rybníka. Je to sólo speciál vyráběný firmou původně ÖAF dnes MAN Vídeň, řada E79, přesný typ 50.414 VFVPAK znak náprav 10x8-6, hmotnost prázdný 20 tun, nosnost legální 28,5 tun (v Holandsku), v ČR 12 tun (do 32-ti tun celkové), osobně se mi podařilo naložit 42 tun (celková cca. 62 tun - váha na 60 tun psala Error) a auto to přežilo. Poslední 3 nápravy hydropneumatické odpružení (jako Citröen nebo podvalníky Goldhofer nebo přímý konkurent Ginaf), 3. náprava zvedací, 1., 2. a 5. náprava jsou řiditelné (5. náprava v opačném směru než přední). Auto šlo vyrovnat do vodováhy a zablokovat, zvednout a vypustit každou stranu zvlášť. Auto se vyrábělo cca. v letech 1999 - 2004, a v roce 2004 kdy končila výroba stál uvedený podvozek v ceníku MAN cca. 150.000,- EUR bez DPH. Za 5 let se vyrobilo cca. 50 kusů a skoro všechny jezdí v Holandsku (pár kusů, ale v provedení 10x4-6 skončilo v Itálií). Zrovna to auto, které jsi vyfotil je momentálně na prodej a stojí v Bazaru roudnice http://www.bazar-roudnice.cz/auta_v/det ... 05&lang=cz za 899.000,- Kč bez DPH je vaše. Pár fotek ze srpna 2005.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv říj 28, 2010 4:22 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Další foto:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv říj 28, 2010 4:25 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Fotky když se nedaří:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv říj 28, 2010 4:29 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to mirazapletal:
Pokud jde o natáčení nápravy existovaly celkem 3 provedení:
a) úplně pevná vzduchem odpružená návěsová 10-ti tunová náprava (použila se taky ve VS-montu u prototypu č. 1 - mix na Scania 8x4)
b) samonatáčecí vzduchem odpružená návěsová 10-ti tunová náprava (dnes std. u VS-mont)
c) nuceně hydraulicky natáčená vzduchem odpružená návěsová 10-ti tunová náprava (to jsou ty případy na které se ptáš).
Přidávám pár fotek varianty a) - pevná náprava:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv říj 28, 2010 4:45 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

Dotaz na odborníky Tomasz nebo Safky: tohle asi taky není pevný návěs
co?
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/d ... 5101#anker
stř lis 03, 2010 4:09 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zdravím chomyz, dlouho jsi se neozval, už mi chyběly "vědecko-legislativní" diskuse. No k tématu, koukám na tu fotku Actrosu 8x6 upraveného na použití supersingl pneu + asi přídavná náprava a nástavba Fliegl Pushing Floor s výtlačným štítem. Škoda, že nejde vidět SPZ vpředu a vzadu, to by byla záhada vyřešena (jestli sólo nebo pevný návěs). No okomentuji to logicky: v Německu musí mít dneska tahač, který tahá pevný návěs posuvnou točnu a vzdálenost mezi poslední nápravou tahače a nápravou návěsu musí být min. 2,5 m, což v tomto případě asi není (odhadem bude ten rozvor tak 1,8 m). Pokud je výše uvedený vůz na Německých SPZ, přestává to mít smysl - půjde o sólo 10x6, ale celková hmotnost na silnici bude vždy jen 32 tun. Napadají mě 2 logická vysvětlení:
a) buď půjde o německé SPZ, ale převozní, auto jede do Holandska, a tam může mít tento typ podvozku celkovou hmmotnost jako sólo cca. 47 tun (9 + 9 + 9,5 + 9,5 + 10 tun = 47 tun legální celková).
b) auto bude jezdit v Německu, ale kvůli snížení tlaku auta na podloží (odvoz senáže nebo kukuřice z pole) bude celková hmotnost 32 tun, rozložená na 5 náprav. Ještě mě napadlo, že zemědělské nástavby (senáž, řezačka kukuřice) mají obrovský objem (Tridem přívěs až 50 m3), Actros 8x6 se dělá jen s rozvorem 4500 mm (1. a 3. náprava), takže korba pak max. 6 m dlouhá a má objem cca. 30 m3, což je málo, takže pro zvýšení objemu nástavby a zachování malých poloměrů otáčení se prodlouží zadní převis rámu a přidá se přídavná náprava. Je pravda, že u výtlačného štítu moc netrpí zadní náprava při vysypávání nákladu (je zatížená skoro pořád stejně, ke konci vysypávání se zvýši zatížení poslední nápravy o hmotnost vytlačného štítu).
P.S.: Jen tak mimo soutěž, Safky = Tomasz, je to jen kamufláž pro firmu co dělá nákladní auta.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Safky dne stř lis 03, 2010 7:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Tatra + MAN = Superstroj!
stř lis 03, 2010 7:08 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Další foto co jsem našel, tak půjde o samořiditelnou nápravu viz. prospekt Fliegl novinky 2010, je výše uvedené auto na titulní straně
http://www.fliegl-agrartechnik.de/conte ... n_2010.pdf auto stojí rovně a poslední náprava je vytočená do plného rejdu (asi nestačil zablokovat nápravu před couváním).

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
stř lis 03, 2010 7:57 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů