Zdravím chomyz, dlouho jsi se neozval, už mi chyběly "vědecko-legislativní" diskuse. No k tématu, koukám na tu fotku Actrosu 8x6 upraveného na použití supersingl pneu + asi přídavná náprava a nástavba Fliegl Pushing Floor s výtlačným štítem. Škoda, že nejde vidět SPZ vpředu a vzadu, to by byla záhada vyřešena (jestli sólo nebo pevný návěs). No okomentuji to logicky: v Německu musí mít dneska tahač, který tahá pevný návěs posuvnou točnu a vzdálenost mezi poslední nápravou tahače a nápravou návěsu musí být min. 2,5 m, což v tomto případě asi není (odhadem bude ten rozvor tak 1,8 m). Pokud je výše uvedený vůz na Německých SPZ, přestává to mít smysl - půjde o sólo 10x6, ale celková hmotnost na silnici bude vždy jen 32 tun. Napadají mě 2 logická vysvětlení:
a) buď půjde o německé SPZ, ale převozní, auto jede do Holandska, a tam může mít tento typ podvozku celkovou hmmotnost jako sólo cca. 47 tun (9 + 9 + 9,5 + 9,5 + 10 tun = 47 tun legální celková).
b) auto bude jezdit v Německu, ale kvůli snížení tlaku auta na podloží (odvoz senáže nebo kukuřice z pole) bude celková hmotnost 32 tun, rozložená na 5 náprav. Ještě mě napadlo, že zemědělské nástavby (senáž, řezačka kukuřice) mají obrovský objem (Tridem přívěs až 50 m3), Actros 8x6 se dělá jen s rozvorem 4500 mm (1. a 3. náprava), takže korba pak max. 6 m dlouhá a má objem cca. 30 m3, což je málo, takže pro zvýšení objemu nástavby a zachování malých poloměrů otáčení se prodlouží zadní převis rámu a přidá se přídavná náprava. Je pravda, že u výtlačného štítu moc netrpí zadní náprava při vysypávání nákladu (je zatížená skoro pořád stejně, ke konci vysypávání se zvýši zatížení poslední nápravy o hmotnost vytlačného štítu).
P.S.: Jen tak mimo soutěž, Safky = Tomasz, je to jen kamufláž pro firmu co dělá nákladní auta.
![Obrázek](http://s3.postimage.org/Lurbr.jpg)