Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

to Safky: hm, díky, mě se zdálo divné, že se tu objeví najednou 2 takoví odborníci :D U toho Fliegla to rozhodně bude kvůli prodloužení toho šasi a tím montáži objemnější nástavby, pač ten tlak na půdu už by to nezachránilo s ohledem na vysoký tlak v těch silničních pneu :)
sob lis 13, 2010 1:29 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dlouho se tady nic neděje, takže trošku nových informací. Žluté předváděcí Volvo FM 8x6 s pevným návěsem VS-mont se v rámci předváděcího turné po slovenských firmách prodalo (bylo asi u 5-ti zákazníků). Koupila ho nějaká firma z Banské Bystrice - demolice, suťě a výstavba skládek. Tím pádem jako předváděcí auto není momentálně nic k dispozici. Na jaro 2011 se chystají asi 3 až 4 předváděcí auta pro importéry (MB, Scania, Volvo a MAN). Jako podvozky přicházejí do úvahy konfigurace náprav 6x4, 6x6, 8x4 a 8x6. Měly by to být všechno sklápěčky většinou vany S1 a možná i S2 nebo S3. V ČR je momentálně problém, že importéři neprodali ještě předváděcí a skladová auta z roku 2010 (DAF, Iveco, MAN, MB, Renault, Scania a Volvo), takže nic nechtějí objednávat. Dalším negativním faktorem je ministr dopravy Bárta, který zbrzdil budování dopravních investic, dopravní a stavební firmy dostaly strach a nechtějí nic kupovat. Dalším bodem je celková hmotnost jízdních souprav v ČR 48 tun (ve všech okolních státech: PL, D, A, SK je to jen 40 tun), takže se u vnitrostátních přepravách využívá max. celková hmotnost 48 tun, pevný návěs podle typu použitého podvozku 6x? a 8x? má celkovou hmotnost 36 nebo 42 tun. No a hlavně na Slovensku je velkou motivací pro nákup pevného návěsu systém pokut za přetížení = pokuty jsou v řádu 1000,- EUR a část platí i ten kdo to nakládal. Nedávno měly skladové 4 osé podvozky pro CZ i SK stejnou specifikaci - korba 16 až 18 m3, technická celková hmotnost sóla přes 40 tun a hmotnost prázdného auta s korbou 15 až 18 tun = legální užitečná 17 až 14 tun, což je málo. Samozřejmě auta běžně vozila 20 až 30 tun, což se dneska vozí málokdy (bodový systém v ČR a vysoké pokuty na SK). Pokud se v ČR, nenajde vážný zájemce, který si pevný návěs neobjedná sám na sebe, tak se asi ještě pevných návěsů v ČR dlouho nedočkáme.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob lis 27, 2010 5:50 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Historie pevných návěsů 5. díl

Příspěvek

Další oblasti, kde se dá pevný návěs perfektně využít jsou užitková vozidla do 3,5 t celkové hmotnosti. S prvním typem Clixtar přišla holandská firma Veldhuizen v roce 2002 http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... chtgeremde clixtar opleggers&selectSubcategory=Gesloten clixtar opleggers . Dalším byl Snap-Lock firmy Trailerbouw Elburg http://www.v-s-e.nl/nachrichten/kuerzli ... a818926cf2 a posledním Trailer Kompakt české firmy Clearmont z Ostravy z roku 2009 http://www.nastavby.info/index.php?sekc ... dmin_typ=N . Funguje to podobně jako pevný návěs od VS-montu, jen je většinou vybaven pevnou nápravou a má jiné upevňovací body. Podstatné jsou výhody:
a) stačí ŘP B + E - je to levné (není potřeba C)
b) není potřeba profesní průkaz (nejde vydat na ŘP B + E)
c) není potřeba psychotesty a EEG vyšetření
d) neplatí zákaz vjezdu nákladních vozidel (např. centra měst)
e) neplatí zákaz jízdy o víkendech a ve svátcích
f) stačí pouze dálniční známka pro osobák, neplatí se elektronické mýto (CZ, A), roční úspora na mýtu až 200.000,- Kč
g) nemá omezovač rychlosti na 90 km/hod (s prázdným a zvednutou nápravou návěsu může jezdit po dálnicích 130 km/hod.)
h) během kontrolního vážení Celní správou nebo Policii a možném přetížení, řidič dostane jen blokovou pokutu v řádu 1000,- Kč, nevezmou mu body (3 body) a nedostane pokutu u správního řízení až 15.000,- Kč

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) Safky dne sob lis 27, 2010 7:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob lis 27, 2010 6:48 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Na jakou celk. hmotnost se dostane taková "dodávka" s pevným návěsem?
sob lis 27, 2010 6:50 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Celková hmotnost soupravy ŘP B + E vychází ze 2 úhlu pohledu:
a) legislativní = v definici ŘP B + E je odkaz na vyhlášku 341/2002 Sb., kde se píše, že hmotnost přípojného vozidla pro tažné vozidlo s konstrukční rychlosti nad 40 km/hod. je dána 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla = 3500 kg x 1,5 = 5250 kg hmotnost pevného návěsu + 3500 kg tahač = 8750 kg max. celková hmotnost soupravy na ŘP B + E
b) technický = to co vydrží auto, udává se v TP, např. Mitsubishi Canter 3,5 tuna, má max. celkovou hmotnost soupravy 7000 kg, ale v holandsku Iveco na typ Daily 40C18 povolilo celkovou hmotnost soupravy až 13 tun viz. foto (ale je tam přidaná náprava, takže je to vlastně Iveco Daily 6x2 + klasický návěs)

Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
sob lis 27, 2010 7:30 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Další foto malých pevných návěsů:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
sob lis 27, 2010 7:33 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ještě fotky pevného návěsu z ČR od Clearmontu z Ostravy, příští týden by mu měl příbýt brácha na podvozku MB Sprinter 518 CDI.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
sob lis 27, 2010 7:37 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Díky za vyčerpávající odpověď.
sob lis 27, 2010 7:47 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Takže už je to oficiální, na čtvrtek 2.12. 2010 je připravena předváděčka pevného návěsu na MB Sprinter. Pozvánka + leták je níže. Kdo má zájem, ať se přihlásí na emailu z letáku.

Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
pon lis 29, 2010 12:52 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

to Safky: jen malá technická - jak píšeš, že ve všech okolních státech je 40t, i v PL - my jsme taky vždycky nakládali PL na 40, ale nedávno jsem na doprovody.cz našel napsáno, že tam je 42 na víc jak 4 nápravách (globálně, ne jen při ISO40)Mají tam překlep či jak to teda je?
pon lis 29, 2010 4:00 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to chomyz:
Podle mých informací je max. 40 tun, ISO kontejnery 40 stop pro 6-ti osou soupravu 44 tun a na vnitru platilo, že auta, která jsou registrována před 31.3. 1998 mohla mít 42 tun http://www.mi.gov.pl/files/0/3795/rozp_ ... t_2004.pdf a http://www.mi.gov.pl/files/0/3685/rozp_26lipca.pdf

Je pravda, že nás už parkrát zvážili na hranicích a většinou je problém s tlaky na nápravy (max. je 11,5 t na poháněnou nápravu u tahače, ale to platí pouze pro dálnice a silnice I. třídy, II. a III. třída má max. jen 10 tun na poháněnou nápravu tahače). Zkusím se zeptat poláků co k nám jezdí nakládat, ale podle vážních lístků, se všichni snaží mít pod 40 tun.
U mezinárodních přeprav v rámci EU je vždy max. 40 tun dle nařízení 97/27 nebo směrnice 96/53 (teď nevím kde přesně).
Tatra + MAN = Superstroj!
pon lis 29, 2010 4:51 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

Ok, díky, zdálo se mi to trochu divné, možná to mylně bylo převzato z té starší vnitrostátky.
pon lis 29, 2010 5:44 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Takže konečně jsem si našel čas a pár info z minulého týdne. Podvozek tahače Mercedes Sprinter 519 CDI - celková snížená na 3,5 t, návěs schrnovací boky + bočnice, d x š x v: 5,5 x 2,3 x ?, prádná hmotnost soupravy 3,3 t, užitečná 3,7 t a celková 7 tun. Cena - podvozek cca. 800 tis. Kč a přestavba na tahač návěsů + návěs cca. 600 tis. Kč = 1,4 mega Kč bez DPH. Smysl to má hlavně pro ty, kteří hodně jezdí po českých dálnicích = roční úspora 200.000,- Kč. Pár fotek na závěr.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
úte pro 07, 2010 6:37 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Aktuální stav soupravy pevného návěsu Clearmont s tahačem Mitsubishi Canter.

Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
úte pro 07, 2010 6:41 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

a má to i zvedačku nápravy návěsu?
čtv pro 09, 2010 8:58 am

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů