Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Dlouho se tady nic neděje, takže trošku nových informací. Žluté předváděcí Volvo FM 8x6 s pevným návěsem VS-mont se v rámci předváděcího turné po slovenských firmách prodalo (bylo asi u 5-ti zákazníků). Koupila ho nějaká firma z Banské Bystrice - demolice, suťě a výstavba skládek. Tím pádem jako předváděcí auto není momentálně nic k dispozici. Na jaro 2011 se chystají asi 3 až 4 předváděcí auta pro importéry (MB, Scania, Volvo a MAN). Jako podvozky přicházejí do úvahy konfigurace náprav 6x4, 6x6, 8x4 a 8x6. Měly by to být všechno sklápěčky většinou vany S1 a možná i S2 nebo S3. V ČR je momentálně problém, že importéři neprodali ještě předváděcí a skladová auta z roku 2010 (DAF, Iveco, MAN, MB, Renault, Scania a Volvo), takže nic nechtějí objednávat. Dalším negativním faktorem je ministr dopravy Bárta, který zbrzdil budování dopravních investic, dopravní a stavební firmy dostaly strach a nechtějí nic kupovat. Dalším bodem je celková hmotnost jízdních souprav v ČR 48 tun (ve všech okolních státech: PL, D, A, SK je to jen 40 tun), takže se u vnitrostátních přepravách využívá max. celková hmotnost 48 tun, pevný návěs podle typu použitého podvozku 6x? a 8x? má celkovou hmotnost 36 nebo 42 tun. No a hlavně na Slovensku je velkou motivací pro nákup pevného návěsu systém pokut za přetížení = pokuty jsou v řádu 1000,- EUR a část platí i ten kdo to nakládal. Nedávno měly skladové 4 osé podvozky pro CZ i SK stejnou specifikaci - korba 16 až 18 m3, technická celková hmotnost sóla přes 40 tun a hmotnost prázdného auta s korbou 15 až 18 tun = legální užitečná 17 až 14 tun, což je málo. Samozřejmě auta běžně vozila 20 až 30 tun, což se dneska vozí málokdy (bodový systém v ČR a vysoké pokuty na SK). Pokud se v ČR, nenajde vážný zájemce, který si pevný návěs neobjedná sám na sebe, tak se asi ještě pevných návěsů v ČR dlouho nedočkáme.
Tatra + MAN = Superstroj!
Historie pevných návěsů 5. díl
Další oblasti, kde se dá pevný návěs perfektně využít jsou užitková vozidla do 3,5 t celkové hmotnosti. S prvním typem Clixtar přišla holandská firma Veldhuizen v roce 2002 http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... chtgeremde clixtar opleggers&selectSubcategory=Gesloten clixtar opleggers . Dalším byl Snap-Lock firmy Trailerbouw Elburg http://www.v-s-e.nl/nachrichten/kuerzli ... a818926cf2 a posledním Trailer Kompakt české firmy Clearmont z Ostravy z roku 2009 http://www.nastavby.info/index.php?sekc ... dmin_typ=N . Funguje to podobně jako pevný návěs od VS-montu, jen je většinou vybaven pevnou nápravou a má jiné upevňovací body. Podstatné jsou výhody:
a) stačí ŘP B + E - je to levné (není potřeba C)
b) není potřeba profesní průkaz (nejde vydat na ŘP B + E)
c) není potřeba psychotesty a EEG vyšetření
d) neplatí zákaz vjezdu nákladních vozidel (např. centra měst)
e) neplatí zákaz jízdy o víkendech a ve svátcích
f) stačí pouze dálniční známka pro osobák, neplatí se elektronické mýto (CZ, A), roční úspora na mýtu až 200.000,- Kč
g) nemá omezovač rychlosti na 90 km/hod (s prázdným a zvednutou nápravou návěsu může jezdit po dálnicích 130 km/hod.)
h) během kontrolního vážení Celní správou nebo Policii a možném přetížení, řidič dostane jen blokovou pokutu v řádu 1000,- Kč, nevezmou mu body (3 body) a nedostane pokutu u správního řízení až 15.000,- Kč
a) stačí ŘP B + E - je to levné (není potřeba C)
b) není potřeba profesní průkaz (nejde vydat na ŘP B + E)
c) není potřeba psychotesty a EEG vyšetření
d) neplatí zákaz vjezdu nákladních vozidel (např. centra měst)
e) neplatí zákaz jízdy o víkendech a ve svátcích
f) stačí pouze dálniční známka pro osobák, neplatí se elektronické mýto (CZ, A), roční úspora na mýtu až 200.000,- Kč
g) nemá omezovač rychlosti na 90 km/hod (s prázdným a zvednutou nápravou návěsu může jezdit po dálnicích 130 km/hod.)
h) během kontrolního vážení Celní správou nebo Policii a možném přetížení, řidič dostane jen blokovou pokutu v řádu 1000,- Kč, nevezmou mu body (3 body) a nedostane pokutu u správního řízení až 15.000,- Kč
Naposledy upravil(a) Safky dne sob lis 27, 2010 7:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Tatra + MAN = Superstroj!
Celková hmotnost soupravy ŘP B + E vychází ze 2 úhlu pohledu:
a) legislativní = v definici ŘP B + E je odkaz na vyhlášku 341/2002 Sb., kde se píše, že hmotnost přípojného vozidla pro tažné vozidlo s konstrukční rychlosti nad 40 km/hod. je dána 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla = 3500 kg x 1,5 = 5250 kg hmotnost pevného návěsu + 3500 kg tahač = 8750 kg max. celková hmotnost soupravy na ŘP B + E
b) technický = to co vydrží auto, udává se v TP, např. Mitsubishi Canter 3,5 tuna, má max. celkovou hmotnost soupravy 7000 kg, ale v holandsku Iveco na typ Daily 40C18 povolilo celkovou hmotnost soupravy až 13 tun viz. foto (ale je tam přidaná náprava, takže je to vlastně Iveco Daily 6x2 + klasický návěs)
a) legislativní = v definici ŘP B + E je odkaz na vyhlášku 341/2002 Sb., kde se píše, že hmotnost přípojného vozidla pro tažné vozidlo s konstrukční rychlosti nad 40 km/hod. je dána 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla = 3500 kg x 1,5 = 5250 kg hmotnost pevného návěsu + 3500 kg tahač = 8750 kg max. celková hmotnost soupravy na ŘP B + E
b) technický = to co vydrží auto, udává se v TP, např. Mitsubishi Canter 3,5 tuna, má max. celkovou hmotnost soupravy 7000 kg, ale v holandsku Iveco na typ Daily 40C18 povolilo celkovou hmotnost soupravy až 13 tun viz. foto (ale je tam přidaná náprava, takže je to vlastně Iveco Daily 6x2 + klasický návěs)
Tatra + MAN = Superstroj!
to chomyz:
Podle mých informací je max. 40 tun, ISO kontejnery 40 stop pro 6-ti osou soupravu 44 tun a na vnitru platilo, že auta, která jsou registrována před 31.3. 1998 mohla mít 42 tun http://www.mi.gov.pl/files/0/3795/rozp_ ... t_2004.pdf a http://www.mi.gov.pl/files/0/3685/rozp_26lipca.pdf
Je pravda, že nás už parkrát zvážili na hranicích a většinou je problém s tlaky na nápravy (max. je 11,5 t na poháněnou nápravu u tahače, ale to platí pouze pro dálnice a silnice I. třídy, II. a III. třída má max. jen 10 tun na poháněnou nápravu tahače). Zkusím se zeptat poláků co k nám jezdí nakládat, ale podle vážních lístků, se všichni snaží mít pod 40 tun.
U mezinárodních přeprav v rámci EU je vždy max. 40 tun dle nařízení 97/27 nebo směrnice 96/53 (teď nevím kde přesně).
Podle mých informací je max. 40 tun, ISO kontejnery 40 stop pro 6-ti osou soupravu 44 tun a na vnitru platilo, že auta, která jsou registrována před 31.3. 1998 mohla mít 42 tun http://www.mi.gov.pl/files/0/3795/rozp_ ... t_2004.pdf a http://www.mi.gov.pl/files/0/3685/rozp_26lipca.pdf
Je pravda, že nás už parkrát zvážili na hranicích a většinou je problém s tlaky na nápravy (max. je 11,5 t na poháněnou nápravu u tahače, ale to platí pouze pro dálnice a silnice I. třídy, II. a III. třída má max. jen 10 tun na poháněnou nápravu tahače). Zkusím se zeptat poláků co k nám jezdí nakládat, ale podle vážních lístků, se všichni snaží mít pod 40 tun.
U mezinárodních přeprav v rámci EU je vždy max. 40 tun dle nařízení 97/27 nebo směrnice 96/53 (teď nevím kde přesně).
Tatra + MAN = Superstroj!
Takže konečně jsem si našel čas a pár info z minulého týdne. Podvozek tahače Mercedes Sprinter 519 CDI - celková snížená na 3,5 t, návěs schrnovací boky + bočnice, d x š x v: 5,5 x 2,3 x ?, prádná hmotnost soupravy 3,3 t, užitečná 3,7 t a celková 7 tun. Cena - podvozek cca. 800 tis. Kč a přestavba na tahač návěsů + návěs cca. 600 tis. Kč = 1,4 mega Kč bez DPH. Smysl to má hlavně pro ty, kteří hodně jezdí po českých dálnicích = roční úspora 200.000,- Kč. Pár fotek na závěr.
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů