Něco mi to připomíná
....že by první věci(až na to vzdělání bohužel),které jsem tu psal ? Mám to jako ty.Co dělám,už mně nebaví (respektive denodenní "totéž")vylepšil jsem si to částečně tak,že už za tím volantem jsem,ale v zatím ne na plný úvazek a jako profík,přestože doprava je u mně celoživotní záliba.K tomu si přičti životní situaci,kterou jsem si myslel,že vyřeším.Mám tady ošacovaný většinu hlavních přispivatelů,alespoň v míře,kterou jsou o sobě ochotni prozradit.Dělil bych je do těchto skupin : 1.spokojení řidiči : nejsou tou prací posedlí ale mají ji rádi.Pokud ji dělají rádi proto,že tvrdí,že nic jiného už neumí....nedělá jim to problém.Prostě berou věci jak jsou.Ber to jako jistý druh psychické odolnosti a životního názoru.Každý se nějak musí živit.Dělí se na ty,kteří se umí "přizpůsobit specifickým požadavkům firem" a ty,kteří umí dlouho hledat a najít firmy,kde jim to vyhovuje.Jsou ale vesměs profíci,kteří si umí poradit v každé situaci ale i ty,kteří profíci možná až tak nejsou,ale nevadí jim to.Další bude ta skupina spokojených,kteří prostě dýchají hlavně pro ty auta a všecho ostatní je zbytečné u nich řešit.O problémech v dopravě ví,ale neřeší to.Tady na TF řeší hlavně technické věci a hodně dobře jim rozumí.
2.nespokojení řidiči : tak tady se dělí na ty A )kteří na vybranou nemají.Pravděpodobně je do této profese dohnala finanční situace a tu řeší rotováním mezi firmama,které nabídnou více,jsou ochotni "spolupracovat fexibilně" s firmou celkem v jakýkoliv požadavcích.Nic jiného jim ani nezbývá.Neříká to o nich nic,jestli jsou špatní řidiči ve smyslu zvádnout techniku jízdy a pod.Ale mají problémy s tím,že se rychle dostanou do obtíží v legislativě....je to jasné.To je hlavní problém kompromisů.Někteří tady doslova zazářili,profičeli,zmizeli.Druhá část nespokojených řidičů tvoří profíci (B,kteří do té práce šli v situaci,kdy byla tato část dopravy dobře placená,aniž by bylo nutné nehrát podle pravidel.Dílem se ta situace změnila novou legislativou,dílem situací v uniiní dopravě a dílem přílivem řidičů skupiny 2 typu A
Říkají,že zlaté časy už jsou pryč,ale není jim to lhostejné.Ale je to tak dlouho,že už mají naježděno a zkušenosti,které jim umožňují znát svou cenu a dělat přesně u těch firem,které jim vyhovují.A takové tady pořád jsou,jen se o nich až tak nedočteš.
To jsou hlavní skupiny,které tady vidím.Je jich i více,ale jsou to spíše jednotlivci,kteří se vymykají.Samozřejmě jen podle těch,kteří ztady píšou.Drtivá mlčící většina ,terá to tady jen pročítá (asi jsou víceméně spokojeni z různých důvodů)
Úplně specifická je skupina "nováčků".Tady těžko soudit....někteří co to mají v krvi a člověk žasne co umí a ví během pár měsíců jízd a druzí,kterým to jde hůře.Hodně to záleží na tom,odkud sem přišli a štěstí v začátcích.
A teď pozor....vyvodil jsem si pro sebe toto: Nováček,který chce jít do tohoto oboru z důvodů jako máš ty nebo já : S čím můžu počítat ...velmi rychle se mi změní to co mi vadilo....pravidelné návraty domů,práce,domů, práce....řešit nově vzniklé situace ( S RŮZNÝM PROCENTEM ÚSPĚŠNOSTI)můžu poměrně rychle sedět za volantem,ale téměř určitě né u dobré firmy.Ta si prostě nýmanta za volant neposadí.Ale jak jinak začít ? Překousnout to.Risknout to.Nechat se částečně odrbat,sprdnout a připravit se na možné ztráty.Ale jinak to nepude.Pokud toto období člověk zvládne,může být spokojený,vybrat si co nejlépe podle svých požadavků a respektu k pravidlům. Zařadit se mezi ty,které to baví.Ale to chce odolnost.Komplikuje se to tím,pokud máš předtím místo,kde je hlavní problém jen to,že Tě to "jen" nebaví.Už jsem zaměstnání střídal a tak vím,že tohle je relativní veličina,která se mění podle situace.Těžko přetěžko se rozhoduje,když nad tím vším visí to,že se ti při pohledu na tu káru rozbuší srdce.
Delivio - v dnešní době je VŠ relativní pojem.Je spousta vysokoškoláků v oborech,které nemají žádnou výraznou perspektivu a vůbec není problém v tom,že to může být skvělý řidič,který se rychle naučí všechny předpisy,zákony,bude umět pružně uvažovat a "přechcat" ty,kteří ji nemají...to všechno z něj může naopak dělat favorita.Ano i vysokoškolák je pro tu práci ideální.Všechno je to otázka toho,jak si další život představuje.Mnohdy tu VŠ dělá na přání rodičů,ale nějaké zvláště výrazné uplatnění mu nepřinese.Ani finanční.Takže za nejpodstatnější beru...Psychickou odolnost a svou představu o životě....(rodina,koníčky,ambice)A co se týká o ten přístup k Tobě jako k řidiči...svět tam mimo volant se taky změnil
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalo ... zvani.html
Zaměstnavatelé se nechovají jinak ani tam,mimo kabinu TIR .Kámo,základní mzda a zbytek na ruku ?Nechceš? Papá.Dlužíte na sociálním ? Jaj,to jsem asi zapomněl.Já mám jak na svini to štěstí,že můj zaměstnavatel je fér.Ne,nebudete mít smlouvu s námi,ale s agenturou ok ? Jo tak,máte zlomený kotník ? Cože měsíc ? To nejde,děláte u pásu....ty dvě ruce budou chybět.Když se na to podívám ale zkrátka a reálně ,kdo není schopný se nějak rozhodnout,co bude dál,ikdyž toho může hodně ztratit a potom olitovat ,není zatím připraven dělat tu práci o které se tady bavíme.Protože zodpovědný je každý sám před sebou.
Závěr je takový,že nikdo Ti rozhřešení nedá...může Ti dát jen informace a zbytek je na tobě.Nakonec tak jako ve všem.Znám i lidi,kteří toho po 2-3 letech nechali a opět od 6 do 14 hodin a domů.