Příspěvek
to Karel334:
citace z vyhlášky 341/2014:
§ 37
Největší povolené hmotnosti silničních vozidel, zvláštních vozidel a jejich rozdělení na nápravy
(2) Největší povolená hmotnost silničních vozidel nesmí překročit:
c) u motorových vozidel se čtyřmi a více nápravami 32,00 t, (tzn. vozidlo 8x4 nebo Ginaf 10x8, má vždy jen 32 t)
(1) Největší povolené hmotnosti na nápravu vozidla nesmí překročit
a) u jednotlivé nápravy 10,00 t, (jednoosý návěs má na nápravu povolených 10 t, když ho zapojíme za 4-osý tahač, tak je to prostý součet tzn. 32 t + 10 t = 42 t a Ginaf je vždy jen sólo 5-ti osé vozidlo, není za něj nic zapnuto = má povolených jen 32 tun).
Jak to jinak vysvětlit, mě už nenapadá, pevný návěs vznikl na základě "díry v legislativě", tzn. není definováno, že se návěs musí hýbat vůči tahači, tzn. co není zakázáno je povoleno ...
Tatra + MAN = Superstroj!