Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

V rozhovoru fotograf Chytka (https://www.idnes.cz/sport/motorsport/r ... rsport_rou hovoří,že v Peru je i v dunách mobilní signál. Navíc není problém si za cca 200tisíc kč obejdnat i vlastní satelitní linku. Tudíž případně dostávat on-line informace do auta v jakékoliv podobě asi nebude dneska už žádnej problém. Pro nikoho.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
pon led 07, 2019 2:19 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

Ach o, to jsou zase konspirační teorie.

Nemluvím za SWR, kterou si Kamaz pořádá sá, ale tady fakt na konspiraci zapomeňte. Kama z vyhrává proto, že ve všech ohledech svého působení je prostě dobrý, ba nejlepší. dělá proto všechno, tudíž nejlepší je.

Satelitní telefon se normálně fasuje, je to v podstatě bezpečnostní prostředek. Myšlenka, že v naprosto členitém a nepřehledném terénu, nějaká centrální hlava naviguje posádku po telefonu, je totálně mimo mísu. Všechny ty itineráře jsou přehledné a záleží na tom, jak je posádka "přečte" v terénu, který vidí kolem sebe. To nikdo, kdo není na místě, poriostě nepokryje. S naprosto bláznivou skladbou průjezdních bdů, kterými si tu kratší trasu pořadatel zpestřuje, v kombinaci s tím nepřehledným a zrádným terénem, by stejně něco takového nebylo proveditelné, jako že v tom kalupu nemá nikdo na nějaké telefonáty ani pomyšlení.

Prostě to umí lépe než ostatní a věnujou se tomu, to je všechno.

Byla tu narážka na ten loňský incident kamaz vs. Villagra a čerpání nafty z doprovodu. Mezi novináři se dokonce vyskytl názor o podvodnících, že podváděl celý týmn, že Villagra odstoupil sám, aby nezažil tu ostudu při dojezdu. Psalo se v motoristickém tisku. Samé kraviny bez důkazů.
Zaprvé, pokud tam bylo porušení pravidel, tak měl kamaz podsat protest, ten by byl řádně posouzen. Pokud by to na valoučení bylo, vyloučili by je ihned, ne až po skončení závodu. že by to nechali smrdět tři čtyři dny, to je blbost. zatřetí, všichni jsme se tu koukali na Arturova videa a viděli ten technický problém zblízka.

No a začtvrté - schválně si stáhněte Dakar Sporting Rules na letošní rok (loňské bohužel nemám), 160 stran zajímavého čtení. Zkoušel jsem tam o tom něco najít - na straně 52 se praví, že doplňování paliva z doprovodu je vyloučeno, ale jsou tam zase výjimky, jako třeba společná trasa závodního a asistenčního vozu. Vzadu, v kapitole o neutralizaci, se zásah asistenčního vozidla na SPOLEČNÉ trase se závodním také připouští. A co když na neutralizaci, třeba 250 kilometrů dlouhé, dojede vozidlo k benzinové pumpě u silnice? Smí ho použít? No a proč ne? Proč by pak nemohl načerpat z doprovodu. nadto některé etapy vloni měly dokonce v neutralizaci ofociální servisní zónu.

Takže bych to posuzoval v kontextu všeho, kdy to bylo, na jakém úseku, za jakých okolností, bylo to vyloučené, nebylo. Nezastávám se Villagry, ale sám jednoznačný důvod pro vyloučení nevidím a ani bych si tedy nedovolil někoho nazvat podvodníkem bez důkazů. Jednoznačné vysvětlení tam nenacházím. To mimochodem není moje úloha jako novináře, nýbrž sportovních stevardů, kteří tam jsou. I tak si myslím, že by bylo lepší tento prvek nějak exaktněji upravit, aby nevznikaly pochybnosti.

Podle toho, co jsem tam viděl: pokud je etapa z města A do města B, mezi nimi jedna centrální silnice. Závod i doprovod vyrazí společnou trasou. Závod se odpojí do terénu a v jiném místě zase připojí po skončení první ásti speciálky. Dál mají znovu společnou trasu, než se závod odpojí do druhé části speciálky a skončí neutralizace. Co pak? Interakce závodníků a aaistencí připuštěna je, stejně jako interakce závodníků a benzinové pumpy... Bázi pro jednoznačný odsudek nenacházím...

A nemyslete si proboha, že Rusové vyhrávají proto, že si nějak přilepšují trasu. Když je průšvih, vždycky se volá a dělá se všechno pro to, aby vozidlo mohlo nějak pokračovat, kolikrát se i pravodla překročí. Tam je to pak o žalobci a soudci. Ale v adrenalinu, který přináší etapa samotná, zejména ve volném a členitém terénu, jakého budeme svědky letos, je to na té posádce v kabině, jak si s tím poradí.
pon led 07, 2019 3:27 pm

Jirka X
Příspěvky: 521
Registrován: ned lis 26, 2017 11:33 am

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

Myslím, že letos to Dakarský mediální provázení s Pepíkem bude sranda:-) Ten chlapík je pohodář a bude s ním sranda:-)

https://www.facebook.com/kalinapepa/vid ... _tn__=FC-R
pon led 07, 2019 3:56 pm

pon led 07, 2019 4:31 pm

mirasat
Příspěvky: 1848
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

Jiří Vintr: Díky za názor a info.
Ono by se mohlo zdát, že nejsnazší možností je omezit počet aut na dvě, jenomže, když se v tom začnu šťourat, stejně to nebude tak ízi. Každopádně si myslím, že hegemonie jednoho týmu zabíjí tohle soutěžení - v mých očích. Stejné to mám s F1.
Kamaz potřebuje soutěžit s nejlepšími, potřebuje nabušenou soutěž, pokud chtějí dělat ,,motorsport,,.
Soutěž a značka Dakar by v pohodě ustála odchod Kamazu. Dál by se odehrávaly kvalitní bitvy, jako teď věřím se budou odehrávat bez Peugeotu. Ve finále Mini i Toyota jedou z peněz RedBulu.
Uzavřu to tak, že nechci, aby někdo demonstrativně odcházel, nebo byl vyhazován, jen bych jako fanoušek chtěl střídání na prvním místě na konci Dakaru z roku na rok. Netuším, co přesně vedlo MAZ k odchodu ze Silkway. Doufám, že za tím byla nesportovní křivda a ne válka.
pon led 07, 2019 5:08 pm

toulavejtom
Příspěvky: 835
Registrován: sob led 04, 2014 1:09 am
Bydliště: Neratovice

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

celej rok jsem se tešil jak malej Jarda,,takže ahoj vespolek a držíme palce :D
ToulavejTom
pon led 07, 2019 5:51 pm

DEEREman
Příspěvky: 167
Registrován: ned led 01, 2017 10:02 pm
Bydliště: Kde se dá!

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

Dneska KUBIENA moc pěkně! :clap:
pon led 07, 2019 5:56 pm

toulavejtom
Příspěvky: 835
Registrován: sob led 04, 2014 1:09 am
Bydliště: Neratovice

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

ToulavejTom
pon led 07, 2019 6:06 pm

filip 90
Příspěvky: 6369
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

Doufám, že jim to vydrží až do kamionů... Ne jak včera se startem. :roll:
Jinak duny tam jsou řádný. Ta budou kamiony pěkně hučet.
Filip Nikl
pon led 07, 2019 6:13 pm

Uživatelský avatar
Mara75
Příspěvky: 342
Registrován: ned říj 12, 2014 8:52 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

Kdyby měl někdo problém s linkem na fb, tak zde youtube: https://www.youtube.com/watch?v=rmtI0oSQtV8
pon led 07, 2019 6:22 pm

pekos dakar
Příspěvky: 302
Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
Bydliště: příbor

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

filip90: To máš pravdu.
pon led 07, 2019 6:41 pm

filip 90
Příspěvky: 6369
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

Hm Prokop mu pěkně nakládá :lol:
Filip Nikl
pon led 07, 2019 7:16 pm

mirou
Příspěvky: 1507
Registrován: pát pro 16, 2011 11:49 am
Bydliště: Strakonice

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

Tak sem nedočkavej... jak MP na WP1...???? :think:
pon led 07, 2019 7:35 pm

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

Tak MP trošku ztrácí.....
pon led 07, 2019 7:37 pm

mirou
Příspěvky: 1507
Registrován: pát pro 16, 2011 11:49 am
Bydliště: Strakonice

Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny

Příspěvek

msifa: rozum asi velí neblbnout hned od začátku .... však on se rozjede ;-)
pon led 07, 2019 7:38 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů