Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
V rozhovoru fotograf Chytka (https://www.idnes.cz/sport/motorsport/r ... rsport_rou hovoří,že v Peru je i v dunách mobilní signál. Navíc není problém si za cca 200tisíc kč obejdnat i vlastní satelitní linku. Tudíž případně dostávat on-line informace do auta v jakékoliv podobě asi nebude dneska už žádnej problém. Pro nikoho.
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Ach o, to jsou zase konspirační teorie.
Nemluvím za SWR, kterou si Kamaz pořádá sá, ale tady fakt na konspiraci zapomeňte. Kama z vyhrává proto, že ve všech ohledech svého působení je prostě dobrý, ba nejlepší. dělá proto všechno, tudíž nejlepší je.
Satelitní telefon se normálně fasuje, je to v podstatě bezpečnostní prostředek. Myšlenka, že v naprosto členitém a nepřehledném terénu, nějaká centrální hlava naviguje posádku po telefonu, je totálně mimo mísu. Všechny ty itineráře jsou přehledné a záleží na tom, jak je posádka "přečte" v terénu, který vidí kolem sebe. To nikdo, kdo není na místě, poriostě nepokryje. S naprosto bláznivou skladbou průjezdních bdů, kterými si tu kratší trasu pořadatel zpestřuje, v kombinaci s tím nepřehledným a zrádným terénem, by stejně něco takového nebylo proveditelné, jako že v tom kalupu nemá nikdo na nějaké telefonáty ani pomyšlení.
Prostě to umí lépe než ostatní a věnujou se tomu, to je všechno.
Byla tu narážka na ten loňský incident kamaz vs. Villagra a čerpání nafty z doprovodu. Mezi novináři se dokonce vyskytl názor o podvodnících, že podváděl celý týmn, že Villagra odstoupil sám, aby nezažil tu ostudu při dojezdu. Psalo se v motoristickém tisku. Samé kraviny bez důkazů.
Zaprvé, pokud tam bylo porušení pravidel, tak měl kamaz podsat protest, ten by byl řádně posouzen. Pokud by to na valoučení bylo, vyloučili by je ihned, ne až po skončení závodu. že by to nechali smrdět tři čtyři dny, to je blbost. zatřetí, všichni jsme se tu koukali na Arturova videa a viděli ten technický problém zblízka.
No a začtvrté - schválně si stáhněte Dakar Sporting Rules na letošní rok (loňské bohužel nemám), 160 stran zajímavého čtení. Zkoušel jsem tam o tom něco najít - na straně 52 se praví, že doplňování paliva z doprovodu je vyloučeno, ale jsou tam zase výjimky, jako třeba společná trasa závodního a asistenčního vozu. Vzadu, v kapitole o neutralizaci, se zásah asistenčního vozidla na SPOLEČNÉ trase se závodním také připouští. A co když na neutralizaci, třeba 250 kilometrů dlouhé, dojede vozidlo k benzinové pumpě u silnice? Smí ho použít? No a proč ne? Proč by pak nemohl načerpat z doprovodu. nadto některé etapy vloni měly dokonce v neutralizaci ofociální servisní zónu.
Takže bych to posuzoval v kontextu všeho, kdy to bylo, na jakém úseku, za jakých okolností, bylo to vyloučené, nebylo. Nezastávám se Villagry, ale sám jednoznačný důvod pro vyloučení nevidím a ani bych si tedy nedovolil někoho nazvat podvodníkem bez důkazů. Jednoznačné vysvětlení tam nenacházím. To mimochodem není moje úloha jako novináře, nýbrž sportovních stevardů, kteří tam jsou. I tak si myslím, že by bylo lepší tento prvek nějak exaktněji upravit, aby nevznikaly pochybnosti.
Podle toho, co jsem tam viděl: pokud je etapa z města A do města B, mezi nimi jedna centrální silnice. Závod i doprovod vyrazí společnou trasou. Závod se odpojí do terénu a v jiném místě zase připojí po skončení první ásti speciálky. Dál mají znovu společnou trasu, než se závod odpojí do druhé části speciálky a skončí neutralizace. Co pak? Interakce závodníků a aaistencí připuštěna je, stejně jako interakce závodníků a benzinové pumpy... Bázi pro jednoznačný odsudek nenacházím...
A nemyslete si proboha, že Rusové vyhrávají proto, že si nějak přilepšují trasu. Když je průšvih, vždycky se volá a dělá se všechno pro to, aby vozidlo mohlo nějak pokračovat, kolikrát se i pravodla překročí. Tam je to pak o žalobci a soudci. Ale v adrenalinu, který přináší etapa samotná, zejména ve volném a členitém terénu, jakého budeme svědky letos, je to na té posádce v kabině, jak si s tím poradí.
Nemluvím za SWR, kterou si Kamaz pořádá sá, ale tady fakt na konspiraci zapomeňte. Kama z vyhrává proto, že ve všech ohledech svého působení je prostě dobrý, ba nejlepší. dělá proto všechno, tudíž nejlepší je.
Satelitní telefon se normálně fasuje, je to v podstatě bezpečnostní prostředek. Myšlenka, že v naprosto členitém a nepřehledném terénu, nějaká centrální hlava naviguje posádku po telefonu, je totálně mimo mísu. Všechny ty itineráře jsou přehledné a záleží na tom, jak je posádka "přečte" v terénu, který vidí kolem sebe. To nikdo, kdo není na místě, poriostě nepokryje. S naprosto bláznivou skladbou průjezdních bdů, kterými si tu kratší trasu pořadatel zpestřuje, v kombinaci s tím nepřehledným a zrádným terénem, by stejně něco takového nebylo proveditelné, jako že v tom kalupu nemá nikdo na nějaké telefonáty ani pomyšlení.
Prostě to umí lépe než ostatní a věnujou se tomu, to je všechno.
Byla tu narážka na ten loňský incident kamaz vs. Villagra a čerpání nafty z doprovodu. Mezi novináři se dokonce vyskytl názor o podvodnících, že podváděl celý týmn, že Villagra odstoupil sám, aby nezažil tu ostudu při dojezdu. Psalo se v motoristickém tisku. Samé kraviny bez důkazů.
Zaprvé, pokud tam bylo porušení pravidel, tak měl kamaz podsat protest, ten by byl řádně posouzen. Pokud by to na valoučení bylo, vyloučili by je ihned, ne až po skončení závodu. že by to nechali smrdět tři čtyři dny, to je blbost. zatřetí, všichni jsme se tu koukali na Arturova videa a viděli ten technický problém zblízka.
No a začtvrté - schválně si stáhněte Dakar Sporting Rules na letošní rok (loňské bohužel nemám), 160 stran zajímavého čtení. Zkoušel jsem tam o tom něco najít - na straně 52 se praví, že doplňování paliva z doprovodu je vyloučeno, ale jsou tam zase výjimky, jako třeba společná trasa závodního a asistenčního vozu. Vzadu, v kapitole o neutralizaci, se zásah asistenčního vozidla na SPOLEČNÉ trase se závodním také připouští. A co když na neutralizaci, třeba 250 kilometrů dlouhé, dojede vozidlo k benzinové pumpě u silnice? Smí ho použít? No a proč ne? Proč by pak nemohl načerpat z doprovodu. nadto některé etapy vloni měly dokonce v neutralizaci ofociální servisní zónu.
Takže bych to posuzoval v kontextu všeho, kdy to bylo, na jakém úseku, za jakých okolností, bylo to vyloučené, nebylo. Nezastávám se Villagry, ale sám jednoznačný důvod pro vyloučení nevidím a ani bych si tedy nedovolil někoho nazvat podvodníkem bez důkazů. Jednoznačné vysvětlení tam nenacházím. To mimochodem není moje úloha jako novináře, nýbrž sportovních stevardů, kteří tam jsou. I tak si myslím, že by bylo lepší tento prvek nějak exaktněji upravit, aby nevznikaly pochybnosti.
Podle toho, co jsem tam viděl: pokud je etapa z města A do města B, mezi nimi jedna centrální silnice. Závod i doprovod vyrazí společnou trasou. Závod se odpojí do terénu a v jiném místě zase připojí po skončení první ásti speciálky. Dál mají znovu společnou trasu, než se závod odpojí do druhé části speciálky a skončí neutralizace. Co pak? Interakce závodníků a aaistencí připuštěna je, stejně jako interakce závodníků a benzinové pumpy... Bázi pro jednoznačný odsudek nenacházím...
A nemyslete si proboha, že Rusové vyhrávají proto, že si nějak přilepšují trasu. Když je průšvih, vždycky se volá a dělá se všechno pro to, aby vozidlo mohlo nějak pokračovat, kolikrát se i pravodla překročí. Tam je to pak o žalobci a soudci. Ale v adrenalinu, který přináší etapa samotná, zejména ve volném a členitém terénu, jakého budeme svědky letos, je to na té posádce v kabině, jak si s tím poradí.
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Myslím, že letos to Dakarský mediální provázení s Pepíkem bude sranda:-) Ten chlapík je pohodář a bude s ním sranda:-)
https://www.facebook.com/kalinapepa/vid ... _tn__=FC-R
https://www.facebook.com/kalinapepa/vid ... _tn__=FC-R
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Jiří Vintr: Díky za názor a info.
Ono by se mohlo zdát, že nejsnazší možností je omezit počet aut na dvě, jenomže, když se v tom začnu šťourat, stejně to nebude tak ízi. Každopádně si myslím, že hegemonie jednoho týmu zabíjí tohle soutěžení - v mých očích. Stejné to mám s F1.
Kamaz potřebuje soutěžit s nejlepšími, potřebuje nabušenou soutěž, pokud chtějí dělat ,,motorsport,,.
Soutěž a značka Dakar by v pohodě ustála odchod Kamazu. Dál by se odehrávaly kvalitní bitvy, jako teď věřím se budou odehrávat bez Peugeotu. Ve finále Mini i Toyota jedou z peněz RedBulu.
Uzavřu to tak, že nechci, aby někdo demonstrativně odcházel, nebo byl vyhazován, jen bych jako fanoušek chtěl střídání na prvním místě na konci Dakaru z roku na rok. Netuším, co přesně vedlo MAZ k odchodu ze Silkway. Doufám, že za tím byla nesportovní křivda a ne válka.
Ono by se mohlo zdát, že nejsnazší možností je omezit počet aut na dvě, jenomže, když se v tom začnu šťourat, stejně to nebude tak ízi. Každopádně si myslím, že hegemonie jednoho týmu zabíjí tohle soutěžení - v mých očích. Stejné to mám s F1.
Kamaz potřebuje soutěžit s nejlepšími, potřebuje nabušenou soutěž, pokud chtějí dělat ,,motorsport,,.
Soutěž a značka Dakar by v pohodě ustála odchod Kamazu. Dál by se odehrávaly kvalitní bitvy, jako teď věřím se budou odehrávat bez Peugeotu. Ve finále Mini i Toyota jedou z peněz RedBulu.
Uzavřu to tak, že nechci, aby někdo demonstrativně odcházel, nebo byl vyhazován, jen bych jako fanoušek chtěl střídání na prvním místě na konci Dakaru z roku na rok. Netuším, co přesně vedlo MAZ k odchodu ze Silkway. Doufám, že za tím byla nesportovní křivda a ne válka.
-
- Příspěvky: 835
- Registrován: sob led 04, 2014 1:09 am
- Bydliště: Neratovice
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
celej rok jsem se tešil jak malej Jarda,,takže ahoj vespolek a držíme palce
ToulavejTom
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Dneska KUBIENA moc pěkně!
-
- Příspěvky: 835
- Registrován: sob led 04, 2014 1:09 am
- Bydliště: Neratovice
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
další živak z etapy: https://www.facebook.com/todomotorperu/ ... yMTc5OTAw/
ToulavejTom
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Doufám, že jim to vydrží až do kamionů... Ne jak včera se startem.
Jinak duny tam jsou řádný. Ta budou kamiony pěkně hučet.
Jinak duny tam jsou řádný. Ta budou kamiony pěkně hučet.
Filip Nikl
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Kdyby měl někdo problém s linkem na fb, tak zde youtube: https://www.youtube.com/watch?v=rmtI0oSQtV8
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
- Bydliště: příbor
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
filip90: To máš pravdu.
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Tak sem nedočkavej... jak MP na WP1...????
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
Tak MP trošku ztrácí.....
Re: Dakar 2019 - průběh 1. poloviny
msifa: rozum asi velí neblbnout hned od začátku .... však on se rozjede
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů