Stránka 3 z 3

Re: Maximálni doba řízení v noci

Napsal: ned úno 06, 2022 12:08 pm
od peter gasparovic
U nás to začalo pred 4r, mali sme veľa nočných, odpoledni loď, o 00,45 príjazd do tráve a kone moje hije do Holandska a Belgicka. Tam zložiť, umyť a keď sa za darilo po 17h som ukoncoval vykon. Potom prišla na firmu kontrola, dostala firma pokutu a zase sa šlo v starých kolajach, zase kontrola, zase nejaká bububu pokuta, opäť staré koľaje a opäť kontrola to už bolo väčšie bububu.. Opäť staré koľaje, ale cajti nás začali postupne odchytavat vo Švédsku a do toho viac kontrol na firme a vyššie pokuty. Šoférom sa z rátali výkony a pokutu dostal šofér napríklad 500e a firma 1000e, postupne zvyšovali, behom 3mesiavov nám nočné jazdy úplne zakázali. A pokiaľ nočnú musíme tak max 10h výkonu a potom pauza až do ďalšieho dňa. Pokiaľ by to niekto porušil, pokuta ide za šoférom.

Re: Maximálni doba řízení v noci

Napsal: ned úno 06, 2022 2:43 pm
od posa
To se opravdu nedá číst :D
Nejjednodušší odpověď najdete, když si zjistíte co to je směrnice EU, jak platí, co s ní jednotlivé státy musí provést.

Re: Maximálni doba řízení v noci

Napsal: ned úno 06, 2022 3:27 pm
od 153
.

Re: Maximálni doba řízení v noci

Napsal: ned úno 06, 2022 4:00 pm
od posa
153
Ano, směrnice existuje, ale je potřeba vědět co to je směrnice a to jakákoliv.
Nařízeni ať 561,165 a další platí v celém svém rozsahu a jsou závazné pro všechny země EU. Podobně je to u rozhodnutí. Jednotlivé země si ho nemůžou měnit, pokud u některých článků toto není povoleno např.čl.13. u 561
Směrnice, ale stanovuje pouze cíl, který musí země EU splnit. Je na jedntlivých zemích jak toho cíle dosáhnou. Každá země si směrnici buď zkopíruje a použije ji v nezměněném znění, nebo si ji upraví tak, aby byl splněný cíl a zapracuje do svých zákonů. Poté ji musí odsouhlasit EU.

Tato se týká úpravy pracovní doby a každý stát ji má upravenou jinak a proto není vymáhána hromadně jako je to např u NR561/2006. Řidič se řídí tou úpravou země kde má podepsanou pracovní smlouvu. Zaměstnanec na Českou smlouvu českou úpravou, na Německou smlouvu německou atd. Proto každý podle toho kde je zaměstnán bude tvrdit něco jiného a dohromady se nikdy neshodnete.

Proto Peter zřejmně dělá na Švédskou smlouvu a proto se řídí švédskou, tu neznám.

Re: Maximálni doba řízení v noci

Napsal: ned úno 06, 2022 4:15 pm
od 153
.

Re: Maximálni doba řízení v noci

Napsal: ned úno 06, 2022 4:41 pm
od posa
153
Ano na silnici se to nekontroluje, je možné, že některé země u svých pracovníků to kontrolují i na silnici, ale u nás ne.
V CZ se toto kontroluje pouze při kontrole ve firmě a to ještě pouze inspektorátem práce, pokuty padají pro dopravce. Kontrola ve firmě krajským úřadem ať pravidelná nebo na podnět opět toto nekontroluje.

Pokud zmiňuješ německo, tak pokud to není upraveno"kolektivní smlouvou" je max. denní pracovní doba 10 hodin, proto taky většina němců už v 17 hod stojí. Kolik čechů má 10 hodin přetaženo? A za jaké období by to bylo? To opět není hromadně upraveno. Kolik stovek pokut byy to bylo?

Re: Maximálni doba řízení v noci

Napsal: ned úno 06, 2022 5:04 pm
od 153
.

Re: Maximálni doba řízení v noci

Napsal: ned úno 06, 2022 5:29 pm
od posa
153
V CZ to je trošku jinak, NV 589/2006 pokud v něm není uvedeno jinak se vztahuje vyysvětlení pojmů ze zákoníku práce a v něm je uvedeno, že směna je bez přesčasových hodin. Čili 10 hodin je směna a k ní můžeš mít přesčas 5 hodin, no a pokud nejezdíš neustále na max. bez dovolené a jiného volna většinou toto neporušíš.

Re: Maximálni doba řízení v noci

Napsal: ned úno 06, 2022 5:42 pm
od 153
.

Re: Maximálni doba řízení v noci

Napsal: ned úno 06, 2022 5:52 pm
od posa
153
Ano , pochopil