Stránka 4 z 5

Napsal: pon led 28, 2013 1:06 am
od Voody79
Děkuji za odpovědi i odkaz na jiné vlákno - našel jsem tam v diskuzi i zajímavé webovky, kde je to pěkně popsané a vysvětlené i s obrázkama :D Takže jak tam psal KruJi, dnes půjdu opět spát o něco chytřejší! Děkuju..

Napsal: úte črc 16, 2013 8:40 pm
od pecco sk 400
Tak mě dnes přijeli přemontovat ( zvednout ) jeřáb abych mohl postavit alespon ještě jedno patro ze zbývajících tří . Jedná se o Potain Igo 50 u kterého jsem měl standartní provedení s vodorovným, ale zkráceným vyložením. Dnes jsme tedy provedly novou konfiguraci jeřábu, kdy jsme zvedly rameno jeřábu pod úhlem 8 stupňů. Zde je malá fotopříloha :D

Nejprve sbalíme výložník

Obrázek Obrázek Obrázek

Začínáme balit také věž

Obrázek Obrázek Obrázek

Stále pokračujeme v demontáži

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Částečná demontáž je u konce, nyní se musí provést zkrácení lan a přečepování táhel a lan

Obrázek Obrázek Obrázek

Stále se přendávají čepy a upravují se lana pro šikmé vyložení

Obrázek Obrázek Obrázek

Upraveno, tak jedeme pomalu nahoru

Obrázek Obrázek Obrázek

Omyl, vracíme se zpět neboť počítač hlásí chybu

Obrázek Obrázek Obrázek

Počítač nám přestal hlásit chybu a tak můžeme konečně opět jeřáb zvedat do pracovní pozice

Obrázek Obrázek Obrázek

Stále stoupáme k nebesům

Obrázek Obrázek Obrázek

Věž jeřábu je téměř vztyčená

Obrázek

Hotovo, ještě rozbalíme výložník, přezkoumáme funkce jeřábu a koncové vypínače a jdeme pracovat

Obrázek

A zde je výsledek, z fotky je to téměř nepatrné, ale výložník je nyní v šikmé verzi pod úhlem 8 stupňů což zvýšilo pracovní výšku jeřábu o zhruba 2,6 metru avšak současně mě to snížilo nosnost jeřábu ze čtyř tun na tuny dvě

Obrázek Obrázek

Ještě video:

http://www.youtube.com/watch?v=QxQdWi0glzc

Napsal: pon lis 11, 2013 5:36 pm
od pecco sk 400
Výstavba administrativní budovy The Blox v Praze Dejvicích

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

Napsal: pon lis 11, 2013 5:52 pm
od pecco sk 400
Pár MBček ze Zlína, včetně detailů.

MB 80/100

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek


Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

MB 88

Obrázek Obrázek Obrázek


Obrázek Obrázek Obrázek

MB 80-A

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Napsal: pát dub 18, 2014 12:31 pm
od pecco sk 400
Jeřáby Terex, série CTT ( dříve Terex - Comedil CTT ), včetně několika detailů. Novinka na Českém stavebním trhu

Terex CTT 91-2,5 TS12

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Terex CTT 161 - 6

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: pon říj 06, 2014 6:26 pm
od pecco sk 400
Zahájení demontáže jeřábu Potain GTMR 331 B

Obrázek

Detaily...

Obrázek Obrázek Obrázek

Postup automatického skládání...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Příprava na uchycení transportních podvozků

Obrázek Obrázek Obrázek

Nějaké detaily...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zajištění vozíku a kočky před sklopením věže

Obrázek Obrázek

Uchycení výložníku k věži a demontáž závaží

Obrázek Obrázek Obrázek

Odpojení jeřábu od elektřiny a výjezd ze staveniště

Obrázek Obrázek

Napsal: pon říj 06, 2014 10:36 pm
od JiRaY
Zajímavé foto,díky tobě vidím,jak se skládá mobilní jeřáb :)

Napsal: čtv lis 13, 2014 2:29 pm
od pecco sk 400
JiRaY díky, časem, pokud to půjde a bude na to čas, tak zkusím při montáži/demontáži nafotit také postup prací krok za krokem u věžového jeřábu montovaného z jednotlivých elementů

A zde je fotogalerie jeřábu MB 10, poslední existující kus

Obrázek

Podvozek se strojovnou

Obrázek Obrázek Obrázek

Věž jeřábu a boční pohledy

Obrázek Obrázek Obrázek

Vrchní část jeřábu a detaily vidlice a špice výložníku

Obrázek Obrázek Obrázek

Lanovody

Obrázek Obrázek

Lanovody u závaží a pohonné mechanismy otáčení a zdvihu břemen

Obrázek Obrázek Obrázek

Detail kolejového pojezdu ( zde se zarážkou ) a upínací kleština

Obrázek Obrázek

Elektrorozvaděč, vše je původní a stále fingující

Obrázek Obrázek

Diagram nosnosti a výstražná cedule

Obrázek Obrázek

Ovládací kabina

Obrázek

Velké poděkování za umožnění přístupu na jeřáb patří Brněnské firmě SIDO

Napsal: pát lis 21, 2014 10:25 pm
od pecco sk 400
Další jeřáb typu MB, tentokrát typ MB 88 v obci Dvorec

Obrázek Obrázek Obrázek

Kolejová dráha a detail pojezdu

Obrázek Obrázek

Závaží

Obrázek Obrázek Obrázek

Spodní ovládací kabina ( na druhé fotce je vidět stabilizační kužel )

Obrázek Obrázek Obrázek

Vrchní část kuželu a otočná jednotka

Obrázek Obrázek

Lanové bubny a kladkové lanovody

Obrázek Obrázek Obrázek

Výstup věží na vrch jeřábu ( jednotlivé úrovně: závaží - u ovládací kabiny a špice jeřábu )

Obrázek Obrázek Obrázek

Detaily vnitřní teleskopické věže a roznášecího kříže

Obrázek Obrázek

a elektrorozvaděčů umístěných ve věži

Obrázek Obrázek

Vrchní ovládací kabina

Obrázek

Panoramatický výhled z vrchní kabiny

Obrázek Obrázek Obrázek

A pohled kolmo dolů

Obrázek Obrázek

Dnes už poničený ukazatel klopného momentu a vyložení

Obrázek

Foto z nejvyššího místa, ze špičky jeřábu...

Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: stř led 14, 2015 2:15 pm
od pecco sk 400
Jeřáb MB 100/160 společnosti INTERMA Liberec, na stavbě paneláku v Mladé Boleslavi. Poznámka: na fotkách je uvedeno špatné datum 2014, správně je Leden 2015

Obrázek Obrázek Obrázek

Strojovna, závaží a spodní lanovody

Obrázek Obrázek Obrázek

Označení a štítky jeřábu

Obrázek Obrázek

Zasunutá věž jeřábu

Obrázek

Vrchní části jeřábu

Obrázek Obrázek

Kabina jeřábníka

Obrázek

Horní lanovody a špice jeřábu

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Výložník

Obrázek Obrázek

Háček

Obrázek

Napsal: čtv led 22, 2015 3:31 pm
od pecco sk 400
Demontáž věžového jeřábu Potain H30/40C - CS, na stavbě budovy Aviatica v Praze-Jinonocích v areálu bývalé Waltrovky. Tento jeřáb ( Cca 3 kusy ) byl vyvinut a vyroben speciálně pro stavbu chladicích věží elektrárny Temelín. Byly použity a zkombinovány části běžně vyráběných jeřábů Potain H30/40C, H3/36 a MD 700, proto je možné na každé části jeřábu nalézt odlišné označení :D

Jeřáb před započetím demontáže

Obrázek Obrázek

Cesta nahoru

Obrázek Obrázek

Výhled z kabiny a interiér

Obrázek Obrázek Obrázek

Protivýložník se závažím a navijákem

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Na výložníku ( 70 metrů ) je před demontáží nutné opětovně spojit kočky a kladnice dohromady

Obrázek Obrázek Obrázek

Před započetím demontáže je třeba dostat na jeřáb i bednu s nářadím

Obrázek

Jeřáb musí být při použití šplhacího rámu vyvážen, my jsme použily betonový panel

Obrázek Obrázek Obrázek

https://www.youtube.com/watch?v=Vrky8WztVEk

Uchycení šplhacího rámu k věži jeřábu

https://www.youtube.com/watch?v=K399zYGL8vM

Na tomto závěsu se spouští jednotlivé sekce věže

Obrázek

Odpojení části věže ze stromu pomocí šplhacího rámu

Obrázek Obrázek Obrázek

Rozebrané sekce tvaru U z nich se skládá věž jeřábu

Obrázek

Spouštění šplhací klece na nižší výškovou úroveň

Obrázek

https://www.youtube.com/watch?v=kt9xG2GXBpc

Na konci prvního dne byl jeřáb snížen do základní výškové konfigurace a zajištěn zavěšeným betonovým panelem proti případnému otáčení ve větru

Obrázek Obrázek

Napsal: čtv led 22, 2015 4:58 pm
od pecco sk 400
Demontáž věžového jeřábu Potain H30/40C - CS, den druhý. Nyní když je jeřáb v základní konfiguraci, pokračujeme v demontáži pomocí mobilních jeřábů.

Po příjezdu už na místě máme připraven první autojeřáb

Obrázek

Mezitím odpojíme uchycení zdvihového lana a zajistíme kočku s vozíkem

Obrázek

Detaily a pokračující práce na odpojování lan

Obrázek Obrázek Obrázek

Postupně sneseme odpojíme a kompletně protizávaží

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pohled na šipku a výhled ze špice jeřábu

Obrázek Obrázek Obrázek

A kolmo dolů :D

Obrázek

Poté použijeme zdvihové lano od kterého jsme odpojily háček k povolení šipky a následnému odčepování a odpojení táhel nesoucích hlavní výložník

Obrázek Obrázek Obrázek

A odpojený výložník je vcelku seslán dolů, kde bude rozebrán

Obrázek Obrázek Obrázek

Z výložníky je postupně odstraněn háček i vozík

Obrázek Obrázek

Protivýložník jsme natočily pod autojeřáb, samotný věžový jeřáb jsme mezitím odpojily od elektro napájení a kompletně jsme odstranily kabeláž z jeřábu ( jedna z nejhorších činností při montáži/demontáži )

Obrázek Obrázek Obrázek

Výložník je téměř rozebrán na jednotlivé segmenty a postupně se připravují k odvozu

Obrázek Obrázek

Polovina nás odchází na oběd a než se z něho vrátíme, přičinliví kolegové stihnou odpojit a snést protivýložník :P

Obrázek

Část jeřábu je už naložena na náklaďácích a připravena k odvozu

Obrázek Obrázek

Zde mě bohužel také kompletně odcházejí baterky ve foťáku, náhradní sebou samozřejmě nemám a v okolí se nic sehnat nedá :? No do konce šichty se rozebrala ještě část věže a zítra ( tj. dnes ) bude ( byla ) demontována základní část věže a mobilní základové kotvicí bloky.

Napsal: ned led 25, 2015 12:30 pm
od TomC2
Pecco super fotodokumentace a zajmave pocteni :wink: :thumbud: ted aspon vim jaka to ja narocna prace ..vzdycky obdivuju ty chlapy nahore kdyz to vidim :) me by tam nikdo nedostal nahoru :lol: jan tak dal :wink:

Napsal: pon dub 20, 2015 1:44 pm
od pecco sk 400
Jeřáby v Třineckých železárnách... kde jsou kromě standartních jeřábů používaných při modernizaci a výstavbě nových provozů i staré jeřáby, prvním z nich je Sovětský jeřáb BK 1000, na první pohled neforemná hromada šrotu a druhý jeřáb je z produkce Hutních Montáží, typ HM 250.... oba typy jsou bez počítačů, elektroniky a podobných blbostí, zato z poctivé oceli a byly dělány ještě tak aby něco vydržely a ne jak dnes....

Jeřáb BK 1000, celkový pohled na jeřáb

Obrázek Obrázek Obrázek

podvozek a kabina

Obrázek Obrázek Obrázek

protivýložník se závažím

Obrázek Obrázek

špice, uchycení výložníku a vrchní lanovody

Obrázek Obrázek Obrázek


labutí krk a háčky

Obrázek Obrázek

Derik HM 250 bez portálu

Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: pon pro 14, 2015 10:56 pm
od pecco sk 400
Demontáž jeřábu Potain IGO T 85

Obrázek Obrázek

automatické skládání výložníku a postupné snižování výšky věže.....

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

příprava na demontáž výškových nástavců

Obrázek Obrázek Obrázek

příprava na demontáž přídavné sekce věže

Obrázek Obrázek

vyjmutí přídavné sekce z centrální věže

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

přídavná sekce věže je odstraněna

Obrázek Obrázek Obrázek

následuje spuštění výložníku a jeho aretace k věži

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

demontáž centrálního balastu

Obrázek Obrázek Obrázek

první část závaží a přídavné dílce věže jsou naloženy a připraveny k odvozu

Obrázek Obrázek

demontáž posledních dílců zátěže

Obrázek Obrázek Obrázek

po snesení závaží následuje spuštění věže a usazení jeřábu na přepravní podvozek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

detaily

Obrázek Obrázek

ukončení demontáže a výjezd ze stavby

Obrázek Obrázek Obrázek