Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Jde o návěs NCA 20-120, vyráběný ZVVZ Milevsko - lidově klobása. Ovšem myslím, že za 138 moc nebyl (myšleno v souvislosti s roky výroby, tahat to samozřejmě mohla...).
Co se týče fotek, tak nedávno nám něco vyfotil Lubossss, tady: http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=6000 . Něco se dá najít u Honzy Roseckého na webu a kdysi dávno ji tuším fotil i Olda. Dál má pěkné dobové fotky na svém webu i výrobce, případně zde je pěkný papírový model: http://www.ripper-works.com/?id=RW39
Jinak ty videa z Prachovic jsou dnes téměř neuvěřitelné, škoda že tehdy nebyla lepší natáčecí technika...
Co se týče fotek, tak nedávno nám něco vyfotil Lubossss, tady: http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=6000 . Něco se dá najít u Honzy Roseckého na webu a kdysi dávno ji tuším fotil i Olda. Dál má pěkné dobové fotky na svém webu i výrobce, případně zde je pěkný papírový model: http://www.ripper-works.com/?id=RW39
Jinak ty videa z Prachovic jsou dnes téměř neuvěřitelné, škoda že tehdy nebyla lepší natáčecí technika...
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Tak to potom jo, ten je dnes ještě vzácnější! Jedná se o silniční přívěs VLH A 10-119, vyráběný taktéž ZVVZ Milevsko. Nádrž je stejná jako u těch 138ček VLH 119, tedy o objemu 10m3, zbytek jsou jen nějaké plechy a jinak podvozky BSS, kompresor to nemá, ten se připojoval přes hadice z tažného vozidla. Co se týče fotek, tak někde tady na TF je pár fotek myslím dokonce i té soupravy co je na videu, ale kde...? Jinak je to s fotkama velice slabé.
Ovšem tuším že tuhle soupravu se 148čkou, má někde schovanou majitel společnosti ZDAR (?) - má takovou zrenovovanou modrou Barču, 706tku, 111tky jeřáb a cisternu... Takže kdyžtak zkusit pátrat tímto směrem. A nebo počkat, a třeba se jednou dočkáme zrenovované soupravy.
Ovšem tuším že tuhle soupravu se 148čkou, má někde schovanou majitel společnosti ZDAR (?) - má takovou zrenovovanou modrou Barču, 706tku, 111tky jeřáb a cisternu... Takže kdyžtak zkusit pátrat tímto směrem. A nebo počkat, a třeba se jednou dočkáme zrenovované soupravy.
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Díky za info, alespon už vím jaké má označení. Určitě je to vzácnost, protože já ho viděl naposledy za 815tkou s vápnem v roce 2005, tenkrát jsem ho chtěl vyfotit jenže než jsem vyštrachal foták tak mi ujel,no mobil s fotákem jsem tenkrát ještě neměl.
V 90 tých , letech již ještě několik málo jezdilo a už tenkrát z toho čišela pěkná nostalgie. No škoda, fotáky a kamery ještě zdaleka nebyly tak běžné.
Video se mi taky líbí, ty krásný zvuky tater "nadoraz," výr v nádrži, rachot, malá 2 a jedem.
V 90 tých , letech již ještě několik málo jezdilo a už tenkrát z toho čišela pěkná nostalgie. No škoda, fotáky a kamery ještě zdaleka nebyly tak běžné.
Video se mi taky líbí, ty krásný zvuky tater "nadoraz," výr v nádrži, rachot, malá 2 a jedem.
Něco mi říkalo, že jsem tento vlek ještě někde nedávno viděl ... a přeci! Pokud je tu někdo z té oblasti, myslím že by tam určitě nebylo špatné zajet a poptat se po tom. Případně zavolat a poptat se po více fotkách, ale to vidím bledě, nejlepší je osobní návštěva - kdybych to neměl přes celou republiku tak bych neváhal...
http://www.agroblatna.cz/Sluzby/Rozmeta ... ch-hnojiv/
http://www.agroblatna.cz/Sluzby/Rozmeta ... ch-hnojiv/
Myslím to kvůli tomu vleku, ta terrnovka je mi vcelku ukradená (možná ta nástavba, ale ta není tak vzácná jako vlek) - třeba tam ještě někde v kopřivách je - do zálohy (myslím si, že už v aktivní službě není). Nebo ví někdo ještě o nějakých?
A jinak, takhle kdybych uvažoval ve stylu "šance že něco uvidím, je minimální, tak radši nikam nepojedu" to bych toho opravdu moc nenafotil a nepoznal. To, že skutečně nepotkám nic aspoň trochu zajímavého je skutečně velmi výjimečné. Vždycky se něco najde, i když třeba ne zrovna to co jsem původně hledal...
A jinak, takhle kdybych uvažoval ve stylu "šance že něco uvidím, je minimální, tak radši nikam nepojedu" to bych toho opravdu moc nenafotil a nepoznal. To, že skutečně nepotkám nic aspoň trochu zajímavého je skutečně velmi výjimečné. Vždycky se něco najde, i když třeba ne zrovna to co jsem původně hledal...
Tento vlek mají třeba u Chalupeckých
Je pravda, že já jezdím fotit cíleně, co vyfotím okolo je spíš náhoda. Jet někam bez výhledu úspěchu si fakt finančně dovolit nemůžu. Za jedenáct let co cíleně fotím hasiče + co se ostatního připlete, se mi snad ještě nestalo, že bych nenafotil to, kvůli čemu jsem přijel. Což považuju za obrovské štěstí. Pokud nevím, zda to tam opravdu je, prostě to oželím. I tak už mě to stálo nezdravou sumu za ty roky
Je pravda, že já jezdím fotit cíleně, co vyfotím okolo je spíš náhoda. Jet někam bez výhledu úspěchu si fakt finančně dovolit nemůžu. Za jedenáct let co cíleně fotím hasiče + co se ostatního připlete, se mi snad ještě nestalo, že bych nenafotil to, kvůli čemu jsem přijel. Což považuju za obrovské štěstí. Pokud nevím, zda to tam opravdu je, prostě to oželím. I tak už mě to stálo nezdravou sumu za ty roky
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
to Pipiroha:
podařilo se mi dostat k původnímu TP od toho návěsu Tranders na krmné směsi, třeba Ti to k něčemu pomůže:
K tvému dotazu stran označení velkoobjemové nástavby na vleku HW jsem musel trochu zabřednout do archivu: Původní velkoobjemové nástavby z produkce NDR byly SHA-16 pro Ifu W50 (16m3) , SHA-6 pro HW-60.11 (17m3) a SHA-8 pro HW-80.11 (24m3). Cca před r. 1980 začaly v STS Tábor vyrábět tuzemské nástavby KA-16 pro Ifu (16m3) a KB-18 pro přívěs HW-60.11 (18m3), dle kterého se mnohde dodnes říká obecně velkoobjemovým nástavbám „KáBéčko“. Další nástavbou vyráběnou zřejmě od r. 1980, byla asi nejznámější BVN-020 pro Mates (20m3), která se však časem upravovala na všemožné podvozky přívěsů, kde mnohdy neseděla délka původní podlahy s nástavbou. Nástavby na Ifu a HW se začátkem 80. Let objevily pod novým názvem BVN-028 a BVN-029. Zda se však nějak odlišovaly od původních KA a KB, nebo se jednalo jen o přeznačení (to proběhlo v 1. Pol. 80. Let u všech zemědělských strojů tuzemské produkce z původních názvů, vyjadřujících většinou nějakou zkratku, do nové podoby dle normalizovaného (nesrozumitelného) názvosloví) nevím, ale předpokládám pouze přeznačení. Kolem r. 1987 se objevuje modernizovaná nástavba na Mates s označením MA 1-015, která má oproti BVN-020 odlišný tvar horní části nástavby a je i dnes také ještě často k vidění. Posledním běžným typem je MA 1-024, která je na rozdíl o všech předchozích sklopná vzad a boky má z trapézového plechu. Mimo těchto se samozřejmě již od počátku 80. Let objevovala ještě BVN-049 s objemem 27m3, určená pro Agro Tatry (148 Z, 815 P13, 815 Z), která ale byla vyráběná zřejmě na Slovensku? Ještě předtím jsem narazil na původní označení V-1010 (26m3), určenou pro Agro Tatru a vlek PS-1010, nevím zda se nejednalo o původní variantu nástavby na T-157 Z. Ještě existovaly nástavby pro vleky PS 2-16.12, které neměly podlahu, ale nasazovaly se na spodní patro původních bočnic, ale jaké označení měly tyto, ani kdo je vyráběl jsem zatím nedopátral… Za případné doplnění o další typy na které jsem zapomněl předem díky.
podařilo se mi dostat k původnímu TP od toho návěsu Tranders na krmné směsi, třeba Ti to k něčemu pomůže:
K tvému dotazu stran označení velkoobjemové nástavby na vleku HW jsem musel trochu zabřednout do archivu: Původní velkoobjemové nástavby z produkce NDR byly SHA-16 pro Ifu W50 (16m3) , SHA-6 pro HW-60.11 (17m3) a SHA-8 pro HW-80.11 (24m3). Cca před r. 1980 začaly v STS Tábor vyrábět tuzemské nástavby KA-16 pro Ifu (16m3) a KB-18 pro přívěs HW-60.11 (18m3), dle kterého se mnohde dodnes říká obecně velkoobjemovým nástavbám „KáBéčko“. Další nástavbou vyráběnou zřejmě od r. 1980, byla asi nejznámější BVN-020 pro Mates (20m3), která se však časem upravovala na všemožné podvozky přívěsů, kde mnohdy neseděla délka původní podlahy s nástavbou. Nástavby na Ifu a HW se začátkem 80. Let objevily pod novým názvem BVN-028 a BVN-029. Zda se však nějak odlišovaly od původních KA a KB, nebo se jednalo jen o přeznačení (to proběhlo v 1. Pol. 80. Let u všech zemědělských strojů tuzemské produkce z původních názvů, vyjadřujících většinou nějakou zkratku, do nové podoby dle normalizovaného (nesrozumitelného) názvosloví) nevím, ale předpokládám pouze přeznačení. Kolem r. 1987 se objevuje modernizovaná nástavba na Mates s označením MA 1-015, která má oproti BVN-020 odlišný tvar horní části nástavby a je i dnes také ještě často k vidění. Posledním běžným typem je MA 1-024, která je na rozdíl o všech předchozích sklopná vzad a boky má z trapézového plechu. Mimo těchto se samozřejmě již od počátku 80. Let objevovala ještě BVN-049 s objemem 27m3, určená pro Agro Tatry (148 Z, 815 P13, 815 Z), která ale byla vyráběná zřejmě na Slovensku? Ještě předtím jsem narazil na původní označení V-1010 (26m3), určenou pro Agro Tatru a vlek PS-1010, nevím zda se nejednalo o původní variantu nástavby na T-157 Z. Ještě existovaly nástavby pro vleky PS 2-16.12, které neměly podlahu, ale nasazovaly se na spodní patro původních bočnic, ale jaké označení měly tyto, ani kdo je vyráběl jsem zatím nedopátral… Za případné doplnění o další typy na které jsem zapomněl předem díky.
Díky! Sice se při čtení TP musí dost domýšlet, ale něco rozluštit jakž takž jde...
Co se týče těch objemových nástaveb, díky za kvalitní informace. Jediné co mi tam chybí je právě ta na kterou jsem se ptal - ten obrázek co jsem sem vložil, je třeba brát z rezervou a neorientovat se podle podvozku HW. Tyto nástavby se totiž dají potkat i na BSSkách. Takže já jsem zjistil, že by se mělo jednat o "MA 1-020" v případě podvozku BSS PS2 10.08 Agro nebo o "MA 1-020 A" v případě podvozku BSS P93S. Dočetl jsem se také, že údajně měla tyto bedny na traktorových vlecích vyrábět STS Soběslav a ne STS Tábor, co je na tom pravdy netuším, každopádně dodnes tu "MA 1-020" vyrábějí!
Jinak souhlas, to "novější" názvosloví je děs běs...
U vleků s plechovou korbou (BSS PS2 16.12 a PS2 10.10H) jsem na tom úplně stejně, zatím se mi žádné označení nepovedlo najít. Ale čistě teoreticky by měla pasovat celá BVN-049 na podvozek vleku PS2 10.10H, ne? (vycházím z toho, že PS2 10.10H má tuším stejnou základní korbu jako T815 Agro?) Takže značení by mohlo být velmi podobné, ne-li stejné. Ovšem na PS2 16.12 mě nic už nenapadá - leda zkrácená BVN-049.
A poslední věc, k rozlišování těchto objemových nástaveb jsem si před časem načmáral takový jednoduchý klíč, který jsem dnes vyštrachal a doplnil o ty "KBéčka". Nejde o ucelený přehled všech objemových nástaveb, jsou zde pouze krabicové typy, které je možné nejčastěji spatřit na traktorových vlecích. Zeleně je vyznačena výklopná část.
Co se týče těch objemových nástaveb, díky za kvalitní informace. Jediné co mi tam chybí je právě ta na kterou jsem se ptal - ten obrázek co jsem sem vložil, je třeba brát z rezervou a neorientovat se podle podvozku HW. Tyto nástavby se totiž dají potkat i na BSSkách. Takže já jsem zjistil, že by se mělo jednat o "MA 1-020" v případě podvozku BSS PS2 10.08 Agro nebo o "MA 1-020 A" v případě podvozku BSS P93S. Dočetl jsem se také, že údajně měla tyto bedny na traktorových vlecích vyrábět STS Soběslav a ne STS Tábor, co je na tom pravdy netuším, každopádně dodnes tu "MA 1-020" vyrábějí!
Jinak souhlas, to "novější" názvosloví je děs běs...
U vleků s plechovou korbou (BSS PS2 16.12 a PS2 10.10H) jsem na tom úplně stejně, zatím se mi žádné označení nepovedlo najít. Ale čistě teoreticky by měla pasovat celá BVN-049 na podvozek vleku PS2 10.10H, ne? (vycházím z toho, že PS2 10.10H má tuším stejnou základní korbu jako T815 Agro?) Takže značení by mohlo být velmi podobné, ne-li stejné. Ovšem na PS2 16.12 mě nic už nenapadá - leda zkrácená BVN-049.
A poslední věc, k rozlišování těchto objemových nástaveb jsem si před časem načmáral takový jednoduchý klíč, který jsem dnes vyštrachal a doplnil o ty "KBéčka". Nejde o ucelený přehled všech objemových nástaveb, jsou zde pouze krabicové typy, které je možné nejčastěji spatřit na traktorových vlecích. Zeleně je vyznačena výklopná část.
pipiroha : nejsem odborník, ale mám pocit že vlek se silážní korbou co jsi o stránku zpět vložil není HW, ale BSS pouze pneumatiky jsou východoněmecké dvacetipalcové ráfky na 8 děr jsou zaměnitelné jak pro Ifu, vlek HW , zemědělské vleky BSS ze Senice ale třeba i Praga V3S , S5T, HON 053 a fura dalšch strojů (normy ctili všichni výrobci) a devítituna s pneu 12,5-18 má taky stejnou rozteč šroubů
Já ti nevím, ale i když jsem se teď na to znovu podíval, tak je to podle mě jasné HWčko. Podle čeho soudíš, že jde o BSS? Můžeš porovnat třeba tady s tímto: http://www.agrotrnava.cz/stroj-prives-n ... 60-11.html - zaměř se na celkové provedení rámu, uchycení listových per nebo třeba na charakteristické dorazy pérování .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host