Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek

Odpovědět
pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Jde o návěs NCA 20-120, vyráběný ZVVZ Milevsko - lidově klobása. Ovšem myslím, že za 138 moc nebyl (myšleno v souvislosti s roky výroby, tahat to samozřejmě mohla...).

Co se týče fotek, tak nedávno nám něco vyfotil Lubossss, tady: http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=6000 . Něco se dá najít u Honzy Roseckého na webu a kdysi dávno ji tuším fotil i Olda. Dál má pěkné dobové fotky na svém webu i výrobce, případně zde je pěkný papírový model: http://www.ripper-works.com/?id=RW39

Jinak ty videa z Prachovic jsou dnes téměř neuvěřitelné, škoda že tehdy nebyla lepší natáčecí technika...
pon čer 01, 2015 8:01 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Myslím přívěs, ten návěs znám. :D Omlouvám se, že jsem blbě napsal čas ve videu je to mezi 3-4minutou. :lol: Díky.
úte čer 02, 2015 4:59 pm

pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Tak to potom jo, ten je dnes ještě vzácnější! Jedná se o silniční přívěs VLH A 10-119, vyráběný taktéž ZVVZ Milevsko. Nádrž je stejná jako u těch 138ček VLH 119, tedy o objemu 10m3, zbytek jsou jen nějaké plechy a jinak podvozky BSS, kompresor to nemá, ten se připojoval přes hadice z tažného vozidla. Co se týče fotek, tak někde tady na TF je pár fotek myslím dokonce i té soupravy co je na videu, ale kde...? Jinak je to s fotkama velice slabé.

Ovšem tuším že tuhle soupravu se 148čkou, má někde schovanou majitel společnosti ZDAR (?) - má takovou zrenovovanou modrou Barču, 706tku, 111tky jeřáb a cisternu... Takže kdyžtak zkusit pátrat tímto směrem. A nebo počkat, a třeba se jednou dočkáme zrenovované soupravy. 8)
úte čer 02, 2015 5:29 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Díky za info, alespon už vím jaké má označení. Určitě je to vzácnost, protože já ho viděl naposledy za 815tkou s vápnem v roce 2005, tenkrát jsem ho chtěl vyfotit jenže než jsem vyštrachal foták tak mi ujel,no mobil s fotákem jsem tenkrát ještě neměl. :lol:
V 90 tých , letech již ještě několik málo jezdilo a už tenkrát z toho čišela pěkná nostalgie. No škoda, fotáky a kamery ještě zdaleka nebyly tak běžné.
Video se mi taky líbí, ty krásný zvuky tater "nadoraz," výr v nádrži, rachot, malá 2 a jedem.
úte čer 02, 2015 5:43 pm

Uživatelský avatar
hellous
Příspěvky: 668
Registrován: pát lis 02, 2007 5:29 pm
Bydliště: Jeseník

Příspěvek

Jako kompenzaci tu dám foto 148, která ten vlek tahala.
Obrázek
úte čer 02, 2015 6:20 pm

pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Něco mi říkalo, že jsem tento vlek ještě někde nedávno viděl ... a přeci! Pokud je tu někdo z té oblasti, myslím že by tam určitě nebylo špatné zajet a poptat se po tom. Případně zavolat a poptat se po více fotkách, ale to vidím bledě, nejlepší je osobní návštěva - kdybych to neměl přes celou republiku tak bych neváhal... 8-)

Obrázek

http://www.agroblatna.cz/Sluzby/Rozmeta ... ch-hnojiv/
úte čer 02, 2015 8:08 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Tak to Terrno od Agro Blatná normálně nosí i jiné agronástavby - sklopku, rozmetadlo a tak, takže když se tam někdo vypraví, pravděpodobnsot setkání s touto sestavou je skoro nulová...
úte čer 02, 2015 8:27 pm

pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Myslím to kvůli tomu vleku, ta terrnovka je mi vcelku ukradená (možná ta nástavba, ale ta není tak vzácná jako vlek) - třeba tam ještě někde v kopřivách je - do zálohy (myslím si, že už v aktivní službě není). Nebo ví někdo ještě o nějakých?

A jinak, takhle kdybych uvažoval ve stylu "šance že něco uvidím, je minimální, tak radši nikam nepojedu" to bych toho opravdu moc nenafotil a nepoznal. To, že skutečně nepotkám nic aspoň trochu zajímavého je skutečně velmi výjimečné. Vždycky se něco najde, i když třeba ne zrovna to co jsem původně hledal...
úte čer 02, 2015 8:45 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Tento vlek mají třeba u Chalupeckých :wink:

Je pravda, že já jezdím fotit cíleně, co vyfotím okolo je spíš náhoda. Jet někam bez výhledu úspěchu si fakt finančně dovolit nemůžu. Za jedenáct let co cíleně fotím hasiče + co se ostatního připlete, se mi snad ještě nestalo, že bych nenafotil to, kvůli čemu jsem přijel. Což považuju za obrovské štěstí. Pokud nevím, zda to tam opravdu je, prostě to oželím. I tak už mě to stálo nezdravou sumu za ty roky :lol: :lol:
úte čer 02, 2015 10:38 pm

Uživatelský avatar
Severnaya
Příspěvky: 1222
Registrován: sob úno 02, 2013 5:43 pm
Bydliště: Příbram

Zetterbergs Industri AB

Příspěvek

stř čer 03, 2015 9:04 am

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Přívěs VLH A 10-119, rozhodně by stál za pár detailnějších foto, možná by se u některé z obou zmíněných firem dala vyjednat návštěva. Jestliže se tam vlek ještě nachází a byly-li by ochota. To už je v lidech. Díky kluci za odezvu.
stř čer 03, 2015 5:29 pm

chomyz
Příspěvky: 518
Registrován: stř pro 27, 2006 3:18 pm

Příspěvek

to Pipiroha:
podařilo se mi dostat k původnímu TP od toho návěsu Tranders na krmné směsi, třeba Ti to k něčemu pomůže:
Obrázek
K tvému dotazu stran označení velkoobjemové nástavby na vleku HW jsem musel trochu zabřednout do archivu: Původní velkoobjemové nástavby z produkce NDR byly SHA-16 pro Ifu W50 (16m3) , SHA-6 pro HW-60.11 (17m3) a SHA-8 pro HW-80.11 (24m3). Cca před r. 1980 začaly v STS Tábor vyrábět tuzemské nástavby KA-16 pro Ifu (16m3) a KB-18 pro přívěs HW-60.11 (18m3), dle kterého se mnohde dodnes říká obecně velkoobjemovým nástavbám „KáBéčko“. Další nástavbou vyráběnou zřejmě od r. 1980, byla asi nejznámější BVN-020 pro Mates (20m3), která se však časem upravovala na všemožné podvozky přívěsů, kde mnohdy neseděla délka původní podlahy s nástavbou. Nástavby na Ifu a HW se začátkem 80. Let objevily pod novým názvem BVN-028 a BVN-029. Zda se však nějak odlišovaly od původních KA a KB, nebo se jednalo jen o přeznačení (to proběhlo v 1. Pol. 80. Let u všech zemědělských strojů tuzemské produkce z původních názvů, vyjadřujících většinou nějakou zkratku, do nové podoby dle normalizovaného (nesrozumitelného) názvosloví) nevím, ale předpokládám pouze přeznačení. Kolem r. 1987 se objevuje modernizovaná nástavba na Mates s označením MA 1-015, která má oproti BVN-020 odlišný tvar horní části nástavby a je i dnes také ještě často k vidění. Posledním běžným typem je MA 1-024, která je na rozdíl o všech předchozích sklopná vzad a boky má z trapézového plechu. Mimo těchto se samozřejmě již od počátku 80. Let objevovala ještě BVN-049 s objemem 27m3, určená pro Agro Tatry (148 Z, 815 P13, 815 Z), která ale byla vyráběná zřejmě na Slovensku? Ještě předtím jsem narazil na původní označení V-1010 (26m3), určenou pro Agro Tatru a vlek PS-1010, nevím zda se nejednalo o původní variantu nástavby na T-157 Z. Ještě existovaly nástavby pro vleky PS 2-16.12, které neměly podlahu, ale nasazovaly se na spodní patro původních bočnic, ale jaké označení měly tyto, ani kdo je vyráběl jsem zatím nedopátral… Za případné doplnění o další typy na které jsem zapomněl předem díky.
pon čer 08, 2015 3:55 pm

pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Díky! Sice se při čtení TP musí dost domýšlet, ale něco rozluštit jakž takž jde... :wink:

Co se týče těch objemových nástaveb, díky za kvalitní informace. Jediné co mi tam chybí je právě ta na kterou jsem se ptal :) - ten obrázek co jsem sem vložil, je třeba brát z rezervou a neorientovat se podle podvozku HW. Tyto nástavby se totiž dají potkat i na BSSkách. Takže já jsem zjistil, že by se mělo jednat o "MA 1-020" v případě podvozku BSS PS2 10.08 Agro nebo o "MA 1-020 A" v případě podvozku BSS P93S. Dočetl jsem se také, že údajně měla tyto bedny na traktorových vlecích vyrábět STS Soběslav a ne STS Tábor, co je na tom pravdy netuším, každopádně dodnes tu "MA 1-020" vyrábějí!

Jinak souhlas, to "novější" názvosloví je děs běs...

U vleků s plechovou korbou (BSS PS2 16.12 a PS2 10.10H) jsem na tom úplně stejně, zatím se mi žádné označení nepovedlo najít. Ale čistě teoreticky by měla pasovat celá BVN-049 na podvozek vleku PS2 10.10H, ne? (vycházím z toho, že PS2 10.10H má tuším stejnou základní korbu jako T815 Agro?) Takže značení by mohlo být velmi podobné, ne-li stejné. Ovšem na PS2 16.12 mě nic už nenapadá - leda zkrácená BVN-049. 8)

A poslední věc, k rozlišování těchto objemových nástaveb jsem si před časem načmáral takový jednoduchý klíč, který jsem dnes vyštrachal a doplnil o ty "KBéčka". Nejde o ucelený přehled všech objemových nástaveb, jsou zde pouze krabicové typy, které je možné nejčastěji spatřit na traktorových vlecích. Zeleně je vyznačena výklopná část.

Obrázek
pon čer 08, 2015 8:03 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

pipiroha : nejsem odborník, ale mám pocit že vlek se silážní korbou co jsi o stránku zpět vložil není HW, ale BSS pouze pneumatiky jsou východoněmecké :?: :?: :?: dvacetipalcové ráfky na 8 děr jsou zaměnitelné jak pro Ifu, vlek HW , zemědělské vleky BSS ze Senice ale třeba i Praga V3S , S5T, HON 053 a fura dalšch strojů (normy ctili všichni výrobci) a devítituna s pneu 12,5-18 má taky stejnou rozteč šroubů
pon čer 08, 2015 8:19 pm

pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Já ti nevím, ale i když jsem se teď na to znovu podíval, tak je to podle mě jasné HWčko. Podle čeho soudíš, že jde o BSS? Můžeš porovnat třeba tady s tímto: http://www.agrotrnava.cz/stroj-prives-n ... 60-11.html - zaměř se na celkové provedení rámu, uchycení listových per nebo třeba na charakteristické dorazy pérování :idea: .
pon čer 08, 2015 10:05 pm

Odpovědět

Zpět na „NÁVĚSY A PŘÍVĚSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host