Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

Já mám furt názor, že osobní tatry se mohly vyrábět dodnes, kdyby náš průmysl nebyl plánovaný a nebyli jsme v totalitě. Tatra 625 by to asi nespasila.

I když něco na tom příspěvku od T613 je. Na škodovku taky nalákala VW výroba Favorita, který taky nebyl lepší než evropská konkurence.
TATRA The off-road king!
úte led 12, 2010 5:23 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak ty tramvaje by mi nepřipadaly nereálné, přeci jen ty ostravské už mají solidní odbyt :twisted:

S tím Rusem to není až tak pravda.. ono se toho na ně svede leccos, ale ...
Ve vojenském vývoji se prototypy zkoušely v SSSR, odkud vesměs přišlo pochvalné mručení s doporučením pokračováním ve vývoji a výrobě. Jenže než sem doputovala zpráva ze SSSR objevil se nějaký trouba z ÚV KSČ, který vše chtěl vidět sovětské. No a po dodání zprávy to bylo zahráno do kouta ... Já tomu říkám "syndrom balená kobliha", lidově se tomu říká "papežštější než Papež". Jinak měl zbrojní průmysl poměrně velké možnosti se uplatnit.
Vývoj Škody vždy skončil na financích a technologických možnostech v určitém období. Jediné na čem se dá spekulovat je Škoda 720. Jinak Škody v RVHP neměla konkurenční protějšek. Trabant byl menší, Warťas, Žigul a Fiat 125 zase větší.
Vývoj osobních Tater měl být ukončen "603" a místo nich se měly nakoupit Čajky. Ale nakonec ukecali Štrougala, že je lepší mít vlastní auto.

Průmysl ČSSR si rozhodně neměl na co stěžovat. Vývoj zde neprobíhal v naprosté ilegalitě jako v sousedním NDR, kde i ten Trabant se vyvíjel ilegálně a propašovával se před tajemníka tamějších komunistů. Našemů průmyslu chyběly leda technologie a peníze.


Kdyby náš průmysle nebyl plánovaný ... to už je moc velké kdyby.. třeba by Češi vládli celému světu.. kdo ví :lol:
Naposledy upravil(a) T613 dne úte led 12, 2010 5:31 pm, celkem upraveno 1 x.
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
úte led 12, 2010 5:27 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

Vojto Tatra nebyla seriově vyráběný vůz a nebyl to ani vůz kde by se počítaly tisícové kusy ano mohly to vyrábět jako limuzínu ale těch je tolik že pokud by to T nedotovala seriovkou němělo by to šanci na úspěch a nelze to srovnávat se Škodovkou která i když dělala fáčka měla seriovou výrobu v mnoha tisícových kusek a tak VW stačilo jen modenizovat a ne zahajovat výrobu od základů.kdyby byl o tatru osobní zájem věřím že by možná byla i dnes ve výrobě ale zájem projevil jen Zeman a to o pár kousků jinak klid po pěšině.bohužel po revoluci určeno k zániku.
úte led 12, 2010 5:29 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

613 no a to je přeci jen blbost prodávat něco někomu když to má jméno a jak známo i v USA kdyby to prodaly tatře a ted se nezlopte je to určeno k zániku a to bez diskuse.pardon za OT
k té Moskvě pochopitelně moskva nezakazovala nic to si ty dokumenty mušíš přečíst mezi řádky.
pochopitelně technologie výroby byla u nás sto let za opicemi a to je holý fakt ve kterém hrály roli peníze.když si vezmu že v 1993 se ve Vítkovicích rušil parní jeřáb tak je zbytečné cokoliv dodávat snad se zhodnem na tom že hold 40 let bolševika uvedlo tuto zem do prdele a nejen v technologii ale i v myšlení lidí.
A DOST O BOLŠEVIKOVY JE TO TU O T 603 613 700 ........
úte led 12, 2010 5:36 pm

Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

Ale já se pořád vracím před válku. Po roce 1948 jak do toho začal kecat někdo jinej než z továrny tak už je to špatně. I 603ka vznikala za zákazu vyvíjet v Tatře osobní auta.

A T 57, 87 a 97 přece byla sériově vyráběná auta.
TATRA The off-road king!
úte led 12, 2010 5:39 pm

Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

"snad se zhodnem na tom že hold 40 let bolševika uvedlo tuto zem do prdele a nejen v technologii ale i v myšlení lidí. "

To by se mělo vysázet do zlata!!
TATRA The off-road king!
úte led 12, 2010 5:43 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

tak předválečné ano to byla sériovka i když nemám tu odvahu toto takto nazvat protože to musely mít zaměstnanci ruce a mozek na pravém místě ale tady se řeší to co bylo po válce a o něco později když už lidi zajimálo pívo a buřt a ne jaké vozy dělají bohužel z lidí se vytratila čest a fortel :!:
úte led 12, 2010 5:49 pm

Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

Jo to je pravda.
TATRA The off-road king!
úte led 12, 2010 5:50 pm

Uživatelský avatar
Závozník
Semex
Příspěvky: 302
Registrován: sob zář 26, 2009 1:42 pm
Bydliště: Valašsko

Příspěvek

Já nechci chválit komunisty nebo se jich zastávat, ale nejvíc aut ve své historii, jak nákladních tak možná osobních vyrobila Tatra za komančů, když už to musíte řešit. Jinak ze všech osobních Tater se mi líbila Tatra 700.
úte led 12, 2010 6:18 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10892
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Když se tu bavíte o tom kdyby, kde by dneska byly Bentley, Jaguar, Lamborghini, Bugatti... kdyby jim někdo nepodal ruku? No nebyly by...
BES - běs
úte led 12, 2010 8:24 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To je pravda, dneska už neexistují samostatní výrobci aut
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
úte led 12, 2010 8:41 pm

Vejvoda Radek
Příspěvky: 416
Registrován: stř dub 09, 2008 4:03 pm

Příspěvek

T613 RZA po renovaci skončila ve sbírce v Austrálii....
Obrázek
úte led 12, 2010 8:51 pm

mc.cvok
Příspěvky: 2178
Registrován: úte říj 17, 2006 10:18 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Hoši u nás v Plzni komunista vykoumal , že se Škodovka nemůže jmenovat po nějakém rytíři a tak se z názvu Škoda známého po celém tehdejším světě stal ZVIL (závody V.I. Lenina ) a jak to dopadlo ?? Nikdo od nich nic nechtěl , jméno co nikdo neznal , co to je ? A Tatru na západě ani dnes skoro nikdo nezná , nezná nákladní , natož by věděli že je nějaká 613.
Zabijte je všechny.....Bůh si ty svý pozná .
úte led 12, 2010 9:04 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10892
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Že by osobní Tatru ve světě nikdo neznal, s tím až tak úpně nesouhlasím. Svědčí o tom komentáře pod těmito videi (nebo videy :? :?: )

http://www.youtube.com/watch?v=IpuweiODHw4

http://www.youtube.com/watch?v=cP_7WyAq ... re=related
BES - běs
úte led 12, 2010 9:13 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 734
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvek

Prosba:
kamarád koupil t613 a má problém s karburátory. Je na koho se obrátit nebo má smůlu?
úte led 12, 2010 10:08 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 0 hostů