Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
H7 přijde na pojezdy, a měděné síto na hydrauliku zvedání
Odpoj na nápravě kabel a přilož jej na kdekoli na kostru, pokud se kontrolka rozsvítí je chyba ve spínači pokud ne je chyba v elektroinstalaci.
Nevím jakou máš nápravu, ale nejčastější spínač Je tenhle https://www.nakladakyvk.cz/Spinac-uzave ... S-d785.htm
Odpoj na nápravě kabel a přilož jej na kdekoli na kostru, pokud se kontrolka rozsvítí je chyba ve spínači pokud ne je chyba v elektroinstalaci.
Nevím jakou máš nápravu, ale nejčastější spínač Je tenhle https://www.nakladakyvk.cz/Spinac-uzave ... S-d785.htm
-
- Příspěvky: 84
- Registrován: stř čer 29, 2016 10:43 pm
- Bydliště: Dolní Ředice
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
Ok vyzkouším A děkuji
- Hanys
- RC-TRUCKER
- Příspěvky: 467
- Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
- Bydliště: Kósek na sever vod Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
Předpokládám, že tohle by mělo fungovat i na HONu?
http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... 15#p325315
Dá se ten ohřev koupit někde už komplet?
Tady sem našel pár dílů pro dodělej doma: http://www.monsta.cz/17-ohrivac-chladici-kapaliny/
http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... 15#p325315
Dá se ten ohřev koupit někde už komplet?
Tady sem našel pár dílů pro dodělej doma: http://www.monsta.cz/17-ohrivac-chladici-kapaliny/
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
Obojí je k ničemu, první varianta má přes vypouštěcí kohoutek moc uškrcený průtok, voda v krabičce vaří, a motor je studený, druhá varianta se dává na spodní s koleno, ale teplo jde nahoru, a neprojde přes přepážku ve vodní pumpě, chladič vaří, a motor je studený
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
Nezkoušel jsi někdy experimentovat třeba s topnými tělesy někde strčenými třeba do olejové vany? Z logiky věci by mi to připadlo lepší,když se olej ohřeje a teplo sálá vnitřkem motoru nahoru,než ohřívat jenom hlavy a válce,čili horní část motoru.
Takhle při startu si motor hned nasaje i ohřátý olej, resp by byl už ohřátý celý.
Třeba Ifácké motory to tak měly řešené:
Takhle při startu si motor hned nasaje i ohřátý olej, resp by byl už ohřátý celý.
Třeba Ifácké motory to tak měly řešené:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
Tak jasně,to je klasika,funguje to taky dobře.
Nicméně si myslím,že by šlo něco podobného vymyslet i do olejové vany, je z hlinku a tudíž by se do toho dalo taky dobře něco dát, možná i stejnou spirálu co dáváš nahoru do bloku, tak dát ještě jednu dolů do vany a ten předehřev by pak mohl být celkově lepší pro celý motor
Nicméně si myslím,že by šlo něco podobného vymyslet i do olejové vany, je z hlinku a tudíž by se do toho dalo taky dobře něco dát, možná i stejnou spirálu co dáváš nahoru do bloku, tak dát ještě jednu dolů do vany a ten předehřev by pak mohl být celkově lepší pro celý motor
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
Než vymýšlet nějaký čápoviny s vanou to už máš jednodušší tam hodit vodního bufika. Ta 1kW spirála ti motor z vany opravdu neohřeje, navíc nepotřebuješ nahřát olej ale hlavně spalovací prostor abys měl jednodušší start, proto je ta spirála ve vodě.
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
Když jsem měl kdysi dávno první traktor (Zetor 4011) přes zimu jsem jej startoval 1x týdně na vyvezení hnoje od chléva ( k startu byli potřeba tři chlapi, jeden přepínal na nabíječce funkci nabíjení / start, druhý měnil dohořívající rudé právo u sání za pomuchlané nové rudé právo, a třetí stál na spojce držel tlačítko startéru a koordinoval činnost celé skupiny). V té době jsem k motoru (měl ještě plechovou rovnou vanu) pomocí zednické kozy a lopaty přitiskl zespod starý jednoplotýnkový vařič. Také to hodně pomohlo. Na druhou stranu má Poulm pravdu v tom že prohřátý i spodek motoru není k zahození. Jsou to cca 3roky, soused a kamarád, má Zetor 7745, a když obecní traktor nestíhá, jezdí také prohrnovat sníh a udělal Těžkou chybu. Napadl sníh, a byl silný mráz . Hodil traktor na napětí a šel si zatím dělat jinou práci v chlévě, za hodinu měl na teploměru 60"C a v tu dobu telefon z obce, kde že je. Skočil do traktoru, natočil to na ""drb"", teploměr skoro provozní teplota, tak tomu šlápl na krk. Průser jako prase. Horní půlka motoru +60"C, dolní půlka vana a olej -20"C. Šlápl tomu, a promrzlý hustý olej zbortil podtlakem sací koš, přestalo to mazat, a na pár metrech zadřel kliku na jednom hlavním a třech ojničních uloženích. Kliku jsem mu nechal přebrousit, vyměnil a traktor jezdí dál, ale od té doby mají všichni chlapi co u nás jezdí s nakladači příkaz, ráno si naplánuj práci tak, aby jsi při mrazech mohl nechat motor deset minut klapat, aby se trochu ohřála i vana s olejem.
PS : Teď jsem si tak vzpomněl, 17, listopadu padli komunisti, a 21, listopadu jsem si přivezl čtyřicítku.
PS : Teď jsem si tak vzpomněl, 17, listopadu padli komunisti, a 21, listopadu jsem si přivezl čtyřicítku.
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
lubossss:
to jsi trefil přesně,taky jsem už párkrát zažil, že se mi při velkém mrazu -17 až -20 podařilo traktor nahodit přes horkovzdušku v sání, ale olej byl tak hustý,že si ho čerpadlo nenasálo,nebo neprošlo přes filtr a svítilo mazání. Takže při větších mrazech od -10 už dávám i pod vanu hrokovzdušný větrák,přes kapotu přehodím plachtu a 1/2-1h to nechám foukat a docela se ohřeje skoro celý motor. Ono ani není potřeba ho předehřívat na 60st. či víc, bohatě to stačí dostat na nulu aby normálně nastartoval a jel.
Nyní už v zimě nejezdím tak to neřeším,ale pokud bych měl každý den natáčet traktor,tak bych si ty předehřevy určitě udělal oba,jednu spirálu nahoru do vody a druhou do vany do oleje a myslím,že by to pak fakčilo dokonale.
Prodávají se spirály nejrůznějších tvarů a závitů, možná by šlo něco strčit přímo místo výpustného špuntu, Zetor jej má v té hliníkové vaně kolmo z boku.
to jsi trefil přesně,taky jsem už párkrát zažil, že se mi při velkém mrazu -17 až -20 podařilo traktor nahodit přes horkovzdušku v sání, ale olej byl tak hustý,že si ho čerpadlo nenasálo,nebo neprošlo přes filtr a svítilo mazání. Takže při větších mrazech od -10 už dávám i pod vanu hrokovzdušný větrák,přes kapotu přehodím plachtu a 1/2-1h to nechám foukat a docela se ohřeje skoro celý motor. Ono ani není potřeba ho předehřívat na 60st. či víc, bohatě to stačí dostat na nulu aby normálně nastartoval a jel.
Nyní už v zimě nejezdím tak to neřeším,ale pokud bych měl každý den natáčet traktor,tak bych si ty předehřevy určitě udělal oba,jednu spirálu nahoru do vody a druhou do vany do oleje a myslím,že by to pak fakčilo dokonale.
Prodávají se spirály nejrůznějších tvarů a závitů, možná by šlo něco strčit přímo místo výpustného špuntu, Zetor jej má v té hliníkové vaně kolmo z boku.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10892
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
Tak určitě je to řešení na zimu použít řidší olej co má filtrovatelnost do nižších teplot, kdysi se to tak běžně dělávalo, nicméně u těchto "Starých" motorů bývá zase problém s řídkým olejem v létě, kde pak zase ztrácí mazací tlak. Ne každý mění olej na zimu a na léto.
Každopádně jsem jenom chtěl nahodit myšlenku stejnoměrného předehřevu celého motoru. I z hlediska materiálů a konstrukce asi není úplně koscher, když je vrch zahřátý třeba na těch 50-60st. a spodek motoru má -10 až -20st. Tohle mi třeba úplně tak nesedí, ale většina lidí si s tím nejspíš neláme hlavu.
Každopádně jsem jenom chtěl nahodit myšlenku stejnoměrného předehřevu celého motoru. I z hlediska materiálů a konstrukce asi není úplně koscher, když je vrch zahřátý třeba na těch 50-60st. a spodek motoru má -10 až -20st. Tohle mi třeba úplně tak nesedí, ale většina lidí si s tím nejspíš neláme hlavu.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
Tak ona ta myšlenka vzešla hlavně z nestartovatelnosti zetorů 52-72, které nemají ani čudla a velmi špatně startujou.40 cítka ta šla hned a čím novější tím horší starty.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10892
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
Já mám v Zetoru 25 normální olej 15W40 a bez problémů. No v zimě to chytá blbě asi jako každá 25. To je další věc, kde těm českým strojům ujel vlak.
BES - běs
Re: Nakladače HON, Detvan, ZTS...
Pavle, ale furt ty staré české stroje, kterým ujel vlak, máme tak nějak rádi, je to naše mladí.
PS: V tom zmiňovaném traktoru byl olej 15W-40 od firmy CAT. Soused, a dnes už i já k němu máme přístup za velmi zajímavé ceny, a je řidší než voda, přesto se to hryzlo.
PS: V tom zmiňovaném traktoru byl olej 15W-40 od firmy CAT. Soused, a dnes už i já k němu máme přístup za velmi zajímavé ceny, a je řidší než voda, přesto se to hryzlo.
Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host