Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ano dvě smostatný hlavy. Třeba L60 jich má 6 a to je trochu složitější. Perchlorem jsem vystříkal i rozvody a prostor klikovky, pak rozvody nastříkal novým motorákem aby zprvu nešly na sucho a snad bude léčebná kůra dostačující. Celkem na to padlo 10 litrů Prchloru a odstranil jsem černotu odkud to šlo. Za půl milionu km se tam trošku toho nashromáždolo, ale nic tragickýho to nebylo. Dneska to zkusím probudit k životu.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tak po velkém servisu na motoru opět Švédské srdce funguje na jedničku s hvězdičkou . Chytá na první otáčku, jde blezkurychle až k 2800 ot a to tak že motor při akceleraci se nakloní doprava a kabina taky. Tlak oleje je stále 4,2 At a to podle přídavného tlakoměru.
Je to paráda když není svázanej Bruselskejma normama a pochází z doby kdy byla životnost a ekonomie provozu na prvním místě.
Je to paráda když není svázanej Bruselskejma normama a pochází z doby kdy byla životnost a ekonomie provozu na prvním místě.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Trochu mi hlava nebere cenovou výši náhradních dílů Volva Fl.
Takže ze zadního vzduchového měchu mi utíkal vzduch díky prorezlé dirce ve spodním zvonu. Ptoto jsem zavítal do Volva s dotazem na cenu měchu a ten se musí koupit po součástkách a jeden měch po složení vyjde na 12 909 Kč . Takže třeba na celé auto by stály 51 636 Kč .
Jako bejvalej konstruktér jsem tedy začal bádat na netu a díky Googlu jsem zjistil že z Volva FH by mohly pasovat. OK takže jsem koupil dva nový měchy z FH Made in Germany a za oba jsem dal 4500 Kč včetně DPH a jen bylo nutné upravit mírně horní uložení v rámu pro měch a fertig. Takže díky České schopnosti improvizovat a také alternativní výrobě je možné udržovat Volvo za rozumný peníz.
Takže ze zadního vzduchového měchu mi utíkal vzduch díky prorezlé dirce ve spodním zvonu. Ptoto jsem zavítal do Volva s dotazem na cenu měchu a ten se musí koupit po součástkách a jeden měch po složení vyjde na 12 909 Kč . Takže třeba na celé auto by stály 51 636 Kč .
Jako bejvalej konstruktér jsem tedy začal bádat na netu a díky Googlu jsem zjistil že z Volva FH by mohly pasovat. OK takže jsem koupil dva nový měchy z FH Made in Germany a za oba jsem dal 4500 Kč včetně DPH a jen bylo nutné upravit mírně horní uložení v rámu pro měch a fertig. Takže díky České schopnosti improvizovat a také alternativní výrobě je možné udržovat Volvo za rozumný peníz.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tak Volvo FL 614 již jezdí a vše je super, brzdy na jedničku, elektrika opravená ( dost oxidace v konektorech) motor po vetším servisu a spousta dalších menších opav na celém autě. Takže nyní jede bez problémů 90 km a maximálka je okolo 110 km a s tím se dá dobře existovat v dnešním provozu
Volvo FL 614.
Dotaz: Strejda začal jezdit s FL6 180k r.v.2000 auto začalo padat do nouzáku. Se servisem je to na štíru, majitel nechce moc investovat do oprav. Po zvednutí kabiny, nalezen motor... Mezi filtrem a turbem je "něco" (váha vzduchu?) která je připojená dvouma drátama a od toho něčeho jde hadička nikam. Poradíte mě kam ta hadička jde? Co způsobuje padání do nouzáku? Tipoval bych to na váhu vzduchu.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
To bude tím že je to asi Euro 3 a to je plný elektroniky a má i elektronicky řízené vstřikovací čerpadlo. Doporučoval bych projít veškeré konektory a zkontrolovat na přechodové odpory. Taky zda jsou kabely Ok, můžou stářím praskat, v novějších verzích jsou totiž tenoučké.
Naštěstí tohle nemám a moje FL 614 je naprostá klasika která funguje i po jadeném výbuchu
Naštěstí tohle nemám a moje FL 614 je naprostá klasika která funguje i po jadeném výbuchu
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Dneska jsem vytáhnul Volvo do jeho bývalé domoviny- Německa a jelo na jedničku se spotřebou za celou cestu 19,82 l na sto. Je to šestiválec s 152 Kw a jezdí i přes 100 km/h , to je bezvadné pro předjíždění a že je pod 12 tunama o jedno kilo tak se dostane bez komplikací i do centra Prahy.
Naposledy upravil(a) Jirka Novák dne sob úno 14, 2015 12:22 pm, celkem upraveno 1 x.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Abych to zde zase oživil tak dávám fotku jak jsem odvážel starý okení křídla na zběrnej dvůr a díky vzduchovýmu pérování se žádný nerozbilo a to jsem je přitom nijak pečlivě neukládal. S tím pérováním je to jako limuzína a klidně by to zvládlo i převoz nitroglycerinu jako ve filmu Mzda strachu.
Pouze mi začala svitit červená kontrolka ruční brzdy ,,P" a začalo to nepravidelným svícením a nyní to svítí stále. Přitom na autě je vše Ok, tlaky vzduchu, brzdový světla i obě brzdy. Neví někdo co je vše na tu kontrolku napojený Nebo nemá někdo návod na Volvo FL6. Díky moc za pomoc
Pouze mi začala svitit červená kontrolka ruční brzdy ,,P" a začalo to nepravidelným svícením a nyní to svítí stále. Přitom na autě je vše Ok, tlaky vzduchu, brzdový světla i obě brzdy. Neví někdo co je vše na tu kontrolku napojený Nebo nemá někdo návod na Volvo FL6. Díky moc za pomoc
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tak ta svítící parkovací kontrolka je způsobená zaseklým tlakovým spínačem 0,3 Bar pod podlahou u spolujezdce. Takže jsem ho poptal ve Volvu a nemilé bylo zjištění že provedení na původní konektor za 1400 Kč bylo nahrazené jiným a ten je za 2800 Kč a k tomu je potřeba dokoupit patřičný konektor s drátem za 800 Kč.
Tedy tato sranda za 4356 Kč včetně DPH.
Takže jsem zvolil vlastní řešení a za 15 Kč jsem koupil u instalatérů mosaznou zátku se stejným závitem jako původní spínač, do ní udělal závit M10x1 a pak do ní zašrouboval nás PAL spínač - baroskop a fertig oprava je hotová. Není nad improvizaci.
Tedy tato sranda za 4356 Kč včetně DPH.
Takže jsem zvolil vlastní řešení a za 15 Kč jsem koupil u instalatérů mosaznou zátku se stejným závitem jako původní spínač, do ní udělal závit M10x1 a pak do ní zašrouboval nás PAL spínač - baroskop a fertig oprava je hotová. Není nad improvizaci.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Dneska jsem s Volvíkem vyrazil směr Vamberk a musím ho pochválit protože jelo fantasticky i přes 100 km/h a díky vzduchovému pérování to bylo lepší než s osobákem. Pozná se že má Švédské kořeny protože topilo jak v sauně a když začalo sněžit tak se prodíralo zasněženejma silnicema jako by bylo sucho. To díky skvělým gumám Michelin XZY nebo tak nějak a velkým 22,5 kolám. Když jsem začal potkávat osobáky na střeše v příkopech tak to bylo již vážnější, ale Volvo jelo jako nic. V kopcích stály kamiony a Volvík je hravě objížděl a kopec nekopec jel vesele domů. Takže dnešní cesta v kalamitě proběhla na jedničku a skoro jsem myslel že mám 4x4. Na svůj věk je to bezvadý auto
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů