Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Příspěvek

No nebyla by to bomba vyrábět takový přívěs přímo v Tatrře s nezávisle odpruženými koly? Chtěl jsem na to poukázat v Hospodě u tatry ale nedostal jsem se k tomu. Mělo by to spostu výhod. Unifikace dílů, nezávislé zavěšení kol, nižší cena přívěsu i auta, rošíření sortimentu atd. atd. Podle mě ve výrobě není žádný problém, většina dílů by se převzala ze sklápěče a nejsložitější věc jakou je tu brzdový systém, je stejně potřeba dovézt.
TATRA The off-road king!
pon led 11, 2010 8:42 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tohle jezdívalo v Rusku, myslím že původně to dělali z vysloužilých aut. Ale to jen odhaduji, někdo mně kdyžtak doplňte nebo opravte, nebylo to u některých i hnané??
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
pon led 11, 2010 9:06 pm

Mojžíš
Příspěvky: 81
Registrován: sob úno 21, 2009 9:03 pm

Příspěvek

Tento prospekt jsem si osobně přivezl z Brna v roce 1987 nebo 88 ten auťak tam stál byl prezentovaný jako výrobek TATRY hnaný to nebylo, hadice byly v panceřoném pronedení, ale jen kousek na ohybném propojení zbytek byl v rouře.Snad si to pamatuji ještě dobře mám už dost křížků
pon led 11, 2010 9:23 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To vím že to dělala Tatra, ale ta původní myšlenka vznikla v Rusku a Tatra to zřejmě začala pro ně dělat už od nového, viz. jejich hnané návěsy za Zily, Krazy a Uraly, akorát tohle asi mělo místo pohonu jen tu výhodu dělených náprav a odolnosti, a pak taky totožnost dílů s Tatrou a tím menší nároky na sklad ND. Opět spekuluji, opravte mně někdo, ví někdo přesně jak toto vzniklo??
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
pon led 11, 2010 9:29 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

V tatře se to nedělalo , je to z ruska, a říkalo se tomu sibiřský přívěs Jamal . Později se Jamalem začal označovat kapoták.
pon led 11, 2010 10:14 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Na spoustě fotek z Ruska je vidět třeba dempr T815 s přívěsem z uříznutého dempru T148.
úte led 12, 2010 1:46 am

Uživatelský avatar
Martin Kursa
Příspěvky: 89
Registrován: stř pro 17, 2008 8:36 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A jak vyklápí náklad z auta, to sype na oj, nebo to vždycky odpojují?
úte led 12, 2010 9:08 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No buď to zalomí do pravýho úhlu a nebo to vyklopí oboje najednou a vlek přes to přerve. Buldozerem se to pak přihrne podle potřeby.
Filip Nikl
úte led 12, 2010 9:37 pm

tom
Příspěvky: 275
Registrován: pon lis 06, 2006 10:30 pm
Bydliště: Mutěnice u Hodonína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Sypaly hodně hrází a cest tak sypaly za jízdy i na oje,pro ten ůčel to bylo myšleno asi.Budování cest k ropným nalezištím.
Naši veteráni www.tonejlepsi.unas.cz
úte led 12, 2010 10:01 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Přesně jak píše Tom, sypou normálně pod sebe proto ani nemůže mít klasickou oj. Cesty k ropným nalezištím jsou často v bažinách, na které položí vrstvy klád a na ně nasypou písek.
stř led 13, 2010 3:15 am

tatraman
Příspěvky: 400
Registrován: pon led 15, 2007 9:49 am
Bydliště: BM
Kontaktovat uživatele:

hnanej návěs

Příspěvek

Trochu mimo mísu, ale když už je něco o hnaných vlecích. Kdysi jsem četl že na nějakým Dakaru měli Frantíci návěs, kterej měl vedenej kardan až k návěsové nápravě. Jen kdybych věděl co to bylo za článek. Ale mám dojem že to bylo nějak kolem roku 1990, Prostě zapl náhon kardanu a začaly se v písku točit i kola návěsu
stř led 13, 2010 8:09 pm

Uživatelský avatar
Martin Kursa
Příspěvky: 89
Registrován: stř pro 17, 2008 8:36 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Sice to není z Dakaru, ale v Hradci Králové někdo má Zila s hnaným návěsem, na odkazu jsou fotky.
http://www.vkpvt.estranky.cz/fotoalbum/ ... eni-r-362m
Jinak u toho přívěsu z tatry by se to přímo nabízelo, jen nevím od čeho vztáhnout náhon?
stř led 13, 2010 8:15 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Z roury speciální úpravou s tím, že vývod by musel mít stejnou délku od náprav jak u auta tak u vleku aby nebyl potřeba mezinápravový diferenciál, každopádně by to nebylo moc dobré, ten převod tím kloubovým spojením by byl slabým článkem nehledě na řešení vzájemného výkyvu. Prostě blbost. U ruských aut to je návěsová technika, je to vedené točnovým čepem z převodovky přes úhlové převody, tedy podstatně jednodušší, i když taky samo o sobě složité a ztrátové na výkonu.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
stř led 13, 2010 8:44 pm

Uživatelský avatar
alean
Příspěvky: 292
Registrován: ned říj 29, 2006 9:49 am

Příspěvek

tahle souprava jezdila i u OKD ,nejdříve s funkčním pohonem ,pak to bylo odpojené.
čtv led 14, 2010 6:36 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

:?: Která souprava :?: A co odpojené :?: Přece to hnané nebylo :?:
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
čtv led 14, 2010 7:09 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů