Teď jsem náhodou kouknul na první stránku vlákna http://liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=6768&start=0 a poznal jsem tam svoji http://postimage.org/image/1nzman8x0/ Solaru . První Solaru jsem vyměnil v roce '91 s cikánama za moji Š1203 Mikrobus DeLuxe. Solara byla zelená čtrnáctistovka bez výbavy z roku '80. S ní jsem jezdil rok a půl denně 80km od nás do Liberce na karty, k ránu někam na disco a pak domů chrápat až do večera. To byly časy...Pak ji kluk od karet zadřel a stála mi na dvorku.
V roce '94 jsem dělal (musel jsem začít dělat, abych mohl zaplatit dluhy z karet ) chvíli v Liberci (jak příznačné) a po městě jezdila tato bílá Solara na německých číslech. Podařilo se mi řidiče Talbotu odchytit a nabídl jsem mu tu moji Solaru "na papíry". Majitelem byl emigrant, který jezdil k rodičům do Liberce a tak papíry nepotřeboval. Naopak; zeptal se mne, zda nekoupím já tu jeho, neboť se chystal ke koupi starší Lancie Delta.
Řekl si za Solaru 14.000Kč a přitom to auto bylo z roku buď '82 nebo '84, to si nevybavuji a mělo sedadla mikroplyš, opěrky vzadu, servo, centrál, tmavá skla, computer, elektrická okýnka vpředu a byla to 95koňová śestnáctistovka s pětikvaltem. Brzdy 4x kotouč a tažné (fešáci v Boleslavi tou dobou sekali stopětky úžovky ). Tak jsem ji koupil, přehodil značky a jezdil. Po nějaké době mě začali policajti dělat pakárnu, že to nemám přepsané a naposledy to dopadlo tak, že jsem musel potupně odšroubovat na náměstí značky a dát jim je. Pak mi řekli, ať si to dovezu na dvůr a nevyjíždím. Tak jsem vzteky hodil klíče ve tmě někam do náměstí a pak jsme s policajtama jak pitomci lezli při baterce po zemi, abychom ty klíče našli.
Auto nebylo proclené, tak jsem musel původního majitele dovést do Jičína na celnici, Tam podepsal čestné prohlášení, že mu auto v čechách kikslo (jinak nemohlo být zahájené celní řízení na věc, která nebyla přihlášena na hranicích), celníkovi jsem dal dvěstě korun úplatku (neobratně, neboť to neumím) a na Dopravním inspektorátu jsem to dal jakž-takž do pořádku.
Pak mi jednou klekla vodní pumpa a auto mi stálo delší dobu na ulici a sháněl se díl. Jednou k ránu u nás zvonili policajti, jestli jsem někomu Talbota půjčoval....oni totiž vytáhli z auta za límec zloděje Ten kluk, jak jsem později zjistil, měl už vrak Talbota na dvoře a chtěl ho takhle "zrenovovat". Byl bezvadně připravený a nechtěl nic poškodit, to ho ale dostalo. Třeba rozšrouboval spínačku, aby ji nerozbil, měl ssebou aku a škodováckou benzínovou pumpu, přefikl hadičku ke karburátoru a pumpičkou si tam pumpoval benzín z flašky. Dostal za to podmínku a protože k soudu byl znalecký odhad ceny cca. 25.000Kč , tak jsem se rozhodl, že to auto musí za ty hříšné peníze koupit.
Jel jsem k němu domů, on se přede mnou schoval u kamaráda za uhlí. Tak jsem ho ve sklepě trochu pojezdil a on slíbil, že peníze sežene. Když se nic nedělo, navštívil jsem ho znovu, bylo to v neděli navečer, šel domů z melouchu, byl asi se sebou ten den spokojený, ale po mé návštěvě ho to přešlo. Nicméně peníze neměl.
Zajel jsem tam znovu s kamarády, to bylo Bo-Ro, jeho máma vyskočila z okna (jen přízemí ), aby od sousedů zavolala policajty. Ti za chvilku přijeli, kluci v civilních autech s černýma tričkama Policie. Můj kamarád, kvalitní rétor jim vše vysvětlil, než se stačili zeptat "nepřátel" a tak se akorát toho pitomy zeptali, od čeho má monokl. Za něj můj kamarád odpověděl, že spadl ze schodů (přízemí ) a pitoma na to přikývl.
Policajti odjeli a za týden, když jsem přijel v pátek domů z práce, čekal na mne před barákem i s rodiči, kteří mu vybrali spoření a auto si odvezli. Časem jsem se za toto řešení hodně styděl,protože "není hezké", ale na druhou stranu jsem si upevnil vědomí, že když si z člověka někdo dělá prdel, tak mu to nemusí vyjít. A věřím tomu, že ten kluk už do konce života na cizí věc nesáhne.
Fotky časem dodám.
Moderátoři: Olda, Globe, Pavel Bíteš, Pavel Šebek
Talbot/Simca/Chrysler France/Matra/Gordini
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10889
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10889
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Historie....neúplná a neověřená....
SIMCA vznikla před II.Světovou válkou ve Francii, zpočátku montovala vozidla FIAT
, jejichž díly používal tvůrce závodních vozů Amádée GORDINI
, jméno udržované nyní RENAULTem pro sportovní modely.
Po válce začala Simca produkovat vozy vlastní konstrukce, na začátku padesátých let přišla s modelem Aronde
, prodávaným a velmi oblíbeným (jako mnohé další modely od Simcy) i u nás, v tehdejší ČSR.
V polovině padesátých let koupila Simca výrobní závod amerického FORDu ve Francii a převzala pod jménem Vedette
do výroby automobil vyvinutý ještě Fordem.
Ke konci padesátých let Simca odkoupila francouzský závod TALBOTu
pojmenovaný jménem italského majitele Talbot-Lago. Talbot byl založen v Anglii již na samém začátku dvacátého století vévodou z Talbotu, dovozcem francouzských vozů CLÉMENT. Talbot
se před válkou vyprofiloval jako přímý konkurent firem Daimler
, Bugatti
, Bentley, Lagonda, Delage, Delahaye
, Rolls&Royce a Alvis. Talbot se svého času včlenil s automobilkami SUNBEAM a DARRACQ do koncernu ROOTES.
Na začátku šedesátých let začala Simca produkovat model 1000
s motorem vzadu, u nás méně známý, ale světově úspěšný. Brzy po tomto modelu Simca představila také model 1300/1500, jehož "faceliftové verze" 1301/1501
byly též milované motoristy v ČSSR. Krátce nato převzal většinu v Simce CHRYSLER
přes divizi Chrysler France.
Ke konci šedesátých let firma představila Simcu 1100
a propojila se s výrobcem leteckých a kosmických technologií, stavitelem závodních, sportovních vozidel a prototypů, firmou MATRA
. Matra také poměrně úspěšně působila v F1 a třikrát vyhrála Le Mans
.
Již zcela v režii Chrysleru vznikl typ Chrysler 160/180/2litre
, v ČSSR až zbožňovaný. Jako další výrazný model byl představen sporťák Matra Simca Bagheera, vyjímečný třemi sedadly vedle sebe a za nimi umístěným motorem, který našel pokračování ve vozidle Talbot Matra Murena
.
V tomto období měla Simca ve výrobním programu současně vozy s klasickou koncepcí, tedy s motorem vpředu a pohonem zadních kol, modely s motorem vzadu, auta s pohonem předních kol a sporťák s motorem uprostřed.
Nový model 1307/1308 a jeho deriváty a "facelifty" 1309/1510/ Solara/ Alpine
získal titul "Automobil roku 1976" a opět byl v Československu milován. Simca získala tento titul ještě jednu v roce 1979 s modelem Talbot Horizont.
V roce 1977 se začal prodávat Matra Simca Rancho
(žel nikdy nedošlo na verzi 4x4 s pohonem uzpůsobeným z Citroënu BX 4x4
), historicky nejspíše zakladatel kategorie dnes představované třeba Škodou Yetti. Byly vyráběny i malé, dnes v čechách málo vzpomínané autíčka Talbot Sunbeam i v plnokrevné verzi odladěné u Lotusu
.
Ale na samém konci sedmdesátých let prodal Chrysler vše skupině PSA
a ta všechny vyráběné modely přejmenovala na Talbot a zároveň utlumovala výrobu. Koncern ještě vyslal do světa luxusní sedan Talbot Tagora na podvozku Peugeotu 604 a poslední model Talbotu, Samba byla vyráběna do roku 1988 i v oblíbené verzi kabriolet
. Po ukončení výroby byly ještě dlouhou dobu značkovány náhradní díly Peugeotu stylizovaným T a sama značka reinkarnovala do modelu Peugeot 309
, původně vyvinutém jako Talbot Arizona. Toto auto bylo v Československu Tuzexovou modlou druhé poloviny osmdesátých let.
A druhý dodnes veleslavný pohrobek Simcy je...Renault Esapce
, který byl vyvinut a připraven pro sériovou výrobu v Matře. Tento projekt byl jako neperspektivní při koupi Simcy Peugeotem odmítnut, aby ho posléze odkoupil Renault a ve spolupráci s Matrou tím založil novou, úspěšnou třídu vozidel. A jako závěrečnou tečku dodávám informaci, že Mockвич Aлeko
byl připraven Renaultem pro výrobu v CCCP na základě modelu modelu 1307.
Nedávno proběhla zpráva, že Peugeot koketuje s použitím jména Talbot na své low-end modely. Chrysler se od té doby několikrát pokusil různými strategiemi atakovat evropské trhy, ale úspěšný není. Vozy Simca a příbuzné modely se vyráběly, nebo montovaly i v jiných zemích Evropy v Jižní Americe, USA, Austrálii, Africe a myslím, že i v Asii.
Tento článek si nepokládá za cíl být úplnou a přesnou historií.
Hlavní zdroje: http://simcaklub.cz/index.php?page=uvodni a http://www.simca1501.cz/index.htm
, jejichž díly používal tvůrce závodních vozů Amádée GORDINI
, jméno udržované nyní RENAULTem pro sportovní modely.
Po válce začala Simca produkovat vozy vlastní konstrukce, na začátku padesátých let přišla s modelem Aronde
, prodávaným a velmi oblíbeným (jako mnohé další modely od Simcy) i u nás, v tehdejší ČSR.
V polovině padesátých let koupila Simca výrobní závod amerického FORDu ve Francii a převzala pod jménem Vedette
do výroby automobil vyvinutý ještě Fordem.
Ke konci padesátých let Simca odkoupila francouzský závod TALBOTu
pojmenovaný jménem italského majitele Talbot-Lago. Talbot byl založen v Anglii již na samém začátku dvacátého století vévodou z Talbotu, dovozcem francouzských vozů CLÉMENT. Talbot
se před válkou vyprofiloval jako přímý konkurent firem Daimler
, Bugatti
, Bentley, Lagonda, Delage, Delahaye
, Rolls&Royce a Alvis. Talbot se svého času včlenil s automobilkami SUNBEAM a DARRACQ do koncernu ROOTES.
Na začátku šedesátých let začala Simca produkovat model 1000
s motorem vzadu, u nás méně známý, ale světově úspěšný. Brzy po tomto modelu Simca představila také model 1300/1500, jehož "faceliftové verze" 1301/1501
byly též milované motoristy v ČSSR. Krátce nato převzal většinu v Simce CHRYSLER
přes divizi Chrysler France.
Ke konci šedesátých let firma představila Simcu 1100
a propojila se s výrobcem leteckých a kosmických technologií, stavitelem závodních, sportovních vozidel a prototypů, firmou MATRA
. Matra také poměrně úspěšně působila v F1 a třikrát vyhrála Le Mans
.
Již zcela v režii Chrysleru vznikl typ Chrysler 160/180/2litre
, v ČSSR až zbožňovaný. Jako další výrazný model byl představen sporťák Matra Simca Bagheera, vyjímečný třemi sedadly vedle sebe a za nimi umístěným motorem, který našel pokračování ve vozidle Talbot Matra Murena
.
V tomto období měla Simca ve výrobním programu současně vozy s klasickou koncepcí, tedy s motorem vpředu a pohonem zadních kol, modely s motorem vzadu, auta s pohonem předních kol a sporťák s motorem uprostřed.
Nový model 1307/1308 a jeho deriváty a "facelifty" 1309/1510/ Solara/ Alpine
získal titul "Automobil roku 1976" a opět byl v Československu milován. Simca získala tento titul ještě jednu v roce 1979 s modelem Talbot Horizont.
V roce 1977 se začal prodávat Matra Simca Rancho
(žel nikdy nedošlo na verzi 4x4 s pohonem uzpůsobeným z Citroënu BX 4x4
), historicky nejspíše zakladatel kategorie dnes představované třeba Škodou Yetti. Byly vyráběny i malé, dnes v čechách málo vzpomínané autíčka Talbot Sunbeam i v plnokrevné verzi odladěné u Lotusu
.
Ale na samém konci sedmdesátých let prodal Chrysler vše skupině PSA
a ta všechny vyráběné modely přejmenovala na Talbot a zároveň utlumovala výrobu. Koncern ještě vyslal do světa luxusní sedan Talbot Tagora na podvozku Peugeotu 604 a poslední model Talbotu, Samba byla vyráběna do roku 1988 i v oblíbené verzi kabriolet
. Po ukončení výroby byly ještě dlouhou dobu značkovány náhradní díly Peugeotu stylizovaným T a sama značka reinkarnovala do modelu Peugeot 309
, původně vyvinutém jako Talbot Arizona. Toto auto bylo v Československu Tuzexovou modlou druhé poloviny osmdesátých let.
A druhý dodnes veleslavný pohrobek Simcy je...Renault Esapce
, který byl vyvinut a připraven pro sériovou výrobu v Matře. Tento projekt byl jako neperspektivní při koupi Simcy Peugeotem odmítnut, aby ho posléze odkoupil Renault a ve spolupráci s Matrou tím založil novou, úspěšnou třídu vozidel. A jako závěrečnou tečku dodávám informaci, že Mockвич Aлeko
byl připraven Renaultem pro výrobu v CCCP na základě modelu modelu 1307.
Nedávno proběhla zpráva, že Peugeot koketuje s použitím jména Talbot na své low-end modely. Chrysler se od té doby několikrát pokusil různými strategiemi atakovat evropské trhy, ale úspěšný není. Vozy Simca a příbuzné modely se vyráběly, nebo montovaly i v jiných zemích Evropy v Jižní Americe, USA, Austrálii, Africe a myslím, že i v Asii.
Tento článek si nepokládá za cíl být úplnou a přesnou historií.
Hlavní zdroje: http://simcaklub.cz/index.php?page=uvodni a http://www.simca1501.cz/index.htm
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
Fotky
Nechal jsem si nascanovat tři fotky na kterých alespoň částečně vykukuje moje bývalá Solara
Nedávno mi při průjezdu okolo Autosalónu Fiat/Lancia/Chrysler hlavou prolétla zábavná myšlenka na to, jak se pěkně uzavírá kruh spojením Fiatu s Chryslerem, jenž v šedesátých letech atakoval Simcu, která začala před válkou svou existenci právě výrobou licenčních Fiatek.
Nedávno mi při průjezdu okolo Autosalónu Fiat/Lancia/Chrysler hlavou prolétla zábavná myšlenka na to, jak se pěkně uzavírá kruh spojením Fiatu s Chryslerem, jenž v šedesátých letech atakoval Simcu, která začala před válkou svou existenci právě výrobou licenčních Fiatek.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
Prodej Talbot Lago
Nedávno proběhl v USA ve městě Scottsdale etablovaný "týden aukcí", kterého se zúčastnilo šest renomovaných aukčních síní. Dohromady figurovalo v prodejních katalozích přes 3.000 vozidel. Mimo jiné, aukční síň RM Auctions nabídla k prodeji krásný Talbot-Lago T14LS z roku 1956. Byl to poslední model veleslavné značky, který byl vyroben v počtu pouze 54 kusů a firmu neodvrátil od potupného prodání se automobilce SIMCA. Autíčko s podvozkem na trubkovém rámu bylo jako nové dodáno prvnímu majiteli do Švýcarska. V roce 2013 toto autíčko získalo cenu na soutěži "Villa d'Este Concourse d'Elegance" za nejcitlivěji provedenou renovaci. Nový majitel si tento krásný Talbot-Lago odvezl za $423.500 http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1064434
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ještě připomenu, že vozy SIMCA, Talbot či Chrysler byly velmi často nasazovány v československých filmech, pokud bylo nutno zvýraznit životní úspěšnost dané postavy. Vždy se usměju, když si Sagvan Tofi ve filmu "Vítr v kapse" zasněně povzdychne: "mít tak Simcu" ve scéně, kdy krásná holka na parkovišti před fabrikou odmítne nabídku na odvoz od Sagvana na ČéZeťě a nasedne do Simcy svého frajera.
Také ve filmu "Pumpaři od Zlaté podkovy" byl k vidění zelený Chrysler 180 s kterým jezdil šéf pumpy, vynikající Pepa Vinklář a jeho dvě kočičky, dvojčata neustále se hádající, která ho bude řídit. Často ho také demolovaly, až se Vinklář naštval a koupil Chryslery dva ve stejné barvě. Jako zajímavost přidávám, že v tomto filmu hráli pumpaře také Miroslav Moravec, herec a dabér s pro mne nejúžasnějším hlasem, který jsem kdy slyšel a Jirka Krampol, také herec a dabér s úžasným hlasem, kdy byla v záběrech exteriéru krásná Moravcova vila a záběry z interiéru luxusní Krampolovy vily. Obojí se točilo před vilou a ve vile pana Jana Mládka kousíček pod Kavčími Horami. Pan Mládek bydlel střídavě v Londýně, Praze a v Tichomoří (to jsem se dozvěděl od jedné holky z té ulice, se kterou jsem v té době chvíli kamarádil) a jezdil po Praze se svým novým Bentley Mulsanne na pražských číslech (v druhé polovině osmdesátých let). Druhé auto v jeho garáži byl Ford Granada (to jsem zase věděl, protože jsem vždy navečer běhal ze Zeleného pruhu na Kavčáky, třikrát kolem televize a nazpět). Docela nedávno mě napadlo, že by onen Jan Mládek mohl být tím známým finančníkem a manželem Medy Mládkové, ale to se nejspíše již nikdy nedozvím.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ještě připomenu, že vozy SIMCA, Talbot či Chrysler byly velmi často nasazovány v československých filmech, pokud bylo nutno zvýraznit životní úspěšnost dané postavy. Vždy se usměju, když si Sagvan Tofi ve filmu "Vítr v kapse" zasněně povzdychne: "mít tak Simcu" ve scéně, kdy krásná holka na parkovišti před fabrikou odmítne nabídku na odvoz od Sagvana na ČéZeťě a nasedne do Simcy svého frajera.
Také ve filmu "Pumpaři od Zlaté podkovy" byl k vidění zelený Chrysler 180 s kterým jezdil šéf pumpy, vynikající Pepa Vinklář a jeho dvě kočičky, dvojčata neustále se hádající, která ho bude řídit. Často ho také demolovaly, až se Vinklář naštval a koupil Chryslery dva ve stejné barvě. Jako zajímavost přidávám, že v tomto filmu hráli pumpaře také Miroslav Moravec, herec a dabér s pro mne nejúžasnějším hlasem, který jsem kdy slyšel a Jirka Krampol, také herec a dabér s úžasným hlasem, kdy byla v záběrech exteriéru krásná Moravcova vila a záběry z interiéru luxusní Krampolovy vily. Obojí se točilo před vilou a ve vile pana Jana Mládka kousíček pod Kavčími Horami. Pan Mládek bydlel střídavě v Londýně, Praze a v Tichomoří (to jsem se dozvěděl od jedné holky z té ulice, se kterou jsem v té době chvíli kamarádil) a jezdil po Praze se svým novým Bentley Mulsanne na pražských číslech (v druhé polovině osmdesátých let). Druhé auto v jeho garáži byl Ford Granada (to jsem zase věděl, protože jsem vždy navečer běhal ze Zeleného pruhu na Kavčáky, třikrát kolem televize a nazpět). Docela nedávno mě napadlo, že by onen Jan Mládek mohl být tím známým finančníkem a manželem Medy Mládkové, ale to se nejspíše již nikdy nedozvím.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10889
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host