Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 3424
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: údržba autobaterií
jelikož začínám mít sklerózu a nechávám občas něco zapnuté uvažuji si nechat namontovat něco jako "prevence podvybití baterie":
https://dmstech.co.uk/red-flash/low-voltage-disconnect/
má někdo zkušenost s něčím podobným? Samozřejmě vozy nové generace mají battery powermanagment již v palubním počítači, ale se staršími auty
s řidičovou blbostí dochází ke zbytečné likvidaci autobaterie a zbytečným prostojům, tak přemýšlím nahlas jak tomu předcházet, jestli se to vyplatí nebo je to další kurvítko.
https://dmstech.co.uk/red-flash/low-voltage-disconnect/
má někdo zkušenost s něčím podobným? Samozřejmě vozy nové generace mají battery powermanagment již v palubním počítači, ale se staršími auty
s řidičovou blbostí dochází ke zbytečné likvidaci autobaterie a zbytečným prostojům, tak přemýšlím nahlas jak tomu předcházet, jestli se to vyplatí nebo je to další kurvítko.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 3424
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: údržba autobaterií
ATW. taky řešení....no ten "low voltage disconnect" může mít výhodu v tom, že pokud tam jde nastavit od jaké minimální hodnoty napětí má vypínat, tak i během denní pauzy pokud je baterie starší a jede více zdrojů, tak ti to prostě vypne a místo čumění na noťas jdeš spát a ráno nastartuješ , jak ti to udělá párkrát za sebeou tak jdeš prostě koupit novou baterii.
Re: údržba autobaterií
vozy nové generace mají battery powermanagment již v palubním počítači
Moja skúsenosť s nákladnými autami, s každou novou generáciou auta je to s baterkami len horšie a horšie. Mám trojmesačné auto a už má baterky vprdeli. Môj odhad, že všetky autá (Mercedesy) ktoré u nás začali jazdiť na začiatku tohto roka budú mať v zime 2021-2022 baterky kompletne v prdeli. Za jeden rok. A nemyslim si, že je to baterkami- je to autom.
Driver, keby som mal svoje nákladné auto odparkované niekde doma a nespával v ňom, tak pokažde, keď niesom v aute by som vypol batériový odpojovač. (To foto čo tam dal ATW) Vypnúť odpojovač je najlepšia vec, ktorú môžeš pre baterky urobiť.
———————————————
Edit: Driver, ten automatický odpojovač, ktorý opisuješ v nových autách MAN a Mercedes nefunguje spolahlivo. Nedá sa tomu veriť. Niekedy vypne zásuvky pri cca 24,1 volt, niekedy nevypne a batérie si vybiješ až tak, že nenaštartuješ.
Najlepšia vec je mať v kabíne svoj voltmeter. Stále zapnutý a na viditelnom mieste. Baterky si potom ustrážiš sám, spoliehať sa na nejaký automatický vypínač je riziko. Baterky sú v našich autách vymlátené práve preto, lebo šoféry bez voltmetra sa spoliehaju na automatické odpojenie, alebo alarm. Lenže, to nefunguje dobre.....
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: údržba autobaterií
Tak třeba tu... https://www.mulac.cz/prislusenstvi-k-au ... e-ochrany/
Sám v tyhle vymoženosti také moc důvěry nechovám. Třeba topení i kompresorová lednička mají rozběhové proudy vyšší a na to už musí být tyhle ochrany docela chytré, aby dobře fungovaly.
Lepší řešení by možná bylo, natáhnout si z baterií zvlášť kabel pro nutné spotřebiče v kombinaci s voltmetrem, jak psal SOF a zbytek auta "odepnout" vypínačem...
Jakmile má auto stát i jen pár dní, chce to baterie odpojovat. Dlouhodobě jim to prospívá a řidič má pak jistotu, že je najde ve stavu, v jakém je opustil...
Sám v tyhle vymoženosti také moc důvěry nechovám. Třeba topení i kompresorová lednička mají rozběhové proudy vyšší a na to už musí být tyhle ochrany docela chytré, aby dobře fungovaly.
Lepší řešení by možná bylo, natáhnout si z baterií zvlášť kabel pro nutné spotřebiče v kombinaci s voltmetrem, jak psal SOF a zbytek auta "odepnout" vypínačem...
Jakmile má auto stát i jen pár dní, chce to baterie odpojovat. Dlouhodobě jim to prospívá a řidič má pak jistotu, že je najde ve stavu, v jakém je opustil...
-
- Příspěvky: 3424
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: údržba autobaterií
když už jsme u toho.. ke kterému konektoru nejblíže k baterii (asi v pojistkové skříni ?) se takový voltmetr připojuje? Nebo raději nechat na autoelektrikáři? Přece jenom lítají tam velké proudy, tak asi to nebude jen tak to napojit.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: údržba autobaterií
DriverBrno: To bude si chtít nejprve ujasnit co je voltmetr a čím se měří proud (ampérmetr). Voltmetr (jednoduchý, digitální) můžeš mít zapojený i místo cigaretového zapalovače. Rozdíl v napětí u baterie a v kabině auta je, při dobrém propojení/ukostření (!), max. pár desetinek voltu...
-
- Příspěvky: 3424
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: údržba autobaterií
když už, tak bych chtěl mít přehled o obojím, o aktálním odběru proudu proto, že když si třeba myslím, že je vše OK (povypínané), tak zjistím že tam něco teče (?? mA) třeba až moc ., to je co teď řeším, že mám skoro nové baterie a za 3 dny byl komplet vycucané, tak nevím jestli tam nemám nějaký zkrat..teď dobíjím z nabíječky, samozřejmě jak zapojím v autě tak změřím ampérmetrem..ale do budoucna mít v kabině ampérmetr s voltmetrem (nejlépe 2in1) není od věci. No a hlavně ten ampérmetr ke kterému konektoru v kabině připojit, páč to musí jít na nějaký konektor uzlu co vedel už přímo k baterii a kostru, ale asi přes pojistku, že ano?
Re: údržba autobaterií
_
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 11:32 am, celkem upraveno 1 x.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: údržba autobaterií
153 mne předběhl s tím ampérmetrem. Jistě existuje i nějaký panelový multimetr s externím proudovým transformátorkem. Chce to pohledat. Něco jako toto https://www.hotair.cz/detail/merici-pri ... fgEALw_wcB , ale na stejnosměrné (DC) napětí...
To, že třeba tachograf musí být připojený "natvrdo", se ví jistě i v Brně...
V první řadě je potřeba zjistit problém, pokud tedy existuje. V posledních případech, co jsem řešil, kdy docházelo k nadměrnému vybíjení baterií, za to mohl originál autoalarm (dodávka Iveco) a neoriginál LCD display od couvací kamery (MB Atego)...
EDIT: tak existuje, viz. 153
To, že třeba tachograf musí být připojený "natvrdo", se ví jistě i v Brně...
V první řadě je potřeba zjistit problém, pokud tedy existuje. V posledních případech, co jsem řešil, kdy docházelo k nadměrnému vybíjení baterií, za to mohl originál autoalarm (dodávka Iveco) a neoriginál LCD display od couvací kamery (MB Atego)...
EDIT: tak existuje, viz. 153
-
- Příspěvky: 3424
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: údržba autobaterií
odpojovač baterie jsem zavrhl, to může být zdrojem jiných potíží a rozhodně nebudu vrtat do zapojení tachografu jinak díky za nasměrování ohledně multimetrů, ty s hall sondou jsou zajímavá vychytávka.
edit:
tady jsem našel zapojení s tím bočníkem
http://www.hezkyden.cz/shop/panelovy-di ... 0v-20a-dc/
..ale stejně mi není jasné kde se v autě napojit/(najít) na ty dva body "zátěž"
asi to fakt nechám na odborníkovi
edit:
tady jsem našel zapojení s tím bočníkem
http://www.hezkyden.cz/shop/panelovy-di ... 0v-20a-dc/
..ale stejně mi není jasné kde se v autě napojit/(najít) na ty dva body "zátěž"
asi to fakt nechám na odborníkovi
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: údržba autobaterií
Do zapojení tacho není potřeba "vrtat", jde jen o jeho stálé napájení.
Elektrika většiny nákladních aut je připravena na možnost dovybavení odpojovačem baterií, pokud už ho nemá z fabriky (rozvětvení z pojistkové skříně u baterií apod.).
Schéma z odkazu - zátěž=odběr auta, tzn. jak je vidět, je potřeba bočník zapojit mezi baterii a kostru vozu, např. "fiknout" mínusový kabel a "vložit" bočník... Je také otázka, jak hodně se bude bočník hřát při startování auta. Každopádně měření pomocí proudového senzoru je elegantnější a přesnější...
Ale zpátky - pokud jsou zánovní baterie po třech dnech téměř vybité (ne vinou šoféra a jeho zapomnětlivosti), pak je potřeba především vyřešit, proč se tak děje...
Elektrika většiny nákladních aut je připravena na možnost dovybavení odpojovačem baterií, pokud už ho nemá z fabriky (rozvětvení z pojistkové skříně u baterií apod.).
Schéma z odkazu - zátěž=odběr auta, tzn. jak je vidět, je potřeba bočník zapojit mezi baterii a kostru vozu, např. "fiknout" mínusový kabel a "vložit" bočník... Je také otázka, jak hodně se bude bočník hřát při startování auta. Každopádně měření pomocí proudového senzoru je elegantnější a přesnější...
Ale zpátky - pokud jsou zánovní baterie po třech dnech téměř vybité (ne vinou šoféra a jeho zapomnětlivosti), pak je potřeba především vyřešit, proč se tak děje...
-
- Příspěvky: 3424
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: údržba autobaterií
někdy je dobré vycházet z toho co se událo krátce před tím než se problém vyskytl..u mně šlo o problém s kabelem k ABS na pravému předním kole, ten mi v DAFu vyměnili, asi po pár odjetých km se hlášení o problému ABS zobrazilo a pak po znovunastartování hlášení zmizelo, 1500 km a nic už nehlásil, nicméně tři dny a mrtvola, baterie šlus. Ale fakt nevím jestli jsme nenechal třeba svítit kabinu nebo světla to už nezjistím. Teď nahodím dobité baterie a budu měřit klasickám multimetrem, zatím.
Re: údržba autobaterií
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 11:32 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 3424
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti