My máme okurkovou sezónu v zimě, tak proč se neohlídnout za letošním ročníkem?
6. Května 2023, RC Morocco Desert Challenge, Nové Veselí
Milda s Jokrem skvělé tratě u rybníka v Novém Veselí ještě vylepšili, lesní cesty vysypali pískem, přibyly serpentýny a hupy. Nádhera!
Objevily se i nové závodní stroje. Lukáš Přívratský přesedlal z Turbotwina Dafa na obrovského osmikolového MANa. MAN je nádherně detailně propracovaný, už před závodem na sebe strhl velkou pozornost a Lukáš vypadal odhodlaně a natěšeně. Já jsem koukal taky jako blázen, ale měl jsem trochu obavy z přílišné váhy modelu.
Jára přijel s krásným Renaultem. Vyhrál si jak s podvozkem, tak s detailním zpracováním modelu. Netajil se odhodláním vyhrát, nachystán byl ukázkově.
No a dobrou třetinu startovního pole mají na svědomí kluci z
https://www.rctruckmodels.com.
Byla zima, mokro, závod začal a hned v první zatáčce to Jára školácky položil na bok. Zcela frustrován renaulta rovnou postavil na kola a zdálo se, že má po závodě, protože dvě trestné minuty se při útoku na vítězství špatně dohánějí. Zafungovala štěstěna, etapa byla asi po deseti minutách anulována, protože se nespustila časomíra. Repete už Járovi vyšlo, a tak bylo hned veseleji.
Já moc dlouho veselý nebyl, v té anulované etapě jsem stihnul nakřápnout kabinu a hned v následující jsem trefil skálu vedle trati a zlomil přední nárazník. Zbytek závodu jsem se snažil slepit neslepitelné. Nakonec s pomocí gumiček to jakštakš do cíle drželo.
Vůbec jsem se nemohl dostat do tempa, korunu jsem tomu nasadil kdesi v lese, kde jsem čuměje po autíčku přehlédl pařez, zakopl a zřítil se k zemi. V hubě jsem měl hlínu a ztratil jsem brejle. Marně jsem lezl po kolenou a šátral po nich, naštěstí mne v tom Šimič tuším že z Gavim? nenechali, hledali se mnou a brýle našli. A to prosím pěkně jeli na bednu, klobouk dolů!
Vyhrál Luboš Klinkáček s Kamazem, dvě minuty za ním skončil Jára, třetí byl Jokr.
28. Května 2023, RC Pharaons Rally, Semín
Modrá obloha a slunce, toť ďábelská kombinace pro závod v Semíně, protože písek se na pláži vysuší a promění v prach. Jak pilot zastaví, hned se auto zahrabe, do převodovek, ložisek, tlumičů se dostane prach no a zkuste si v tom běhat celý den -- počáteční hbitost a nadšení se s příchodem večera promění v bolestivé šourání:-)
Já vyrazil závodit s osmiletou dcerou, s Klárkou. Klárka dostala tatru z roku 92 a já jsem si vyzkoušel, jaké to je jet asistenci. Šestikolka mne na to přišla dlouhá a neohrabaná, tak vzal tatru 4x4 z roku 1990. V závodě jsem ,,měl" ještě šestikolovou babču z roku 1990, kterou jsem postavil Jirkovi. A ani jedné mé tatře se nevyhnuly technické problémy. Jirka uvařil motory v přední nápravě, kde jsem experimentoval s jiným převodovým poměrem, což byl krok vedle. Dojel do cíle 19. a dost se natrápil.
Klárce i mně se zadřely zadní tlumiče. U Klárky se mi je přes obědovou pauzu podařilo rozhýbat, ale moje auto zůstalo keclé na zadek. Byl to problém, protože na hrbolech odskakovalo a ztrácelo drahocennou trakci. Do toho se ještě dostával písek mezi přední náboje a disky kol a ty se zadíraly. Do etap jsme startovali mezi posledními, v etapě jsme kávovými lžičkami přeházeli půl pláže, zhruba pětkrát za etapu jsem Klárku stavěl na kola, ale(!) dojeli jsme všechny etapy, aniž bychom krátili trať.
Vůbec tedy netuším, co se dělo na čele závodu, ale vzadu se děly věci. Lukášovi hořel motor a povolovaly se kardany:
Šnek chvíli jel jako drak s pohonem 6x6, chvíli jel středně rychle s pohonem 6x4 a občas jsme ho dojeli i my opozdilci, když se v písku s pohonem 6x2 pokoušel dojet jakkoli do cíle.
Senior s dokonale vyvedeným Perlini taky kopal, co mu síly stačily, protože až příliš často z tratě mizel do kolem číhajících děr a roklí.
Zde jsou výsledky, vyhrál Jára před Jankem a Jokrem. Já dojel hodinu a půl za Járou a byl jsem poslední, kdo projel všechny etapy, Klárka hned přede mnou.
Pokračování příště.