Stránka 2 z 5

Napsal: úte pro 29, 2009 10:16 pm
od x.zdenda
Hrochu, tak aby si neřekl, tak :clap: parádní fotky. Ale koukam že nemá spz?

Napsal: ned úno 28, 2010 12:05 pm
od Vorech
Tohle jsem potkal v Goteborgu 2006.
JV
ObrázekObrázek

Napsal: pát bře 12, 2010 8:21 pm
od Matthew \8/
tahle stoji v mannheimu ale neni tam moc videt a nalevo stji ta sama ale oranzada...

Obrázek

Napsal: ned kvě 16, 2010 8:08 pm
od v8lado
Obrázek

Napsal: pát čer 18, 2010 2:17 pm
od Samer
Griffin: Lze bezpecne rict, ze u predrevolucnich podniku CSAD nikdy zadna Scania nejezdila.

Napsal: sob čer 19, 2010 6:24 am
od Hroch.R420
Samer lze říct že nejezdila,ale nelze říct že u ČSAD nikdy žádná nebyla,pač do Sokolova přitáhli jednou tuhle jedničkovou Scanču jako bouračku a nakonec tam zůstala ,pač původní majitel zjistil,že by se nevyplatilo mu pro ní jet tak jí tam nechal. :lol:

Napsal: sob čer 19, 2010 7:53 am
od Juraj
Obrázek

Napsal: sob čer 19, 2010 11:16 am
od Astran
Hroch má naprostou pravdu.Na střeše měla krásnou chromovanou trumpetu.Spousta lidí se jí snažila sundat dolu a nešlo to.Ani navím zda se to nakonec někomu podařilo :?
Zrovna tak stála v Plzni na Zátiší jedna řecká i s plachtovým návěsem.Něco s tím tenkrát pašovali,tak to propadlo státu nebo jak to bylo.
Chvíly to tam stálo,pak s tím jezdilo nějaké JZD v okolí Plzně.
Jinak onehdá vyšel v Německu model jedničkové Scanie v barvách Intransu,ale jestli se to zakládalo na pravdě,nebo to je výmysl netušim.

Obrázek

Napsal: sob črc 03, 2010 8:41 pm
od Samer
A já mám zase mizernou fotku, jak Liazka 110 valník táhne rozbitou Scanii do servisu na rozvadov, ale to byla 112 nebo 142, těžko říct.

Poslyšte, dostal jsem dneska echo, že na Liberecku se jedna 141 nachází a že tam s ní někdo podniká. Má být modrá s červeným rámem a doplňky. Viděl jí tam kolega v pneuservisu v Liberci, asi v ČSAD?? Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit...?

Napsal: sob črc 31, 2010 11:12 am
od Astran
Ve vozovém parku Hungarocamionu byla nějakou dobu nasazeny vozy Scania s označením LBS 140 6x4.Neměl by někdo nějaké informace či obrázky?


Obrázek Obrázek

Napsal: ned srp 01, 2010 8:12 pm
od JURA13
Opravdu se tam Scanie 140 LBS 6x4 objevila. Měla údajně jezdit na Anglii s chladícím návěsem. Podle neověřené informace byla tato značka stažena na požadavek " Velkého bratra" Sovětského Svazu. Důvody této averze vůči výrobci sahají až do období 2. světové války. Naopak Volvo, taky švédské, tyto problémy nemělo.

Obrázek

Napsal: ned srp 01, 2010 10:43 pm
od HomoFaber
jj, ci jedna alebo viac neviem, ale jedno foto mam, kupil som kdesi na burze.
LBS140 6x4, zeleno-biela s cervenym naraznikom, spz VJ5765, mrazak naves, fotene zrejme v GB.
To s tym velkym bratom...neviem. Vabis dodaval do Ruska vagony aj nakl. auta este pred 1.vojnou a v Petrohrade mal pobocku. Ze by sudruhom vadilo to spojenie s carskym Ruskom? "Fasisticke Mercedesy" im nevadili? Tie nakupovali vo velkom.

Cosi sa mi mari s rumunskou scaniou... to musim pozriet lepsie do archivu.
Juhosi mali scanie celkom bezne, 0-ky, 1-ky, 2-ky, s mrazakmi Pelagoniaturist (alebo transit?)

Napsal: ned srp 01, 2010 11:00 pm
od JURA13
Ta fotka z Anglie by byla zajímavá. Mám tu taky něco, ale SPZ se zdá podobná - bohužel špatně čitelná. Je k tomu něco Rumunského a to ten chladírenský návěs Automecanica.

Obrázek Obrázek

Jinak se měly před rokem 89 ve zkušebním provozu objevit u Bulharského SOMATu Scanie 112 s návěsy NARKO.
Po roce 89 nakoupilo i Sovtransavto Scanie 113 do pobočky Minsk a Brest.

Napsal: pon srp 02, 2010 10:39 pm
od HomoFaber
Fotka ma vzadu nejaky komentar ohladne autorskych prav, tak ju nejdem skenovat. Ale nebol problem vygooglit ju aj s povodnym zdrojom:
http://www.rhpartnership.com/articulati ... 6x4-W2.jpg
Su tam dalsie dve fotky, zrejme tej istej supravy.
Na tu tvoju / astranovu sa to napadne podoba, dokonca aj ten odznak V8 na dverach to ma, akurat ze to nema na narazniku H, vpravo za dverami nejaky napis a vpravo to ma pridavne zrkadlo. Vsetko detaily.

Inac je na tej stranke kopec zaujimavych fotiek, asi mi odtial zachvilu pride balik :)

Zalistoval som v knihe "Scania - 100 years", Rusku je tam venovany jeden odstavec, kde sa pise, ze Vagnfabriken dodavala do Ruska motorove drezniny od r. 1911, Scania dodala elektrikarsky voz pre Petrohradske eletricky, stacionarne motory pre tazbu plynu a oleja, od r. 1914 mala Scania-Vabis v Petrohrade zastupenie a dielnu, asi 100 vozidiel z 1147 vyrobenych 1910-1919 islo do Ruska - 10% to je slusny odbyt. Dalej 6 autobusov v 20.rokoch....... to mi pripomina, ze v Tallinne alebo Tartu bola firma TA alebo TAK, ktora vyrabala autobusy a stahovacie auta a ked tam v 90.rokoch zacali montovat busy Scania, tak to nejako nadvazovalo na historicke udalosti.
Tak neviem co by mohli sudruhovia mat proti Scanii... a ved to je jedno, pravdu sa asi nedozvieme.

Este sa v tej knihe spominaju ti "moji" juhosi: "firma Pelagonija Turist kupila v r. 1969 22 tahacov LB110 a to nacisto zmenilo ich pristup k zivotu... bla-bla-bla... dneska maju viac ako 100 Scanii a rozvazaju mrazenu jahnacinu od Svedska az na daleky vychod" - no to by som chcel vidiet. Korektor asi nebol moc pozorny :)

Jo, a este som si precital, ze ta madarka by mala byt LBT140, ked to bola 6x4. Ak bola LBS tak bola 6x2
L - nakladny, B - trambusova kabina, T - tandem drive, S - "sestkolak", A - pohon vsetkych kolies.
Doteraz som si myslel, ze S znamena preplnovany motor; ale podla tejto logiky by vsetky 140 a 141 bez "S" mali mat nepreplnovany V8. Kniha hovori "no naturally aspirated V8 engine was built".
Preplnovany motor oznacuje napis "super" na maske (supercharged) ;)

No a dufam, ze tu teraz nabehne nejaky admin a zacne pindat, ze nedebatujeme o 1-tkach ako tema prikazuje.

Napsal: úte srp 03, 2010 4:44 pm
od JURA13
Fotky na tom serveru jsou zajímavé, jenom se mi je nedaří otevřít a stále mi to hlásí : " Server není dočasně schopen službu - Váš požadavek z důvodu údržby, prostoje nebo kapacitními problémy. Zkuste to prosím později." Doufam, že to pojede jsou tam opravdu pěkné kousky, mimo jiné i první Volva F88 z Hungarocamionu na trase GULF-EUROPA.

Volvo za války dodávalo Rusku jak ocel tak technickou pomoc svých inženýrů, Scanie se v tom neangažovala a navíc po válce byly politici v Goteborgu silně levicově zaměření na rozdíl od pravičáků v Soderlajde a to mělo v rozděleném světě ( i neutrálním Švédsku ) taky svou váhu v obchodech s " východem."
S tím uspořádáním náprav máš pravdu, správně je 6x4 LBT - viz obrázek z dobového prospektu : Obrázek Obrázek