Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Milosko
Příspěvky: 3
Registrován: pon kvě 28, 2007 3:17 pm
Bydliště: Nitra

Motory 10V TURBO a EURO1

Příspěvek

Zdravím vsetkých,chem sa spýtat ohladom prerábania 10 valcových motorov na turbo aká je ich zivotnost a výkon atd-akémáte s nimi skúsenosti-robí to PROXIMA SERVIS.
Dalej niejaké info ohladom EURO 1 TATIER poču aj dobré aj zlé.
Prípadne niejaké info ohladom motora a foto S3.
Ak by mal niekto na predaj nech ponukne.
Dakujem vopred
pon kvě 28, 2007 3:48 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

nevím co je na tom pravdy ale podle mě je to pěkná pi....a
jedna firma si dává dělat GO do mopasu v holešově. byl se prý na to auto dívat nějaký technik a prý už do těchto aut desítky nemontují ale dávají tam už eu3. je to klasická 815ka
úte pro 11, 2007 6:47 pm

Uživatelský avatar
drezy
Příspěvky: 311
Registrován: sob bře 17, 2007 4:24 pm
Bydliště: Rožmitál

Příspěvek

Turbo do v10 mužu doporučit,výkon je citelně vyší,spotřeba nižší a životnost je stejná a ve sklápěčce ho neuženeš,díli dáš originál-je to skládačka-a jestli tomu rozumíš uděláš si to sám a motor e3-už vidim jak někdo dává motor za 500.tis do starý 15ky.
sob pro 15, 2007 7:12 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

no mě se to taky nezdá. s tím turbem ti věřím ale zatím s tím mým nic dělat nebudu kromě seřízení
ned pro 16, 2007 3:10 pm

gregi69
Příspěvky: 133
Registrován: sob lis 24, 2007 6:28 pm

Příspěvek

tenhle motor mám taky a sem velice spokojen
ned pro 16, 2007 8:42 pm

Uživatelský avatar
Pavel FM13
Příspěvky: 213
Registrován: ned lis 25, 2007 10:01 pm
Bydliště: Police nad Metují

Příspěvek

Na solo zabiják 8) ,ale v soupravě se nám neosvěčil:(
VOLVO FM13 R 6x6 460hp TRAKTOR
bylo-T815NK-10V TURBO
ned pro 16, 2007 10:12 pm

Karel334
Příspěvky: 1601
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Pavlik 815 turbo 10V píše:Na solo zabiják 8) ,ale v soupravě se nám neosvěčil:(
Mám ty motory tři.Ve vleku je to masakr.4kylo mana tlačí nárazníkem.
pon pro 17, 2007 7:24 pm

Uživatelský avatar
Pavel FM13
Příspěvky: 213
Registrován: ned lis 25, 2007 10:01 pm
Bydliště: Police nad Metují

Příspěvek

měli sme ho od Proximy a po 10tis. nám začaly praskat válce a přidírat se,podfukovat hlavy(pouze ve vleku a na rovině) Tak sme reklamovali a oni ubírali výkon a ubírali a válce furt praskaky(to už tam byly nový orig. ne přebrusy) až se kolega na.ral a to turbo sme vyndali a je klid. Teď ho mám v kontejnerce a motor drží a jede jako ďas 8) a to měl najeto před montáží turbíny okolo 250tis.
VOLVO FM13 R 6x6 460hp TRAKTOR
bylo-T815NK-10V TURBO
pon pro 17, 2007 9:17 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

chlapi já dělal tatry a do turba se dávají standartně písty o třídu menší než válec tzn nulovej píst a jednička válec kvůli tepelnýmu rozpínání -nebyla chyba tady? :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pon pro 17, 2007 9:55 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

jestli to turbo bylo dodělávané tak možná ale v proximě bych se divil kdyby nepřeházeli vrchy, jedině na revers. chlap co jsem od něho koupil auto montoval na jedno ze svých turbo z terna bez žádných dalších úprav a měl s tím nějaké problémy. jaké nevím
jestli to čteš RÍŠO tak nám o tom něco řekni
pon pro 17, 2007 10:03 pm

Uživatelský avatar
Pavel FM13
Příspěvky: 213
Registrován: ned lis 25, 2007 10:01 pm
Bydliště: Police nad Metují

Příspěvek

martin440 píše:chlapi já dělal tatry a do turba se dávají standartně písty o třídu menší než válec tzn nulovej píst a jednička válec kvůli tepelnýmu rozpínání -nebyla chyba tady? :wink:
Samozřejmě se tohle dodrželo.
  • 4talas.m -ten motor sme od nich brali celej po G.O. i s turbem za cca.200tis+- už nevím přesně
VOLVO FM13 R 6x6 460hp TRAKTOR
bylo-T815NK-10V TURBO
pon pro 17, 2007 10:40 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

jo tak, já měl na mysli že to bylo dodělávané
úte pro 18, 2007 4:08 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

a co tak osmička v turbu má s tím někdo zkušenosti?
http://www.autodily-tatra.cz/foto.asp?typ=nd&id=5&f=2
stř led 02, 2008 7:46 pm

Karel334
Příspěvky: 1601
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

8 V ten starej motor např. z mixu jsem taky viděl překopanej do turba.Výhoda je že tam postačí turbo z liazky 110.Euro 1 to je takovej lempl.Jak to tahá vlek a tuny tak toho moc nedovede.Výkon 305ps se dá doladit výměnou turba např.z e3 Holset a poladit čerpadlo pak je to jak e2.Asi 250kw ale to je odhad.Jak tu uváděl martin tak je možné dávat vložku a píst jiných rozměrů u 10v Např.píst 1brus a vložka je také 1brus jen převrtaná na nejv.odchylku a ty jsou asi tří.Tím se tam vytvoří trochu vůle pro rozpínání pístu.Já jsem dělal dva dost jeté motory cca350tis km nědělal jsem žádné změny na vrchu.Prostě jsem to tam dal bez ohledu zda píst má dostatečnej vakl.Je to asi 5let jedno auto jezdí bez závad a u druhého ze začátku praskla kl.hřídel.Po opravě to jezdí stále.Pak ještě třetí auto tam byl motor dost novej se to asi 4x zadřelo i ojnice se ohnula.Tam jsme to potom stavěl tak jak se má a už byl pokoj.Teplota to byl taky oříšek 220 běžně.Přišel jsem na to že vrtule z 12V dává více vzduchu i když má méně lopatek ale jsou o dost větší než u 10 v.Sice teplota skáče ve vedrech i k 200 ale déle to trvá než to tam doleze.Ještě dodám že vzduch filtr jsem změnil poze u jednoho vozu za papírovou vložku z T2.Nikdo mi nedoporučoval tam nechávat ty žíně a olej T1.Nemohl jsem tenkrát sehnat ještě dva ks tak jsem tam nechal ty starý a fuguje to taky.Přestavba jetého solidního motoru vychází cca třicet tisíc kč.Když se nebudu hrabat ve vrchu.
stř led 02, 2008 9:15 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

já bych tu e1 asi nechtěl. hromadu peněz a pořád je to 13-14 roků staré auto. narazit na něco slušného možná bych se nebránil ALE to jsem si myslel taky když jsem kupoval to co mám teď. měsíc nato spojka, řízení a pár dalších závad. v létě diferák a před koncem roku když pominu servo celé řízení vyjeb... ruské gumy na předku už nechci ani vidět.
ale abych se vrátil k tématu, já na tom motoru mám celkem dobrý spodek maže to studené na 6 na provozce 2. když otevřu nalévací hrdlo tak to nedýchá byly případy že to vyhazovalo měrku oleje. vrchy už budou asi chycené tlaky od 27 do 30 což už taky není žádná sláva. zatím s tím nemíním dělat nic ale silně uvažuju do budoucna nad některým z těchto motorů. další otázka co se sestupem. ten 8V co je na tom odkazu je klasická T1 ne? akorát s chladičem
stř led 02, 2008 9:30 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů