Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda
Freightliner Argosy
Dobrý den všem přeji, chci se zeptat jestli někdo nevíte proč Freightliner přestal v USA vyrábět model Argosy, jaký byl důvod že v USA přestaly vyrábět tento nádherný model a v Austrálii výroba stále běží.
..čau...chlapáci potřeboval bych malinko poradit..našel jsem na autoline tohodle tahače...docela mě láká do sklopného návěsu...s bazarem jsem komunikoval a řekli mi že stav je dobrej prostě klasika vokecávky, a taky že nemá hydrauliku což nevím jestli se to dá nějak rozumně cenově dodělat tak jak to má být...no a prostě tak jak se vám to jeví....řeknu narovinu že mě to láká cenou a i tím co jsem tu a jinde na to slyšel že jsou to tak nějak kovadliny...já s tím skušenosti nemám jen s "PVC"n manama, mercedesama, dafama, a hlavně tatrama a na to malinko navážu. Docela se mi zamlouvá jedna vražda (tatra E1 tahač s hydraulikou) z roudnice, dala by se ještĚ zachránit aby fungovala a vypadala jak má...ale zase nadruhou stranu tydle ameriky mě připadají že by mohly bejt lepší, prostě nevim...tatru znám tak nějak do šroubku (servisoval jsem je i jezdil ) a tak si říkám že to je furt něco i když jen drobnýho ale nasere to a v neposlední řadě výkon nic moc....todle jak jsem psal má alespoň výkonu více a to druhý jestli se to sere to nevim to potřebuju poradit...prostě abych nekoupil auto a nemusel za měsíc rušit firmu....přehnaně ale asi tak...díky..
...podle toho co mi psali z toho bazaru tak asi je to na EU číslech....jako sere mě to když jim posílám maily s obecnýma dotazama typu právě EU homologace a tak ...odpověd skoro stejná pořád dokola...vozidlo je v dobrém stavu ihned připraveno k provozu bez sebemenších závad......
..ještě jim napíšu...
..ještě jim napíšu...
- Matúš Sabo
- Zaklinač
- Příspěvky: 2429
- Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
- Bydliště: Bystre n/T
Co takhle přidat ještě třeti možnost a koupit EU auto,třeba třiosé když je to potřeba.Tatra je dobrá do terenu a na stavbu,na silnici je to k ničemu a nejede to,žere to.USA tahač má dlouhou živitnost což je jistě plus ale zas s dílama to nebude ne ihned a ono odstavené auto leze dost do peněz.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
Česan:
Co k tomu napsat- ameriky jsou přeci jen trochu specifické od evropských aut.Z vlastní zkušennosti mohu potvrdit spolehlivost a vysoký kilometrový proběh.Není vyjímkou na motoru najet i 2mil km bez go,za předpokladu že auto má pravidelnou údržbu.
Na dnešní poměry je už i pohodlí a hlučnost v kabině také trochu jinde-přirovnal bych to k autům z 90-tých let například jako Volvo F12,nebo Scanie 3-kové řady.V principu jsou Ameriky velmi jednoduché a mimo říd. jednotky motoru a abs tam víc elektroniky nenajdeš,tedy se nemá co pokazit.
Jak už psali kluci výše,trochu problém je s náhr. díly,hlavně disky kol (jiná rozteč) a brzdové bubny-velmi těžko sehnatelné v evropě.Vše se dá řešit dovozem,bohužel clo,dph a hlavně doprava značně navyšuje cenu.Spousta dílů se dá běžně pořídit v evropě (obložení,brzd.válce,gufera....atd.).Obecně je ale každá oprava za cenu určitého úsilí řešitelná.Myslím,že tento problém je bohatě vyvážen nižšími provozními náklady z hlediska servisu oproti dnešním evropským autům.Pokud je prostor,dá se veškerý servis udělat doma "na koleně".
Další výhoda je nižší hmotnost tříosé Ameriky 6x4 (cca 7000kg) oproti evropské 6x4 - myslím že to může dělat až 1tunu rozdílu.
Teď k tomu autu z německa:
Jde o vojenský výprodej ze základen US army v německu,za předpokladu že to postavili na De čísla by to mělo jít přihlásit.Pokud by to mělo jezdit ve sklopce,trochu vidím problém v převodech-podle fotek to vypadá,že tam je 9-tka převodovka a ta není moc vhodná do kopců.Je také velmi pravděpodobné,že v nápravách může být dlouhý převod a to taktéž není ideální.Důvodem jsou vyšší rychlostní limity v USA (až 120km/h-75mil).Některá auta tady v cz mají právě tuto kombinaci a při 90km/h motor točí někde kolem 1250ot./min.
Co se hydrauliky týká,kdysi jsem to zjišťoval a pto na převodovky Eaton normálně prodával HTS Kolín (Hynčica).Myslím že by se ale dala sehnat i jetá hydraulika-na některých autech v cz byla.
Myslím že v dnešní době spíš stojí otázka na jakou práci to bude,kde to bude jezdit zda po dálnici(euro 3=vyšší mýto),nebo jen kolem komína a zda je ta práce dostatečně zaplacená,aby si to na sebe vydělalo.
A abych tu jen nepsal román,tak přikládám pár obrázků z Kanady
Co k tomu napsat- ameriky jsou přeci jen trochu specifické od evropských aut.Z vlastní zkušennosti mohu potvrdit spolehlivost a vysoký kilometrový proběh.Není vyjímkou na motoru najet i 2mil km bez go,za předpokladu že auto má pravidelnou údržbu.
Na dnešní poměry je už i pohodlí a hlučnost v kabině také trochu jinde-přirovnal bych to k autům z 90-tých let například jako Volvo F12,nebo Scanie 3-kové řady.V principu jsou Ameriky velmi jednoduché a mimo říd. jednotky motoru a abs tam víc elektroniky nenajdeš,tedy se nemá co pokazit.
Jak už psali kluci výše,trochu problém je s náhr. díly,hlavně disky kol (jiná rozteč) a brzdové bubny-velmi těžko sehnatelné v evropě.Vše se dá řešit dovozem,bohužel clo,dph a hlavně doprava značně navyšuje cenu.Spousta dílů se dá běžně pořídit v evropě (obložení,brzd.válce,gufera....atd.).Obecně je ale každá oprava za cenu určitého úsilí řešitelná.Myslím,že tento problém je bohatě vyvážen nižšími provozními náklady z hlediska servisu oproti dnešním evropským autům.Pokud je prostor,dá se veškerý servis udělat doma "na koleně".
Další výhoda je nižší hmotnost tříosé Ameriky 6x4 (cca 7000kg) oproti evropské 6x4 - myslím že to může dělat až 1tunu rozdílu.
Teď k tomu autu z německa:
Jde o vojenský výprodej ze základen US army v německu,za předpokladu že to postavili na De čísla by to mělo jít přihlásit.Pokud by to mělo jezdit ve sklopce,trochu vidím problém v převodech-podle fotek to vypadá,že tam je 9-tka převodovka a ta není moc vhodná do kopců.Je také velmi pravděpodobné,že v nápravách může být dlouhý převod a to taktéž není ideální.Důvodem jsou vyšší rychlostní limity v USA (až 120km/h-75mil).Některá auta tady v cz mají právě tuto kombinaci a při 90km/h motor točí někde kolem 1250ot./min.
Co se hydrauliky týká,kdysi jsem to zjišťoval a pto na převodovky Eaton normálně prodával HTS Kolín (Hynčica).Myslím že by se ale dala sehnat i jetá hydraulika-na některých autech v cz byla.
Myslím že v dnešní době spíš stojí otázka na jakou práci to bude,kde to bude jezdit zda po dálnici(euro 3=vyšší mýto),nebo jen kolem komína a zda je ta práce dostatečně zaplacená,aby si to na sebe vydělalo.
A abych tu jen nepsal román,tak přikládám pár obrázků z Kanady
Freightliner Argosy
Freightliner Argosy - Nádhera, Argosy je na vzhled dokonalej, firma Freightliner by tento model mohla začít prodávat v Evropě s motory Detroit diesel a určitě by slavili úspěch a získaly by určitě mnoho fanoušků.
Rony 88:
Freightliner Argosy v Evropě-to je asi pouze přání.Než motor Detroit,tak by byl vhodnější motor Mercedes- běžně se tu montují a vychází z posledního Actrose (vyvíjeli ho společně-jeden koncern).Určitě by to bylo výhodné kvůli servisní síti,kterou MB má.Jinak je tam až příliš odlišností,tak si osobně myslím že to je utopie.
Freightliner Coronado (tanhle měl zrovna Detroit 60 VI)
Freightliner Argosy v Evropě-to je asi pouze přání.Než motor Detroit,tak by byl vhodnější motor Mercedes- běžně se tu montují a vychází z posledního Actrose (vyvíjeli ho společně-jeden koncern).Určitě by to bylo výhodné kvůli servisní síti,kterou MB má.Jinak je tam až příliš odlišností,tak si osobně myslím že to je utopie.
Freightliner Coronado (tanhle měl zrovna Detroit 60 VI)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host