Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Tatraktor
Od Rv 2001 6 měsíc je 90ka ,pod rv 2001 5měsíc 40ka.
Naposledy upravil(a) Karel334 dne pon kvě 04, 2020 8:01 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatraktor
to Leoš H: Děkuji...
to Venca R: Jasně že vyzvednout jde, však jsem psal, že ji úředníci vydají v podstatě na cokoli, pač to neřeší (a někteří ani neznají). Což ale neznamená, že ji nutně potřebuju...
Dobrovolnému sponzoringu státu se samozřejmě meze nekladou a i já bych asi byl názoru, si to tam radši dát (možná abych si nepřipadal jako takovej hajzl vůči ostatním...), ale dle zákona to prostě pořád zatím není vyžadováno...
to Karel 334: Já jsem také pořád zastánce toho, že je to na té dálnici povolené nebo přinejmenším hodně diskutabilní, ale jelikož jsem se s tím názorem o zákazu setkal kdysi poprvé přímo od Tatry (což pro mne má přece jen nějakou váhu s ohledem na značně nadstandardní vztahy, které bezesporu tato firma s MD má) právě s odkazem na paragraf úplně jiného zákona, tak jak jsem uváděl - a tak když se mi podařilo po dlouhé době konečně získat nějaké stanovisko z MD, (shodné s tím Tatrováckým...) tak jsem považoval za vhodné jej sem také uvést, byť samozřejmě toto není právně závazné (což je zrovna v daném případě možná i poněkud paradoxní) v případě sporu "natvrdo" by to musel stejně rozhodnout soud (a konečně by byl aspoň použitelný judikát).
to Honza Karela 2: kdo jsou "ti co to řekli" - obzvlášť to, že traktory (ty normální) a kombajny by také měly platit mýto... To už je úplná blbost - chápu, že všude pracují lidé a názory mohou být různé, ale na znění § 22 zák. 13/1997 se nic neměnilo a mýto se stále vztahuje jen na "silniční" vozidla. Odhlédněme od té diskutované problematické možnosti Tatraktoru na dálnici a vezměme si ten "normální" traktor na I.třídě s poplatkem - tam opravdu žádná novelizace měnící tuto věc nebyla. Případně pokud máš nějaké zdůvodnění toho že "od nového roku traktory na mýto prý výjimku nemají" tak prosím uvést, rád se nechám poučit - to nemyslím ironicky, opravdu se o toto hodně zajímám, před chvílí jsem volal znovu na Info mýtného systému a stále mají stejné info jako pokaždé - na daném se nic nezměnilo (já vím, pracují tam taky jen lidé:-)).
to 153: v tom co kopíruješ je to vlastně taky napsáno - u Ra se snižuje rychlost na 40km/h a u Rb (tedy vozidla nad 40km/h) je vyznačena konstrukční rychlost - ale není uvedeno jaká:-). Kdysi dávno to bylo striktní s tou 40km/h, ale už delší dobu je možné "nechat" si tam i vyšší rychlost, samozřejmě ne vyšší, než kterou to původně konstrukčně mělo. A pokud je to starý autovlek, který ještě neměl ABS, tak ten by asi neměl jít na víc jak těch 40, právě kvůli absenci ABS, kterou české předpisy vyžadují (paradoxně třeba evropská "globálka" 167/2013 požaduje ABS u těchto vozidel až nad 60km/h, takže mohou legálně existovat nové traktorové návěsy na 60km/h a bez ABS...). A ano, ty traktory táhnoucí návěsy/přívěsy na bílých číslech nepřestavěné se samozřejmě pořád objevují, pořád nevím, jaký je za to postih, ale už od 1.1.2015 - tedy od začátku platnosti 341/2014 je to nelegální (dnes to upravuje vyhl. 209/2018).
to Venca R: Jasně že vyzvednout jde, však jsem psal, že ji úředníci vydají v podstatě na cokoli, pač to neřeší (a někteří ani neznají). Což ale neznamená, že ji nutně potřebuju...
Dobrovolnému sponzoringu státu se samozřejmě meze nekladou a i já bych asi byl názoru, si to tam radši dát (možná abych si nepřipadal jako takovej hajzl vůči ostatním...), ale dle zákona to prostě pořád zatím není vyžadováno...
to Karel 334: Já jsem také pořád zastánce toho, že je to na té dálnici povolené nebo přinejmenším hodně diskutabilní, ale jelikož jsem se s tím názorem o zákazu setkal kdysi poprvé přímo od Tatry (což pro mne má přece jen nějakou váhu s ohledem na značně nadstandardní vztahy, které bezesporu tato firma s MD má) právě s odkazem na paragraf úplně jiného zákona, tak jak jsem uváděl - a tak když se mi podařilo po dlouhé době konečně získat nějaké stanovisko z MD, (shodné s tím Tatrováckým...) tak jsem považoval za vhodné jej sem také uvést, byť samozřejmě toto není právně závazné (což je zrovna v daném případě možná i poněkud paradoxní) v případě sporu "natvrdo" by to musel stejně rozhodnout soud (a konečně by byl aspoň použitelný judikát).
to Honza Karela 2: kdo jsou "ti co to řekli" - obzvlášť to, že traktory (ty normální) a kombajny by také měly platit mýto... To už je úplná blbost - chápu, že všude pracují lidé a názory mohou být různé, ale na znění § 22 zák. 13/1997 se nic neměnilo a mýto se stále vztahuje jen na "silniční" vozidla. Odhlédněme od té diskutované problematické možnosti Tatraktoru na dálnici a vezměme si ten "normální" traktor na I.třídě s poplatkem - tam opravdu žádná novelizace měnící tuto věc nebyla. Případně pokud máš nějaké zdůvodnění toho že "od nového roku traktory na mýto prý výjimku nemají" tak prosím uvést, rád se nechám poučit - to nemyslím ironicky, opravdu se o toto hodně zajímám, před chvílí jsem volal znovu na Info mýtného systému a stále mají stejné info jako pokaždé - na daném se nic nezměnilo (já vím, pracují tam taky jen lidé:-)).
to 153: v tom co kopíruješ je to vlastně taky napsáno - u Ra se snižuje rychlost na 40km/h a u Rb (tedy vozidla nad 40km/h) je vyznačena konstrukční rychlost - ale není uvedeno jaká:-). Kdysi dávno to bylo striktní s tou 40km/h, ale už delší dobu je možné "nechat" si tam i vyšší rychlost, samozřejmě ne vyšší, než kterou to původně konstrukčně mělo. A pokud je to starý autovlek, který ještě neměl ABS, tak ten by asi neměl jít na víc jak těch 40, právě kvůli absenci ABS, kterou české předpisy vyžadují (paradoxně třeba evropská "globálka" 167/2013 požaduje ABS u těchto vozidel až nad 60km/h, takže mohou legálně existovat nové traktorové návěsy na 60km/h a bez ABS...). A ano, ty traktory táhnoucí návěsy/přívěsy na bílých číslech nepřestavěné se samozřejmě pořád objevují, pořád nevím, jaký je za to postih, ale už od 1.1.2015 - tedy od začátku platnosti 341/2014 je to nelegální (dnes to upravuje vyhl. 209/2018).
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Tatraktor
Popravdě, kdyby jsi mi doložil něco, o co se můžu opřít tak budu rád, já vycházím z informací z těchto stránek: https://mytocz.eu/cs/zpoplatnena-vozidl ... poplatneni, volal jsem na toto číslo : https://mytocz.eu/cs/kontakty/kontakty a tam mi řekli, to co jsem psal. Řešil jsem to někdy v lednu když zpoplatnili 38 silnici
doslovná citace zpoplatněných vozidel: Silniční motorové vozidlo - Vozidlo nejméně se čtyřmi koly, jehož největší povolená hmotnost činí více než 3,5 tuny (do této kategorie spadají také karavany a campery) stránka: https://mytocz.eu/cs/zpoplatnena-vozidl ... ou-mytneho
Čekal jsem že se to do léta nějak vyřeší, ale mají to tam pořád, tak pokud víš jak na ně sem s tím ta pětistovka nebo tři stovky mýtnýho mě nepoloží, ale ta komedie a ztráta času s krabičkou která bude pak 10 měsíců ležet ve skříni jak jsem řekl, budu vděčný za kdaždý doložitelný odkaz. Dík.
doslovná citace zpoplatněných vozidel: Silniční motorové vozidlo - Vozidlo nejméně se čtyřmi koly, jehož největší povolená hmotnost činí více než 3,5 tuny (do této kategorie spadají také karavany a campery) stránka: https://mytocz.eu/cs/zpoplatnena-vozidl ... ou-mytneho
Čekal jsem že se to do léta nějak vyřeší, ale mají to tam pořád, tak pokud víš jak na ně sem s tím ta pětistovka nebo tři stovky mýtnýho mě nepoloží, ale ta komedie a ztráta času s krabičkou která bude pak 10 měsíců ležet ve skříni jak jsem řekl, budu vděčný za kdaždý doložitelný odkaz. Dík.
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Tatraktor
našel jsem ten § 22 zákona o pozemních komunikacích:
(1) Užití zpoplatněné pozemní komunikace silničním motorovým vozidlem nejméně se čtyřmi koly, jehož největší povolená hmotnost činí více než 3,5 tuny (dále jen "vozidlo v systému elektronického mýtného"), podléhá úhradě mýtného.
výjimku stanoví § 20 téhož zákona a tam o zemědělské technice nic není
takže traktor by nesmělo být silniční vozidlo, a to nemůžu najít jestli je nebo není ? Příloha zákona 56 vymezuje kategorie vozidel, ale pokud vím tak nedefinuje silniční a nesilniční, stačí tedy najít definici silničního vozidla a prokázat, že traktor není silniční vozidlo. Je možné, že ten kluk co mi na té info lince odpovídal taky jen neznal kategorie jako já, ale potřebuju to podle něčeho doložit. Dík.
(1) Užití zpoplatněné pozemní komunikace silničním motorovým vozidlem nejméně se čtyřmi koly, jehož největší povolená hmotnost činí více než 3,5 tuny (dále jen "vozidlo v systému elektronického mýtného"), podléhá úhradě mýtného.
výjimku stanoví § 20 téhož zákona a tam o zemědělské technice nic není
takže traktor by nesmělo být silniční vozidlo, a to nemůžu najít jestli je nebo není ? Příloha zákona 56 vymezuje kategorie vozidel, ale pokud vím tak nedefinuje silniční a nesilniční, stačí tedy najít definici silničního vozidla a prokázat, že traktor není silniční vozidlo. Je možné, že ten kluk co mi na té info lince odpovídal taky jen neznal kategorie jako já, ale potřebuju to podle něčeho doložit. Dík.
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Tatraktor
zákon 361 hovoří o motorovém, nemotorovém vozidle a tramvaji - §2 ale nerozlišuje v základních pojmech silniční a nesilniční.
a ještě jsem našel tohle:
a zákon 56: (1) Silniční vozidlo je motorové nebo nemotorové vozidlo, které je vyrobené za účelem provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí.
(2) Zvláštní vozidlo je vozidlo vyrobené k jiným účelům než k provozu na pozemních komunikacích, které může být při splnění podmínek stanovených tímto zákonem k provozu na pozemních komunikacích schváleno.
Traktor je sice vyrobený k jiným účelům ale je tak i schválený ? V TP mám "kolový traktor" a ne zvláštní vozidlo, je to tedy, nebo není zvláštní vozidlo ?
Popravdě jsem jim věřil, že to musím zaplatit, ale pokud by fakt traktor bylo zvláštní vozidlo a nepodléhalo mýtu bude to jednodušší , ale teď jsem z toho akorát zblblej
a ještě jsem našel tohle:
a zákon 56: (1) Silniční vozidlo je motorové nebo nemotorové vozidlo, které je vyrobené za účelem provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí.
(2) Zvláštní vozidlo je vozidlo vyrobené k jiným účelům než k provozu na pozemních komunikacích, které může být při splnění podmínek stanovených tímto zákonem k provozu na pozemních komunikacích schváleno.
Traktor je sice vyrobený k jiným účelům ale je tak i schválený ? V TP mám "kolový traktor" a ne zvláštní vozidlo, je to tedy, nebo není zvláštní vozidlo ?
Popravdě jsem jim věřil, že to musím zaplatit, ale pokud by fakt traktor bylo zvláštní vozidlo a nepodléhalo mýtu bude to jednodušší , ale teď jsem z toho akorát zblblej
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Tatraktor
A jsem blb už jsem to našel:
§ 3 zákona 56, dobře tak se jim tam projedu bez registrace a uvidíme, i když nemusím mít stejně tu krabičku ?
Jinak se omlouvám, ale dopracovat se k tomu co řídím mi dalo zabrat
§ 3 zákona 56, dobře tak se jim tam projedu bez registrace a uvidíme, i když nemusím mít stejně tu krabičku ?
Jinak se omlouvám, ale dopracovat se k tomu co řídím mi dalo zabrat
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Tatraktor
Tak teď jsem jim už nevolal, abych se zeptal jestli musím, ale napsal jsem jim mail, ať tu odpověď mám písemně. Popsal jsem tam zákon 56 a zeptal se jestli tam tedy můžu jet a za jakých podmínek. Sakra, když volám na info linky mýta, tak čekám, že se dozvím odpověď .... no co člověk se pořád učí.
Re: Tatraktor
Dost jsem pročítal o tom zákony a došel k závěru že traktor je motorové vozidlo. V provozu na dálnici se v zákoně neuvádí silniční mot.vozdlo, ale jen motorová vozidla a jízdní soupravy s limitem min 80 . Nebudu se dohadovat, a až praxe ukáže jak se věci mají přímo na dálnici.Nebojím se postihu ,nic neporušuji. 153 ty roky výroby si asi stanovilo MD a taky jsem to nikde nenašel.Prostě, tak to uvádí přestavbář. Uvažuji o dalším tahači ,pak za čas už to třeba nepůjde.
Re: Tatraktor
To chybné zapojení soupravy žlutá-bílá a opačně je porušeni zákona-209/2018 Sb Vyhláška o hmotnostech,rozměrech a spojitelnosti vozidel §4 ods.b. Zajímalo by mě postih.pokuta a pod.
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Tatraktor
Dík Chomyz díky tobě jsem to znova prověřil a platit nemusím, ....... já doteď věřil tomu šikulovi z infolinky mýta a ředitelství silnic a dálnic, no smůla, .... a tady je ofico a teď už písemná odpověď na moji Tatru Agro :
"jménem Ředitelství silnic a dálnic ČR, provozovatele Systému elektronického mýtného, Vám prostřednictvím tohoto e-mailu zasíláme odpověď na Váš dotaz ze dne 4.5.2020. týkající se mýtné povinnosti Vášeho vozidla.
Děkuji za zaslání kompletní kopie Technického průkazu vozidla.
Zvláštní motorové vozidlo, kterého Technický průkaz jste předložil, nepodléhá mýtné povinnosti."
"jménem Ředitelství silnic a dálnic ČR, provozovatele Systému elektronického mýtného, Vám prostřednictvím tohoto e-mailu zasíláme odpověď na Váš dotaz ze dne 4.5.2020. týkající se mýtné povinnosti Vášeho vozidla.
Děkuji za zaslání kompletní kopie Technického průkazu vozidla.
Zvláštní motorové vozidlo, kterého Technický průkaz jste předložil, nepodléhá mýtné povinnosti."
Re: Tatraktor
Mám tam 90 rv 2008. Asi šiml.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Tatraktor
Chalani, tu je 815 prestavaná na traktor a má podľa cedulky vzadu 40. Prečo tak malo keď iný majú 80?
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1195493 ... tejner.php
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1195493 ... tejner.php
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů