Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda
Tohle je zajímavý příspěvek k tématu:
http://kariera.ihned.cz/c1-65425370-mis ... bilce-avia
Vypadá to, že v Přelouči budou ve výrobě nákladních automobilů Avia lidé na svých místech Držím jim všem palce.
http://kariera.ihned.cz/c1-65425370-mis ... bilce-avia
Vypadá to, že v Přelouči budou ve výrobě nákladních automobilů Avia lidé na svých místech Držím jim všem palce.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
http://www.auto.cz/avia-nove-dobe-od-li ... atku-98554 nic nového, ale aspoň něco málo k přečtení. Pod příspěvkem je v celku zajímavá diskuze o ''zapomenutých projektech'' jako je Avia AN a S-430..
Pročetl jsem to tady po dlouhé době celé a mám několik poznámek.
1. padla tu zmínka o osmnáctituně - to auto skutečně jezdilo, bylo to auto ve světle modré metalíze s dlouhou spací kabinou, valník s plachotou a tahal ve zkouškách tandemový plachtový přívěs, mělo to Fkovou RZ. Jezdil ještě docela dlouho potom, co fabrika oficiálně skončila výrobu, takže je možné, že je i zhomologovaný. Těsně před koncem fabriky se také povedlo zhomologovat úplně novou dvoukabinu, která je mnohem prostornější jak ta předchozí a splňuje mj. prostorové požadavky na kabinu pro hasiče...
2. Co se týká areálu - k Avii paří pouze samotná hlavní výrobní hala a něco málo pozemku kolem ní, celý obrovský areál bývalé fabriky si nechal ještě předchozí majitel fabriky před indama - skupina ODIEN, takže jeho osud vůbec nesouvisí s osudem automobilky a taky nebyl předmětem akvizice... A jednou tam budou stopto stát buď kancly, nebo bytové domy. Stará fabrika je pomalým tempem bourána, ze starých výrobních hal pamatujících třeba výrobu SKOTů a P V3S už toho krom hromad suti moc nezbylo...
3. Jinak poznatek k poslední áviím - na vedlejšáku máme dvanáctitunku D120 jako kontejnerový natahovák, jedno z posledních vyrobených aut vůbec a je to denně v provozu - vozí to uhlí, písky, sutě nebo třeba obilí a je to neuvěřitelně spolehlivé a pohodlné auto
1. padla tu zmínka o osmnáctituně - to auto skutečně jezdilo, bylo to auto ve světle modré metalíze s dlouhou spací kabinou, valník s plachotou a tahal ve zkouškách tandemový plachtový přívěs, mělo to Fkovou RZ. Jezdil ještě docela dlouho potom, co fabrika oficiálně skončila výrobu, takže je možné, že je i zhomologovaný. Těsně před koncem fabriky se také povedlo zhomologovat úplně novou dvoukabinu, která je mnohem prostornější jak ta předchozí a splňuje mj. prostorové požadavky na kabinu pro hasiče...
2. Co se týká areálu - k Avii paří pouze samotná hlavní výrobní hala a něco málo pozemku kolem ní, celý obrovský areál bývalé fabriky si nechal ještě předchozí majitel fabriky před indama - skupina ODIEN, takže jeho osud vůbec nesouvisí s osudem automobilky a taky nebyl předmětem akvizice... A jednou tam budou stopto stát buď kancly, nebo bytové domy. Stará fabrika je pomalým tempem bourána, ze starých výrobních hal pamatujících třeba výrobu SKOTů a P V3S už toho krom hromad suti moc nezbylo...
3. Jinak poznatek k poslední áviím - na vedlejšáku máme dvanáctitunku D120 jako kontejnerový natahovák, jedno z posledních vyrobených aut vůbec a je to denně v provozu - vozí to uhlí, písky, sutě nebo třeba obilí a je to neuvěřitelně spolehlivé a pohodlné auto
Já se zeptám na jednu věc k tomu valníku, který jezdil po Praze a okolí s tandemovým přívěsem a značkami "F" (tady se o něm také diskutovalo už dříve), nebyla to spíš patnáctituna ? Mám totiž pocit, že v nějakém starším článku na internetu, ještě před tím, než Indové rozhodli o ukončení výroby v Letňanech, jsem četl, že chystají kromě přechodu na emisní normu Euro6 také vozidlo o celkové hmotnosti 15t a 18t a na to vozidlo 18t, že připraví novou kabinu (nebylo tam řečeno jakou). Tak z toho důvodu, tak uvažuji.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů